Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende  
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 12 Jan 2011 11:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Mij maakt het ook niet zo veel uit, zolang ik maar op dezelfde manier kan gamen en het straks niet via een rare omweg moet ofzo... you never know.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 12 Jan 2011 12:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Ik vind dit toch wel opmerkelijk.
http://www.gamed.nl/view/84659

Ik betwijfel of dit uberhaupt mag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 12 Jan 2011 12:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Robert schreef:
Ik vind dit toch wel opmerkelijk.
http://www.gamed.nl/view/84659

Ik betwijfel of dit uberhaupt mag.


Zolang ze de informatie niet delen met derden wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 12 Jan 2011 13:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Zo kan je nog wel 10.000 pagina's volpraten, geven we links en dan ga jij dat zeggen .
En weer zogenaamd onbedoeld de PS3 owners proberen te bashen , vind je leuk he?
Ik denk dat Sony meer kan doen met de PS3 dan mensen denken.
Ja het is niet te detecteren.
Moet zijn : Ja het is (waarschijnlijk)NOG niet te detecteren.
Ik bedoel wat weten wij nou wat Sony wel en niet kan?
Die hebben nog wel wat USB sticks met geheime codes in een kluis liggen om hackers een hak te zetten.
Ik hoop dat ze die Hackers zo hard schuldig bevinden dat ze over 10 jaar nog aan het betalen zijn.


Laatst aangepast door sotarK op 12 Jan 2011 13:54; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Jan 2011 19:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Sony kan die hackers wel aanklagen onder de DMCA. Dat is het gezellige aan de Amerikaanse wetgeving, je kan buitenlanders voor praktisch elke wet aanklagen onder het Amerikaanse rechtsysteem. Hun rechten worden namelijk geschonden en die zijn Amerikaanse - in het geval van SCEA.

Over het vernietigen van consoles: wat houdt Sony tegen om te beweren dat ze door de jailbreak geen contact kunnen maken met de server en daardoor kapot gaan? Als het online systeem zo in elkaar steekt dat er bevestiging moet gevraagd worden om goed te werken, dan zou Sony zelf niet in fout zijn. Ubisoft slaagt er zo zelfs in hun PC games te verkopen. Dat lijkt mij de toekomst te zijn voor alle consoles als de hackers zo doorgaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 12 Jan 2011 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Okt 2008
Berichten: 209

Jonges, bouw gwoon niet om, gebruik geen usb stick en koop je games legaal.
Klaar. (Is dat nou zo moeilijk?)

edit*OLY SHIT WAT IS ME AVATAR GROOT OP HET FORUM!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 13 Jan 2011 14:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Ja hoor die gasten postte de bootkey(Sony code dus) niet heel deze topic is onzin dat zeg je nu toch?
Als het allemaal niet zo is waarom dan al die ps3 is gehacked en rechtzaken posts op het het web ?toeval?
Denk het niet.
Misschien heeft Sony wel meer regels in hun user agreement zitten dan Apple heeft.
Toch best wel erg dat mensen hacken normaal vinden.
Ze moeten er veel zwaardere straffen opzetten, gevangenisstraffen die niet mis zijn dan denken die hackers wel 10x na voordat ze iets openbaar gaan maken.
Die hackers zijn gewoon zwaar de pineut.
Linux is overigens niet van jou als je 'm op de PS3 huurt, je mocht 'm gebruiken.
En Geohot gebruikte Linux puur om de PS3 te hacken niet voor homebrew.
Sony wou Linux er best op laten maar als het gebruikt word om te hacken dan laten ze Sony geen keus.
Dus als ze met hun vinger naar iemand willen wijzen doe dat dan naar Geohot.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FloriX BerichtGeplaatst: 13 Jan 2011 15:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Sep 2006
Berichten: 1463

sotarK schreef:
Ja hoor die gasten postte de bootkey(Sony code dus) niet heel deze topic is onzin dat zeg je nu toch?
Als het allemaal niet zo is waarom dan al die ps3 is gehacked en rechtzaken posts op het het web ?toeval?
Denk het niet.
Misschien heeft Sony wel meer regels in hun user agreement zitten dan Apple heeft.
Toch best wel erg dat mensen hacken normaal vinden.
Ze moeten er veel zwaardere straffen opzetten, gevangenisstraffen die niet mis zijn dan denken die hackers wel 10x na voordat ze iets openbaar gaan maken.
Die hackers zijn gewoon zwaar de pineut.
Linux is overigens niet van jou als je 'm op de PS3 huurt, je mocht 'm gebruiken.
En Geohot gebruikte Linux puur om de PS3 te hacken niet voor homebrew.
Sony wou Linux er best op laten maar als het gebruikt word om te hacken dan laten ze Sony geen keus.
Dus als ze met hun vinger naar iemand willen wijzen doe dat dan naar Geohot.


Ik ben het met je eens dat Geohot niet slim bezig is geweest door de root key online te posten, maar aan de andere kant blijkt dat de complete beveiliging van de PS3 niet functioneert zoals het zou moeten, dus achteraf zou het alsnog online worden gepost. Dat en Geohot en team overflOw zijn TEGEN piraterij, hun doel, en dat is vooral goed te zien in de presentatie van overflow, is het draaien van linux, omdat Sony dit heeft verwijderd.

De enige rede waarom Sony nu in deze problemen zit is omdat ze bepaalde features hebben geadverteerd, en deze er later uit hebben gehaald. En of jij en ik nu linux draaiden of niet, DAT kan toch ook niet? Waarom moeten daar geen straffen op staan?

Btw, ook omtrent de eerdere hack heeft Geohot aangegeven NIET te zullen bijdragen aan piraterij. Waarom ben je trouwens zo tegen hacken? Ik zie het mezelf ook niet doen, maar als iemand 400 tot 600 euro/dollar aan een apparaat besteed, dan moeten ze toch lekker zelf weten wat ze daar mee doen? (mits ze daarmee geen diefstal plegen (piraterij).

Overigens ben ik er van overtuigd dat Sony deze rechtszaak alleen kan winnen door de financiën van de aangeklaagden uit te putten. Deze situatie doet natuurlijk verdacht veel denken aan de I-product jailbreaks.

Hier een topic met veel info en legal papers

http://psx-scene.com/forums/f6/scea-vs-geohot-day-2-more-court-files-75658/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 13 Jan 2011 15:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Sony heeft $1 naar die gast overgemaakt naar z'n paypal account die hetzelfde was als z'n e-mail adres om aan te tonen dat hij wel degelijk donaties aannam.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FloriX BerichtGeplaatst: 13 Jan 2011 16:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Sep 2006
Berichten: 1463

sotarK schreef:
Sony heeft $1 naar die gast overgemaakt naar z'n paypal account die hetzelfde was als z'n e-mail adres om aan te tonen dat hij wel degelijk donaties aannam.


Voor zover ik weet is het aannemen van donaties compleet legaal. Er is een groot verschil tussen het aannemen van geld, en het verkopen van iets. In zo'n situatie zou je strafrechtelijk moeten aantonen dat eventuele donaties bedoeld waren als "betaling". En die donatie is trouwens ook de enige donatie die hij heeft ontvangen als ik de geruchten op bepaalde fora's mag geloven, dus daar schiet Sony niets mee op.

Ik zou het trouwens op prijs stellen als je wat meer in zou gaan op mijn vorige post, in plaats van met iets nieuws te komen, maar goed dat is totaal aan jou.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lajakovic BerichtGeplaatst: 13 Jan 2011 16:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Mrt 2010
Berichten: 57

Ik hoop dat Sony het lukt om die gasten voor de rechter te slepen, en alle gehackte PS3 kan blokkeren. Op de PC en Xbox kan je toch ook al hacken, waarom dan niet lekker daar blijven. Ik wil gewoon ongestoord gamen, zonder dat er mensen online superkrachten hebben of een multiplayer server die helemaal verkracht is.

Het probleem ligt ook weer hier bij de totale hebzucht. Iedereen wilt altijd alles, en nog meer. Hierdoor is de financiële crisis tenslotte tot stand gekomen en zal ook nu weer een hele boel gaan verpesten als Sony niet kan ingrijpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FloriX BerichtGeplaatst: 13 Jan 2011 17:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Sep 2006
Berichten: 1463

Lajakovic schreef:
Ik hoop dat Sony het lukt om die gasten voor de rechter te slepen, en alle gehackte PS3 kan blokkeren. Op de PC en Xbox kan je toch ook al hacken, waarom dan niet lekker daar blijven. Ik wil gewoon ongestoord gamen, zonder dat er mensen online superkrachten hebben of een multiplayer server die helemaal verkracht is.

Het probleem ligt ook weer hier bij de totale hebzucht. Iedereen wilt altijd alles, en nog meer. Hierdoor is de financiële crisis tenslotte tot stand gekomen en zal ook nu weer een hele boel gaan verpesten als Sony niet kan ingrijpen.


Ik hoop net als jij dat dit er niet voor zorgt dat online cheaten nog makkelijker wordt dan het bij sommige games al is (want dat kan al lang via andere methodes), maar dit heeft echt niets te maken met hebzucht. Teamoverflow is pas naar de PS3 gaan kijken na de verwijdering van de otherOS. Als je het mij vraagt is Sony een beetje in paniek geschoten door de piraterij op de psp, waardoor ze zichzelf in de penarie hebben gebracht. Dit is slecht mijn mening, voor de feiten moeten we bij Sony zelf zijn.

Oh, en de PS3's die van deze totale openbreking (hack is niet het juiste woord) gebruik maken mogen bij wet niet onbtuikbaar gemaakt worden, je kan hooguit van psn geblocked worden. nu de root key gelekt is is de situatie niet meer te stoppen, enige oplossing is her ver anten van de hardware. Andere root key --> alle games tot nu toe werken niet meer.


Laatst aangepast door FloriX op 13 Jan 2011 17:28; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 13 Jan 2011 17:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Tuurlijk zeggen ze dat ze het niet deden om de PS3 helemaal open te leggen voor piracy.
Anders kunnen ze net zo goed zichzelf aangeven.
Maar we zullen wel zien hoe de rechtszaak loopt idd.
Die dollar maakten ze over om aan te tonen dat ze donaties aannamen en dus een klein bv'tje runnen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FloriX BerichtGeplaatst: 13 Jan 2011 17:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Sep 2006
Berichten: 1463

sotarK schreef:
Tuurlijk zeggen ze dat ze het niet deden om de PS3 helemaal open te leggen voor piracy.
Anders kunnen ze net zo goed zichzelf aangeven.
Maar we zullen wel zien hoe de rechtszaak loopt idd.
Die dollar maakten ze over om aan te tonen dat ze donaties aannamen en dus een klein bv'tje runnen.


Nou als ze het wel om piracy deden dan was dit alles al veel eerder gebeurt, en nogmaals, dat iemand donaties aanneemt zegt niets over het doel van die donaties. Stel ik heb een paypal account en een vriend stuurt me als cadeau 20 euro, is dat dan ook strafbaar als ik tegelijk bv een iPhone hack? Nee, want je kan niet bewijzen waar die donatie voor is, of geohot moet letterlijk hebben gezegd: help me hack the PS3, send a donation!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 15 Jan 2011 19:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Laten we allemaal lekker wachten op de uitspraak en dan verder gaan met de discussie? Tegen die tijd weten we ook waar ze wel en niet precies voor aangeklaagd worden en waarmee ze wel en niet strafbaar zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 15 Jan 2011 20:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Citaat:
OT: Ik ben blij dat ik een 360 heb als ik naar deze lineup kijk!! Misschien dat er nog een PS3 bijkomt nu deze definitief gehacked is
Trouwens, deze post toont trouwens aan waarom ik een hekel heb aan piraten. Ze hebben geen interesse in de game-industrie, alleen in het oplichten ervan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cain BerichtGeplaatst: 15 Jan 2011 23:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Jul 2006
Berichten: 264

Joni Philips schreef:
Citaat:
OT: Ik ben blij dat ik een 360 heb als ik naar deze lineup kijk!! Misschien dat er nog een PS3 bijkomt nu deze definitief gehacked is
Trouwens, deze post toont trouwens aan waarom ik een hekel heb aan piraten. Ze hebben geen interesse in de game-industrie, alleen in het oplichten ervan.


Aangezien 360 games véél vaker verkopen dan PS3 games denk ik dat het wel mee valt wat betreft piraterij. Aangezien de 360 (en Wii) al bijna vanaf dag 1 gehacked werd(en).
Maar ik snap wel dat je de moraalridder uit wil hangen.

"
Draster schreef:
Maupie schreef:
Joni Philips schreef:
Maupie schreef:
Wow jij bent echt heel dom of je hebt heel weinig verstand van techniek.
Of jij hebt echt compleet geen idee hoe vaak een normaal systeem syscalls doet.

Hij maakt een POC firmware en dat anderen daar illegale dingen mee doen dat is niet zijn probleem maar dat van Sony.


Wat een compleet achterlijke logica. Zo werkt de wereld niet.


Uhh, jawel. Kan een messen producent aangeklaagd worden als iemand met zijn mes een moord pleegt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Draster BerichtGeplaatst: 16 Jan 2011 00:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Jul 2009
Berichten: 438

Cain schreef:

Draster schreef:
Maupie schreef:
Joni Philips schreef:
Maupie schreef:
Wow jij bent echt heel dom of je hebt heel weinig verstand van techniek.
Of jij hebt echt compleet geen idee hoe vaak een normaal systeem syscalls doet.

Hij maakt een POC firmware en dat anderen daar illegale dingen mee doen dat is niet zijn probleem maar dat van Sony.


Wat een compleet achterlijke logica. Zo werkt de wereld niet.


Uhh, jawel. Kan een messen producent aangeklaagd worden als iemand met zijn mes een moord pleegt?


Heb ik geen schuld als ik eens wil kijken of ik een bom kan maken, en deze exemplaren vervolgens ga verspreiden in een ruimte waarvan ik weet dat hij vol terroristen zit?

Als je moedwillig een actie onderneemt waarvan je weet dat hij een bepaald gevolg zal hebben, ben je mede verantwoordelijk voor deze gevolgen.

Medeplichtigheid noemt men dat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Jan 2011 09:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Cain schreef:
Aangezien 360 games véél vaker verkopen dan PS3 games denk ik dat het wel mee valt wat betreft piraterij. Aangezien de 360 (en Wii) al bijna vanaf dag 1 gehacked werd(en).
Voor oa. EA was de PS3 al een grotere inkomstenbron dan de 360 toen hij nog maar op 60% van de sales stond. Je kunt trouwens dat moeilijk als goedkeuring gebruiken. Je kent alleen de verkopen van de grootste games die winst maken, niet van de 90% van de games die dat niet doen. Voor eind 2010 denk ik bijv. al aan Castlevania, Majin en Enslaved.

ps. Most pirated games van 2010 - http://torrentfreak.com/call-of-duty-black-ops-most-pirated-game-of-2010-101228/ CoD heeft 5 miljoen downloads over 2 platforms,4 miljoen op PC en 1 miljoen op 360. De sales zijn respectievelijk 1 en 10 miljoen, dus ongeveer 1/3 van de spelers heeft hem illegaal. 80% op PC en 10% op 360. Bij Super Mario Galaxy 2 is het 1,5 miljoen met 6 miljoen sales. Dat is zo'n 20%. Voor Dante's Inferno is het meer dan 50%, meer dan 60% zelfs als je alleen de 360 versie bekijkt. Voor Donkey Kong Country Returns is het 25%. Bij Alan Wake is het 60%. Laten we er maar van uitgaan dat er geen probleem is omdat enkele van deze games goed verkopen? Nee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 17 Jan 2011 14:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Piraterij zou ontmoedigt moeten worden maar het is echt niet zo dat we medelijden hoeven hebben met Sony of andere bedrijven die miljarden omzetten.

Zolang de CEO nog een salaris met 6 nullen kan ontvangen liggen de prijzen dus te hoog.

En nee, niemand zou een salaris met 6 nullen moeten verdienen ongeacht hoe groot het bedrijf ook is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 17 Jan 2011 16:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Ik las ergens op een blog dat er nu enorm veel hackers bezig zijn om MW1 en MW2 online te verpesten doordat ze mogelijkheden hebben gekregen doordat de ps3 compleet gehackt is. Spelers raken alle vrijgespeelde wapens kwijt of stats veranderen. Iemand er last van of is het gezeur om niks? Moeten we vrezen dat dit ook bij andere games gaat gebeuren?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
deathtanz matisk BerichtGeplaatst: 17 Jan 2011 17:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 481

elemeNt schreef:
Ik las ergens op een blog dat er nu enorm veel hackers bezig zijn om MW1 en MW2 online te verpesten doordat ze mogelijkheden hebben gekregen doordat de ps3 compleet gehackt is. Spelers raken alle vrijgespeelde wapens kwijt of stats veranderen. Iemand er last van of is het gezeur om niks? Moeten we vrezen dat dit ook bij andere games gaat gebeuren?

PS4 2012
I'm calling it, Sony kan hier niks aan doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 17 Jan 2011 20:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

http://www.maxconsole.net/content.php?44096-Latest-custom-firmware-bricking-lots-of-PS3s-be-WARNED&s=8969156ce716dd33d70c657539cc7dcd&
Dat krijg je ervan, mensen die denken dat ze weten wat ze doen en dan opeens 100den mails telefoontjes ,serves them right
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
deathtanz matisk BerichtGeplaatst: 17 Jan 2011 21:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 481

Was vast Sony hahaha
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cain BerichtGeplaatst: 17 Jan 2011 23:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Jul 2006
Berichten: 264

Citaat:
Heb ik geen schuld als ik eens wil kijken of ik een bom kan maken, en deze exemplaren vervolgens ga verspreiden in een ruimte waarvan ik weet dat hij vol terroristen zit?


Het maken van een bom is niet toegestaan. Het maken van een mes wel.

@ Joni,

En hadden we die cijfers toe kunnen voegen aan de verkopen als piraterij niet mogelijk was? En hoeveel van die piraten hebben uiteindelijk de game gekocht? Allemaal vragen waar je geen antwoord op kan geven. Wat we wel weten is dat er elk jaar meer software wordt verkocht. De console markt groeit nog steeds. Ondanks de vele illegale kopieën.
Ik denk dat, vanwege piraterij, games nu veel beter moeten zijn om een kans te maken op de markt. Shovelware wordt niet meer gekocht. De games die niet goed verkopen doen dat omdat de kwaliteit te wensen over laat of omdat ze een niche markt aanspreken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group