Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    

GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende  
Rene Groen BerichtGeplaatst: 11 Okt 2006 21:56    Onderwerp: R.I.P. Xbox 360 Reageren met citaat
Eindredacteur

Jawel, prees ik mezelf enige tijd nog gelukkig dat mijn Xbox 360 nog steeds trouw functioneerde, daar heeft laat hij het sinds vandaag afweten. Ik was bezig met Dead Rising en had net de Zombie Genocider achievement gehaald, waarmee ik de Mega Blaster Gun scoorde. Buiten wilde ik ermee knallen en toen liep de Xbox 360 ineens vast, inclusief vage blokken in het scherm, vergelijkbaar met dit plaatje, maar dan zonder de tekst. (De blokken kwamen gewoon over m'n speelscherm heen)

Omdat ik in het verleden weleens vaker een vastlopertje had dacht ik nog dat het wel een tijdelijk ding zou zijn, dit bleek echter niet zo te zijn toen ik het spel nog maar eens opstartte en hij op hetzelfde punt vast liep. Probleempje met de disc wellicht? Nee dus, ook Table Tennis liep na een online potje vast en gaf hetzelfde probleem. In een wanhoopspoging heb ik de console los gehaald en enige tijd ongemoeid gelaten, waarna ik het nog eens probeerde met Table Tennis (vastloper), FIFA 07 demo (vastloper), wederom Table Tennis (dit keer zonder HDD - vastloper), FIFA 07 demo (vastloper) en nog eens de FIFA 07 demo (zonder HDD - vastloper)

Zojuist Microsoft gebeld, hij zal nu opgestuurd worden en ik hoop zo snel mogelijk een nieuwe binnen te krijgen.

De vraag is nu natuurlijk: is jullie Xbox 360 al eens overleden?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Tom_V BerichtGeplaatst: 11 Okt 2006 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Uiteraard... vroeg of laat overkomt het iedereen.

Duurde toch een tweetal weken voor ik 'm terughad.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 11 Okt 2006 22:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

tarantino schreef:
Uiteraard... vroeg of laat overkomt het iedereen.

Duurde toch een tweetal weken voor ik 'm terughad.

Even een vraagje tussendoor: kreeg jij een doos van UPS of had je er zelf voor één gezorgd? Die gast van de MS service zei dat je er zelf voor moet zorgen, van een ander hoorde ik weer dat UPS er één geeft.

En ik hoor wisselende verhalen over wanneer je hem terug krijgt, ene in drie dagen, ander na drie weken. Hopelijk snel, anders heb ik straks een zooi games liggen (vanuit de pre-order) die ik niet kan spelen
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 11 Okt 2006 22:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Rene Groen schreef:

Even een vraagje tussendoor: kreeg jij een doos van UPS of had je er zelf voor één gezorgd? Die gast van de MS service zei dat je er zelf voor moet zorgen, van een ander hoorde ik weer dat UPS er één geeft.

Voor de doos moest ik zelf zorgen, de sticker had de UPS-kerel mee.

Rene Groen schreef:

En ik hoor wisselende verhalen over wanneer je hem terug krijgt, ene in drie dagen, ander na drie weken. Hopelijk snel, anders heb ik straks een zooi games liggen (vanuit de pre-order) die ik niet kan spelen

Naar het schijnt zijn er de jongste weken grotere wachttijden (2 weken). Al ken ik ook mensen die hun 360 op een paar dagen weer terug hadden, maar da's alweer een 4 tal maand geleden.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 11 Okt 2006 22:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Bedankt, morgen maar eens een doos verzorgen en dan wachten tot ik de papieren van UPS binnen krijg.
Wat voor doos had jij overigens? Denk dat ik er gewoon één bij de supermarkt haal, en hem dan stevig met kranten in pak.

En ik ga gewoon van het ergste uit, kan het alleen maar mee vallen. Wellicht kan ik de Xbox 360 van een collega van me lenen, die speelt er niet veel op
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 11 Okt 2006 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Een neutrale bruine kartonnen doos, niks bijzonders. Wel de 360 goed ingepakt in extra veel krantenpapier... kwestie van schade tijdens transport te vermijden.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 11 Okt 2006 22:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

tarantino schreef:
Een neutrale bruine kartonnen doos, niks bijzonders. Wel de 360 goed ingepakt in extra veel krantenpapier... kwestie van schade tijdens transport te vermijden.

Nogmaals dank

[Edit]

Na de console anderhalf uur rust gegunt te hebben liep hij weer een half uur lang zonder problemen, erg vaag. Laat hem toch maar opsturen, vertrouw het niet meer
Terug naar boven
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 00:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ehm, dit is toch niet normaal Tarantino? De console is een jaar uit! Mijn Dreamcast gaf na 4 jaar pas problemen, mn ps2 na 5!(en dat was gewoon een versleten lens) Deze next-gen consoles moeten toch gewoon minimaal 6 jaar functioneren?
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 00:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

P-Bwoy schreef:
Ehm, dit is toch niet normaal Tarantino? De console is een jaar uit! Mijn Dreamcast gaf na 4 jaar pas problemen, mn ps2 na 5!(en dat was gewoon een versleten lens) Deze next-gen consoles moeten toch gewoon minimaal 6 jaar functioneren?

Doordat de mijne nu ook raar doet ben ik eens gaan zoeken en dan zie je op diverse fora echt enorm veel mensen die hun Xbox 360 al op hebben moeten sturen. Dat is uiteraard zeker niet normaal, maar het is zeker niet het enige geval.

Overigens zojuist een tijd zitten spelen en toen weer geen enkel probleem, vraag me dus af of mijn console onderhevig was aan oververhitting of niet. Morgen nog een uitgebreide test.
Terug naar boven
link0007 BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 07:34    Onderwerp: Reageren met citaat

was er niet iets mis met de soldering op een van de chips? oiig is het over een jaar wel opgelost, wanneer de nieuwe X360 uitkomt (65nm)
Terug naar boven
Tom_V BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 08:20    Onderwerp: Reageren met citaat

P-Bwoy schreef:

Daar ben ik het mee eens. Het is niet normaal.
Maar het is helaas wel de realiteit, dus waarom moeilijk doen. MS heeft duidelijk een probleem en doet z'n best om dit naar behoren op te lossen.

Uit m'n directe omgeving ken ik 7 mensen die problemen hadden met de 360, waarvan sommigen zelfs meerdere keren (tot 3x toe) hun console naar Duitsland mochten verschepen. Het zou iets met oververhitting en de videokaart te maken hebben. Het fijne weet ik er ook niet van.
Wat ik wel weet is dat mensen met een extra externe cooler en diegenen die hun xbox netjes rechtop zetten met min 10 cm 'ademruimte' langs iedere kant (onderkant daar gelaten ) sindsdien geen problemen meer hebben.

Persoonlijk vrees ik dat het met PS3 dezelfde kant opgaat. In een PC is er heel wat ruimte om koeling te stoppen. Een console heeft dat niet.

Ja... de oude consoles gaven minder snel de geest. En toch zijn het nu oude consoles. De vooruitgang hé.
Terug naar boven
Sn34ky BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 09:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ook al vaker gehad dat mn 360 vastliep, vooral bij DOA4 en MotoGP 06.. Als ik hem opnieuw opstarte deed hij het gewoon weer
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 09:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Hangt ook af van de games die je speelt, maar de eerste lading tot midden 2006 ofzo schijnt veel problemen te hebben. Enige tijd terug zou een EA dude toch dat 30-40% van hun consoles crashte, de meeste na het spelen van Dead Rising.
Terug naar boven
Sn34ky BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 09:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb gelukkig nog niks gemerkt met dead rising
Terug naar boven
ms90isr BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 11:12    Onderwerp: Reageren met citaat

bij mij loopt ie wel is vast als ik op live ff iemand wil uitnodige bij cod
maar dan herstart ik em en is er niks meer aan de hand

weet iemand trouwens wat de beste manier is om je 360 te zetten?
liggend of staan? ik heb em zelf liggend
Terug naar boven
Roderick BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 11:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is een probleem ja, maar ik vraag me echt af hoeveel consoles nu echt het leven laten. Volgens mij komt het op zo'n 5% neer, maar gezien de massale klachten op het internet kon MS echt wel eens een probleem hebben. De PS2 is overigens ook een brak apparaat aan het begin (nu nog, veel problemen met de lenzen in veel productiemodellen), launchen onder grote druk heeft dus flink nadelen.

Mijn 360 doet het nog prima, totaal geen last van de hitte ook. *Afkloppen*
Terug naar boven
Mr Black BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 17:39    Onderwerp: Reageren met citaat

P-Bwoy schreef:

Is niet normaal nee, maar kan gebeuren ook met andere toestellen. Ik krijg hier "dagelijks" psp's en ps2 binnen die opgestuurd moeten worden naar Sony van 1mnd oud tot 8 mnd oud. Daar heb je maar 1 jaar garantie op. Dus ja het gebeurd niet enkel en alleen bij Xbox.

Garantie periode op de 360 is 2 jaar, maar goed ook vind ik. Heb er zelf nu 3 gehad. 2 x grafische kaart stuk en 1 maal dat de ventilatie in het toestel niet werkte.

Momenteel loopt de dienst bij Microsoft niet echt soepel. Klachten van 45 minuten aan de telefoon en ook een lange omruilingsperiode zoals Tom "Tarantino" zegde kan gebeuren. Maar ze zijn er naar aan het kijken om alles terug zoals vroegen te krijgen, zodat je toestel maar 5 werkdagen kwijt bent.
Terug naar boven
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 18:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Garantie is voor alle elektronica twee jaar wegens wetgeving dacht ik toch. Ms gaat echt geen 2 jaar garantie geven als ze niet moeten (kijk naar de 90 dagen garantie in Amerika) Ik ben blij dat mijn PS2 en PSP (geen enkele dode pixel) nooit problemen hebben gehad. Anyway, ik hoop dat er snel een nieuwe lading 360s komt die dit probleem niet hebben, ik wil er namelijk toch wel één.
Terug naar boven
Frank Op de Woerd BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 21:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb mijn Xbox360 vanaf dag één en gelukkig nog nooit problemen gehad. Een vriend van mij heeft zijn PS2 wel al tweemaal (kosteloos) moeten laten repareren. Gelukkig is dit bij Sony (en Microsoft naar horen zeggen) wel goed geregeld.
Terug naar boven
Mr Black BerichtGeplaatst: 13 Okt 2006 09:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Joni Philips schreef:
Garantie is voor alle elektronica twee jaar wegens wetgeving dacht ik toch. Ms gaat echt geen 2 jaar garantie geven als ze niet moeten (kijk naar de 90 dagen garantie in Amerika) Ik ben blij dat mijn PS2 en PSP (geen enkele dode pixel) nooit problemen hebben gehad. Anyway, ik hoop dat er snel een nieuwe lading 360s komt die dit probleem niet hebben, ik wil er namelijk toch wel één.

Ja, maar als ze willen kunnen ze ook het systeem van Sony toepassen. Deze geven maar 1 jaar en is nu ook idem voor nintendo gelijk welke nintendo ds of gameboy dat wij verkopen mogen we maar 1 jaar garantie mee geven. En volgens Sony en Nintendo is het eerste jaar garantie verplicht en het in het tweede jaar moet je kunnen aantonen dat het defect er was op het moment dat je het toestel gekocht hebt. Dus ja, bewijs dit maar eens.

De 90 dagen in Amerika is ondertussen ook aangepast naar 12 of 24 maanden wegens druk van de community.
Terug naar boven
Rene Groen BerichtGeplaatst: 13 Okt 2006 09:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur

Pfff, verhaal gaat verder:

Toen ik aan de telefoon was met Microsoft werd me verteld dat ik moest wachten op een brief + sticker (die ik op de doos moest plakken), waarna ik een afspraak moest maken met UPS. Kom ik gisteren uit m'n werk, ligt er een brief van UPS dat ze waren langsgeweest en dat ik een nieuwe afspraak moest maken. NIEUWE afspraak? Ik had nog helemaal geen afspraak!

Ik naar UPS gebeld, nu komen ze pas maandag. Beetje rare communicatie over en weer.
Terug naar boven
Mr Black BerichtGeplaatst: 13 Okt 2006 09:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Rene Groen schreef:
Pfff, verhaal gaat verder:

Toen ik aan de telefoon was met Microsoft werd me verteld dat ik moest wachten op een brief + sticker (die ik op de doos moest plakken), waarna ik een afspraak moest maken met UPS. Kom ik gisteren uit m'n werk, ligt er een brief van UPS dat ze waren langsgeweest en dat ik een nieuwe afspraak moest maken. NIEUWE afspraak? Ik had nog helemaal geen afspraak!

Ik naar UPS gebeld, nu komen ze pas maandag. Beetje rare communicatie over en weer.

idd rare communicatie, want normaal krijg je een mail dat je moet afdrukken en op de doos kleven, dan bellen naar UPS voor afspraak en de sticker hebben zij mee. Zo ging het hier toch.
Terug naar boven
L!nk BerichtGeplaatst: 13 Okt 2006 11:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik geloof dat je sowieso 2 jaar garantie moet geven op electronische producten, maar meestal proberen bedrijven er onderuit te komen door je te overbluffen (o.a. die: toon maar aan dat het defect er al was).
Terug naar boven
Mr Black BerichtGeplaatst: 13 Okt 2006 12:05    Onderwerp: Reageren met citaat

L!nk schreef:
Ik geloof dat je sowieso 2 jaar garantie moet geven op electronische producten, maar meestal proberen bedrijven er onderuit te komen door je te overbluffen (o.a. die: toon maar aan dat het defect er al was).

ja, maar toch mogen wij als handelaar maar 1 jaar garantie geven op PsP, Ps2, Nintendo Ds, Game Boy micro, Game Boy adv. (terwijl deze laatste drie tot +/- 3 maanden geleden nog 2 jaar waren). En de enige uitleg dat we krijgen bij Sony is het geen ik hierboven gezet heb.

Edit:

juist eens gebeld naar de aankoop en de marketing van ons ivm de wettelijk garantietermijn.

Simpel uitgelegd staat er dus in de wetgeving:

* de eerste 6 maanden wordt je als klant niet in twijfel getrokken ivm garantie.
* vanaf maand 7 tot 2 jaar moet de klant dus zelf bewijzen dat het defect er was bij de aankoop.

Maar de firma's kunnen dit dus aanpassen bv: Microsoft dekt de volledige 2 jaar zonder vragen te stellen.
Bij Sony dekt men de eerste 6 maanden + nog 6 maanden zonder vragen te stellen (1 jaar dus). Bij Nintendo op de Game Cube dekt men 2 jaar zonder vragen te stellen en bij de DS hetzelfde systeem zoals bij Sony.
Terug naar boven
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 13 Okt 2006 12:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Het blijft kwetsbaar speelgoed. Ik lees indd ook op veel sites dat mensen met zo'n externe koeler minder problemen hebben met hun 360. Probleem is wel dat dat ding redelijk wat lawaai maakt en de 360 maakt van zichzelf ook al een bak herrie dus heel erg praktisch is die oplossing niet.

Wat Joni zegt: Ik hoop dat er binnenkort een goeie lading aankomt, tegen de tijd dat ik er één koop wil ik geen gezeik hebben...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 4

Ga naar: