Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende  
Cubic X BerichtGeplaatst: 27 Aug 2008 08:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

Ferrari is eigenlijk wel blij dat Raikkonen er in 2009 mee ophoud...hij maakt teveel fouten die zo'n ervaren coureur niet meer mag maken. Ik durf wel te stellen dat als Raikkonen dezelfde fout had gemaakt als Albers tijdens de pitstops, Raikkonen door Ferrari op straat zou worden gezet.

Maargoed, mijn voorspelling voor België:
Winnaar: Massa
Joker: Kovalainen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 10:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

reminder of good times:

http://www.youtube.com/watch?v=J6XrskHo7A0

Voor Spa ben ik hard ah twijfelen..denk dat ik toch maar weer voor Massa ga, he's my favourite, zoals nu wel duidelijk is

en als joker ga ik deze keer voor Alonso
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nash BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 10:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2006
Berichten: 761

Valentino Aledda schreef:
reminder of good times:

http://www.youtube.com/watch?v=J6XrskHo7A0

Voor Spa ben ik hard ah twijfelen..denk dat ik toch maar weer voor Massa ga, he's my favourite, zoals nu wel duidelijk is

en als joker ga ik deze keer voor Alonso


Lol, hoe toevallig was ik net hetzelfde filmpje aan het bekijken . Zeker gpupdate

Ik ga dit keer voor Massa en als joker Kimi
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 10:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

haha ja.. is m'n homepage
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Maikelfist46 BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 11:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Okt 2007
Berichten: 46

Om misschien nog wat plaatsjes te klimmen ga ik voor:

Winnaar: Hamilton
Joker: Massa
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 04 Sep 2008 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Winnaar: Hamilton
Joker: Massa
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 15:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24892

so f**** close. Hamilton wint voor Massa en Heidfeld. Raikonnen verliest twee rondes voor het einde leiding en crasht ergens in de voorlaatste.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 17:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24892

Oh, toch gewonnen. Hamilton is zijn overwinning kwijt door de botsing met Raikkonen. Massa wint.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 18:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Bah
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 18:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

link? zou ik wel eerlijk vinden, want een rijder MOET zijn plaats afstaan en duidelijk trager gaan om zijn gewonnen tijd terug te verliezen. Dat heeft Hamilton niet gedaan, hij liet Raikkonen gewoon genoeg voor gaan maar ging amper van het gas om zo meteen de leiding terug over te nemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

Als dit echt is, dan heeft de FIA de Formule 1 definitief om zeep geholpen. Beslissingen lopen niet rechtvaardig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 18:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

Charlie Whiting, the FIA Race Director, believes Lewis Hamilton should not be penalised for his battle with Kimi Raikkonen at the thrilling end of the Belgian Grand Prix, according to McLaren chief Ron Dennis.

Stewards are investigating the clash, and word in the Spa Francorchamps paddock is that Ferrari may even have lodged an official protest, after the McLaren and Ferrari drivers fought for position from the Bus Stop chicane with three laps to go.

After celebrating his win on the podium, Briton Hamilton pointed the finger at Raikkonen.

"He pushed me wide," the McLaren driver said, questioning whether the Finn had been 'fair' in muscling him to cut the chicane, and then tagging him on the apex of the next corner at La Source.


Dit was om 18u, verder geen nieuws op de F1 site waar ik altijd heenga. Ik hoop het alleszins dat wat Joni zegt klopt


edit: nvm heb het, had al een vermoeden dat ze 'm een straftijd gingen geven. Dacht aan 30 seconden (zoals wel vaker in het verleden) of 5 tot 10 startplaatsen straf in volgende HP, maar blijkbaar hebben ze hem 25 seconden straf gegeven. Ook goed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 18:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

Damn. De FIA heeft de Formule 1 nu echt vermoord, kut organisatie. Niet dat ik het Massa niet gun, ik ben er zelfs wel blij mee. Maar de manier waarop dit weer wordt beslist is gewoon weg belachelijk. Voor andere ergere overtredingen geven ze geen straf, voor zo iets kleins zo'n grote straf. Fia staat gelijk aan Ferrari heb ik het idee.

Erg jammer van deze sport.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 19:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

mja, maar vergeet niet dat hier de regel zeer duidelijk is. Je moet de andere rijder terug voorlaten als je bij het snijden vd chicane een plaats wint én je mag niet meteen terug inhalen. Hamilton moest achter Kimi blijven en pas in de volgende bocht hem proberen in te halen ipv meteen (omdat hij zo liet zien dat ie niet volledig vh gas ging).

Hoe het ook zij: zonder deze actie was Raikkonen wss wel id race gebleven en dan had Hamilton uiteindelijk toch nog kunnen winnen maar even goed tweede kunnen worden, maar dan was Raikkonen wss wel tweede of eerste geworden en Massa derde. Sowieso heeft Lewis er baat bij gehad met zijn actie, want Kimi is uitgeschakeld en er is dus een concurrent minder is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 19:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24892

Tegenstander afsnijden en baat halen uit het afsnijden van de chicane zijn beide ernstige overtredingen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 19:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

Vind ik niet. Dat is een race en het gebeurd in het heetst van de strijd. Daarnaast heeft Hamilton aangegeven dat Raikkonen hem naar buiten drukte, natuurlijk kun je dit niet op zijn woord geloven maar de FIA zal dit terug moeten zien en controleren?

Overigens denk ik wel dat de crash van Raikkonen is veroorzaakt door Hamilton. Toen Hamilton hem voor de tweede keer gelijk na die actie wou inhalen, zag je dat Raikkonen de achterkant van Hamilton raakte waardoor zijn voor vleugel los schoot. Maar dan nog, het is een race en dit kan gebeuren.

Daarnaast is de FIA niet objectief naar mijn mening.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 20:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

hoezo, "vind ik niet". Het is een duidelijke regel in het FIA-reglement. Elke F1-rijder die ooit (en dit gebeurt vooral in Monza en Canada) een chicane afsnijdt en een plaats wint, laat de andere auto meteen terug voor door van het gas te gaan. Hamilton bleef vol gas gaan, hield effe in zodat Raikkonen effe er langs kon gaan, maar ging dan meteen weer in de aanval. Dit mag gewoon niet.

Het is niet de FIA zelf die dit besloten heeft, maar de FIA-commissarissen van Spa. Deze handelen onafhankelijk van de FIA. Daar is trouwens ook vaker kritiek op geweest, zoals de zwarte vlag van Montoya in de US in volle titelstrijd en dan nog paar andere keren. charlie Whiting kan enkel raad geven, maar heeft zelf niet het laatste oordeel in de beslissing, hoewel ik toegeef dat Ferrari, zeker in de tijd van Schumacher, vaak bevoordeeld was imo. Rare beslissingen die gemaakt werden soms, maar goed...nu is het gewoon terecht ook al lijkt het stom. Timo Glock trouwens ook 25" straftijd voor inhalen onder de hele vlag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Valentino Aledda BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 22:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2008
Berichten: 982

McLaren in beroep tegen de beslissing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 22:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24892

Dan maar hopen dat de Belgen voet bij stand houden, zou niet slecht zijn voor mijn klassement
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 07 Sep 2008 22:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Die belgen moeten natuurlijk moeilijk doen omdat ze zelf nooit meedoen om de prijzen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 08 Sep 2008 07:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24892

Joker schreef:
Die belgen moeten natuurlijk moeilijk doen omdat ze zelf nooit meedoen om de prijzen
We zijn eigenlijk 2de geworden in de GP2 dit weekend In Het Laatste Nieuws stond vandaag trouwens een goede column over de F1. Als al het asfalt naast de piste opnieuw keien werden zoals vroeger, dan had Massa sowieso gewonnen want hij is de enige van McLaren en Ferrari die zijn bolide op de weg heeft gehouden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 08 Sep 2008 18:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Citaat:
Storm van kritiek na omstreden straf Hamilton


SPA-FRANCORCHAMPS - De Formule 1 heeft zich zondag zelf in de voet geschoten door Lewis Hamilton de overwinning bij de Grote Prijs van België te ontnemen.
ANP

Dat is de mening van vele criticasters, onder wie oud-coureur Niki Lauda die zelfs spreekt van "het slechtste besluit in de geschiedenis van de Formule 1".

Na de saaie optochten in bijvoorbeeld Barcelona en Valencia kreeg de autosport in de Ardennen eindelijk datgene waar het zo naar snakte: een spektakelstuk met een doldwaas suspense.

Inhaalactie

De euforie over die twee uur durende reclamefilm sloeg echter om in een grafstemming toen winnaar Hamilton een tijdstraf kreeg opgelegd wegens een ongeoorloofde inhaalactie. "Het is absoluut onacceptabel wanneer drie stewards het kampioenschap zň beďnvloeden", foeterde Lauda.

De Oostenrijker kreeg veel bijval. Niet verwonderlijk waren vooral de Britse tabloids des duivels over de omstreden straf die Hamilton van plek één naar drie zette. "Juist op het moment dat je denkt dat Formule 1 niet nog belachelijker kan worden, gebeurt dit", schreef Daily Mail in koeienletters.

Renstal

Het walhalla van de autosport slaagt er steeds in zich in de nesten te werken. Het kampioenschap van 2007 werd overschaduwd door de grote spionage-affaire waarbij gevoelige Ferrari-informatie in handen kwam van rivaal McLaren. De Britse renstal kreeg een boete van 100 miljoen dollar en raakte al haar punten voor de WK-strijd bij de renstallen kwijt.

Ook de strijd om het WK voor coureurs werd uiteindelijk achter de groene tafel beslist, aangezien McLaren na de laatste race in Brazilië de collega's van BMW en Williams beschuldigde van onrechtmatig benzinegebruik.

Als die klacht gegrond was verklaard, zou Hamilton drie plekken op zijn opgeschoven en had hij alsnog de wereldtitel gegrepen. Dat gebeurde echter niet, maar het feestje van Kimi Räikkönen was wčl verpest.

Verziekt

Nadat de afgelopen maanden meer werd geschreven over het vermeende sm-feestje met nazipraktijken van FIA-preses Max Mosley, is zo langzamerhand de vraag gerechtvaardigd of niet de hele Formule 1 verziekt is.

Kenners smeken al jaren om de sport spannender te maken en inhaalmanoeuvres te bevorderen. Geven Räikkönen en Hamilton eindelijk een zinderende show weg op het circuit van Spa-Francorchamps, dan beslist de jury dat de Brit de regels heeft overtreden.

De straf is zeer dubieus. Hamilton moest twee ronden voor het einde uitwijken, omdat koploper Räikkönen zijn lijn niet kon houden. De coureur van McLaren werd gedwongen een chicane af te snijden, maar liet - geheel volgens de regels - zijn rivaal weer passeren. Pas op dat moment zette Hamilton een inhaalactie in.

Afsnijden

Volgens de stewards had de Brit toch voordeel uit het afsnijden van de chicane. McLaren bestrijdt dat en tekende inmiddels beroep aan: "We hebben al onze data bekeken en volgens ons heeft Lewis zich keurig aan de regels gehouden."

McLaren krijgt in elk geval van alle kanten steun. Niki Lauda sprak over een historische fout en verwoordde daarmee de gevoelens van vele kenners. Of zoals de Britse krant 'The Independent' schreef: "Dat was een monumentale blunder."
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tom_V BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 07:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Aug 2006
Berichten: 1712

Even snel vanop het werk inloggen

Niet vergeten, mensen, Italië is komende zondag, dus nog tot middernacht voorspellen...

Winnaar: Hamilton
Joker: Kovalainen

Klassementen na België krijgen een update van zodra ik thuis weer over internet beschik. En dan eventueel weer een update na het beroep van McLaren
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 07:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24892

Ik stap af van mijn combinatie Ferrari rijders, een zekere Fin mag zeggen wat hij wilt, maar hij is nu toch echt nr. 2.
Winnaar: Massa
Joker: Hamilton
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 11 Sep 2008 08:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

Winnaar: Hamilton
Joker: Raikkonen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 10 van 13

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group