Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 26, 27, 28  Volgende  
dantekloon BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 22:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

musthavethisgame schreef:
Nee hij zegt dat hij met Snow Fang bedoelde, niet dat je met Snow en Fang speelt


Ik snap hem niet,
als je tegen Hecaton vecht, speel je als leader Vanille en andere party lid is Fang.
Maar ik snap hem niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 22:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Hij legde eerder een strategie uit waar Snow werd genoemd. Maar je speelt niet met Snow vandaar de:

Mafusto schreef:
Ik bedoelde Fang met Snow. My bad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Draigon BerichtGeplaatst: 22 Jun 2011 00:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Jun 2011
Berichten: 41

lmfao, tbh, ik gebruikte vanille als medic en fang als ravager ( of sentinel, werkte ook ) en heb niet 1 potion gebruikt, nu XIII 3x uitgespeeld ( 2x ps3 eu versie, en 1x xbox 360 eu versie ) en nog nooit kapot gegaan op een eidolon ( een keer behoorlijk close geweest lol, timer stond op 50 remaining ) zodra eidelon balk tegen vol aan loopt, summon button spammen, en meestal red je het dan

om eerlijk te zijn is bahamut mijn lievelings summon in het algemeen, tegen long gui is hecta beter ivm instand leg death ^^
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 22 Jun 2011 05:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Ik ben alleen 1 keer dood gegaan bij Hecatoncheir, maar heb beide ravagers, ik vind Sentinel maar niks.
Handig bij de eindbaas en een aantal Cie'th missions.
Veel potions, èèn ding scheelt ze kosten niet duur tenzij je pinnig bent.

Vind Hecaton wel geil, Vanille.

Maar mijn favorite is Brynhildr, maar aangezien Sazh een zwakkere personage is neem ik hem nooit in party.

Heb Lightning, Fang, Vanille in party.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 22 Jun 2011 11:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

dantekloon schreef:

Ja je bent verplicht met Fang en Vanille te spelen.
De tip die Mafusto je gaf, helpt niet bij die Eidolon, wel heeft Fang Sentinel skills, omdat die baas gewoon snel blijft aanvallen helpt Sentinel dus niet.


Fang heeft ook de skill Provoke waardoor de Eidolon alleen Fang aanvalt. Als Fang klappen opvangt met een gaurd skill (Weet naam van skill niet meer...) vult het de meter aan. Als Vanille healt vult het de meter ook aan...

dantekloon schreef:
Ja ik heb tips voor de Hecatoncheir.
Fang als Vanille moeten over Blaster(Ravager)skills beschikken,
gebruik dus alleen magic, en zoveel potions gebruiken met Vanille.
Dat ding blijft veel aanvallen, dus potions is verijst.

Gebruik ook de accessory (weet naam niet meer, krijg je dubbele HP terug van potions).

Waarom een tactiek gebruiken die 0.0% strategie verijst? Als je FFXIII op z'n manier speelt, snap ik waarom D: veel klaagt over FFXIII.

dantekloon schreef:

Ravager is dus belangrijk, vergeet Medic.
Medic is traag ondertussen kun je al 3 potions gebruiken met nog meer waarde dan èèn keer cure.
Saboteur, ik weet niet wat Mafusto wilt berijken maar Saboteur skills helpen niks tegen Eidolons.
Beste equipment, is ook niet nodig.
Ik had de hele game door de zelfde wapen zonder upgrades.


Bij Medic en Cure/Cura gaat het meer om het vullen van de meter dan de snelheid waarmee ze healt... Fang kan de meeste klappen opvangen en overleven.
Saboteur is een van Vanille's main roles. Dit betekent dat de Saboteur-skills net zo als de Medic-skills een grote multiplier hebben op de Eidolon van Vanille.
Bij Eidolons gaat het niet om een zo groot mogelijke chain op te bouwen of om zo veel mogelijk damage te doen. Sterker nog je zou een Eidolon kunnen 'verslaan' zonder een Eidolon aan te vallen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Draigon BerichtGeplaatst: 22 Jun 2011 18:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Jun 2011
Berichten: 41

overigens is het ook zo, dat als je je characters allemaal evolved op hun beste jobs, en standaard met 3 vaste chars speelt voor story lijn, kan je super specialists maken van de andere 3 met back up jobs als sub, dit geeft je een enorm voordeel later met Cieth missies

main chars die ik gebruikte was
Lightning Commando/ravager/medic
Hope medic/ravager/synergist
Fang commando/saboteur/Sentinel

super specialist
Sazh Synergist met ravager als sub
vanille medic met saboteur als sub
snow Sentinel met commando als sub

uiteraard wel zorgen dat je je ATB slots en acc abil en role crystals allemaal hebt geunlocked
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 07 Jul 2011 11:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Voor de fans van FF VII http://youtu.be/EPl_kpwyAyA (soort van spoiler, mocht je de game nog willen spelen)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Draigon BerichtGeplaatst: 07 Jul 2011 12:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Jun 2011
Berichten: 41

elemeNt schreef:
Voor de fans van FF VII http://youtu.be/EPl_kpwyAyA (soort van spoiler, mocht je de game nog willen spelen)


lmao hands down, wat een goed gemaakt ding zeg, lol hoe komen ze er op

heel cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 07 Jul 2011 17:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Die is idd best vet gemaakt filmpje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
elemeNt BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011 12:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Tetsuya Nomura over FF Versus XIII
Citaat:


- Nu heeft Nomura in een interview gezegd dat de game nog niet eens in ‘full production’ is.
- Wanneer er over de game werd gesproken, ging het vooral over de zogenaamde ‘event scenes’. Volgens Nomura worden cutscenes interactief, zodat je niet meer de helft van de tijd het idee hebt dat je naar een film zit te koekeloeren. Helaas wordt niet verder ingegaan op hoeveel controle je krijgt. Wordt het à la Heavy Rain, dat je voorwerpen tussendoor kan pakken en vragen mag kiezen? Of wordt het meer zoals 60 procent van de Westerse games, dat een gast je informatie voedt en dat je tussendoor een beetje rond mag scharrelen door een kleine afgesloten ruimte.
- Nomura hintte ook naar een nieuw systeem dat hij in de cutscenes wil introduceren. Zelf had hij het gevoel dat het nog nooit eerder gedaan is.
- Final Fantasy heeft altijd een reputatie dat het verschillende modellen van zijn personages maakt, die soms subtiel en soms minder subtiel elkaar afwisselen in cutscenes. De modellen in Versus XIII moeten bijna identiek zijn. Alleen voor de high quality filmpjes is het haar iets gedetailleerder gemaakt. Wat is het toch met Square Enix en haar?
- Noctis (het zwartharige hoofdpersonage, je weet toch) heeft een mobieltje in de game. Daarmee kun je op ieder gewenst moment een foto van de omgeving maken. Geen straf als we kijken naar de spaarzame beelden die beschikbaar zijn van de game-engine.

- Nomura bood in het interview eerst zijn excuses aan voor de lange ontwikkeltijd. Ja, als je nog niet eens in full production bent!
- De lichteffecten moeten blijkbaar zo indrukwekkend zijn dat de Famitsu-redacteuren niet wisten of ze naar echte foto’s of naar screenshots zaten te kijken. Drie screenshots werden er gegeven aan de redactie maar die mochten niet gepubliceerd worden omdat… Square Enix’ wegen nu eenmaal ondoorgrondelijk zijn. Gelukkig hebben we altijd de beschrijving nog: “The three screenshots included a scene of an Italy-like city showing Noctis looking up at a behemoth, an afternoon shot of Noctus on what appeared to be the side of the highway, and the same highway shot but at night. The signs on the highway apparently say "Meguro," which is a region of Tokyo (As far as I know the game doesn't actually take place in our world, although this isn't the first time a real world name has been found in the game).”

Tot slot zei Nomura nog dat het volgende persmomentje voor FF Versus XIII al gepland staat, en dat ze binnenkort eindelijk in full production kunnen gaan. Het mocht eens fucking tijd worden!


zucht... dat gaat nog wel even duren dus.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011 12:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

dat 'mobieltje' staat me niet aan, daar is echt niks final fantasy aan..

ze hebben de hele serie echt letterlijk verkracht en vermoord en lopen nu met het lijk te paraderen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011 14:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

^^Jij bek dicht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
RoaringMdog BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011 14:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Nov 2008
Berichten: 5039

dantekloon schreef:
^^Jij bek dicht.


Jij normaal doen. Hij heeft gelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011 15:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Hij heeft gelijk, maar daar tegenover staat dat Versus er wel weer geweldig uitziet en eindelijk eens goede vernieuwingen gaat brengen. Over dat mobieltje kan je pas oordelen als het wat duidelijker is. Nu is het nog een beetje vaag en mss heeft het een totaal andere functie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011 16:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

RoaringMdog schreef:
dantekloon schreef:
^^Jij bek dicht.


Jij normaal doen. Hij heeft gelijk.


Ik kan er ook niks aan doen dat Final Fantasy(main series) niet de kant op gaat als Cross Edge of Disgaea, mischien de battles als Star Ocean 4.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 15 Jul 2011 22:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Vind ik niet.
SRPGs zijn IMO de slechste vorm van RPG, en de Tales.. SO en Eternal Sonata action vorm turn based staat me ook niet zo aan.
Ik wil gewoon traditionele turn based zoals Pokemon, DQ, FFX of time based zoals FF<X.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 15 Jul 2011 22:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Real-Time=Star Ocean, Tales of series, Eternal Sonata
Active-Time=Final Fantasy I tot IX en FFXIII
Turn-Based=Final Fantasy X, Blue Dragon, Lost Odyssey
Tactical RPG=Disgaea, Final Fantasy Tactics, Fire Emblem
MMORPG=Final Fantasy XI+XIV
Actie RPG=Kingdom Hearts, NieR, Drakengard
Card Battles=The Eye of Judgement, Yu-Gi-Oh, Juushinden
First Person RPG=SMT Strange Journey, Etrian Odyssey, Persona
Dungeon Crawler=Izuna, Final Fantasy Fables Chocobo's Dungeon

Ook hebben game franchises als Wild Arms en Shadow Hearts hun eigen naam van battles,

Shadow Hearts=Judgement battle
Wild Arms 4+5=Hex Battles

^^Daar zo'n kleine overzicht van type RPG genres.
SRPG of terwijl Strategy RPG, is officieel Tactical RPG.
Tales of en Star Ocean is Real-Time.
Card Battles behoren ook in de RPG genre lijst.

Of je hebt te vaak naar Gamekings gekeken, die noemde Tales of Xillia Turn-Based maar this Real-Time.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 15 Jul 2011 23:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Oké, naast dat je misschien voor je eigen plezier RPG battle systems op een rijtje zet, heb ik geen flauw idee hoe ik die comment moet interpreteren...

PS. Ik formuleer niet altijd even duidelijk maar het moet ff gezegd worden dat ik Realtime NIET koppel aan SRPG.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 15 Jul 2011 23:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Hij somt graag zijn wijsheid over JRPG's op en dat moet je niet al te serieus nemen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 16 Jul 2011 08:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

musthavethisgame schreef:
Oké, naast dat je misschien voor je eigen plezier RPG battle systems op een rijtje zet, heb ik geen flauw idee hoe ik die comment moet interpreteren...

PS. Ik formuleer niet altijd even duidelijk maar het moet ff gezegd worden dat ik Realtime NIET koppel aan SRPG.


Omdat je zij, Tales.. SO en Eternal Sonata dat het Turn Based is, nee hoor.
Ze zijn Real-Time, en Final Fantasy I tot IX is Active-Time, wat je wel goed had is de Turn-Based van Pokemon en Final Fantasy enzo.

Daarom heb ik dat lijstje geplaatst, ik vindt mensen irritant voornamelijk Gamekings die de RPG franchizes door elkaar gooit en hopen dat ze de volgende keer wel weten wat voor een battle system dat game heeft.

En bij SRPG, hoort alleen Tactical RPG en Card Battles games.
Ik vergekijk geen enkele RPG genre met elkaar, dus SRPG vergelijk ik dus echt niet met Real-Time enzo hoor.

En elemeNt nee hoor, ik toon niet mijn wijsheid.
Moet hij de Tales of serie maar niet Turn-Based gaan noemen,

Turn-Based is dus net als Final Fantasy X dat een personage om de beurt aanvalt, en als je te lang wacht dat de vijanden ook net zo lang wacht tot je een aanval uit voert.

This niet gemeen bedoelt hoor.
Je moet gewoon denken dat het goed is bedoelt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 16 Jul 2011 12:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Edit: Laat maar zitten, ik heb geen zin om me ermee te bemoeien
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 16 Jul 2011 12:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

elemeNt schreef:
Hij somt graag zijn wijsheid over JRPG's op en dat moet je niet al te serieus nemen

Het is nieteens wijsheid want FFX heeft hetzelfde battlesysteem (active time turn based) als FF1 tot 9.
FF12 had enkel meer bewegings vrijheid en je kon alles automatisch laten doen, ff13 had enkel de active time bar en verder niks meer, exclusief towns, post battle items, leuke minigames, en inclusief een kut va.

Wat mij betreft gebruikt square zn hersens en dumpt enix en maakt weer echte ff rpgs, zonder ingesproken tekst, met nobuo uematsu muziek en van mijn part slechtere graphics maar betere gameplay.

Zoniet gaan ze maar een filmstudio oprichten ipv de ff serie vervuilen met halve films.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 16 Jul 2011 12:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Nee hoor D:,
Final Fantasy I tot IX heet Active-Time, waarom.
Omdat de balkjes vol loopt als je niks doet en niet om de beurt aanvalt,
als je dus niks doet vallen de vijanden aan.

Final Fantasy X, Blue Dragon heet Turn-Based, vijanden vallen niet aan tot je zelf aan valt, netjes om de beurt wachten.

Final Fanatsy XIII is Active-Time, omdat de balkjes dus vol loopt om aan te kunnen vallen, vijanden vallen je dus ook aan als je wacht.
Net Als Final Fantasy X-2.

Hier Wikipedia en lees dat stukje over Gameplay,
http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_X

Hier van Final Fantasy VII, lees die combat stukje.
http://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_VII

Staat dat Atcive Time is en Final Fantasy X Turn Based.

En D: ik had het over de battles, ik zeg niet dat je voor de 2000te keer FFXIII moet af kraken, FFXII heeft weer hele andere battles hoor.

Volgens mij ben je helemaal van slag nadat je FFXIII hebt gespeeld.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
kaart BerichtGeplaatst: 17 Jul 2011 18:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Sep 2009
Berichten: 84

dantekloon schreef:
Nee hoor D:,
Final Fantasy I tot IX heet Active-Tim


Final Fantasy 1 t/m 3 zijn ook gewoon turnbased. Pas vanaf deel 4 gebruiken ze Active Time Battles. Lees de verschillende Wikipedia pagina's over de games maar eens door.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Jul 2011 18:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Inderdaad, bij FF4 werd de gameplay van de FF serie goed omgegooid. En bij FF7 nog eens. Als je dus terugwilt naar de gameplay van de originele games, dan zijn dat vooral FF1 en FF3.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 26, 27, 28  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 4 van 28

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group