Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
NL|MegaMika BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 18:53    Onderwerp: WiiRemote en forceren? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Okt 2003
Berichten: 606

Okee, de WiiRemote is natuurlijk een prachtig stukje techniek dat ons leuke games op zal leveren. Maar zijn we niet bang dat vele games verpest gaan worden doordat developers er geforceerd ondersteuning voor in gaan bouwen, in de angst dat de game zonder support niet verkoopt?

Op de DS bleek bijvoorbeeld bij Jump Superstars al dat het touch screen geforceerd ingevoerd werd, en ook het aantikken van een extra powerup in New Super Mario Bros. (wat prima met L of R had gekund), bracht meer frustraties dan gemak (je moest per slot van rekening óf de pijltjestoetsen óf de actieknoppen even loslaten).

Laten we hopen dat het goed gaat komen met de Wii, en we bij de meeste games optioneel ook de klassieke besturing kunnen gebruiken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 19:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

Je kan dan toch altijd nog de 'Classic' Wii controler gebruiken?

En natuurlijk zullen der ene paar games bij zitten die de hele Wiimote verneuken, maar het overgrote deel zal wel goed zijn en lekker spelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Donux BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 19:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 01 Sep 2006
Berichten: 166

robert.wittenaar schreef:
Je kan dan toch altijd nog de 'Classic' Wii controler gebruiken?

En natuurlijk zullen der ene paar games bij zitten die de hele Wiimote verneuken, maar het overgrote deel zal wel goed zijn en lekker spelen



Ik heb daar niet veel aan toe te voegen. Maar ik denk wel dat de wiimote bijzonder amuserend zal zijn bij games als Wii sports, met name met het honkbal gedeelte.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sebastiaan van Wijk BerichtGeplaatst: 05 Okt 2006 13:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 15

Als je nog eens een mooi staaltje van die 'geforceerde functionaliteit' wilt zien, moet je Viewtiful Joe op de DS maar eens gaan spelen, blegh.

Maar het is te hopen, hoewel niet te verwachten, dat je bij de meeste spellen zult mogen kiezen welke input je gebruikt...

Hopelijk zijn devs niet te bang om games te maken die je gewoon met de classic controller moet spelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Arrie BerichtGeplaatst: 05 Okt 2006 17:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Aug 2005
Berichten: 333

Ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat het geforceerd zal worden gebruikt. Je ziet het bij de DS al.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 05 Okt 2006 18:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Arnout de Vries schreef:
Ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat het geforceerd zal worden gebruikt. Je ziet het bij de DS al.
Het start met veredelde tech demo's en eindigt met geforceerde games. De Wii wordt een console voor enkele toppers zoals de Nintendo 64 was: een groot verschil tussen top en slecht, weinig middelmatig wat uiteindelijk zeer positief is voor de gamers. Ze weten wat kopen: de Nintendo games, de occassionele Capcom game en games van publishers die minder dan 5 games per jaar uitbrengen (Atlus bijv)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sebastiaan van Wijk BerichtGeplaatst: 02 Nov 2006 17:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 15

Je vergeet Ubisoft

Denk overigens wel dat er meer animo onder developers is voor de Wii dan voor de N64 was, dus daar zit (hopelijk voor iedereen) een belangrijk verschil.

Verder zou je wel eens gelijk kunnen krijgen. Veel multiplatform toppers zullen door de hardware niet makkelijk naar de Wii gepoort kunnen worden, dus zal de Wii afhankelijk zijn van Nintendo en kleinere devs die reputatie willen maken en in de Wii een kans zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Nov 2006 18:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Sebastiaan van Wijk schreef:
Je vergeet Ubisoft
Ik ben Ubisoft niet vergeten, ik heb gewoon 8 Ubi games gezien en ik vermoed dat ze geen van allen de moeite zullen zien. De enige die tot nu toe echt getoond is, was op E3 een flater.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 02 Nov 2006 18:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Joni Philips schreef:
Sebastiaan van Wijk schreef:
Je vergeet Ubisoft
Ik ben Ubisoft niet vergeten, ik heb gewoon 8 Ubi games gezien en ik vermoed dat ze geen van allen de moeite zullen zien. De enige die tot nu toe echt getoond is, was op E3 een flater.



Ik denk dat je er eerder niet in gelooft omdat je er niet in wil geloven, sinds de e3 is een lange tijd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Nov 2006 18:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Jesse schreef:
Joni Philips schreef:
Sebastiaan van Wijk schreef:
Je vergeet Ubisoft
Ik ben Ubisoft niet vergeten, ik heb gewoon 8 Ubi games gezien en ik vermoed dat ze geen van allen de moeite zullen zien. De enige die tot nu toe echt getoond is, was op E3 een flater.



Ik denk dat je er eerder niet in gelooft omdat je er niet in wil geloven, sinds de e3 is een lange tijd.
Inderdaad, maar Red Steel is ondertussen nog altijd een doodgewone FPS met een leuke besturing.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 08 Nov 2006 17:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Ik denk dat t wel goed gaat komen met ninty ja er zullen games bijzitten die bout besturen maar de echte toppers zullen sowieso lekker gaan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 12 Nov 2006 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Check de Call of Duty 3 filmpjes op IGN Wii...

Het spel doet me helemaal niks (de meeste FPS games zijn niks voor mij) maar kijk naar die controls! Dit is verreweg de soepelste FPS besturing die ik tot nu toe voor de Wii heb gezien (beter dan de laatste build van metroid).

Respect voor EA, dat hebben ze goed gedaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Nov 2006 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Uchiha_Shadow schreef:
Check de Call of Duty 3 filmpjes op IGN Wii...

Het spel doet me helemaal niks (de meeste FPS games zijn niks voor mij) maar kijk naar die controls! Dit is verreweg de soepelste FPS besturing die ik tot nu toe voor de Wii heb gezien (beter dan de laatste build van metroid).

Respect voor EA, dat hebben ze goed gedaan.
Blijkbaar als ze zelfs games van Activision maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cain BerichtGeplaatst: 12 Nov 2006 22:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Jul 2006
Berichten: 264

Lol.
snuggere opmerking.

Voor zover ik gehoord heb was de bseturing van CoD juist niet echt lekker (beetje hetzelfde als Red Steel) en schijnt de laatste MP 3 build de perfecte besturing te hebben (denk aan muisachtige nauwkeurigheid).

Tuurlijk krijg je games die niet goed of geforceerd gebruik maken van de Wiimote maar daarmee kan je gelijk de topdevelopers (Nintendo, Capcom) onderscheiden van de simpele geldwolven (EA).
Naar mijn mening is het nog altijd beter om een geforceerde game te spelen dan een NFS zoveel (zeker nu Carbon uitgebracht is wordt ik er weer pijnlijk aan herinnerd hoeveel EA voor de Biss betekent).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group