Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
Lawliet BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 20:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Danny Ouderling schreef:
Waarom staat MW2 niet bovenaan?


Ze staan op willekeurige volgorde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 21:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Hoe lang heb je mw2 gespeeld? Ik hoorde dat je 2 uur moest wachten voor 1 minuutje spelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 21:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Trueskill schreef:
Hoe lang heb je mw2 gespeeld? Ik hoorde dat je 2 uur moest wachten voor 1 minuutje spelen


Hmm... Bijna een uur gewacht ja. Het was wel redelijk snel voorbij naar mijn gevoel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 21:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Lawliet schreef:
Trueskill schreef:
Hoe lang heb je mw2 gespeeld? Ik hoorde dat je 2 uur moest wachten voor 1 minuutje spelen


Hmm... Bijna een uur gewacht ja. Het was wel redelijk snel voorbij naar mijn gevoel.
Met wat voor wapens heb je gespeeld? En hoe speelde ze?
(sorry ben gewoon heel benieuwd)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 21:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Trueskill schreef:
Lawliet schreef:
Trueskill schreef:
Hoe lang heb je mw2 gespeeld? Ik hoorde dat je 2 uur moest wachten voor 1 minuutje spelen


Hmm... Bijna een uur gewacht ja. Het was wel redelijk snel voorbij naar mijn gevoel.
Met wat voor wapens heb je gespeeld? En hoe speelde ze?
(sorry ben gewoon heel benieuwd)


pff ken d ewapens niet uit mijn hoofd maar heb gewoon een standaard rifle gespeeld denk ik? Het speelde lekker soepel net als de vorige Call of Duty. De enige verandering die ik voelde is dat de battlefield nog heftiger aan toe is. Meer actie enzo, kogels fluiten omde oren heen. Ik ging helaas vaak dood, verdomt goede spelers waren er.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 21:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Lawliet schreef:
Trueskill schreef:
Lawliet schreef:
Trueskill schreef:
Hoe lang heb je mw2 gespeeld? Ik hoorde dat je 2 uur moest wachten voor 1 minuutje spelen


Hmm... Bijna een uur gewacht ja. Het was wel redelijk snel voorbij naar mijn gevoel.
Met wat voor wapens heb je gespeeld? En hoe speelde ze?
(sorry ben gewoon heel benieuwd)


pff ken d ewapens niet uit mijn hoofd maar heb gewoon een standaard rifle gespeeld denk ik? Het speelde lekker soepel net als de vorige Call of Duty. De enige verandering die ik voelde is dat de battlefield nog heftiger aan toe is. Meer actie enzo, kogels fluiten omde oren heen. Ik ging helaas vaak dood, verdomt goede spelers waren er.

Wat heb je gespeeld dan? Spec-ops toch?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ratchet & Clank & Borderlands niet gespeeld?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 22:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

ninodude schreef:
Ratchet & Clank & Borderlands niet gespeeld?

Nope, geen fan van de games. Wel over de schouder gekeken van een vriend. Wel geinig, maar niks voor mij.

@Trueskill

Ja co-op. Met verdomd goede speler bedoelde ik eigenlijk de CPU. De rest deed het wel goed en mijn vriend, alleen ik ging dood. Op een moment was er een soort van ontploffing en alles ging in slow motion, dat was wreed. We hebben ongeveer 5-10 min gespeeld denk ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stefan Vogels BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 22:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 26 Sep 2007
Berichten: 5213

De Modern Warfare 2 demo was geloof ik een spec-ops missie ja, je speelde in in ieder geval cooperatief in deze scene: http://www.gamed.nl/messages/106096.jpg

Ik faalde dus echt keihard en was steeds om de tientallen seconden dood en toen kon het knalfestijn overnieuw beginnen. Het is dus echt onmogelijk om die gozers met schilden onderuit te krijgen als je ondertussen vanaf elke kant belaagd word.

Grafisch gezien vond ik het niet echt spectaculair en wat dof. Maar dat kan ook komen door de gare split-screen, de TV en de hoeveelheid actie op het scherm.

Ik heb in ieder geval maar een tiental minuutjes hoeven te wachten en kreeg nog een vers T-Shirt mee, beetje oversized, maar goed. Ik weet het nog niet echt met deze titel

DJ Hero was overigens wel ongelooflijk gaaf en Dragon Age: Origins wist me ook te verassen. New Super Mario Bros. is overigens wel helemaal geweldig en pure fun
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 22:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Wat voor t-shirt eigenlijk?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dannyveno BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 22:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 3614

Oftewel, hoeveel wil je ervoor hebben?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lawliet BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 22:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

T-shirt had ik niet! Was zeker op.

Dragon Age: Origins was ik ook effe binnen geweest. Na 5 min gameplay zien ging ik weer weg. Vond de game niks aan, persoonlijk. Niet mijn soort game dus.

Heb trouwens veel posters van Operation Flash Point, Afro Samurai, Bayoneta, Mario & Sonic en nog veel meer. Mijn favoriet is Alien VS Predator. Ook heb ik een Sack Boy keychain.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stefan Vogels BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 22:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 26 Sep 2007
Berichten: 5213

Dat T-Shirt is maat L, kleur zwart, Modern Warfare 2 staat er geprint op de voorkant, het logo dus zonder Call of Duty en op de achterkant MW2 in die stijl.

Heb overigens ook nog tegen die Belgische Counterstrike pro gespeeld, best knappe dame, en toen met 9-6 verloren Wel een beanie en pen gehad, kwam handig van pas toen ik naar het station moest rushen om de trein te halen in de ijskou
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 22:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Vriend, die elke dag CS speelt, is ook ingemaakt, maar scheelde niet veel. En ja, ze mag er wezen. :p Hij had haar wel vies twee keer een headshot gegeven. Maar zij deed het wel vier keer ofzo. XD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 22:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Was ze toevallig lid van de clan 'Chicks with dicks' ?
(Nee geen grapje, is een CS clan met chicks die iedereen pwnen en zien er zelf best goed uit)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 22:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Geen idee. Las op firstlook website dat ze de beste speler is van België, denk ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jonezy BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 23:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Mei 2008
Berichten: 2161

Nou jongens. Poepoeh.
Een uitgebreider verslag van Firstlook zal ik morgen maar plaatsen aangezien ik nu bij een vriend logeer.
Ach heck ik doe het gewoon nu.

Wat een geweldig evenement jongens! Alle mensen die er niet waren, zonde, maar ik zal proberen jullie toch in te lichten over het meeste.

We stonden vrij vooraan in de rij, en toen het om 11 uur open ging liepen we dan ook meteen naar Modern Warfare 2. Erg lang in de rij gestaan, anderhalf uur, en ik heb angstige momenten meegemaakt in de rij. Er werd zelfs nog omgeroepen dat je toch echt 18+ moest zijn, en ze hingen steeds meer plakaten op van 18+, op de stand zelf. De stand was overigens een afgesloten hok, met zo'n soldaat op de zijkant staan. Gigantische rij, uiteindelijk kwam je bij 2 security mensen die om de zoveel tijd 6 mensen naar binnen lieten. Eerst kreeg je de reveal trailer weer te zien met koptelefoon op en live wind en rook effecten (jaja, ik stond in het midden en kreeg de volle laag )

Toen was het zover. We mochten de volgende kamer binnen, waar een paar set-ups stonden met vrij kleine HD tv's. Split-screen mochten we Spec-Ops spelen, en met AmazingShikoku aan mijn zijde begonnen we aan de missie Breach and Clear. Helaas gingen we erg snel al weer dood, maar wat een geweldige ervaring.

AK47 schiet veel zwaarder tegenwoordig, en het geluid is ook anders, maar ik vind het wel wat hebben.
Ik schoot ook met een shotgun, waarvan alle 6 de kogels er met 1 keer schieten doorheen waren, geweldige gun. Ik heb ook het schild mogen proberen door een tegenstander met schild in z'n rug te kniven, en dat schild is echt een geweldig ding wat ik straks na 10 november veel zal gebruiken. Ook heb ik even met de m14 geschoten, die een totale restyle heeft gehad en in de verste verte niet lijkt op de M14 uit deel 1. Wel schiet hij ongelofelijk lekker, nog lekkerder dan de oude
Flashbangs geven een ander visueel effect, het scherm wordt wit, maar dan met vage grijze doffe vlekken.

Grafisch is het genieten, maar ik moet wel zeggen dat ik split-screen speelde en dat ik daarom niet optimaal kon genieten natuurlijk. Na een paar keer de missie gefaald te hebben, kregen we alweer te horen dat het afgelopen was voor ons. Al met al was het die anderhalf uur wachten meer dan waard, ik kan me niet voorstellen dat je dit 10 november niet haalt en kapot speelt, want mensen, dit is de shit.

Overigens heb ik dit als eerste gespeeld, dus was de rest allemaal mwah en poehpoeh en een beetje tegenvallen. Wel was ik onder de indruk van hoe soepel Assassins Creed 2 er uit zag, en vond ik Splinter Cell Conviction echt heerlijk om naar te kijken in de theater zaal. Ze deden de TGS demo, maar dan een klein beetje anders en we mochten ook nog vragen stellen. Ik kan jullie dan ook vertellen dat dankzij mijn vraag of er multiplayer in zit, we te horen kregen dat elke goede Splinter Cell game multiplayer had, en dat de meneer van Ubisoft dit een heel erg goede Splinter Cell game vond.

Borderlands vond ik erg tegenvallen, grafische stijl vind ik ronduit lelijk, en gameplay leek me erg saai.

De PSP-go dames kwamen meteen in het begin naar ons toe, en ja, ik wees ze af.

Fairytale Fights is een grappig spelletje, maar om dit nou in de winkels te leggen in plaats van op PSN en XBLA te gooien gaat wel heel erg ver, overigens heb ik van dit spel nog een uitgebreide playthrough mogen meemaken onder toeziend oog van een meneer van Playlogic, de maker en uitgever (Nederlanders zijn het trouwens)

Rockstar lounge viel tegen, ze hadden wel een nieuw trailertje mogen meebrengen van Red Dead Revolver ofzo.

Ook snapte ik niet helemaal waarom Ubisoft Call of Juarez er speelbaar had, die game is al een paar maand uit en iedereen die hem wil heeft hem allang gespeeld lijkt me (ik in ieder geval wel)

De nieuwe Zelda kon me niet erg veel boeien, precies hetzelfde als de vorige maar dan met een trein...wooptiedoo.

New Super Mario Bros heb ik niet gespeeld, maar mijn 2 metgezellen wel en ze zeiden dat het eigenlijk harstikke irritant was dat je met z'n vieren rondhupte, al kan het ook zijn dat zij gewoon de funfactor niet waarderen (wat ik betwijfel maar dat laten we in het midden)

DJ Hero was luidruchtig te horen, hadden we ten minste iets te zien en horen terwijl we op MW2 moesten wachten in de rij. Lijkt me overigens niet al te leuk, ik heb het wel een klein beetje gehad met al die Hero games.

WET was zwaar kut, maar dat wisten we al, en ook waren er een paar pods met Fallout 3 speelbaar, en ik snap echt niet waarom je een 1 jaar oude game daar neerzet.

De game Dark Void heb ik ook even gespeeld, iets waar ik nog niet veel van had gezien, en die me wel interessant leek. Ik vond het wel leuk spelen met zo'n jetpack, heb niet genoeg gespeeld om het niet meer leuk te vinden of er gek van te worden.

Bayonetta, mwah, ik heb DMC4 gespeeld, en als ik die game zie heb ik niet het idee dat ik weer aan zo'n soort game toe ben, maar dat is persoonlijk.

Forza 3 heeft toch echt wel een leuk schademodel, heb het eventjes gespeeld, de laadtijd vond ik wel veel te lang en grafisch vond ik de achtergrond veel mooier dan de auto's zelf.

Uncharted 2 heb ik ook even gespeeld, en dat vond ik een geweldig spel, maar om nou te zeggen dat het grafisch de beste game ooit is...

Avatar (van James Cameron) was ook speelbaar, heb het niet gespeeld maar wel bekeken, en ik vond het er eigenlijk grafisch wel leuk uitzien.

Motorstorm voor de PSP vind ik helemaal niets, maar Motorstorm is nou ook gewoon niets voor mij.

Vond het wel erg slecht van Microsoft dat ze alleen Forza 3 daar hadden, al was die dan ook echt mooi speelbaar, onder andere op een set-up waar je op 3 schermen speelde! Hulde daarvoor.

Just Dance zag er heel erg slecht uit, ik geloof er dan ook niets van dat het werkt en al die mensen die meededen hoorden er gewoon bij (bewijs het Ubisoft, laat iemand hier posten die daar op het podiumpje meedanste)

Onze noob die mee was (Douwe) had nog een goodiebag gekregen, en vind het zo cool dat hij Modern Warfare 2 missietje wel had gehaald dat ik dat van hem moet vermelden in mijn verslag.

De goodiebag van Douwe is ook nog eens gestolen, en we zagen die blonde gozers die Fifa pro zijn ook (ze leken me nogal arrogant want ze zeken een van hun medelanders af), Shikoku stond GK-Martin en GK-JJ in de weg tijdens opnames, en we zijn zelfs nog eens te zien in [Firstlook] Dag 2: Martin & de boothbabes, om 6:05 zie je een gozer achterom kijken, da's Shikoku en daarachter loop ik. Is het niet geweldig?

De boothbabes, nou, daar heb ik meestal niet zoveel mee dus daar kwam ik niet voor, heb dan ook geen foto's van mooie dames. Ik kom er voor games! Wel heb ik illegaal MW2 gefilmd heel kort, omdat iemand de uitgang van het MW2 hok open had laten staan, dat filmpje zal ik morgen ook uploaden als bewijs dat ik er bij was en het gespeeld heb Ook heb ik de Splinter Cell Conviction presentatie een groot stuk gefilmd, al weet ik niet of dat mocht of niet

Veel goodies gescoord verder, mooi MW2 shirt, lekker exclusief. Vond nog een Playstation Magazine van Februari dit jaar, is iemand hem misschien kwijt?
Daarna hebben we even bij de Burger King op Amsterdam Centraal gegeten, en gingen we weer huiswaarts richting Groningen waar ik nu nog steeds aan de beademing zit omdat MW2 zo vreselijk geweldig is.

Dat was mijn Firstlook 2009, hopelijk zie ik jullie volgend jaar eens, want het is echt een geweldig evenement waar je als gamer gewoon heen moet gaan.
Zie het als de Hadj voor Nederlandse gamers

Hulde aan degene die mijn verslag helemaal heeft gelezen, ik hoop dan ook dat Gamed me nu aanneemt voor dit geweldig grote verslag!

Met vriendelijke groet, Tim de Jong, die samen met Stefan Oortwijn en Douwe Huitema Firstlook 2009 bezocht
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 23:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Ik heb het helemaal gelezen Ik heb alle filmpjes op internet gezien van COD: MW2, het ziet er leuk uit, maar ik snap serieus die grote hype ervan niet. Ik zou er dus als ik daar was niet in de rij voor gaan staan.
Ja, die boothbabes, ik was er 3 jaar geleden op de Gameplay (toen heette het Gameplay) en toen vind ik ze nog leuk maar je hebt niks aan ze
Maar ja, ik vond die evenementen altijd weinig nieuwswaardig. Je zag niks nieuws omdat je alles al op internet had gezien en er stonden al spellen die echt al maanden oud waren (zoals hierboven beschreven wordt).

Dus vandaar dat ik niet naar Firstlook ben gegaan en de jaren ervoor ook niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BDDesigns BerichtGeplaatst: 18 Okt 2009 23:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Sep 2008
Berichten: 3253

See, das 1 groot verslag.
Maar thanks voor de hulde he!

Amazing woont ook in GR dan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
No'tje BerichtGeplaatst: 19 Okt 2009 00:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Lawliet schreef:
ninodude schreef:
Ratchet & Clank & Borderlands niet gespeeld?

Nope, geen fan van de games. Wel over de schouder gekeken van een vriend. Wel geinig, maar niks voor mij.


En de nieuwe Jak & Daxter of ben je daar ook geen fan van?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 19 Okt 2009 07:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

ninodude schreef:
Lawliet schreef:
ninodude schreef:
Ratchet & Clank & Borderlands niet gespeeld?

Nope, geen fan van de games. Wel over de schouder gekeken van een vriend. Wel geinig, maar niks voor mij.


En de nieuwe Jak & Daxter of ben je daar ook geen fan van?


Ook geen fan. Maar zag de game niet bij de Sony stand, ik was bezig om LittleBigPlanet voor de PSP te zoeken, maar die was ook niet aanwezig net als GoW III en Heavy Rain.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jonezy BerichtGeplaatst: 19 Okt 2009 12:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Mei 2008
Berichten: 2161

Oja, ik had trouwens ook nog Ratchet & Clank gespeeld die me grafisch tegenviel!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Token BerichtGeplaatst: 19 Okt 2009 12:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2008
Berichten: 1437

Ik heb ook het MW tshirt

Voor de rest gewoon een beetje gechillt in de Rockstar room en afentoe naar het hoofdpodium geweest I had a good time
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
AmazingShikoku BerichtGeplaatst: 19 Okt 2009 22:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Jan 2008
Berichten: 546

@ MC-fakey: Stad, nee. Provincie, wel. Vast wel eens op het nieuws voorbij zien komen de naam van mijn dorpje, Slochteren, gezien de gaswinning. Vroegah, in een wat meer gemotiveerde periode, zat ik bij Jonezy in de klas op het gymnasium. Vandaar dat ik hem ken.

Maar jongens Firstlook, dat was hem alweer.

Om eerlijk te zijn ging ik naar Firstlook zonder verwachtingen. Nederland stelt internationaal gezien geen ruk voor (ondanks meerdere claims van nederlandse delegaties van internationale bedrijven tijdens die presentatietjes in de theaterzaal ) en dus verwachtte ik veel te zien wat ik toch al wist of gezien had.

Mijn enige wensen die ik had waren: Modern Warfare 2 spelen en het scoren van een gamekings t-shirt die ik al jaren wilde tijdens Gameplay, maar die waren toen echt elke keer uitverkocht.

Na om 6 uur uit bed te zijn gegaan, om toen al om 7:00 bij een maat van me te zijn om vervolgens de trein van 7:40 te nemen kwam ik om 10:30 na wat ren-en-trek werk op het station van amersfoort om over te stappen aan in A'dam.

Na een korte stadswandeling waar ik gevolgd werd door een paar cosplayende nerds kwamen we uiteindelijk aan bij de westergasfabriek. De rij die er stond door een kleine paar honderd man was gevormd van een aantal tientallen personen tot honderden in minder dan vijf minuten. Toen ik eenmaal achteraan gesloten had en wat met mijn fellowship had gesproken bleek al snel dat we nog relatief vooraan stonden. De rij was namelijk al snel verdubbeld in lengte.

Toen de deuren eenmaal opengingen stroomde het al snel binnen, en na dat een leuk uitziend meiske mij een rood armbandje met de opdruk 'Firstlook' had omgedaan en ik JJ al 'belangrijk' had zien doen bij de rij voor genodigden belande ik in het halletje waar Acer en de Free Record Shop beslag op hadden gelegd.

Wat me als eerste opviel toen ik binnenkwam was natuurlijk dat Free Record Shop eigenlijk maar matig had uitgepakt op firstlook. Je kon games pre-orderen die iedereen al ergens anders goedkoper had ge-preorderd en voor de rest hadden ze wat aanbiedingen op games die me niets konden interesseren, jammer.

Zonder echt aandacht aan Acer geschonken te hebbende betrad ik als één van de eerste honderd mensen de zaal en, op een aantal Forza 3 geilende fanboys na, stonden we dan ook met zijn allen in de rij voor Modern Warfare 2. Na een kleine anderhalf uur in de rij gestaan te hebben mocht ik dan uiteindelijk naar binnen.

Ik werd door een paar potige, maar ietwat gedrongen, mannetjes (die zo uit de nieuwe uitbreiding van Grand Theft Auto 4 leken te komen) begeleid naar een donkere kamer waar ik een eerder geziene trailer ietwat low quality lifesize kreeg te zien op een beamer. De beloofde live-rookeffecten vond ik niet echt een toevoeging, en het enige wat het bereikte was mijn jaren 60 beatles kapsel veranderen in dat van de beruchte Josef Fritzl. Blij werd ik er niet van, maar toen ik eenmaal door één van die Jerommekes naar een volgende kamer werd begeleid kwam alles wel weer goed.

Ik werd achter een console geplaatst samen met mijn vertrouwde wingman partner, Jonezy, met wie ik samen al games als Gears of War 2, Halo 3 en sinds kort Halo 3: ODST heb doorstaan. Wat mij als eerste opviel aan Modern Warfare 2 is het gebrek aan grafische superieuriteit aan zijn oudere broer. Dat is niet erg, want de game ziet er nog steeds heel goed uit. Het leveltje Spec-Ops dat ons werd voorgelegd was natuurlijk tactisch uitgekozen vanwege het feit dat het ons goed de implementatie van de nieuwe schilden, de laserpointers op de guns en natuurlijk omdat het perfect liet zien hoe je zal moeten samenwerken om daadwerkelijk alle Spec-Ops levels over een weekje of drie te overleven.

Ondanks het meermalen falen van mij en mijn wingman hield ik de moed er in, maar helaas mocht het niet baten. De 4 minuten vlogen om, en toen werd ik vriendelijk verzocht door de man met zijn gehuurde beveiligingsagenten pakje en naar alle waarschijnlijkheid neppe bartsmit oortje om verder de beurs te verkennen. Gelukkig kwam hij er tot mijn grote verbazing en blijdschap aan met een aantal Modern Warfare 2 shirts waarvan ik er ook een kreeg en ik die natuurlijk direct aantrok, om zo een paar keer heel trots langs de steeds langer wordende rij rond te paraderen.

Toen na een korte pauze waar ik na het staan van 2 uur wel aan toe was zette ik mijn bezoek voort. Eerst bezocht ik de Ubisoft stand waar ik genoot van Assassin's Creed 2. Ik kwam niet zelf aan spelen toe want de wachttijd was absurd lang omdat iedereen zo rond een kwartier mocht spelen, maar van wat ik gezien heb zit het met de stijl en setting weer helemaal snor. Of het weer een uurtje of 8 aan repetitiviteit gaat worden kon ik helaas niet in 15 minuutjes bekijken, maar ik heb weer een beetje hoop.

Tijdens het kijken van Assassin's Creed 2 kreeg ik ook een schuin oogje Avatar mee, en ik moet zeggen dat het er ten opzichte van de grafisch gedateerde in-game trailers het er verdomde gelikt uitzag zeg. Ik wist niet wat ik zag en het leek alsof ik naar een totaal andere game zat te kijken. De jungleomgevingen zijn mooi en vloeiend geanimeerd en ook de models zien eruit alsof ze een fikse grafische upgrade hebben gehad.

Na voor de rest wat geteased te zijn door de presentator van Ubisoft met goodies die hij uiteindelijk toch niet weggaf kwam ik aan bij Uncharted 2. Het speelde precies hetzelfde als de originele Uncharted. Grafisch had ik nou niet direct het gevoel alsof ik naar de GOTY van 2009 zat te kijken zoals de algemene impressie schijnt te zijn van Uncharted. Naast Uncharted stond Ratchet & Clank, maar helaas is die franchise al sinds de PS2 haar glorie kwijt is, en die is helaas met het nieuwe deel niet teruggekeerd.

Wat volgde was Bayonetta, of moet ik zeggen Devil May Cry 4.5? De game ziet, voelt en speelt niet alleen als de voorgenoemde franchise, maar de interface is ook nog eens precies hetzelfde. Wat niet betekent dat het een slechte game is, maar als je een echte fan bent van Devil May Cry dan heb je gewoon geen behoefte aan een concurrerende franchise die niks toevoegt aan het genre. Het speelt wel lekker hoor, zoals Devil Mee Cry 4 dat ook deed, en ik denk dat het voor mensen die wel eens behoefte hebben aan een lekkere hack n' slash en nog niet bekend zijn met het genre dat het een heel goed instappunt zal zijn.

Daarna maar eens verder getrokken naar de stand van Capcom. Lost Planet 2 liet me zoals in de online demo in de kou staan, simpelweg omdat het me niet trekt. Het speelt niet vloeiend, de gameplay is gewoonweg niet leuk en het co-op element voelt niet van meerwaarde aan. Ik was dan ook geen fan van het origineel, en deel 2 zal dan ook niet in mijn kast te vinden zijn. De andere game op de stand van Capcom die ik speelde was Dark Void. Ik was niet zo gecharmeerd van de gameplay. Het voelt aan als een geforceerde vernieuwing in het genre die eigenlijk helemaal niet nodig is. Het shooterelement zit gewoon goed inelkaar, daar ben ik wel zeker van, maar mijn probleem met de game zijn gewoon de vliegmomenten die wel leuk gemaakt zijn, maar gewoon niks toevoegen aan de game.

Naast die stand stond een console waarop Fairytale fights te spelen was. Ik had er nog nooit van gehoord, en om eerlijk te zijn dacht ik dat het een game was die binnenkort op arcade en PSN te vinden zou zijn, maar niets was minder waar volgens de executive producer van fairytale fights die tijdens de preview in de theaterzaal ons door een build van de game heen dirigeerde. De game zou vele malen groter zijn dan een arcade game en zou lopende op de infameuze Unreal 3 engine een volwaardige game zijn. Nu zal elke publisher met een grijntje verstand doorhebben dat deze game met een retailprijs van 59,95 gewoon niet zal gaan verkopen en dat deze uitvergrote arcade game zal gaan floppen.

Daardoor hebben de ietwat overmoedige heren bij playlogic besloten om hun game zelf te publishen. De game deelt hier en daar wat elementen met het commercieel succesvolle Little Big Planet, en met de Unreal 3 engine hebben ze leuke dingen bereikt en dat zie je ook duidelijk terug in de game, maar de game is zijn prijs gewoon niet waard en zal in je eentje thuis op de bank lang niet zo leuk zijn als in een publiek van 40 man waar de sfeer er goed in zit.

Nadat ik ietwat verveeld bij fairytale fights vandaan kwam belande ik op de stand van Forza 3. Je kon duidelijk zien dat Microsoft groot uitpakt met deze game en dat zij al haar kaarten op forza 3 speelt. (Ze moeten ook wel, ze hebben immers niks anders) Ik had een dergelijke stand al verwacht nadat ik, ietwat verbaasd, een promo had gezien de week ervoor over een programma wat Suzanne de Jong wekelijks presenteert wat helemaal in het teken staat van Forza 3. Een dikke audi op de achtergrond en een set-up van drie schermen waarop Forza 3 te spelen was stalen voor mij echt de show op Firstlook, en dat terwijl ik totaal geen racefan ben. Het feit dat Microsoft gewoon de lekkerste boothbabes had heeft daar misschien ook wel aan bijgedragen.

Vervolgens stak ik over om zo de stand van Borderlands eens te bekijken, maar niet voordat ik posters van Aliens vs Predator, Darksiders (niet meer aan spelen zelf toegekomen, geen zin meer om voor te wachten en het was sowieso al geen game waarvoor ik naar firstlook was gekomen) en niets minder dan Borderlands zelf te scoren. Toen er eenmaal een plaatsje vrij kwam bij de PS3 versie, aangezien de Xbox360 versie toch het populairst schijnt te zijn onder de bezoekers en de wachttijden dus veel langer waren, nam ik mijn kans en speelde ik deze veelbelovende dialoogloze drop-in drop-out MMO/RPG/FPS.

Ik vond het leuk om te spelen, en de keuze om voor een cellshaded stijl te kiezen (Ondanks dubieuze redenen, zoals druk van de publishers en grafische complicaties met de grootheid van de game en de eerst beoogde stijl) kwam eigenlijk best goed uit de verf. Ik miste wel overtuigende rpg elementen, maar ik speelde de game dan ook hooguit 5 minuutjes. Zeker een game om in de gaten te houden. Ik wacht nog even de eerste reviews af.

Ik verliet dan ook in een opgewekte bui en een aantal posters voor op mijn kleine jongenskamertje rijker de stand en vervolgde mijn dag op de stand van Namco. Ik passeerde games als Wet en Fallout 3 vol verwondering waarom deze oude games op een event aanwezig waren dat 'firstlook' heet om zo mijn allereerste stapjes in de nieuwe Dragonball game van Bandai te zetten. Namelijk Raging Blast. Ik speelde een potje met Goku tegen een gozer met een attitude van hier tot tokio, maar als ik eerlijk ben had ik het ook geloofd als Budokai 2 er in had gezeten. Behalve wat nieuwe characters die niet speelbaar waren heeft de game niks wat we nog niet eerder gezien hebben. De Cell-shaded graphics zijn er in de afgelopen vijf jaar er amper op vooruit gegaan en zelfs in deze tijd van HD is het verschil ten opzichte van de vooruitgang van fotorealistische graphics enorm. Het speelt nog altijd net zo leuk als toen op de PS2, maar de originaliteit is er nu wel goed uitgewrongen.

Ik kreeg nog wat foldertjes aangeboden door de dames van Tekken 6, maar om eerlijk te zijn had ik al genoeg oud papier in mijn tas zitten en weigerde ik vriendelijk. Op de stand van EA waren ze daarentegen heel wat minder opdringerig als het ging om hun games. Ik speelde relaxed een potje fifa 10, en daar was ik ook heel blij om. De demo die iedereen hier waarschijnlijk wel gespeeld heeft gaf namelijk alleen een blik op de singleplayer waardoor je nog niet een duidelijk beeld van de controls en de subtiele veranderingen daarin qua passen, lopen en schieten die het verschil tussen een doelpunt en een overname kunnen betekenen. De tegenstander waar ik tegenover stond was geen geduchte en een 2-0 overwinning was dan ook in de pocket. Helaas zal het voor de mensen die deeltje 09 onder de knie hadden wel weer even duren voordat je die frustrerende timing in Fifa 10 weer 100% onder de knie hebt. De vernieuwing ten opzichte van het vorige deel zijn helaas weer minimaal en met het ontbreken van bepaalde opties als trainingen is de game er sinds Fifa 2004 helaas geen steek op vooruit gegaan op een subtiele verbetering van de graphics elk seizoen na.

Daarna heb ik nog even een kort kijkje genomen bij Rockstar. Dat stelde weinig voor. Quake Live zit al een eeuwigheid online in de beta versie en Red Dead Redemption was amper aanwezig. Het is dat Sonic nog even stond te swingen bij de draaitafel anders was deze korte wandeling helemaal in het water gevallen.

Aangezien ik het toen wel in de hoofdzaal gezien had en omdat de theaterzaal toch bijna openging, ging ik daar maar heen. Ik ben nog even bij Ubisoft gaan staan, maar de kale neger bleef ons maar teasen met goodies die hij toch niet weggaf en toen heb ik de zaal maar vaarwel gezegd. Toen ben ik maar even gaan kijken hoe Grubby aan het ownen was in Warcraft 3 en heb ik op dat moment ook maar even mijn lang beoogde Gamekings T-shirt gekocht.

Toen de theaterzaal eenmaal openging werd ik weggeblazen bij Splinter Cell: Conviction. De Tokio Game Show build live in actie zien, op de stealthy stijl waarop de nederlandse delegant van ubisoft, was gewoon heel erg cool. Ik hoorde nog wat dreigende geluiden van de mensen van de crew van achter omdat mij ik aan het filmen was, maar gelukkig ben ik er niet uitgezet.

Vervolgens was het pauze en werd het publiek vriendelijk verzocht de zaal te verlaten waardoor ik na de pauze te laat was om bij Hardware woensdag en Brievenmaandag aanwezig te zijn. Niet heel erg jammer hoor, maar ik was toch een beetje teleurgesteld. Vervolgens nog even de uitreiking van beste console gezien in de TMF game awards categorie van beste console. Daarna nog even de NK finale van de beste fightgame in tijden gezien, UFC Undisputed. Vervolgens werd er flink gedrongen bij de goodiehunt, en dat was me eigenlijk voor die paar Nintendo tasjes die ze weggaven niet waard.

Omdat er weinig meer op het programma stond wat mij interesseerde en ik eindelijk weer met mijn entourage verenigd was hebben we toen maar unaniem besloten om onze dag Firstlook vaarwel te zeggen en het op een huiswaarts aan te zetten. Het enige wat er voor de rest ook nog was, waren ook alleen nog maar de boothbabeverkiezing en Dragon Age: Origins. Waarvan het eerste mij niet een trein later waard was en het tweede nou niet direct mijn favoriete subgenre van de rpg is en het er grafisch ook nog eens niet uitzag.

Dus toen verliet ik, herenigd met Jonezy en Noob de Firstlook met een treinreis van 2,5 uur in mijn achterhoofd. Ik was doodop aangezien ik de nacht ervoor niet had geslapen en ik al de hele dag zonder steunzolen rondliep, en ik heb hele verneukte voeten die zonder die steunzolen extreem pijn gaan doen. Dus, heel erg vond ik het niet. We hebben op het station nog even bij de Burger King nagesproken over Firstlook met mijn freunden en kwamen we tot de conclusie dat het een succesvolle dag was die volgend jaar zeker voor herhaling vatbaar zal zijn.

Het enige wat ik jammer vond is dat ik niet meer bij Hardwarewoensdag en Brievenmaandag naar binnen gekomen ben, maar voor de rest waren al mijn verwachtingen overtroffen. Zoals verwacht weinig nieuw spul gezien, maar de kans gehad om veel games te spelen die nog (lang) niet in de winkel liggen, eigenlijk veel meer dan ik had verwacht. Van te voren dacht ik dat de line-up te dun was gezaaid voor een dagvullend programma maar dat viel uiteindelijk helemaal mee en alles viel precies goed op zijn plaats.

Overigens wil ik nog even mijn genoegen uiten over de boothbabes. Ik vond dat er echt leuke dames tussen zaten en dat er dit jaar veel minder dames rondliepen met de uitstraling van een poolse hoer. Want daar ergerde ik mij op events als deze meestal heel erg aan. De meiden doen hun ding, en krijgen daar ook leuk voor betaald, maar eigenlijk hoeft het voor mij niet. Ze zijn niet fu(n)ktioneel en hebben geen verstand van het product waar ze voor staan. Het schijnt er bij te horen, en ik heb voor de rest weinig problemen met knappe halfnaakte dames hoor, dus ik neem het maar voor lief.

Met het rode polsbandje nog om en het Modern Warfare 2 T-shirt nog aan teken ik,

Dhr, A. MazingShikoku

P.S. Ben je hier beland zonder heel snel door de 30 paragraafjes heen te scrollen, dubbele hulde. Want ik zit nu denk ik wel tegen de langste post op het forum in tijden aan.

(*zucht* eindelijk thuis.)


Laatst aangepast door AmazingShikoku op 19 Okt 2009 22:56; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dannyveno BerichtGeplaatst: 19 Okt 2009 22:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 3614

Zo he, dat is een heel verslag. Duurde wel ff om dat helemaal te lezen. Maar je moet wel aardig zijn voor Douwe hoor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 4 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group