Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 26, 27, 28  Volgende  
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 25 Jan 2011 02:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

Deep_But_Stupid schreef:
Zo, net X uitgespeeld, maar begrijp het einde van X nog steeds niet.

SPOILERS

Wat is Dream Zanarkand nu eigenlijk? Waar ligt dat ergens? Wie droomt het dan? Waar zit Tidus, is hij samen met Jecht dood ofzo? Is de plaats waar we Auron, Braska, Jecht en Tidus in de laatste scene in het hiernamaals?


SPOILERS

Als ik het goed heb word Dream Zanarkand door de Fayth in stand gehouden. Het is niet meer dan een projectie van hoe Zanarkand ooit was, de tijd staat er in principe stil. Het verslaan van Sin veroorzaakt dat de Fayth vernietigd word en het 'senden' van Sin zorgt er voor dat Dream Zanarkand en z'n inwoners verdwijnen. Als ik het goed begrepen heb bestaat Tidus gewoon niet meer, aangezien hij dus een deel van de projectie van het oude Zanarkand was.

Ik had een paar jaar terug een korte, maar duidelijke samenvatting gevonden die antwoord gaf op deze vragen (je bent niet de enige met vragen over het plot van FFX ). Kan die alleen niet zo snel terug vinden jammer genoeg.


/Spoiler

Hoop dat dit een beetje helpt. Ben er niet honderd procent zeker van, maar het komt in de buurt. Anders kunnen andere mensen me wel aanvullen. Zal binnenkort nog even zoeken naar die bron als ik er aan denk. Wil het zelf ook wel weer even doorlezen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 25 Jan 2011 14:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Ah oké...

SPOILERS

Wat was de Zanarkand in het begin van de game dan? De droom of is het daadwerkelijk Zanarkand van 1000 jaar geleden?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 25 Jan 2011 14:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Deep_But_Stupid schreef:
Ah oké...

SPOILERS

Wat was de Zanarkand in het begin van de game dan? De droom of is het daadwerkelijk Zanarkand van 1000 jaar geleden?


Het is daadwerkelijk de Zanarkand van 1000 jaar geleden, alleen dan wel gedroomd door een fate in het heden. Het is een 'herinnering' aan de aanval van SIN.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 25 Jan 2011 22:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

En in X-2 is Tidus weer terug in Besaid Island(volgens mij in de secret ending van X-2). Vaag allemaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
D: BerichtGeplaatst: 25 Jan 2011 23:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

ach tidus.

10 was leuk maar het was de eerste stap de afgrond in aangezien ze de worldmap dumpten, maar je ziet het niet alleen bij squaresoft.
Heel veel branches mollesteren de gameplay van hun series en inplaats pleuren ze er 'keigave HD top notch 50th century wooptywoot graphics' tegenaan.

Kun je net zo goed een film huren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 05:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Jij hebt kometaar op alles.
Wild Arms 5 heeft wel de world map, En ook een geweldige game.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 12:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

dantekloon schreef:
En in X-2 is Tidus weer terug in Besaid Island(volgens mij in de secret ending van X-2). Vaag allemaal.


Het verhaal van X-2 slaat ook eigenlijk nergens op. Had ooit ergens gelezen dat ze een reden zochten om Tidus terug te laten komen, omdat bepaalde fans commentaar hadden op het einde van X. X-2 is helemaal geen slechte game, het verhaal slaat alleen nergens op. De gameplay vind ik persoonlijk erg goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 12:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

Mafusto schreef:
Deep_But_Stupid schreef:
Ah oké...

SPOILERS

Wat was de Zanarkand in het begin van de game dan? De droom of is het daadwerkelijk Zanarkand van 1000 jaar geleden?


Het is daadwerkelijk de Zanarkand van 1000 jaar geleden, alleen dan wel gedroomd door een fate in het heden. Het is een 'herinnering' aan de aanval van SIN.


SPOILERS

Het was volgens mij iets anders. Weet de details niet meer, maar Tidus is gedurende de game in de waan dat hij duizend jaar in de toekomst is. Op het gegeven moment komt hij erachter dat hij nog steeds in dezelfde tijd zit. Dit moet dus betekenen dat hij vanuit de droom naar de normale wereld gehaald is? Word tijd dat ik er weer wat onderzoek naar ga doen.

/spoiler
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 12:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Daarom klopt mijn verhaal nog wel, denk ik
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 13:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

dantekloon schreef:
Jij hebt kometaar op alles.
Wild Arms 5 heeft wel de world map, En ook een geweldige game.

En wat heeft wild arms nou weer met final fantasy te maken?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 16:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

D: schreef:
dantekloon schreef:
Jij hebt kometaar op alles.
Wild Arms 5 heeft wel de world map, En ook een geweldige game.

En wat heeft wild arms nou weer met final fantasy te maken?


Het is Dantekloon, die plaatst alleen maar opmerkingen die één irrelevant zijn en twee gerelateerd met Japan zijn. Voldoet een post van hem niet aan deze twee eisen, dan hebben we te maken met een bedrieger.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 26 Jan 2011 17:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

D: schreef:
ach tidus.

10 was leuk maar het was de eerste stap de afgrond in aangezien ze de worldmap dumpten, maar je ziet het niet alleen bij squaresoft.

++Heel veel branches mollesteren de gameplay van hun series en inplaats pleuren ze er 'keigave HD top notch 50th century wooptywoot graphics' tegenaan.

Kun je net zo goed een film huren.


De reactie van jou, vanaf die ++ heel veel branches, Wild Arms 5 dus niet. en dat ging ook niet over FF maar over alle andere bedrijven die de gameplay verneuken en alleen maar aan HD dachten.
en er staat duidelijk ''MAAR JE ZIET HET NIET ALLEEN BIJ SQUARESOFT''.
WA is van MediaVision, nooit van gehoord zeker.

Noe ik is een game op van rond deze tijd dat nog WEL de world map heeft, is het niet goed. En heb ik het niet over games als Cross Edge.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 27 Jan 2011 02:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Ik mis die world map ook wel... ook al stelde dat meestal amper iets voor.
Het gaf de games wel een avontuurlijk sfeertje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Snakesonic BerichtGeplaatst: 31 Jan 2011 21:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 01 Feb 2007
Berichten: 188

Met deel 13 heb ik ook niet het gevoel gehad dat ik door werelden ben geweest. Terwijl ik in Gran Pulse en weer terug ben geweest.
Ik vind de game niet slecht, maar ik mis heel erg het exploratie gevoel, dorpjes, NPC( interessante en minder interessante), het gevoel dat je loopt in een wereld. Alles wat voor mij een topgame maakt.
Dorpjes zijn erg belangrijk in een rpg, het geeft (hoe minimaal soms ) het idee dat het gaat om een wereld/ land met vele landen/steden. Dat zorgt voor een echt avontuur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 01 Feb 2011 00:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

Snakesonic schreef:
Met deel 13 heb ik ook niet het gevoel gehad dat ik door werelden ben geweest. Terwijl ik in Gran Pulse en weer terug ben geweest.
Ik vind de game niet slecht, maar ik mis heel erg het exploratie gevoel, dorpjes, NPC( interessante en minder interessante), het gevoel dat je loopt in een wereld. Alles wat voor mij een topgame maakt.
Dorpjes zijn erg belangrijk in een rpg, het geeft (hoe minimaal soms ) het idee dat het gaat om een wereld/ land met vele landen/steden. Dat zorgt voor een echt avontuur.


Same here. Ik vind dat het ontdekken van voor het verhaal onbelangrijke dorpjes juist geweldig. Dat ontdekken vind ik misschien wel het leukste van de Final Fantasy games van het PSX tijdperk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 17:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Zit vast bij FINAL FANTASY XIII. Momenteel moet ik met Vanille en Fang tegen een Eidolon vechten waarvan de naam te moeilijk is om op te schrijven. Hij is in elk geval heel irritant en ik kan 'm niet verslaan. Iemand tips?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 17:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Mr. Awesome schreef:
Zit vast bij FINAL FANTASY XIII. Momenteel moet ik met Vanille en Fang tegen een Eidolon vechten waarvan de naam te moeilijk is om op te schrijven. Hij is in elk geval heel irritant en ik kan 'm niet verslaan. Iemand tips?


Eidolons hoef je ook niet te verslaan

Gewoon een Saboteur/Commender en Medic/Sentinel combi gebruiken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 17:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Mafusto schreef:
Mr. Awesome schreef:
Zit vast bij FINAL FANTASY XIII. Momenteel moet ik met Vanille en Fang tegen een Eidolon vechten waarvan de naam te moeilijk is om op te schrijven. Hij is in elk geval heel irritant en ik kan 'm niet verslaan. Iemand tips?


Eidolons hoef je ook niet te verslaan

Gewoon een Saboteur/Commender en Medic/Sentinel combi gebruiken

I know. Maar toch sterf ik best vaak door de beste Summon. En sterf ik niet door zijn toedoen, dan wel door de Death-spreuk die hij over me uitspreekt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 17:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Mr. Awesome schreef:

I know. Maar toch sterf ik best vaak door de beste Summon. En sterf ik niet door zijn toedoen, dan wel door de Death-spreuk die hij over me uitspreekt.

Als hij aanvalt moet je gewoon de klappen opvangen met Snow en healen met Vanille. Klappen opvangen is de snelste manier om een meter vol te laten lopen, ook al staat het niet in de Libra beschrijving. Als hij niet aanvalt moet je 'm debuffen met Vanille en aanvallen met Snow. Het hoeft niet bij de eerste paar keer te lukken.

Als het je naar 5-10 pogingen nog niet lukt, moet je boosten/ betere equipment krijgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 17:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Volgens mij ben ik in dat gevecht verplicht te spelen als Vanille en Fang.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 17:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Ik bedoelde Fang met Snow. My bad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Mr. Awesome schreef:
Zit vast bij FINAL FANTASY XIII. Momenteel moet ik met Vanille en Fang tegen een Eidolon vechten waarvan de naam te moeilijk is om op te schrijven. Hij is in elk geval heel irritant en ik kan 'm niet verslaan. Iemand tips?



Ja je bent verplicht met Fang en Vanille te spelen.
De tip die Mafusto je gaf, helpt niet bij die Eidolon, wel heeft Fang Sentinel skills, omdat die baas gewoon snel blijft aanvallen helpt Sentinel dus niet.

Ja ik heb tips voor de Hecatoncheir.
Fang als Vanille moeten over Blaster(Ravager)skills beschikken,
gebruik dus alleen magic, en zoveel potions gebruiken met Vanille.
Dat ding blijft veel aanvallen, dus potions is verijst.

Gebruik ook de accessory (weet naam niet meer, krijg je dubbele HP terug van potions).

Hij is heel makkelijk, met de Japanse ging ik 1 keer af, de EU versie heb ik in 1 keer gehaald.

Als dat nog niet lukt, ga dan trainen en maak alle roles tot zijn max.

Ravager is dus belangrijk, vergeet Medic.
Medic is traag ondertussen kun je al 3 potions gebruiken met nog meer waarde dan ččn keer cure.
Saboteur, ik weet niet wat Mafusto wilt berijken maar Saboteur skills helpen niks tegen Eidolons.
Beste equipment, is ook niet nodig.
Ik had de hele game door de zelfde wapen zonder upgrades.


Laatst aangepast door dantekloon op 21 Jun 2011 22:40; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

dantekloon schreef:
Gebruik ook de accessory (weet naam niet meer, krijg je dubbele HP terug van potions).


Een tip mbt de Doctor's Code. Max level dismantelen levert een elixer op! Heb je nu nog niets aan, je mag ze zelfs eigenlijk niet gebruiken nu. Maar tegen een long gui of 5* Vercingetorix komen ze zeker van pas.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 22:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Mafusto schreef:
Ik bedoelde Fang met Snow. My bad


Ook niet, de Eidolon Hecatoncheir ben je verplicht met Vanille en Fang te spelen.

Shiva=Snow
Odin=Lightning, Hope
Bahamut=Fang, Vanille
Hecatoncheir=Vanille, Fang
Alexander=Hope, Lightning, Fang
Brynhildr=Sazh, Vanille

Dat zijj de verplichte personages tijdens de Eidolon battles.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 21 Jun 2011 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Nee hij zegt dat hij met Snow Fang bedoelde, niet dat je met Snow en Fang speelt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 26, 27, 28  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 28

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group