Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Robert BerichtGeplaatst: 21 Sep 2009 14:56    Onderwerp: Pro Logic geluid probleem [incl. foto's] Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Als ik een film start met ondersteuning voor Dolby surround of DTS dan past mijn geluids systeem zich daar op aan. Het lijkt er op alsof dat bij games helaas niet werkt. hieronder volgen wat voorbeelden:

Bij een Dolby Digital film krijg ik dit te zien:
[/img]
Zowel op het beeldscherm als op de soundcontrol center is te zien dat hij via Dolby Digital afspeelt.

Een dvd met DTS ziet er zo uit:


Maar als ik in een spel de juiste opties selecteer...


Dan zet hij niks aan en moet ik zelf wat kiezen zoals dit:


Mn geluid loopt via een optische kabel via de S/PDIF poort, volgens mij werkt de Prologic instelling niet naar behoren, misschien heeft iemand een oplossing?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
tesla246 BerichtGeplaatst: 21 Sep 2009 15:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jun 2008
Berichten: 74

ik weet het niet zeker, maar volgens mij is pro logic (2) een analoog geluidssignaal. Optisch is digitaal en kan geen analoog signaal transporteren. Als je gebruik wil maken van DP2 (bijv. PS2 en gamecube) dan heb je de witt en rode RCA kabel nodig. Koop een verloopstekker> 2 keer phono naar 3.5 mm jack en sluit dat op de z5500 aan. Selecteer nog wel DPL2 in het spel zelf

hoop dat dit helpt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 21 Sep 2009 15:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Daar zou je gelijk mee kunnen hebben, maar op de voet van het apparaat staat Dolby Digital Pro Logic II dan zou je toch zeggen dat het wel optisch kan?

Citaat:
Wikipedia
DPL II processes any high quality stereo signal source into five separate full frequency channels


Als ik het goed begrijp dan knutselt Pro Logic een soort van 5.1 geluid van een stereo geluidsbron, of niet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zuigertje BerichtGeplaatst: 20 Okt 2009 11:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Mrt 2007
Berichten: 66

Pro Logic is "neppe" 5.1. Het is emulated.

Je moet in games altijd voor 5.1 kiezen, of zelfs 7.1 als de optie er is (ook al heb je een 5.1). Maar nooit prologic. Dat is crap.

Je hebt zo te zien de z-5500, kheb uiteindelijk toch maar de z5450 gehaald, omdat de rearspeakers draadloos zijn (iets slechter geluid, maarja).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 20 Okt 2009 12:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Mja ik baal er persoonlijk erg van dat games gewoon niet in dts willen afspelen, dat is zoveel beter! mischien moet ik eens een geluidskaart aanschaffen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group