Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Stefan L BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2007 10:54    Onderwerp: Video Streaming Via de Wii Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2006
Berichten: 667

Ik heb ergens gelezen dat je via een computerprogramma en je wiibrowser video's kunt streamen op je tv (oftewel al je favouriete gedownloade series lekker bekijken op je tv zonder dat je dvd's etc moet branden). Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik weet dat de programma's WiiCR (ja dat is een hele slechte woordgrap op VCR) en Wii mediacenter X hiervoor zijn. Heeft iemand ervaring met deze programma's?

Hopelijk kunnen jullie me in jullie oneindige wijsheid mij verder helpen .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stefan L BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2007 16:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2006
Berichten: 667

komop er moet toch wel iemand zijn die hier wat vanaf weet .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 16 Mrt 2007 16:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik ben nu wel even die Wii Media Center X aan het downloaden om uit te testen.
Het principe lijkt me simpel genoeg: je host een server op je pc, en je Wii download de bestanden daar vandaan.

Ik zie trouwens al een minpuntje: de video's moeten in flashformaat zijn, dus je moet eerst gaan converteren. Staat gelukkig ook een programmaatje voor op die site, voor een uur film lijk je iets minder dan een kwartier converteren nodig te hebben.

EDIT: Net wat mee geklooid. WiiCR leek me teveel gedoe, met het installeren van 4 programma's, dus die heb ik niet geprobeerd. Wii Media Center X is wat ongebruiksvriendelijk omdat je de bestanden eerst moet kopiëren naar een bepaalde map. Vervolgens kreeg ik het niet echt aan de praat, ik bleef een zwart beeld houden na het selecteren van het filmpje. Ook mist de muziekfunctionaliteit. Dit programma is nog in de alpha fase, dus is niet echt vreemd.
Ook heb ik met Orb (www.orb.com) geklooid, dat werd ergens op een site aangeraden, maar dat werkte ook niet echt. Ik kreeg de foutmelding dat de Wii niet de juiste codecs had om de flv af te spelen.

Ik denk dat die Wii Media Center en die Orb met genoeg gepruts wel aan de praat te krijgen zijn, maar echt vlekkeloos werkt het nog niet. Als ik jou was zou ik eerst wachten tot de uiteindelijke versie van de browser uit is en tot Wii Media Center X voorbij de alpha fase is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stefan L BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2007 09:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2006
Berichten: 667

ok dan ik ben zelf aan het klooien geweest met WiiCR. Dat werkt op zich wel maar elke keer als je een film wilt kijken moet je eerst 2 programma's op je computer starten. Vervolgens hapert het filmpje en kun je niet full-screen kijken.

Het is dus idd verstandig om te wachten op de nieuwe versie van het internetkanaal.

bedankt voor de hulp iig

weet iemand btw wanneer de nieuwe versie van het internet kanaal uitkomt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2007 10:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Op Wikipedia wordt 30 maart genoemd, en als je deze dan voor juli download is hij gratis, anders kost hij 500 punten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group