Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende  
Profanity BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2009 12:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mrt 2009
Berichten: 47

Gisteren aan Detroit Metal City begonnen. Moet toegeven dat er af en toe een glimlach op mn gezicht kwam, maar na de uitermate lange revieuw en het aanraden had ik misschien meer of iets anders verwacht...?
Misschien volg ik Japanse humor niet helemaal, moet toegeven dat dit mijn eerste anime comedy is.

Ook Darker than Black, Baccano! staan op de planning. Mogelijk dat ik Kaiba ooit nog eens als stream probeer te kijken. De tekenstijl (afgaande op het plaatje wat gepost is) is niet helemaal mijn ding, maar aangezien je er zelf vol lof over spreekt zal ik hem een kans geven.

Iemand doe meer weet van Afro Samurai btw. De serie trok ooit mijn aandacht toen de OPM nog anime behandelde, maar heb verder geen stappen ondernomen om er research naar te doen. Nu de game in de winkels ligt trok het mijn aandacht weer. Vraag me nu af wat ik van de serie kan verwachten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2009 18:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Profanity schreef:
Gisteren aan Detroit Metal City begonnen. Moet toegeven dat er af en toe een glimlach op mn gezicht kwam, maar na de uitermate lange revieuw en het aanraden had ik misschien meer of iets anders verwacht...?
Misschien volg ik Japanse humor niet helemaal, moet toegeven dat dit mijn eerste anime comedy is.


Tja, Japanse humor is niet iedereens ding. Ik kijk DMC - net als South Park - met een aantal vrienden en dan lachen we gewoon om alle grappen en obscure referenties.

Citaat:
Ook Darker than Black, Baccano! staan op de planning. Mogelijk dat ik Kaiba ooit nog eens als stream probeer te kijken. De tekenstijl (afgaande op het plaatje wat gepost is) is niet helemaal mijn ding, maar aangezien je er zelf vol lof over spreekt zal ik hem een kans geven.


Darker Than Black is makkelijk om in te komen. Lijkt een beetje simpel eerst maar er wordt behoorlijk wat diepte aan het verhaal en de karakters gegeven.
Baccano! is een beetje chaotisch en ingewikkeld in het begin, maar zo badass dat je - als je van Cowboy Bebop etc houdt - 'm vast wel tof vindt.
En dan Kaiba, tja... hij is raar, ingewikkeld, komt echt langzaam op gang, je moet wel een episode of 2 aan de stijl wennen, maar wat mij betreft is het echt een uniek meesterwerk. Ik ken niemand die alle episodes heeft gezien die 'm niet goed vond.

Citaat:
Iemand doe meer weet van Afro Samurai btw. De serie trok ooit mijn aandacht toen de OPM nog anime behandelde, maar heb verder geen stappen ondernomen om er research naar te doen. Nu de game in de winkels ligt trok het mijn aandacht weer. Vraag me nu af wat ik van de serie kan verwachten.

Ik heb het niet zo op "Amerikaanse" anime, maar het ziet er allemaal badass uit en is vrij populair, zeker in Amerika, waar echt de doelgroep is. Hij krijgt ook vrij goede reviews. Check een trailertje of 2 op youtube, what you see is what you get.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2009 19:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

@Uchiha_Shadow
Ik heb idd ook R2 gezien, die vond ik juist zo rommelig op sommige momenten. Ik vind dat R2 beter begint en eindigt als R1 maar de afleveringen ertussen zijn toch zeker van lagere kwaliteit als in R1. De twee seizoenen zijn in mijn ogen, gemiddeld gezien, even goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
zuzek BerichtGeplaatst: 06 Apr 2009 13:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Mei 2008
Berichten: 30

Momenteel bezig aan Toradora, begin was erg leuk maar zit nu rond episode 20 en het begint een beetje jammer te worden. Laatst begonnen aan Kaiba en het is net zoals je aangeeft (Uchiha), heel erg lastig in te komen. Maar ik blijf doorzetten . Soul Eater was ook ontzettend gaaf behalve dan de laatste episode.

Wil ook supergraag Code Geass, Darker Than Black en Tenjou Tenge zien maar heb zo weinig tijd...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Taw0n BerichtGeplaatst: 30 Mei 2009 11:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Mei 2008
Berichten: 2250

Ik wil net zo iets als Code Geass, ik vind dat mecha gedoetje ook leuk. Ook ben ik een Death Note fanboy. Vind het jammer dat er maar zo weinig episodes zijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BeWario BerichtGeplaatst: 30 Mei 2009 13:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Nov 2008
Berichten: 2882

bedoel je van Code Geass of van Death Note? Code Geass heeft namelijk rond de 50 episodes dacht ik. Als je van Mecha houdt, is Gundam 00 wel een aanrader, of anders moet je Eureka 7 eens proberen. Ik ben zelf bezig in Eureka 7, en ik moet je wel vertellen dat het niet zo op Code Geass of Death Note lijkt, want die 2 zijn eigenlijk uniek in hun soort.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
groente12 BerichtGeplaatst: 30 Mei 2009 13:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jul 2008
Berichten: 397

Taw0n schreef:
Ik wil net zo iets als Code Geass, ik vind dat mecha gedoetje ook leuk. Ook ben ik een Death Note fanboy. Vind het jammer dat er maar zo weinig episodes zijn


Gundam 00 doet mij wel denken aan Code Geass heeft ook een beetje een vergelijkbare plot
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Taw0n BerichtGeplaatst: 30 Mei 2009 13:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Mei 2008
Berichten: 2250

Ja ik zat al te denken aan Gundam omdat ik dat vroeger altijd op TV keek. Maar Gundam Wing oogt best oud nu. Ik zal Gundam 00 even proberen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 30 Mei 2009 13:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Beste mech anime (maar ik heb er niet zo heel veel gezien) is wat mij betreft Tengen Toppa Gurren Lagann. Is wel een stuk minder serieus en echt heel erg OTT (over-the-top), maar erg makkelijk om in te komen en eigenlijk wel een anime die je moet zien.

In het rijtje van Death Note en Code Geass, intelligente thriller anime dus, past Monster zeker ook wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Taw0n BerichtGeplaatst: 30 Mei 2009 13:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Mei 2008
Berichten: 2250

Bedankt voor de snelle reacties, ik zal het allemaal eens proberen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 30 Mei 2009 13:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Als je zoekt naar intelligente mecha series kun je naast de Gundams ook gaan voor RaXephon en in mindere mate Neon Genesis Evangelion. (want geen echte mecha's)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Akatora BerichtGeplaatst: 30 Mei 2009 14:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Mei 2009
Berichten: 443

Kent iemand een Anime van Akira Toriyama behalve DB en Blue Dragon?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 30 Mei 2009 15:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

Dr. Slump, Dragon Warrior en nog enkele OVAs.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 18 Jun 2009 19:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928



Welcome to the NHK!
Paranoid boy meets girl. This tale about loneliness, love, crazy otaku culture and fear of growing up will be appreciated by virtually everyone, especially if you enjoy dark comedy. Some episodes are hilarious while others are depressing; this unconventional balance is helped by the interesting characters (that all have a thing or two hidden about their past), excellent animation and trippy paranoid scenes.
Rating: 9/10



Fullmetal Alchemist
Pretty sure everyon's either seen this or heard about it by now; fairly intelligent shounen about alchemy that starts off slow, with lots of character development and comic relief, is then thrown into a higher gear with (generally well written) plot twists every episode. Near the end it starts to run out of steam and it becomes obvious it no longer follows manga material. Great animation despite it being half a decade old. The sequel is currently airing.
Rating: 8.5/10



Nodame Cantabile: Paris
Sequel to the lovely musically-themed shoujo romance. The humour is sharper here and the characters are more fleshed out. The only major complaint I have is the pacing; it's incredibly fast paced and entire months are skipped in certain episodes; this could've easily been 26 episodes. The graphic style fits the setting - Paris, of course - perfectly and so does the premise of 2 musical students falling in love and all the drama that comes with it.
Rating: 8.5/10



Goku Sayonara Zetsubou Sensei
Our favourite suicidal teacher is back and he's in despair once again, about all sorts of things. References to all sorts of anime, the blackest of humours, a lovely stalker girl, paranoid conspiracy theories and quite possibly the best anime opening ever - this is one anime you've got to see. But watch the prequel, Sayonara Zetsubou Sensei, first.
Rating: 8.5/10


Laatst aangepast door Uchiha_Shadow op 18 Jun 2009 22:02; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 18 Jun 2009 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Morgen meer, ik heb veel te veel anime de afgelopen maanden gezien...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 19 Jun 2009 22:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Deze duren langer om te typen dan ik me kan herrinneren...
(edit: hey, alleen meisjes op deze plaatjes! ...behalve de travestiet dan)




Michiko & Hatchin
From the guys who brought you Ergo Proxy and Samurai Champloo, this tells the tale of a close friendship between a sexy ghetto girl and an abused crybaby. Incredibly production value, this looks stunning and is oozing with style. Excellent soundtrack. Original idea for a setting - Brasil - too. Unfortunately, the characters are a lot less compelling and subplots get cut off when the episode ends so you're left wondering what happened afterwards. Still, I'd be crazy not to recommend this one, it's definitely something different, but still very badass.
Rating: 8/10



Maria Holic
Sadistic crossdressing boy with maid meets girl. Shoujo-ai-ish anime from the team that did Zetsubou Sensei, a bit more light-hearted than that one and it takes a look at psychological manipulation, friendships and religion. A little hard to get into since it's quite random, but definitely worth investing time in. Best. Crossdressing. Anime. Ever.
Rating: 8/10



Minami-Ke Okaeri
More crazy Kana! Very good third season, easily better than the second one. If you're into slice-of-life, the Minami-Ke series are a high recommendation, although if you're not into this sort of thing it'll just be boring; I find it incredible how this can have such a big cast (15 or so) yet all of them are funny and interesting. This season also has the epic curry song (click).
Rating: 8/10



Shikabane Hime Aka
Tengen Toppa Gurren Lagann-creators Gainax made this tale of action-packed tale of evil things taking over the world... or something. The story, which gets a bit deeper later on, is not too impressive but seeing schoolgirls kill monsters with uzis is always fun; it's quite stylized, mysterious and even emotional at times but there's some odd pacing going on. The biggest complaint is voice acting, as always Gainax hires first-time voice actors and this time that risk didn't pay out.
Rating: 7.5/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 20 Jun 2009 11:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Heeft iemand 't al aangedurfd om Sayonara Zetsubou Sensei te kijken?

De eerste post heeft nu ook alles in 1 lijst staan, met aanraders van hoog naar laag. Omdat er nu vooral anime van de afgelopen 2 jaar in staan schrijf ik af en toe wel een review voor m'n favoriete anime die net iets ouder zijn (Beck, Haruhi, Death Note, Mushi-Shi, Elfen Lied, Samurai Champloo, FLCL).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lorenzogilds BerichtGeplaatst: 20 Jun 2009 11:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Okt 2008
Berichten: 416

ik ga Sayonara Zetsubou Sensei zeker kijken maar ik heb het te druk met andere anime's . ik moet er nog 13 andere anime's af kijken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 18 Jul 2009 12:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928



Death Note
Essential anime material. Multi-layered cat-and-mouse thriller story between a genius and a detective with plenty of plot twists. Excellent character design and dialogue finish off the package along with good animation and a story that has provoked many ethical discussions.
Rating: 9.5/10



ef - a tale of melodies
Sequel to the excellent drama series that tells the 2nd half of the story, connects all the dots and improves on the prequel in almost every way: there's a quicker pace, it intertwines all the characters beautifully and has gorgeous experimental animation. It can get a bit too emo at times but the backstories are all very well written and the ending is very well done. For anyone who likes Hanbun Tsuki, Rumbling Hearts and other drama/romance anime
Rating: 9/10



Candy Boy
Lovely bitter sweet slice of life meets shoujo-ai about 2 sisters living together. Tells simple stories but the characters are worked out really well, it's got a very pleasing visual style but it may be a bit too sweet and happy-happy for some.
Rating: 7.5/10



SaiKano
Character driven anime with annoying characters. The apocalyptic story has a lot of potential but it's too angsty without ever making a point, and for a romance anime there isn't a whole lot of love. Good production values and one of Gonzo's better shows. Frustrating but worth watching if you're into depressing shows.
Rating: 7/10



Hatsukoi Limited
Decent, if a bit shallow at times, collection of stories about schoolgirls experiencing their first love. Sometimes a bit silly, sometimes a bit funny, occasionally downright creepy (I'm looking at you, girl with the brother complex). Visually quite pleasing.
Rating: 6.5/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sasukevsbyakugan BerichtGeplaatst: 18 Jul 2009 15:35    Onderwerp: anime Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Mrt 2008
Berichten: 17

probeer gantz het is wel na 26 episodes afgelopen maar de manga loopt verder dus kan je lekker doorlezen dat deed ik vorig jaar zomervakantie wel cowboybebop heeft mij ook best geraakt
en nu natuurlijk naruto shuupiden:P

oja AFRO SAMURAI
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 18 Jul 2009 15:58    Onderwerp: Re: anime Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

sasukevsbyakugan schreef:
probeer gantz het is wel na 26 episodes afgelopen maar de manga loopt verder dus kan je lekker doorlezen dat deed ik vorig jaar zomervakantie wel cowboybebop heeft mij ook best geraakt
en nu natuurlijk naruto shuupiden:P

oja AFRO SAMURAI


Gantz heb ik de manga een poos lang actief gelezen, ja. Niet bijzonder, wel lekker bruut. Het concept is wel leuk maar ik vind de uitwerking mwoah, zelfde met de anime.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
crono999 BerichtGeplaatst: 18 Jul 2009 18:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Jul 2009
Berichten: 257

Hare and Gu dat is echt een dol dwaze anime maar zo leuk!!! Love Hina,chrono crusade,mmm veel te veel om op te noemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Akatora BerichtGeplaatst: 18 Jul 2009 20:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Mei 2009
Berichten: 443

Mooie aanraders, heb er al een paar gecheckt en ze zien er veelbelovend uit.

Heb komende tijd toch niks te doen in mijn leven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 18 Jul 2009 21:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

crono999 schreef:
Hare and Gu dat is echt een dol dwaze anime maar zo leuk!!! Love Hina,chrono crusade,mmm veel te veel om op te noemen.


Love Hina is verreweg de beste ecchi anime die ik ooit heb gezien, echt een toffe mix tussen romantiek en komedie.

Grappig dat je Hare+Guu noemt, is totaal geen bekende anime, maar hij staat al wel klaar om te kijken voor mij
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 30 Aug 2009 15:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928



Beck
Like anime? Like (rock) music? If you've just answered yes twice, you need to check out Beck, about the rise of an indie band (and all the trouble that comes with it). Excellent sound track, quite a unique style, very realistic and a great mix of slice of life, drama, romance and of course music. One of my personal favourites.
Rating: 9.5/10



Gankutsuou: The Count Of Monte Cristo
An epic, mysterious tale about revenge and trust with an experimental animation style (art deco meets sci-fi) that won't please everyone. It's Gonzo's (Last Exile) best work, gives off a very mature vibe and does a good job at creating an original universe in the not too far off future.
Rating: 8.5/10



Spice & Wolf
Furry alert! Voiced by Code Geass' Lelouch and Kallen, the 2 main characters in this anime show a lot of chemistry within their playful relationship. It's set in medieval Europe and its focus is dialogue, character development and... economics. Not nearly as boring as it sounds, but definitely for those that can handle slow-paced, atmospheric, clever seinen. Not just for furries.
Rating: 8/10



Eden Of The East
Eden Of The East is your typical Production IG anime: it's a mixed bag between excellent production values, originality, realistic characters and wasted potential. Thankfully it's balance is tipped in its favour: the grandiose - but messy - plot, filled with conspiracies, works fairly well, although left unfinished in the end. It could've been so much more, though.
Rating: 7.5/10



Shikabane Hime Kuro
More girls with more guns! Unfortunately it starts off a lot slower than its prequel, but it does manage to pull of some nice plot twists at the end. There's a bit too much pretentious drama and that makes it harder to get through than the first, but if you've seen that this is still a worthy sequel and recommended.
Rating: 7/10



Toshokan Sensou (Library War)
Enjoyable anime about a girl joining the library military (I kid you not, people are waging wars because of book censorships in this one) to meet her childhood crush. The serious part of the story is a bit pretentious but at least it manages to stay enjoyable all the way through.
Rating: 7/10



Amatsuki
Fantasy anime that plays in ancient Japan; it's solid stuff but never manages to surprise or amaze the viewer. The light-hearted comedy works a lot better than their attempts at making an intriguing story, because it's so confusing and revelations come at a snail-pace. The main character doesn't really do much and is dragged along by the events in this fantasy world, not the other way around. The humour saves it most of the time, but it can get a little boring at times.
Rating: 6.5/10



Hatenkou Yuugi
This frustrating comedy, drama and adventure anime is a mixed bag between excellent character design, wittyness, good source material... and a terrible adaption. Production values are simply bad, there's enormous pacing problems and not even the admirable voice acting can turn any of this around: there's so much potential wasted. When the anime gets stuff right, it gets it almost perfect and the chemistry between the 3 main characters (the main female lead is a savvy, likeable sarcastic girl) almost makes me recommend this. Almost. I mean, who cares about plot, right?
Rating: 6/10



Allison & Lillia
Speaking of "who cares about plot", summing this anime up in one word: oversimplification. It has a lot of good things going on: It's a lovely adventure anime set in an interesting time period, it's very accessible and it's all presented in a beautiful old-school anime style, accompanied by great music. The characters are a bit stereotypical but I found them to be interesting enough to never get annoyed with (quite an achievement in anime). But then comes along Mr Terrible Plot Device and he makes sure you'll stay frustrated untilt he end about the lack of depth in the storylines, the awful illogical choices the characters make and the lack of any real conclusion. What a damn shame.
Rating: 5.5/10



Fullmetal Alchemist: The Conqueror Of Shamballa
I'm sure this was meant to be a satisfying ending to the original anime series, but good intentions are no excuse for this below mediocre piece of work, which was painful to watch. It's your typical filler material: annoying new characters, ruined continuity, old characters acting out of character (yes, Mr Mustang, I'm looking at you) and the final ingredient: an awful, awful plot. So what does this all result in, a more satisfying and conclusive ending? No, of course not. If you're an FMA fan, do yourself a favour and skip this one. I wish I had.
Rating: 4.5/10


Laatst aangepast door Uchiha_Shadow op 01 Sep 2009 16:44; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group