| Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 24, 25, 26 Volgende
|
| Weslii |
Geplaatst: 14 Mrt 2013 20:34 Onderwerp:
| |

|
The Help
Ik dacht dat deze film waar gebeurd was maar kwam er gaandeweg achter dat het volledig fictief is. Het is een serieus thema en in principe een goede film, hij had alleen een uur korter moeten duren. Er zit een serieus verhaal in maar dat wordt aangevuld met typisch vrouwengeneuzel zoals roddel en achterklap. Ze hadden er gewoon een film van 1,5 uur van moeten maken, en een uur vrouwengedoe eruit moeten laten. Nu kreeg ik toch een beetje het gevoel van Sex and the City met een goed verhaal en serieus thema. Al met al toch een 7.
25th Hour
Een melancholische film die gaat over een veroordeeld drugsdealer die zijn laatste dag voordat hij 7 jaar de bak in moet meemaakt. Je krijgt heel de tijd (ik althans) het idee dat hij iemand is die zijn leven beschouwd op zijn sterfbed, naar de gevangenis gaan is een metafoor voor sterven. Er zit niet echt een bijzonder verhaal in of een intelligent plot, het is echt een beschouwing. Door de melancholische sfeer weet het je toch wel te pakken. Ook een 7.
True Grit is op de een of ander manier verdwenen van de harde schijf verdwenen van mijn mediabox dus die heb ik helaas niet kunnen kijken.
Laatst aangepast door Weslii op 26 Mrt 2013 09:43; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 20 Mrt 2013 08:34 Onderwerp:
| |

|
Like dandelion dust
Een drama film over een onwettige adoptie en de strijd tussen de biologische en wettelijke ouders. Het is niet helemaal mijn soort film maar toch was hij niet onaardig. Het acteerwerk was goed, maar de casr was ook sterk. Ik geef de film een 7 maar ik kan me voorstellen dat liefhebbers van het type film er makkelijk een hoger cijfer aan zouden geven.
Laatst aangepast door Weslii op 26 Mrt 2013 09:40; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Nickdhnick |
Geplaatst: 20 Mrt 2013 15:38 Onderwerp:
| |

|
Batman Begins
7/10 Film komt een beetje traag op gang vind ik. Wel een goed verhaal, maar kan mij beter vermaken met The Dark Night en The Dark Night Returns |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Codewarrior |
Geplaatst: 20 Mrt 2013 17:54 Onderwerp:
| |

|
Pan's Labyrinth
Leuke film 7/10 |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Brianx |
Geplaatst: 20 Mrt 2013 22:33 Onderwerp:
| |

|
The fast and the furious 1
Wat een baas van een film al zo vaak gezien maar de bezine gaat sneller lopen als die dodge gestart word Vind het echt jammer dat ze die uit de serie gehaald hebben
9/10 |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 21 Mrt 2013 12:29 Onderwerp:
| |

|
The godfather: part II
Ja, wat kan ik hier nog over zeggen? Ik heb hem gewoon voor de zoveelste keer gekeken. Een briljante film, echt weergaloos. Vooral de flashbacks naar de jonge Vito Corleone zijn fenomenaal. Op sommige vlakken zelfs beter dan part I.
Een hele dikke 9
Laatst aangepast door Weslii op 26 Mrt 2013 09:33; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
|
| CowboySpike |
Geplaatst: 21 Mrt 2013 18:20 Onderwerp:
| |

|
| Weslii schreef: | The godfather: part II
Ja, wat kan ik hier nog over zeggen? Ik heb hem gewoon voor de zoveelste keer gekeken. Een briljante film, echt weergaloos. Vooral de flashbacks naar de jonge Vito Corleone zijn fenomenaal. Op sommige vlakken zelfs beter dan part I.
Een hele dikke 9 | Inderdaad een briljante film, net als Part I. Wel jammer dat Part III veel minder is maar die is op zich ook geen slechte film. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 22 Mrt 2013 09:53 Onderwerp:
| |

|
| CowboySpike schreef: | | Weslii schreef: | The godfather: part II
Een hele dikke 9 | Inderdaad een briljante film, net als Part I. Wel jammer dat Part III veel minder is maar die is op zich ook geen slechte film. | Als het geen onderdeel was van de Godfather saga zou het geen slechte film zijn, maar nu is het contrast met de eerste 2 delen zo groot. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 26 Mrt 2013 09:28 Onderwerp:
| |

|
The Half Life of Timofey Berezin
Ook bekend onder de titel "Pu-239".
Een zeer grauwe dramafilm over een technicus in een kerncentrale in Skotoprigonyevsk, Rusland net na het uiteenvallen van de Sovjet Unie. Wanneer hij besmet raakt met een zeer hoge dosis straling, de schuld krijgt en zijn baan verliest besluit hij Plutonium 239 te stelen om te verkopen op de zwarte markt zodat zijn gezin na zijn dood niet in armoede hoeft te leven. Hierdoor komt hij in aanraking met een Moskouse crimineel die ruzie met zijn companen heeft (waarvan er één sprekend op Niko Bellic lijkt) maar die net een maatje te klein zijn om zijn Pu-239 te kopen maar wel contacten hebben. Uiteindelijk eindigt de film tragisch en valt de Pu-239 in handen de handen van de companen van zijn criminele contact (Niko Bellic en zijn maat). Die denken dat het cocaïne is en snuiven het op, waardoor het tragische einde toch nog een grappig tintje krijgt.
De film krijgt van mij een welverdiende 8. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Stammetje91 |
Geplaatst: 26 Mrt 2013 17:50 Onderwerp:
| |

|
| Weslii schreef: | The Half Life of Timofey Berezin
Een zeer grauwe dramafilm over een technicus in een kerncentrale in Skotoprigonyevsk, Rusland net na het uiteenvallen van de Sovjet Unie. Wanneer hij besmet raakt met een zeer hoge dosis straling, de schuld krijgt en zijn baan verliest besluit hij Plutonium 239 te stelen om te verkopen op de zwarte markt zodat zijn gezin na zijn dood niet in armoede hoeft te leven. Hierdoor komt hij in aanraking met een Moskouse crimineel die ruzie met zijn companen heeft (waarvan er één sprekend op Niko Bellic lijkt) maar die net een maatje te klein zijn om zijn Pu-239 te kopen maar wel contacten hebben. Uiteindelijk eindigt de film tragisch en valt de Pu-239 in handen de handen van de companen van zijn criminele contact (Niko Bellic en zijn maat). Die denken dat het cocaïne is en snuiven het op, waardoor het tragische einde toch nog een grappig tintje krijgt.
Volgende keer graag even zonder beschrijving van het einde, of in ieder geval even een spoiler-tag. Had zelf op tijd door dat het een spoiler was, dus heb slechts een paar woorden opgevangen, maar voor hetzelfde geld was ik niet zo helder geweest. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| elemeNt |
Geplaatst: 26 Mrt 2013 18:44 Onderwerp:
| |

|
| En de plaatjes mogen ook wel wat kleiner |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 09:50 Onderwerp:
| |

|
| elemeNt schreef: | | En de plaatjes mogen ook wel wat kleiner | Wat ben je toch een ontzettende zeurpiet. Ook zo zuur altijd. Meer een zuurpiet misschien. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Redneckerz |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 10:41 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
| elemeNt schreef: | | En de plaatjes mogen ook wel wat kleiner |
Het breekt hier niet de layout op mijn laptop van 1024x600 dus ik zie niet in waarom het kleiner moet. Valt best wel mee. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 11:31 Onderwerp:
| |

|
| Stammetje91 schreef: | | Weslii schreef: | The Half Life of Timofey Berezin
Volgende keer graag even zonder beschrijving van het einde, of in ieder geval even een spoiler-tag. Had zelf op tijd door dat het een spoiler was, dus heb slechts een paar woorden opgevangen, maar voor hetzelfde geld was ik niet zo helder geweest. |
Ik zal er volgende keer op letten.
Persoonlijk snap ik dat gezeur over spoilers nooit. Uit onderzoek blijkt ook dat spoilers helemaal niet hinderlijk zijn.
| Citaat: | | A new study by researchers from the University of California at San Diego shows spoilers may enhance enjoyment, even for suspense-driven story lines and film plots. |
Lees het eens na: http://www.reuters.com/article/2011/08/12/us-books-spoilers-odd-idUSTRE77B46J20110812
Maar ik zal er in het vervolg op letten. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| elemeNt |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 13:47 Onderwerp:
| |

|
| Redneckerz schreef: | | elemeNt schreef: | | En de plaatjes mogen ook wel wat kleiner |
Het breekt hier niet de layout op mijn laptop van 1024x600 dus ik zie niet in waarom het kleiner moet. Valt best wel mee. |
Omdat je er veel meer door naar beneden moet scrollen (vooral als mensen het gaan quoten) en het afschuwelijk irritant is als een plaatje heel groot is en dan de volgende weer heel klein. Hoeveel moeite is het om een plaatje te verkleinen en je posts gewoon netjes te maken? Als hij nou echt een review schreef van een halve pagina, prima... maar om nou een enorm plaatje te gaan plaatsen bij 'reviews' van 2 zinnen... zucht
@ Weslii, Dat jij het gezeur om spoilers niet snapt wil niet zeggen dat je er niet op mag letten voor anderen. Beetje aso gedachtegang. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 14:05 Onderwerp:
| |

|
| elemeNt schreef: | | Redneckerz schreef: | | elemeNt schreef: | | En de plaatjes mogen ook wel wat kleiner |
Omdat je er veel meer door naar beneden moet scrollen (vooral als mensen het gaan quoten) en het afschuwelijk irritant is als een plaatje heel groot is en dan de volgende weer heel klein. Hoeveel moeite is het om een plaatje te verkleinen en je posts gewoon netjes te maken? Als hij nou echt een review schreef van een halve pagina, prima... maar om nou een enorm plaatje te gaan plaatsen bij 'reviews' van 2 zinnen... zucht
@ Weslii, Dat jij het gezeur om spoilers niet snapt wil niet zeggen dat je er niet op mag letten voor anderen. Beetje aso gedachtegang. |
Als je nu eens begon met goed lezen dan zou je weten dat ik zei dat ik het gezeur niet snap maar dat ik er in het vervolg rekening mee zal houden. Wat daar aso aan is is me volstrekt onduidelijk.
Zoals ik al eerder zei vind ik jou een enorme zeurpiet die nooit zijn mond op het forum open trekt behalve als het om te zeuren is.
| Citaat: | | Hoeveel moeite is het om een plaatje te verkleinen en je posts gewoon netjes te maken? |
Hoeveel moeite is het om gewoon naar beneden te scrollen? Ik gok zomaar minder dan het verkleinen van een plaatje.
Zet je zelf er maar overheen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| elemeNt |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 14:20 Onderwerp:
| |

|
| Weslii schreef: |
Als je nu eens begon met goed lezen dan zou je weten dat ik zei dat ik het gezeur niet snap maar dat ik er in het vervolg rekening mee zal houden. Wat daar aso aan is is me volstrekt onduidelijk.
Zoals ik al eerder zei vind ik jou een enorme zeurpiet die nooit zijn mond op het forum open trekt behalve als het om te zeuren is.
|
Oh boehoe huilie huilie... Wat heeft dat nou weer met goed lezen te maken? Als jij in eerste instantie geen rekening houdt met andere mensen door een spoilers in je post te zetten en vervolgens doodleuk zeggen dat mensen die er commentaar op hebben zeuren, dan mag ik dat toch aso vinden? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 14:21 Onderwerp:
| |

|
| elemeNt schreef: | | Weslii schreef: |
|
Oh boehoe huilie huilie... Wat heeft dat nou weer met goed lezen te maken? Als jij in eerste instantie geen rekening houdt met andere mensen door een spoilers in je post te zetten en vervolgens doodleuk zeggen dat mensen die er commentaar op hebben zeuren, dan mag ik dat toch aso vinden? | je mag alles vinden. Net zoals ik dat gezeur mag vinden. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Redneckerz |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 14:34 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
| elemeNt schreef: |
Omdat je er veel meer door naar beneden moet scrollen (vooral als mensen het gaan quoten) |
Definieer ''Veel meer''. Het plaatje breekt niet de layout in de breedte op mijn laptop en is ook verticaal prima te doen. Ik heb op Gamed legio andere plaatjes gezien die een halve pagina in beslag namen en 4 keer zo breed als de layout waren. Dit plaatje valt mij mee.
en het afschuwelijk irritant is als een plaatje heel groot is en dan de volgende weer heel klein. |
En we hebben het nog steeds over dezelfde foto?
Hoeveel moeite is het om een plaatje te verkleinen en je posts gewoon netjes te maken? |
Omdat het gewoon een nette post is? Zoals gezegd, ik heb een laptop met een resolutie waar 9 van de 10 plaatjes te groot raken door diezelfde resolutie. Deze foto doet dat niet. Als de foto nu de layout zou verneuken dan had ik wel gevraagd aan Weslii of hij het kon verkleinen. Jouw klacht is imo vooral een kwestie van persoonlijke smaak.
Als hij nou echt een review schreef van een halve pagina, prima... maar om nou een enorm plaatje te gaan plaatsen bij 'reviews' van 2 zinnen... zucht |
Alsof iemand op dit forum een ''review'' van een hele pagina gaat lezen.. Als er al 1 ding duidelijk is aan het Gamed forum dan is het vooral dat je geen wall of texts moet plaatsen want dat is teveel gevraagd.
| Weslii schreef: | | je mag alles vinden. Net zoals ik dat gezeur mag vinden. |
Hoewel dit niks met zijn klacht te maken heeft (snap dus ook niet waarom hij erover begint) ben ik wel van mening dat een spoiler-tag gewenst is. Dan kan je wel een leuk onderzoek naar boven halen dat andere mensen het spoileren wel leuk vinden, maar hier is dat niet zo. Echter moet je ook kijken naar de leeftijd van de film. Als een film al nogal oud is, dan mag je naar mijn mening wel een uitzondering maken en gewoon gaan spoileren. Bij een nieuwe film, not so much. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 14:45 Onderwerp:
| |

|
| Citaat: |
Hoewel dit niks met zijn klacht te maken heeft (snap dus ook niet waarom hij erover begint) ben ik wel van mening dat een spoiler-tag gewenst is. Dan kan je wel een leuk onderzoek naar boven halen dat andere mensen het spoileren wel leuk vinden, maar hier is dat niet zo. Echter moet je ook kijken naar de leeftijd van de film. Als een film al nogal oud is, dan mag je naar mijn mening wel een uitzondering maken en gewoon gaan spoileren. Bij een nieuwe film, not so much. |
Daarom zeg ik ook dat ik er in het vervolg rekening mee zou houden.
Volgens mij is rekening houden met anderen het tegenovergestelde van aso.
Al vind ik dat zoals je terecht opmerkt er over oude films/boeken/games helemaal niet geklaagd mag worden. Ik las zelfs een keer iemand die klaagde dat 1984 gespoilerd werd. Dat boek is nota bene 65 jaar oud, als je het dan echt zo graag had willen lezen had diegene daar al lang de tijd voor gehad.
Nu is de film die ik gespoiled had ook alweer 7 jaar oud, dus waar leg je de grens? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Redneckerz |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 14:55 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Daarom zeg ik ook dat ik er in het vervolg rekening mee zou houden. |
Exact.
Nu is de film die ik gespoiled had ook alweer 7 jaar oud, dus waar leg je de grens? |
8 jaar
Even serieus: Ik zou zeggen 10 jaar. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 02 Apr 2013 11:04 Onderwerp:
| |

|
Little Miss Sunshine
Dit is werkelijk een briljante film. Een zwarte komedie over een familie waarvan de jongste dochter met een beetje geluk en toeval mee mag doen met de Little Miss Sunshine schoonheidswedstrijd in Redondo Beach (Los Angeles)in Californië. De dochter is volstrekt kansloos ze is dik, heeft een grote bril en kan niet dansen. Maar ze willen haar toch de kans geven om mee te doen en gaan met de hele familie in een oude VW bus van New Mexico naar Los Angeles. De hele familie is een bont gezelschap:
- Olive, de 9 jarige dochter met grote bril waar het om gaat
- Opa, heroïne verslaafde oude man
- Vader, een soort emil Ratelband die een hekel aan losers heeft. Terwijl zijn hele familie, inclusief hijzelf uit losers bestaat.
- Grote broer, wil testpiloot worden en heeft gezworen niet meer te spreken tot hij zijn doel bereikt. Heeft al 9 maanden niet meer gesproken.
- Moeder, balanceert op het randje van mental breakdown in haar pogingen haar disfunctionele familie bij elkaar te houden.
- Oom, woont tijdelijk bij de familie na een mislukte zelfmoordpoging. Homoseksueel.
Iedereen is een loser op zijn eigen manier en ze gaan op pad als een familie die als los zand aan elkaar hangt. ZEER MILDE SPOILER volgt , niks schokkends Uiteindelijk vinden ze elkaar onderweg, blijkt Olive een winner op haar eigen manier en gaan ze als een hechte familie terug naar New Mexico.
De film is echt geniaal en ik raad iedereen aan hem te zien. En dat zonder special effects! De film verdient wat mij betreft een 9. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Redneckerz |
Geplaatst: 02 Apr 2013 13:20 Onderwerp:
| |
Redacteur

|
Plaatje mag wel wat kleiner Wesli.
Ik kon het niet laten...  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 02 Apr 2013 14:14 Onderwerp:
| |

|
| Redneckerz schreef: | Plaatje mag wel wat kleiner Wesli.
Ik kon het niet laten...  |  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Weslii |
Geplaatst: 15 Apr 2013 12:45 Onderwerp:
| |

|
Australia
Ik ben echt even lekker gaan zitten om Australia te kijken. Ik had namelijk echt zin in een lekkere avonturenfilm, en deze speelde zich af in de jaren 30 waar ik meestal ook wel van hou.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de film had potentie maar weet dit niet tot uiting te brengen. Het is ook niet helemaal duidelijk wat voor film Australia probeert te zijn. Is het een avonturenfilm? Is het een romantische liefdesfilm? Is het een dramafilm? De hele film zwalk je een beetje heen en weer en wordt het niet echt duidelijk welke richting ze op willen. Doordat er kop noch staart aan de film zit heb je meerdere malen het idee “zo nu is hij afgelopen”, maar dan blijkt hij nog niet eens op de helft te zijn. Het acteerwerk vond ik in veel gevallen zwak.
Waar deze film het van moet hebben zijn de spectaculaire beelden van het Australische landschap, maar dat is onvoldoende om de lange duur van de film te rechtvaardigen en om je als kijker zo lang geboeid te houden. Dit is een typische film waar je na een uur op je horloge begint te kijken en je afvraagt: hoe lang duurt hij nog?
De film krijgt van mij een magere 6. |
|
| Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 24, 25, 26 Volgende |