Auteur |
Bericht |
|
scorpio23-b |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 23:08 Onderwerp: Amerikaanse PSN PS1 Games ?
| |
|
Hallo mede gamers,
Vraagje.
Als ik een PS1 game uit de Amerikaanse PSN store koop kan ik die dan gewoon spelen op mijn europese Playstation 3?
Ik weet dat het werkt met Playstation 3 games, en PSN aankopen maar ik weet het niet zeker met PS1 games.
Dank je wel alvast.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Deep_But_Stupid |
Geplaatst: 27 Mrt 2013 23:56 Onderwerp:
| |
|
Dat werkt absoluut, ik heb op deze manier Chrono Cross kunnen spelen. |
|
Terug naar boven |
|
|
elemeNt |
Geplaatst: 28 Mrt 2013 00:40 Onderwerp:
| |
|
Dat kan ja... alleen ben ik er te lui voor. Anders had ik Legend of Dragoon gekocht |
|
Terug naar boven |
|
|
dantekloon |
Geplaatst: 28 Mrt 2013 03:51 Onderwerp:
| |
|
elemeNt schreef: | Dat kan ja... alleen ben ik er te lui voor. Anders had ik Legend of Dragoon gekocht |
Amerikaanse versie van me overnemen? heb hem origineel |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 12 Mei 2013 23:35 Onderwerp:
| |
|
Rage. Waarom is Sony zo langzaam om bepaalde psone games uit te brengen in de EU store. Zelfs met de import sectie wordt helemaal niks meer gedaan terwijl ik een paar rpg's op mijn vita wil spelen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 13 Mei 2013 17:12 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
|
Mafusto schreef: | Rage. Waarom is Sony zo langzaam om bepaalde psone games uit te brengen in de EU store. Zelfs met de import sectie wordt helemaal niks meer gedaan terwijl ik een paar rpg's op mijn vita wil spelen... | Uitgevers blijven verantwoordelijk, en die zitten met problemen als licenties en PEGI ratings. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 13 Mei 2013 17:51 Onderwerp:
| |
|
Sure ze krijgen nog te maken met bepaalde kosten, maar wat weerhoudt Sony ervan om uitgevers te pushen om games die op de US store staan uit te brengen. Dit zijn niet de minste games die nog ontbreken. Al is Square wel een lastige partner om mee te werken. |
|
Terug naar boven |
|
|
sotarK |
Geplaatst: 13 Mei 2013 18:28 Onderwerp:
| |
|
Chrono cross wil ik wel spelen , ik had trigger op de SNES net als FF6(3US) trouwens |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 13 Mei 2013 18:46 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
|
Mafusto schreef: | Sure ze krijgen nog te maken met bepaalde kosten, maar wat weerhoudt Sony ervan om uitgevers te pushen om games die op de US store staan uit te brengen. | Als je de mensen op de PlayStation Blog moet geloven, doen ze dat ook. Dat betekent niet dat uitgevers het de moeite vinden om tienduizenden euro's uit te geven aan licenties en PEGI kosten om de game te brengen. Een PEGI rating kan tot €3000 kosten, dan moet je Duitsland en Australië nog doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
sotarK |
Geplaatst: 13 Mei 2013 18:51 Onderwerp:
| |
|
Er is geen enkele optie om via m'n EU account aan Crono Cross te komen?
Je moet echt een US account aanmaken? |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 13 Mei 2013 19:07 Onderwerp:
| |
|
@Joni
Dan pushen ze niet goed genoeg. Zo kan SCEE bijvoorbeeld een deal sluiten om de lokalisatiekosten op zich te nemen tegen een klein percentage van de sales opbrengst oid.
Verder weet ik niet hoeveel SCEE per aankoop op het PSN verdiend, maar ik kan me niet voorstellen dat ze geen kleine winst kunnen boeken op het lokaliseren van een Legend of Mana en The legend of dragoon. Waar die laatste nota bene een SCE titel is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 13 Mei 2013 19:18 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
|
Zolang je de licenties en de potentiele opbrengst echter niet kent, kunnen we moeilijk zeggen dat SCEE meer moet pushen daarvoor. Dan heb ik liever dat ze pushen voor wat meer Vita en PS4 titels. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 13 Mei 2013 19:30 Onderwerp:
| |
|
Maar nieuwe titels zijn niet tussen nu en een paar maanden te spelen op een Vita en ook vele malen duurder dan een paar licenties en een Pegi rating. Daarbij is de E3 over enkele weken en daar hoop ik dat Sony eindelijk eens aantoont wat ze nu allemaal hebben gedaam qua third-party support voor zowel de Vita als PS4. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
|