Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
GekooktEi BerichtGeplaatst: 05 Apr 2012 21:56    Onderwerp: Portfoliosite (schoolopdracht) Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met mijn portfoliosite, een opdracht voor school in het blok WEB. Tot nu toe verloopt het allemaal prima, het is dan ook een aardig simpele opdracht dus ik houd de site ook lekker simpel.

Terwijl ik het HTML-bestand van mijn homepage opende in de top vijf-browsers zag hij er prima uit, maar toen ik hem uploadde naar de schoolserver en de pagina via de link bekeek deed Chrome heel raar, als enige van de vijf.

Ik heb mijn vriendin ook even gevraagd om het uit te proberen en bij haar ziet het er normaal uit in Chrome. Dus het is een beetje een vaag probleem.

Goed:
http://a.yfrog.com/img816/3296/1yc.png

Fout - Chrome edición:
http://a.yfrog.com/img857/1897/vz3u.png

Dus aan jullie de vragen:

• Kunnen jullie de site normaal bekijken in Chrome?
• Weten jullie misschien waar het probleem aan kan liggen?
• Andere aanmerkingen op design, coding of anderzijds zijn natuurlijk altijd welkom

Hier is de site te vinden: http://145.37.208.96/295354/

Alvast bedankt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 05 Apr 2012 21:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Nee, in chrome werkt het niet.

Hoe leuk dat het alom geprezen chrome faalt waarbij IE het gewoon prima doet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 05 Apr 2012 22:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Jep... Zoals eerder gezegd, getest in 'de grote vijf': Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari. En (mijn) Chrome is daarvan de enige die faalt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dannyveno BerichtGeplaatst: 05 Apr 2012 22:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 3614

In mijn Chrome laat ie hem goed zien hoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
streetfighter BerichtGeplaatst: 05 Apr 2012 22:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Chrome faalt hier ook
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 05 Apr 2012 22:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Gekte.

Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar dit kan bijna aan alles liggen lijkt me, haha. Ik heb de nieuwste Chrome, versie 18 punt nogwatnogwat. Verder Windows 7, 64-bit... Tja.

Zijn er hier geen HTML-experts ofzo? Haha.

Ik heb nu trouwens 'echte' verwijzingen in het menu gezet die niet bestaan, als ik dan daarop druk geeft hij natuurlijk een error, maar als ik dan op Back druk dan weergeeft hij de pagina goed. En zodra ik weer refresh gaat het weer verkeerd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 05 Apr 2012 22:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Chrome 18.0.1025.142 m en Windows 7 64bit hier
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 05 Apr 2012 22:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ik ook, tot vijf minuten geleden. Chrome heeft net een update gekregen, nu heb ik 18.0.1025.151. :') Maar het helpt niets.

Maar dat matcht alvast wel Streetfighter. Thanks.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 06 Apr 2012 00:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Chrome werkt goed voor mij

Toch een ding, waarom heb je je voor en achternaam niet met een hoofdletter geschreven?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 06 Apr 2012 09:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

the_dan schreef:
Toch een ding, waarom heb je je voor en achternaam niet met een hoofdletter geschreven?

Stijlkeuze, ik vond het bij dit lettertype mooier staan om alles in kleine letters te doen. Vandaar ook de menubuttons in kleine letters.

Maar goed, blijft een vaag probleem dit..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 06 Apr 2012 11:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Code:
<li><div class="rood">home</div></li>
<a href="portfolio.html"><li>portfolio</li></a>
<a href="about.html"><li>about</li></a>
<a href="contact.html"><li>contact</li></a>


Wat als je de anchor binnen de list zet? <li> <a href=""> </a></li> .

Edit: ik kan het ook niet reproduceren, heb net even als test 18.0.1025.151 gepakt (portable), maar het werkt hier wel. En laat bovenstaande maar zitten, zie net dat je schreef dat het eerder geen links waren.

In elk geval, je kan in Chrome het ontwikkelprogramma aanzetten (ctrl+shift+i) en dan door de elementen van de pagina heenbladeren. Het lijkt er ergens op dat er iets met een div niet helemaal goed gaat waardoor het menu te smal is of iets dergelijks. Met dat ontwikkelprogramma kan je waarschijnlijk wel pinpointen aan welke div het ligt, en on the fly met je css prutsen. En, ook handig, als er meerdere stylesheets actief zijn kan je zien welke declaratie voorrang krijgt. Misschien heb je ergens een user stylesheet aanstaan die conflicteert, bijvoorbeeld. Ik vind het namelijk raar dat het op een schone installatie van Chrome niet voorkomt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 06 Apr 2012 13:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Chrome faalt hier ook, helaas
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 06 Apr 2012 13:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Allereerst: mooie website en portfolio.

Ten tweede, ik draai hem in de Chromium webbrowser van Ubuntu (denk dat dat inmiddels al een oudere versie is van Chrome) en hij doet het hier goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 06 Apr 2012 18:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Cor schreef:
Code:
<li><div class="rood">home</div></li>
<a href="portfolio.html"><li>portfolio</li></a>
<a href="about.html"><li>about</li></a>
<a href="contact.html"><li>contact</li></a>


Wat als je de anchor binnen de list zet? <li> <a href=""> </a></li> .
Edit: ik kan het ook niet reproduceren, heb net even als test 18.0.1025.151 gepakt (portable), maar het werkt hier wel. En laat bovenstaande maar zitten, zie net dat je schreef dat het eerder geen links waren.

Het was eerst wel een link, maar een "lege", zodat ik wel de behaviour kon testen. Dus gewoon href="". Maar als ik de anchor binnen de listitem zet, werkt de link alleen op de tekst en niet op de padding, en ik vind het wel zo usable als je niet precies op de tekst hoeft te klikken.


Citaat:
In elk geval, je kan in Chrome het ontwikkelprogramma aanzetten (ctrl+shift+i) en dan door de elementen van de pagina heenbladeren. Het lijkt er ergens op dat er iets met een div niet helemaal goed gaat waardoor het menu te smal is of iets dergelijks. Met dat ontwikkelprogramma kan je waarschijnlijk wel pinpointen aan welke div het ligt, en on the fly met je css prutsen.

Ik had in Firefox al in de Inspector gekeken en daar werd er niets geoverride, maar in Chrome vond ik dit:

Code:
li {
display: list-item;
text-align: -webkit-match-parent;
}


Schijnbaar is dit een automatische aanpassing door de webkit-engine, want dit staat niet in mijn CSS.

Ik wou dus kijken of Safari dit ook doet gezien webkit en alles, maar Safari heeft geen element inspector? Lol

Citaat:
En, ook handig, als er meerdere stylesheets actief zijn kan je zien welke declaratie voorrang krijgt. Misschien heb je ergens een user stylesheet aanstaan die conflicteert, bijvoorbeeld. Ik vind het namelijk raar dat het op een schone installatie van Chrome niet voorkomt.

Niet echt van toepassing bij mij. Ik heb (mede om de reden die je hierboven noemt haha) maar één stylesheet voor de look van de pagina, en nog één van Font Squirrel die de bijgesloten lettertypen "declaret".
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 06 Apr 2012 22:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Ik zie die li {} ook in Chrome, maar bij mij staat er een lijntje doorheen dat die niet actief is. En zelfs als ik die aan forceer gaat de lijst bij mij nog niet raar doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group