Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
|
Joni Philips |
Geplaatst: 16 Mei 2010 21:14 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24900
|
Tja, het is pas wanneer men de finish passeert na het verdwijnen van de safety car dat het racen opnieuw begint. Ik vind de straf echter te zwaar, gewoon Alonso en Schumi terug van plaats wisselen was zeker mogelijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
phantom |
Geplaatst: 17 Mei 2010 00:56 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 04 Jan 2006 Berichten: 236
|
Er hing gewoon groen, dus dan lijkt het mij dat je mag inhalen. En de straf is sowieso te zwaar, lijkt wel alsof D.Hill Schumi wil terug pakken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Nash |
Geplaatst: 17 Mei 2010 18:44 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 03 Okt 2006 Berichten: 761
|
Ik vind het geen interpretatiefout eerlijk gezegd. Waarom niet? Nou, omdat inderdaad alles op groen stond en inhalen dan ook het meest logische is, vooral met zo een vage regel in het handboek.
Daarnaast vind ik inderdaad de straf ook te zwaar maar dat maakt nu niks meer uit. Het gaat nu om de principe. Dat de stewards gewoon veel duidelijker moeten zijn ipv achteraf heel vaag te gaan doen. Hadden ze beter opgelet, en een gele vlag laten hangen, dan was er niks aan de hand geweest. |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 18 Mei 2010 02:42 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
ik vind het maar raar dat sinds dit jaar de regels gewijzigd zijn dat je niet meer over start/finish moet gaan om terug in te halen, BEHALVE als het de laatste ronde betreft. Maak het anders nog moeilijker. Dat het Damon Hill was is puur toeval, hij is niet diegene die beslist, maar in samenspraak met de stewards, daarbovenop komt het feit dat Damon Hill een gentleman is, waardoor iets "under the belt" echt niet zou gebeuren.
Let's not forget, het is trouwens niet de eerste keer dat Schumacher de regels probeert te buigen in zijn voordeel met smerige acties op de baan...soms komt ie er mee weg, soms niet.
Vind het trouwens knap dat Alonso ondanks alle ellende in de voorbije races (op de eerste na) alsnog "maar" 3 punten achter staat..hij moet maar eens een goeie reeks neerzetten zeg.. |
|
Terug naar boven |
|
|
phantom |
Geplaatst: 18 Mei 2010 16:54 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 04 Jan 2006 Berichten: 236
|
Valentino Aledda schreef: | Let's not forget, het is trouwens niet de eerste keer dat Schumacher de regels probeert te buigen in zijn voordeel met smerige acties op de baan...soms komt ie er mee weg, soms niet.
|
Hoezo smerige actie? Er hing groen, inhalen zou dan mogen, en als je dan kan inhalen doe je dat. |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 18 Mei 2010 22:23 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
In gewone gele vlagsituaties, volledig akkoord. Dit was een safety-car situatie, daarbij worden ook groene vlaggen gezwaaid om te melden dat de safety-car binnen is en er terug kan gaan geracet worden (tot vorig jaar vanaf moment dat m'n start-finish overschrijdt). Sinds dit jaar moet m'n dus een safety-car lijn passeren BEHALVE als race eindigt onder safety-car situatie dan gaat ie terug naar binnen net voor de finish. Dit was nu duidelijk het geval dus de groene vlag boeit 0,0. Schumacher heeft al vaker de regels proberen buigen en vooral smerige acties gemaakt voor de overwinning (goed, winnersmentaliteit, zo word je dus 7x wereldkampioen). Ik snap dat je fan bent, alle respect daarvoor, maar dan moet je ook toegeven als er fouten gemaakt zijn langs zijn kant. Hij is gestraft dus hij was fout. Mercedes heeft zijn klacht ook ingetrokken, dus tis een beetje raar dat je z'n actie hier op dit forum nog probeert te rechtvaardigen. |
|
Terug naar boven |
|
|
phantom |
Geplaatst: 19 Mei 2010 01:22 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 04 Jan 2006 Berichten: 236
|
Ik ben geen Schumacher fan hoor, in tegendeel zelfs . Maar er heerste verwarring. Brawn zei tegen Schumi en Nico dat ze in mochten halen, Schumi zag zijn kans en deed het. Schumi kon op dat moment de regels niet zelf checken en vertrouwde dus op Brawn. Dus als iemand hier de grenzen van de regels probeerde op te zoeken was het Brawn. En Mercedes GP gaat niet in beroep omdat de FIA heeft beloofd opnieuw naar de regel te kijken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 19 Mei 2010 03:09 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
Brawn/Schumacher: al twintig jaar een duo, dus die horen bij elkaar hoor :p
Maar goed, op naar de volgende GP. Ben benieuwd.. Turkije een circuit waar Massa het altijd geweldig deed, ben benieuwd nu met de superieure Red Bulls of hij nog wat kan doen |
|
Terug naar boven |
|
|
phantom |
Geplaatst: 19 Mei 2010 11:13 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 04 Jan 2006 Berichten: 236
|
Als Red Bull een F-Duct mee neemt zijn ze denk in niet te verslaan qua snelheid. |
|
Terug naar boven |
|
|
darknancy |
Geplaatst: 19 Mei 2010 14:31 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 19 Mei 2010 Berichten: 16
|
watch out they're coming is zo'n gaaf race spel!!!!!!!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 20 Mei 2010 11:42 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
lol:
Red Bull had to modify an element of its rear diffuser during the recent Monaco Grand Prix weekend.
Germany's Auto Motor und Sport reports that McLaren identified an element of the dominant RB6's design that did not conform with the regulations. The rear of the Adrian Newey-designed car has recently been under intense scrutiny by Red Bull's competitors, resulting in numerous team mechanics crowding around the gearbox while it sits on the grid.
"Obviously the back of the cars are so sensitive now we try and make it as difficult for others to see as possible," confirmed team boss Christian Horner.
Reportedly, McLaren's engineering director Paddy Lowe spotted something on the Barcelona grid that he suspected did not conform to the rules with regards to the "infinite precision" principle. Red Bull was asked by FIA officials in Monaco to modify the design, but subsequently dominated the famous street event.
"We had to run a version without those [diffuser] wings and found that it was even better than before," said Horner. |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 27 Mei 2010 12:34 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
Special: Waar is Felipe Massa gebleven?
De Turkse Grand Prix was tot en met 2008 een zekerheidje. Felipe Massa zou hem winnen. Het waren de tijden dat de Braziliaan een serieuze uitdager was van Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen en eenieder die verder nog zijn pad kruiste. Dit jaar lijken de scherpe kantjes er een beetje af bij Massa. Heeft Fernando Alonso hem gebroken?
Vier jaar geleden stond Felipe Massa huilend van geluk op het podium in Istanbul. Hij had zojuist zijn eerste Grand Prix gewonnen. Teamgenoot Michael Schumacher was door zijn eigen schuld in de problemen gekomen en Massa niet. Hij zou dat jaar ook winnen in Brazilië, een kolkend Interlagos zag oude tijden herleven. In 2007 was hij de eerste afhaker in de strijd om de titel, maar niet voordat hij in Bahrein en, jawel, Turkije had gewonnen. In 2008 waande hij zich twintig seconden wereldkampioen. Massa was op de toppen van zijn roem.
Misschien niet helemaal. Vorig jaar werd er in juli en augustus meer over hem geschreven dan in de jaren daarvoor. Het ongeluk wat hem bijna zijn leven kostte, zorgde voor volle kranten. Luca di Montezemolo was duidelijk: Felipe zou weer voor Ferrari rijden. En dat zou hij doen naast Fernando Alonso. Bepaald niet iemand die het zijn teamgenoten makkelijk maakt. En dat werd al heel vroeg duidelijk. In Bahrein stak de Spanjaard al in de eerste bocht zijn Ferrari brutaal langs die van Massa. Punt gemaakt.
En eigenlijk rijdt 'Massinha' sindsdien een beetje flets rond. Ja, hij leidde even het kampioenschap, maar dat was vooral te danken aan het falen van de concurrentie. Op pure snelheid had hij weinig te vertellen. En dat de Ferrari niet het hok is wat het vorig jaar was, is al meerdere malen bewezen. Dus wat is er met Massa aan de hand? Heeft het ongeluk stiekem toch meer impact gehad dan hij zelf wil toegeven? Of heeft Alonso het team nu al zo om zich heen gevormd, dat Massa er een beetje bij hangt?
Dat het ongeluk een impact heeft gehad, daar kan niemand omheen. Een levensbedreigende situatie, dat schudt je niet zomaar van je af. Hoe vasthoudend men bij Ferrari ook is dat Massa 'helemaal de oude' is, Massa heeft een tik gekregen. Misschien nog wel meer figuurlijk dan letterlijk. Misschien heeft het geen directe invloed op zijn pure snelheid en denkt hij er ook niet aan in de auto, maar het kan bijna niet anders dat er onbewust nog iets zit.
En daar komt bij dat Fernando Alonso zich inderdaad vanaf het uur U heeft gemanifesteerd als het alfamannetje binnen Ferrari. Niet alleen bloedsnel, maar ook iemand die het team naar zijn hand zet. Voor Alonso wil men vaak net even iets harder lopen. Behalve bij McLaren, maar dat is weer een heel ander verhaal. Het is een klassiek beeld. Niki Lauda zag het in de jaren '80 toen Alain Prost naar McLaren kwam, diezelfde Prost zag het gebeuren toen Senna de gelederen kwam versterken, David Coulthard heeft altijd gezegd dat Mika Hakkinen geliefder was en Massa deed het zelf bij Kimi Raikkonen.
En nu zit Massa in een uiterst moeilijke situatie. Als hij volgend jaar nog bij Ferrari wil blijven, zal hij de boel om moeten gooien. En dat kan het beste met een optreden á la Mark Webber. Net toen het penibel begon te worden, katapulteerde de Red Bull-coureur zich naar de top van het klassement. Als Massa in ieder geval Alonso de hielen kan laten zien, zonder dat de Spanjaard daar eerst zelf voor in de fout moet gaan, is hij op de goede weg. Maar kijk niet raar op als Alonso volgend jaar een andere teamgenoot krijgt.
ze hebben wel beetje gelijk voorlopig..maar mss wil ie gewoon zoveel mogelijk ptn sprokkelen en soms toeslaan, hopelijk Turkije al idd |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 27 Mei 2010 16:38 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24900
|
Tja, Massa wordt ook vervangen aan het einde van het seizoen, dus wsl is Alonso nu al de bovenhand aan het nemen binnen het team. |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 27 Mei 2010 16:44 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
idd.. het ziet er niet goed uit:
Stefano Domenicali heeft in een interview met de BBC laten weten dat hij verwacht dat Ferrari volgend jaar dezelfde coureurs in dienst heeft als nu. Het is een hart onder de riem van Felipe Massa, die het onderwerp is van vele geruchten.
Robert Kubica, Mark Webber... Allebei mannen die volgens de geruchtenmolen in beeld zijn bij Ferrari. Tel daar de matige prestaties van Felipe Massa bij op en het 'silly season' is in volle gang. Stefano Domenicali laat echter een ander geluid horen. Op de vraag of Ferrari volgend jaar met dezelfde coureurs rijdt, zei hij: "Ja, dat denk ik wel." Toen er werd gevraagd of hij er zeker van was, werd er opnieuw bevestigend geantwoord.
Als dat nu al wordt gezegd, dan is dat meestal slecht teken haha |
|
Terug naar boven |
|
|
phantom |
Geplaatst: 28 Mei 2010 15:09 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 04 Jan 2006 Berichten: 236
|
Kubica naar Ferrari, Webber naar Renault en dan Kimi in een Red Bull zou ik wel tof vinden. Ik mis Kimi best wel... |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 28 Mei 2010 19:04 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
ik niet |
|
Terug naar boven |
|
|
phantom |
Geplaatst: 29 Mei 2010 11:49 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 04 Jan 2006 Berichten: 236
|
Trouwens, Massa's contract bij Ferrari loopt af, Rossi's contract bij Fiat Yamaha loopt af. Zou Rossi dan toch in de F1 bij Ferrari gaan rijden? Zou wel gaaf zijn, en het zou een gigantische boost aan media aandacht geven, hoewel ze daar toch al geen tekort aan hebben. |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 09 Jun 2010 13:32 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
contract van Massa verlengd tot 2012!!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 09 Jun 2010 13:55 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24900
|
Toevallig na de blessure van Rossi |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 09 Jun 2010 14:01 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
de ene z'n dood, is de andere z'n brood.. vind het idd ook toevallig, maar Rossi wilt de motoGP niet verlaten voor hij zijn tiende wereldtitel heeft en record aantal overwinningen dacht ik (vooral die tiende is belangrijk). dus dat betekent minstens nog een jaar id motoGP, dus tegen 2012 wil rossi wel naar ferrari komen
edit: correctie, 2013 dus |
|
Terug naar boven |
|
|
phantom |
Geplaatst: 09 Jun 2010 14:21 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 04 Jan 2006 Berichten: 236
|
Valentino Aledda schreef: |
de ene z'n dood, is de andere z'n brood.. vind het idd ook toevallig, maar Rossi wilt de motoGP niet verlaten voor hij zijn tiende wereldtitel heeft en record aantal overwinningen dacht ik (vooral die tiende is belangrijk). dus dat betekent minstens nog een jaar id motoGP, dus tegen 2012 wil rossi wel naar ferrari komen
edit: correctie, 2013 dus |
Hij wil waarschijnlijk nog 2 wereldtitels, zodat hij 1 meer heeft dan Agostini in de koningsklasse. En nog 19 overwinningen, zodat hij meer heeft dan Agostini. En ik gun Massa dat nieuwe contract ook wel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 09 Jun 2010 14:37 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
gisteren nog gelezen op het werk dat hij graag die tiende wereldtitel wilt en daarna pas de switch, dixit zijn vader. Helaas op het werk gelezen, alle sites overlopen die ik normaal lees maar vind het niet terug... ik en artikels terugvinden |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 14 Jun 2010 17:06 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24900
|
Oh fuck, door dat voetbal vergeten dat het F1 was. |
|
Terug naar boven |
|
|
Valentino Aledda |
Geplaatst: 14 Jun 2010 22:30 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 27 Jan 2008 Berichten: 982
|
zeer leuke GP, Alonso wel "bestolen" van een overwinning... Hamilton was hem weer voorbijgereden (mooie inhaalmanoeuvre), maar bij tweede stops bleef Alonso twee rondes langer buiten.. bij eerste ronde meteen snelste ronde en dus eigenlijk "voorsprong" genomen op Hamilton, maar tweede ronde werd ie door Kovalainen tegengehouden waardoor ie twee-drie sec verloren had en uiteindelijk weer achter hamilton kwam. Daarna Chandhok inhalen, kwam op slechte kant terecht, slechte tractie en Button kon 'm inhalen. Helaas pindakaas, MAAR Hamilton en McLaren waren desondanks superieur. Denk dat Alonso dan nog alles uit de kast had mogen halen om eerste te blijven. Het ziet er iig weer wat beter uit voor Ferrari...maar of het genoeg is |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Aug 2010 13:32 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24900
|
Vandaag een echte GP met bochten enzo. Geen Nascar circuitje. Allemaal kijken dus.
* En zo bewijst Vettel hoe goed hij kan rijden. Uit de bocht op een recht stuk |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende |