Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
SenjoPwnz BerichtGeplaatst: 14 Jan 2012 01:56    Onderwerp: Geluidprobleem [hulp gezocht] Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Jan 2010
Berichten: 37

Goeden euuh.. morgen/nacht.
Ik heb vandaag opnieuw windows op mn hp (w5000) gezet,
probleem is, ik heb opeen geen geluid meer.
Wie kan mij helpen? Gamen zonder geluid is niks

Alvast bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 14 Jan 2012 02:57    Onderwerp: Re: Geluidprobleem [hulp gezocht] Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

SenjoPwnz schreef:
Goeden euuh.. morgen/nacht.
Ik heb vandaag opnieuw windows op mn hp (w5000) gezet,
probleem is, ik heb opeen geen geluid meer.
Wie kan mij helpen? Gamen zonder geluid is niks

Alvast bedankt

In een half beschonken staat, maar toch:
Wat is je geluidskaart? En wat leidde ertoe dat jij geen geluid meer had?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SenjoPwnz BerichtGeplaatst: 14 Jan 2012 03:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Jan 2010
Berichten: 37

idk wat mn geluidskaart is.
maar eerst had deze hp dat ook, totdat mn broer een driver had gedownload. Nu, anderhalf jaar verder, heb ik weer geen geluid. kan iemand een linkje sturen voor een driver o.d. oplossing?



EDIT:
de aanleiding is windows XP opnieuw geďnstalleerd (vanwege trojans op de vorige XP hehe).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 14 Jan 2012 10:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Gewoon bij apparaatbeheer kijken welke geluidskaart je hebt en dan via google de drivers zoeken.

Edit: Red zegt hetzelfde alleen uitgebreider


Laatst aangepast door Mafusto op 14 Jan 2012 12:26; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 14 Jan 2012 11:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

SenjoPwnz schreef:
idk wat mn geluidskaart is.
maar eerst had deze hp dat ook, totdat mn broer een driver had gedownload. Nu, anderhalf jaar verder, heb ik weer geen geluid. kan iemand een linkje sturen voor een driver o.d. oplossing?



EDIT:
de aanleiding is windows XP opnieuw geďnstalleerd (vanwege trojans op de vorige XP hehe).

Wat je mij vertelt is best wel summier. In Configuratiescherm - Systeem - Apparaatbeheer kan je bekijken wat je geluidskaart is. Zelf denk ik dat het gewoon standaard HD Audio is.

De oplossing:
Kijk welke model je van HP hebt. voer dit dan in op de support site van HP. ga dan bij de drivers naar Geluid, en installeer degene die beschikbaar iw.

2de oplossing mocht eerste niet werken:
Een google search op ''Realtek AC 97 Audio Driver'' of ''Intel HD Audio Driver'' leidt meestal tot goede resultaten.

Sterkte en succes.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SenjoPwnz BerichtGeplaatst: 14 Jan 2012 16:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Jan 2010
Berichten: 37

Nogsteeds geen geluid.
hij vind ook geen audioaparaten
(ik gebruik de Logitech S-220, (daar is geen driver voor nodig))
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 14 Jan 2012 16:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Het is nogal lastig je te helpen als je niet zegt wat je in de tussentijd geprobeerd hebt. Heb je bijvoorbeeld Redneckerz' suggestie om de HP-site te gebruiken al opgevolgd?

Nu ja, ik kijk daar net en zie geen audiodrivers staan voor de HP w5000. Probeer eens, in volgorde (van simpel naar nog-steeds-simpel-maar-net-iets-moeilijker), dit:

-Draai Windows Update, kijk of die hem kan vinden, zo ja, dan ben je klaar.

-Heel snel Googlen doet me vermoeden dat deze driver de juiste zou moeten zijn, dus download die eens en probeer hem te installeren.

-Als dat niet werkt, ga dan naar Start->Configuratiescherm->Apparaatbeheer en kijk daar of er onbekende apparaten staan met een uitroeptekentje ervoor, en rapporteer de naam die daar staat. Als daar geen andere naam staat dan iets als "onbekend audioapparaat", volg dan deze guide vanaf stap 2 om de vendor- en product-id's van het apparaat te achterhalen, waarmee je precies kan bepalen welke geluidskaart er in je systeem zit. Als je eenmaal weet welke hardware je hebt kunnen we op zoek naar een driver.

En je type luidspreker maakt niet veel uit voor je geluidsdrivers. Tenzij je probleem natuurlijk is dat je je luidsprekers bent vergeten aan te sluiten of aan te zetten, maar ik neem aan van niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
SenjoPwnz BerichtGeplaatst: 14 Jan 2012 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Jan 2010
Berichten: 37

ik snap er niks meer van
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 14 Jan 2012 20:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Rechtermuisklik op speaker icoontje rechts beneden> klik playback devices> kies een bron>????>profit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group