Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende  
Jervans BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2008 13:11    Onderwerp: De Film van Ome Wilders Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Sep 2006
Berichten: 389

Zoals iedereen wel weet, zegt Geert Wilders dat hij een film gaat uitbrengen over de Koran. De film zal Fitna heten, wat in de moslimcultuur symbool staat voor "beproeving". Met deze film wil hij bewijzen dat de Koran een fascistisch boek is, en zal hij uitleggen waarom hij deze wil verbieden. De film zal Koran-teksten bevatten, ondersteund door hedendaagse beelden waarin volgens Wilders, deze teksten tot uitdrukking komen.

Als geen enkele omroep de film in zijn geheel wil uitzenden, zal deze uiterlijk eind Maart verschijnen op www.fitnathemovie.nl.

Persoonlijk vind ik Wilders een populistisch en gevaarlijk mannetje. In een democratische rechtstaat moet echter wel de mogelijkheid geboden worden hem zijn mening te laten geven. Ook als dat betekend dat Nederland hierdoor schade zal lijden weegt dit niet op tegen het feit dat in mijn ogen alles gezegd mag worden.
Ik vind dus niet dat deze film verboden moet worden, hoewel ik zwaar betwijfel of ik het met de inhoud eens zal zijn.

Verder denk ik niet, dat Wilders uiteindelijk niet met een film komt, zoals op Geenstijl bijvoorbeeld geschreven stond. Eind Maart komt wel erg dicht bij 1 April, maar Wilders kennende heeft hij net niet genoeg humor om dit te verzinnen. Het enige wat hij wil is provoceren en dat gaat beter door de film echt uit te brengen. De 1 April grap zou wel een hele goede zijn, stiekem hoop ik daar toch wel op.

Zo, dat lijkt me een mooie voorzet voor een discussie... wat vinden jullie ervan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2008 13:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Hij mag zijn film uitbrengen ik hou hem niet tegen. Maar hij moet wel inzien dat hij ons land belachelijk maakt. Laats keek ik op het nieuws en dan zie je de Moslims rellen tegen de film van Wilders, ze zeggen zelfs dat ze berijd om hun zelf op te blazen...

Ik ben best wel tegen de film maar je hebt recht op vrijheid van meningsuiting maar hij moet opassen want zo gaat hij Theo van Gogh achteraan.

Ik ben wel van plan om de film te zien.

Ik denk ook dat dit een aanslag in Nederland vergroot.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2008 13:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

En nu mag hij dat ook gaan doen voor de Bijbel en de Thora, de boeken waarop de Koran gebaseerd is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Neerhof BerichtGeplaatst: 14 Mrt 2008 16:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2297

Hij draaft inderdaad behoorlijk door. Ben benieuwd naar zijn film en misschien nog wel meer naar de gevolgen. Het zou inderdaad wel super zijn als het een grap van hem is want in dat geval: Maar ben bang dat Wilders zoiets nooit zou kunnen bedenken.
Moet trouwens wel lachen om al die lui in Afghanistan die demonstreren tegen Nederland terwijl ze niet eens weten waar het ligt. Bij het verbranden van de vlag houden ze de vlag zelfs op kop
Eigenlijk zuigen alle geloven gewoon.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2008 11:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Sep 2006
Berichten: 2741

Eigenlijk heb ik hier helemaal geen mening over. Er valt voor beiden kanten wel wat voor te zeggen. Wilders beroept zich op de vrijheid van meningsuiting, de tegen standers beroepen zich op nationale veiligheid en wellicht discriminatie.

Dus wie geef je dan gelijk? Ik weet het niet. Laat ze het onderling maar uitzoeken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joris BerichtGeplaatst: 15 Mrt 2008 16:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

Geert Wilders is eng en had die film niet moeten maken. Maar nu die af moet hij hem ook uitbrengen, anders bepalen de extremisten in het Midden-Oosten wat wij wel en niet mogen vertonen.

Vrijheid van meningsuiting is trouwens het recht op het uiten van je mening, niet op het roepen van allerlei dingen die je toevallig te binnen schieten, zonder dat je rekening houdt met anderen. Wilders zou dat eens moeten bedenken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 19:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Hij staat erop Liveleak.com.

Moet hem nog wil zien duurt lang bufferen. Kijken wat die gek te melden heeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joris BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

ja, het eerste korantekstje laden duurt al 5 minuten ofzo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 19:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Pfff ik zit nog niet eens op de helft. Na zo'n 10 min.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Sep 2006
Berichten: 2741

Wat een suf, oninteressant propaganda filmpje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 20:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Pfff wat een onzin, hij pakt gewoon de meest extreme filmpjes en kranten koppen van de laatste 10 jaar en plakt die achter mekaar. Zo kun je alles wel zwart proberen te maken, jammer dat er genoeg mensen zijn die voor dit soort propaganda vallen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 20:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

http://www.whoozz.com/Video/video.aspx?vid=20246

Snelle mirror. Niet echt boeiend die film. Niks bijzonders iig
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
onno BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 20:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Apr 2007
Berichten: 706

http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795

Voila posted by geert himself:D
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 20:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Pure onzin
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marino BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 21:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Okt 2006
Berichten: 16777215

lol het stelt helemaal geen flikker voor

edit: whoa! is dat een scheldwoord?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 21:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

marino schreef:
edit: whoa! is dat een scheldwoord?
Op de FP wordt dat iets te vaak misbruikt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
StijnNL BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 22:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Mei 2007
Berichten: 361

Ik zit hem nu te kijken maar ik vind sommige beelden wel schokkend, bijvoorbeeld die onthoofding rond minuut zes. (Maar het zal wel aan me leeftijd liggen )
En dat van die vrouwen is ook wel smerig, maar het roept bij mij meer kotsneigingen dan haat op.
Maar het is vast ook heel erg overdreven, dat gedoe met alle joden moeten dood enzo. En gelukkig hebben bepaalde moslimgroepereingen al gezegd dat ze het niet beledigend vinden. (Was op journaal)
Dus geen WOIII


Laatst aangepast door StijnNL op 27 Mrt 2008 22:11; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 22:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

CnC 3 Pwnage schreef:
Maar het is vast ook heel erg overdreven, dat gedoe met alle joden moeten dood enzo.
Ik ken genoeg Christenen die dat ook denken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 22:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

En dat zingen ze in Rotterdam ook ..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
StijnNL BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 22:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Mei 2007
Berichten: 361

Heb jij hem al gezien, en wat vond je ervan?
EDIT: I am talking to you, Joni
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
onno BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Apr 2007
Berichten: 706

Joni Philips schreef:
CnC 3 Pwnage schreef:
Maar het is vast ook heel erg overdreven, dat gedoe met alle joden moeten dood enzo.
Ik ken genoeg Christenen die dat ook denken.


Bewijs ?>!
zelf ben ik ook christen alleen die christen ken ik niet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 22:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

CnC 3 Pwnage schreef:
EDIT: I am talking to you, Joni
Ik heb er geen zin in. Ik ga die idioot geen plezier doen door zijn filmpje te bekijken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jervans BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 22:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Sep 2006
Berichten: 389

Hahahahahaa wat een slecht stukje propaganda is het ook. Heb al een aantal keer gelezen dat hij die Koranteksten gewoon verkeerd vertaalt heeft

Het beste stuk is nog wel met dat telefoonboek
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24891

onno schreef:
Joni Philips schreef:
CnC 3 Pwnage schreef:
Maar het is vast ook heel erg overdreven, dat gedoe met alle joden moeten dood enzo.
Ik ken genoeg Christenen die dat ook denken.


Bewijs ?>!
zelf ben ik ook christen alleen die christen ken ik niet
WOII niet gezien? Het hele Neo-Nazisme? Dat zijn allemaal pure Christenen. Om een Jodenhater te vinden moet ik maar naar Blood & Honour kijken. Of naar alle mensen die Leon de Winter doodwensen. Eentje daarvan noemde Theo van Gogh. (Oke, hij wenste hem niet dood. Hij had hem niet graag omdat ie zijn Joods geloof misbruikte)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joris BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2008 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

Baggerfilm. Vond het nog saai ook. Wat gore beelden van onthoofdingen en bebloede kindergezichtjes, wat schokkende koranteksten en de opmars van moslims in Nederland. En dan die oproep om te vechten voor vrijheid, het leek allemaal hele foute propaganda. Nergens uitdieping, relativering en al helemaal geen reële oplossing voor het probleem dat er wordt voorgesteld.

En dat grapje met die kaart van 'groeten uit Nederland' en dan die moskeën erop.

Grappig trouwens Wilders wordt gezien als de nieuwe Hitler en in die film blijkt juist dat moslims dol zijn op Hitler.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group