Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Volgende  
Rene Groen BerichtGeplaatst: 09 Feb 2015 21:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17885

Ook mijn duit in het zakje:

Nightcrawler
Zeer sterke acteerprestatie van Jake Gyllenhaal. Probeert het donkere van de mens naar voren te brengen wanneer deze een prestatiedrang heeft. Verwachtte er van tevoren niet heel veel van, maar was blij verrast. 8/10

Stretch
Veel bekende namen, weinig interessante film. Wel een speciale vermelding voor Chris Pine in een zeer aparte rol. 6/10

Wild Card
De nieuwste film van Jason Statham en het is dan ook precies een film die je verwacht: weinig inhoud met enkele vechtscenes. Te weinig vechtscenes. Wel grappig dat Sofía Vergara als één van de actrices vermeld stond en enkel in een beginscene te zien is, om vervolgens niet meer terug te keren. 5/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 14 Feb 2015 18:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

12 Monkeys
Tof, tof, tof.

De film slaagt er punt één, in mijn geval althans, ontzettend goed in om sferen neer te zetten. Niet één, maar velen, want de hoofdpersoon gaat door een emotionele achtbaan heen en ik voelde me hetzelfde. Erg meeslepend gemaakt, dus daar krijgt het een pluimpje voor.

Ook het tijdreis-element is interessant aangepakt. Niet te ingewikkeld en consistent, wat o zo belangrijk is. Daarnaast geeft het fijn de ruimte om vooruit te denken en 'je slim te voelen' zoals ik dat vaak zeg, en dat vind ik ook een grote plus.

Prima einde ook. Misschien niet perfect, maar ook logisch en consistent.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Feb 2015 09:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Kingsman: The Secret Service: een soort campy, LSD versie van James Bond. Kom wel met een reviewtje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 28 Feb 2015 11:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

^ Lijkt mij zeker een leuke film. Een wat maffer Bond achtig figuur is misschien net de James Bond die we nu zo missen.

De laatste tijd op een film rampage gegaan. Het leidt gelukkig veel af van de issues die er zijn. Anyhow.

Mission Impossible: Ghost Protocol:
Ons aller Ethan Hunt, oftewel ukkepuk Tom Cruise is weer terug met een onmogelijke missie. Hoewel de tegenstander een veelgebruikt cliche is, is de film wel ouderwets goed in elkaar gezet. Simon Pegg speelt een lollige hacker terwijl de andere karakters goed diepte geven, Tuurlijk zitten er ook een aantal scenes in die nergens over gaan, maar heck, daarom heet het Mission Impossible, niet?

De nodige plottwists zijn ook aanwezig. Ghost Protocol geeft een leuk kijkje in het infiltreren in de zeer nabije toekomst. Een ouderwets goede actie film die iedere zichzelf respecterende film fanaat zou moeten hebben.

8/10

Cowboys vs Aliens:
Over James Bond gesproken, Daniel Craig neemt de hoofdrol op zich in deze weinig geloofwaardige film. De titel klinkt alsof het van een Disney film afkomt, en daar is het verhaal dan ook naar. Craig en kornuiten zijn nergens echt verbaasd over en ook Harrison Ford vind het totaal geen probleem om in de ene scene Craig liever over de kling te willen jagen, om 2 minuten later beste maatjes met hem te zijn. Harrison Ford zet wel een lekker rauwe cowboybaas neer, en Dolarhyde is 1 van de meest fantastische namen uit de recente filmhistorie.

Het is vermakelijk, maar echt hoogstaand is het niet. De special effects zijn wel van een hoog niveau, en imo redden vaak de film. Als je Harrison Ford eens van een andere kant wilt zien, dan is deze film de moeite waard.

6.5/10

Looper:
Joseph Gordon-Levitt lijkt er wel een handje naar te hebben om rollen te spelen in rare mindfuck films. Na Inception keert hij nu terug als Looper in de gelijknamige film. Loopers zijn tijdreizigers die vooraf geprepareerde slachtoffers afknallen. Ze hoeven alleen maar de tijd in de gaten te houden. Dit biedt een interessant verhaal, want je kunt ook jezelf tegen komen en te moeten vermoorden. Vanaf dat moment heb je nog 30 jaar totdat je zelf dood gaat (Je hebt je toekomstige ik immers neergeschoten). Bij Levitt gaat dit verkeerd wanneer hij zijn toekomstige ik (Briljant gespeeld door Bruce Willis) moet vermoorden. Vanaf dat moment ontstaat er een bizar kat en muis spel, niet geholpen door het feit dat er ook ergens The Rainmaker rondloopt, een mysterieus verschijnsel dat het bestaan van Loopers en Levitt's baas (Jeff Daniels die ondanks de serieuze rol toch een aantal Dumb & Dumber momentjes heeft) bedreigt.

Toch moet erop gewezen worden dat de film niet makkelijk te volgen is. Levitt's baas valt ondanks zijn speciale functie nogal buiten de verhaallijn en roept vooral vragen op. Diezelfde vragen krijg je ook bij Levitt's acties binnen de film. Niet alleen lijkt hij anders dan normaal (Misschien geschminkt om op Bruce Willis te lijken?) maar ook zijn beweegredenen zijn vreemd. Dat geldt ook voor Willis. Gedurende de film schommel je tussen de gedachtes dat hij de held is, dan weer de antiheld, dan weer de vijand.

De film eindigt met een bizarre plottwist. Ondanks dat de film het tijdreizigers verschijnsel niet helemaal uitbuit (Memento en The Matrix deden dit toch echt beter) nodigt Looper wel uit tot discussie. Wie zijn wij als individu? Welke morele implicaties ontstaan er wanneer je je toekomstige ik ontmoet? Ben je een sucker voor dergelijke films, dan zal Looper je niet teleurstellen. Ondanks het wat lastige verhaal is het een zeer goede film geworden die uitnodigt tot een sequel.

8.5/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 28 Feb 2015 15:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Focus (draait nu in de bioscopen)

Best een geinige film met Will Smith, niet bijzonder goed, maar ook niet slecht.
Het gaat over een man Nicky die in de criminele wereld werkt.
Hij licht mensen op als baan en ontmoet in het begin een vrouw die als amateur in die sector is begonnen te werken.
Uiteindelijk scheiden hun wegen na een tijd samen te hebben gewerkt, drie jaar later ontmoeten ze elkaar weer waardoor er allemaal drama ontstaat.
(Geen relatie drama, maar in elkaar overlopende criminele banen)
Gewoon een leuke film om een avondje op de bank te gaan kijken als je geen zin hebt om een hele heftige film te zien.

7/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2015 20:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Redneckerz schreef:
Looper:
Joseph Gordon-Levitt lijkt er wel een handje naar te hebben om rollen te spelen in rare mindfuck films.

(...)

Ondanks het wat lastige verhaal is het een zeer goede film geworden die uitnodigt tot een sequel.

8.5/10

Ik vond Looper persoonlijk best tof. Zoals je al zegt nodigt het uit tot nadenken en het is relatief simpel qua tijdreis-element, vond ik zelf.

En inderdaad, je mening schommelt door de film heen. Het oorzaak-gevolg verhaal maakte een leuke shift tegen het einde. De morele boodschap en daardoor het uiteindelijke standpunt zag ik wel aankomen, moet ik zeggen.

Heb je 12 Monkeys ook gezien? Die is qua tijdreis-element deels hetzelfde, maar meer mind-fuckig. Ik vond hem zelf leuker dan Looper.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2015 21:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

GekooktEi schreef:

Ik vond Looper persoonlijk best tof. Zoals je al zegt nodigt het uit tot nadenken en het is relatief simpel qua tijdreis-element, vond ik zelf.

En inderdaad, je mening schommelt door de film heen. Het oorzaak-gevolg verhaal maakte een leuke shift tegen het einde. De morele boodschap en daardoor het uiteindelijke standpunt zag ik wel aankomen, moet ik zeggen.

Heb je 12 Monkeys ook gezien? Die is qua tijdreis-element deels hetzelfde, maar meer mind-fuckig. Ik vond hem zelf leuker dan Looper.

Mee eens. Uiteindelijk kan je zelf wel uitvogelen hoe dit zal eindigen, min of meer.

Gordon-Levitt ziet er wel uit alsof hij naar een plastisch chirurg is geweest.

12 Monkeys niet gezien, binnenkort maar eens doen dan. Bedankt voor de tip.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Mei 2015 23:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Geen 12 Monkeys, wel een dozijn andere films.

Guardians of the Galaxy:

Een sci-fi film, en voor wie van WWE houdt: Dave Bautista speelt er ook in. Het is al een tijdje terug dat ik deze zag, maar het komt erop neer dat een aardling in een ander universum belandt en daar een soort van space pirate wordt. Entertainende film, en vooral de humor scoort punten. Alleen jammer dat hier zo weinig gebruik van wordt gemaakt.

8.0/10

R.I.P.D:

Een echte schiettent. Een soort Men In Black, en daar is geen woord van gelogen. Dit is gewoon MiB onder een andere naam. Erg grappig, helaas is het wel erg veel digitaal werk en met name Jeff Bridges irriteert mateloos als Roy Pulsipher. Die man heeft serieus teveel tekst.

8.0/10

Schindlers List:

Een classic, maar ik had hem nog nooit gezien, al was ik wel bekend met het verhaal van Oskar Schindler. En ik moet zeggen, het is overtuigend. Vooral de eindscenes maakte grote indruk op me. Een heftige film. Enig nadeel: De film begint alsof we er al middenin zitten en je krijgt hier geen duidelijkheid over. Enige smet op een verder accurate film.

9.0/10

Final Fantasy: The Spirits Within:

De eerste realistische computer generated film. 14 jaar na dato lijkt de hele film op 1 lange cutscene. Dat gezegd hebbende: Het verhaal greep mij wel aan. Ook al doet Final Fantasy niets voor je, deze film zal dat wel doen. Verwacht echter geen diep verhaal, maar voor sci-fi flick kan je met The Spirits Within niet fout gaan.

7.5/10

Argo:

Zojuist op TV, en ontzettend spannend. Wachten op een vliegveld is nog nooit zo beklemmend geweest. De Schindler's List van de 2010's. Verplichte kost voor de filmfanaat.

9.0/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 01 Jun 2015 23:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

En weer een trits:

Sherlock Holmes:

Met Robert Downey Jr en Jude Law. Oud victoriaans Londen ziet er geweldig uit. Enig minpunt: Downey Jr heeft er een handje naar hoofdrollen te doen waar hij nogal neerbuigend en cocky kan overkomen - Hou je daar niet van, dan mag je gerust een punt aftrek toekennen.

7.5/10

Sherlock Holmes: A Game of Shadows:

Meer Sherlock. Nog leuker. Nog meer actie. Deze en het vorige deel in 1 ruk bekijken is voor niemand een straf, en eigenlijk gewoon een aanrader.

8.0/10

Elysium:

Bij deze film kreeg ik echt een ''Waar herken ik dit nu van?'' gevoel. Het deed mij denken aan District 9, en Chappie. Google leert mij dat al deze films plus Elysium van dezelfde regisseur afkomen (En in het geval Elysium, ook eenzelfde acteur, Sharlto Copley) Een beetje een one trick pony dus. Toch is dit wel een vermakelijke film, welke goed laat zien wat rijk en arm en vechten voor wat je waard bent nu eigenlijk inhoud. Het einde zou zomaar een tranentrekker kunnen wezen. Goede film, maar pas op: Veel van Elysium zie je ook terug in diens voorganger District 9 en diens opvolger Chappie.

8.0/10

Red Dawn:

Josh (van Drake & Josh) bewijst in deze wat matige film best een bikkel te wezen (met een constant hangend mondje, dat dan weer wel) Noord Korea valt Amerika binnen. Dat klinkt al niet logisch, en dat is de rest van de film ook. Grote gebeurtenissen worden nauwelijks uitgewerkt en iedereen dealt er mee alsof het totaal geen effect op ze heeft. Je kan je afvragen wat het verschil tussen de Wolverines en bijv Syrische rebellen of IS is in deze film, aangezien beide eenzelfde doel hebben. Echt sympathie kweken is er dan ook niet bij.

De Noord Koreanen zijn overigens ook maar doetjes, en lijken weinig op het beeld wat we van ze hebben, namelijk hardliners. Gedurende de film zal je ook merken dat ze nogal dom zijn, maar dat terzijde. Aan het eind van de film nog wel een onverwachte plottwist, die imo echter te laat komt in de film. Vrij kort daarna volgt immers de aftiteling. Leuk voor de afleiding, maar niet meer dan dat. Een gemiste kans.

6.5/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lennie1973 BerichtGeplaatst: 25 Jul 2015 20:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Sep 2005
Berichten: 123

Krakatoa. East of Java.

Een film met lekker veel natuurgeweld. Daar zouden ze een remake van moeten maken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Aug 2015 14:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Ik post hier niet vaak, ondanks het gigantische aantal films dat ik bekijk, maar er is één film die ik toch absoluut wil vermelden: How I Live Now met Saoirse Ronan. Een fantastische postapocalyptische film die het wat anders aanpakt, gewoon hoe enkele tieners proberen te overleven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 13 Sep 2015 22:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Inside Out(7/10), vondt deze niet echt bijzonder.

Kapan Kawin(9/10), ondanks het een indonesische drama komedie is heb er wel gelachen en is het een leuke film. En goede acteurs.

Spy(6/10) saaie film

Sát Thů Mât Danh 47(8/10) deel 1 was beter. In vietnam gezien. Mooi dat er in azie altijd het origineel getoont wordt in plaats van in hun eigen taal.
Hitman Agent 47

Quý Ám(7/10) een niet al te leuke horror film
The diabolical

Sinister 2(9/10)

Maze runner:the scorch trials(10/10) een geweldig film, had dit niet verwacht. Daarom deel 1 nooit gezien

No Escape(10/10) echt super. Over een amerikaanse stel dat belandt in een thais conflict. En realistisch. En te bedenken dat dit altijd zo opeens kan gebeuren in real life.

Laatste 3 in indonesie gezien
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lawliet BerichtGeplaatst: 01 Nov 2015 14:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Inside Out
Oh Pixar stop nooit met films maken. Weer een geweldige film met superb animatie, perfecte cast en een zeer leuke setting. Echt geweldig hoe ze dit bedacht hebben en de humor zit er ook weer goed in. Alweer een aanrader.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 27 Dec 2015 17:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Star Wars Episode VII:The Force Awakens
8/10 leuke film, snap de hype totaal niet over deze film.
Vorige week al gezien

IP Man 3
9/10 deze film is net zo goed als de andere 3 delen, had alleen wel meer willen zien van de battle tussen Donnie Yen en Mike Tyson. Soms oom erg dramatisch maar een goede film.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Paintskillz BerichtGeplaatst: 31 Dec 2015 14:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Star Wars: The Force Awakens

Voor de derde keer alweer. Dat zegt wel genoeg denk ik?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 31 Dec 2015 14:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Paintskillz schreef:
Star Wars: The Force Awakens

Voor de derde keer alweer. Dat zegt wel genoeg denk ik?

Worst Cosmic Wars ever. I will only see it three more times. Today.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 31 Dec 2015 18:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Paintskillz schreef:
Star Wars: The Force Awakens

Voor de derde keer alweer. Dat zegt wel genoeg denk ik?

1 keer kijken was niet genoeg?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 01 Jan 2016 06:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Jawel, daarom ben ik er not 2x naar toe gegaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 01 Jan 2016 07:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Negeri van Oranje, 8/10
Erg leuke indonesisch komedie over 5 vreemdelingen(1 dame, 4 kerels) die elkaar ont.oeten op de station in Amersfoort die op een gegeven goed met elkaar kunnen opschieten. Geeft een leuk aanzicht op hoe NL eruit ziet, zo komt Wageningen, Amsterdam, Leiden, Den Haag, Utrecht aan bod.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 01 Jan 2016 11:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Paintskillz schreef:
Jawel, daarom ben ik er not 2x naar toe gegaan.

Ik snap deze zin niet XD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 02 Jan 2016 13:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Redneckerz schreef:
Paintskillz schreef:
Jawel, daarom ben ik er not 2x naar toe gegaan.

Ik snap deze zin niet XD

not = nog. Het was half 7 op nieuwjaarsdag, ik had het allemaal even niet meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Siepje BerichtGeplaatst: 27 Jan 2016 12:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jan 2016
Berichten: 5

Ook Star Wars! Heel gaaf, maar drie keer achter elkaar kijken? Hmm, nee bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 20 Feb 2016 23:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Deadpool 8/10

Geweldig! Ik wachtte al zo lang op de film als fan zijnde. Er had geen betere acteur Deadool kunnen spelen dan Ryan Renolds. Perfecte overgang van stripboek naar het grote doek. De humor is ook geweldig en de actie zit er goed in. Verhaal kon wat meer pit krijgen, maar dit is de beste non-marvel studio film tot heden. Hoewel het een klein budget had van 57 mil heeft de film records verbroken en een dikke box office van 340 mil and counting What an age we live in for comicbook fans. DP2 komt eraan er kans dat hij in een X-Force film komt van de X-Men (want daarin was hij ook in de team).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 28 Feb 2016 17:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

The Hateful Eight nogmaals... Maar deze keer in 70 MM! Was echt geweldig!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 28 Feb 2016 20:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Ook Hateful Eight gezien, 2-3 weken geleden in de bios. was zeker een keigoede film van Quentin Tarantino.

Verhaal is geweldig, personages zijn echt goed en de bijbehorende costumes, alles is goed. en de bloederige massa
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 24 van 26

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group