Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende  
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 16:03    Onderwerp: Mass Effect 3 Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Topic over Mass Effect 3, of de nieuwe Bioware game die zal volgen in december.

Praat hier over het spel, of de trilogie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 16:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Wie zegt dat BioWare op 11 december Mass Effect 3 aankondigt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 16:23    Onderwerp: Re: Mass Effect 3 Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Deep_But_Stupid schreef:
Topic over Mass Effect 3, of de nieuwe Bioware game die zal volgen in december.

Praat hier over het spel, of de trilogie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
KingLikesCookies BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 16:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Feb 2010
Berichten: 1423

Christian Vuye schreef:
Wie zegt dat BioWare op 11 december Mass Effect 3 aankondigt?
Hij kan de titel natuurlijk nog altijd veranderen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 16:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Sorry, ik heb de titel fout gelezen.

Maar goed, ik denk dat BioWare Montreal aan een Mass Effect spin-off FPS werkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 16:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Ik zal maar proberen een discussie te starten.
Welke vinden jullie nu beter: Mass Effect of Mass Effect 2?

Ik zeg Mass Effect. Waarom?

- Betere, meer immersieve verhaallijn
- Personages zijn niet bepaald bijzonder, maar voelen toch als echte personages aan omdat ze "down to earth" zijn. Saren is trouwens een veel betere schurk dan de Collectors, welke ik zie als een gemiste kans
- Exploratie, ook al was het niet alles, je kon kiezen om planeten te verkennen als je dat wou
- Het RPG-aspect was meer aanwezig in Mass Effect, dingen kopen, jouw levels zijn belangrijker, jouw wapens kunnen modificeren...
+ Betere muziek, Mass Effect heeft echt typische scifi-muziek in tegenstelling tot de overdreven Hollywood-achtige muziek in Mass Effect 2

Dat was het zowat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 16:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Christian Vuye schreef:
Sorry, ik heb de titel fout gelezen.

Maar goed, ik denk dat BioWare Montreal aan een Mass Effect spin-off FPS werkt.



Sluit ik ook niet uit. Alleen hoop ik dat het een TPS is en geen FPS. FPS games zijn ondertussen al te vaak gedaan deze generatie, zo vaak dat het ondertussen zo saai is geworden, vooral de games die Call of Duty proberen na te apen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 16:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Ik vond Mass Effect 2 beter. Waarom?

Op de Xbox 360 was de framerate van Mass Effect om van te huilen, in deel twee was de framerate vele malen stabieler. Bovendien was het shooter aspect van de eerste Mass Effect echt niet zo goed. Ik bedoel, tot nu toe is de Mass Effect serie een action RPG, maar in deel één was er van de actie weinig te merken. In dat opzicht is Mass Effect 2 vele malen beter, omdat die game veel meer aanvoelt als een hybride tussen Shooter en RPG.

Goed, vele RPG elementen zijn "verdwenen" in Mass Effect 2. Maar persoonlijk vind ik dat beter. De ervaring is veel meer gestroomlijnd en vele Role Playing elementen zijn, bij wijze van spreken, geautomatiseerd. Het verhaal in deel twee was ook dramatischer, omdat je steeds het gevoel hebt dat je de eindmeet niet overleeft. In dat opzicht had de eerste Mass Effect een hele cliché-achtige centrale "badguy", Saren. Goed, het verhaal was wel wat uitgebreider, maar toch geef ik de voorkeur aan het verhaal uit deel twee.

Ook de muziek in Mass Effect 2 was vele malen meer episch. Of je dat nu Hollywood wilt noemen of niet, de soundtrack van deel twee was zó fucking memorabel!

Deep_But_Stupid schreef:
Sluit ik ook niet uit. Alleen hoop ik dat het een TPS is en geen FPS. FPS games zijn ondertussen al te vaak gedaan deze generatie, zo vaak dat het ondertussen zo saai is geworden, vooral de games die Call of Duty proberen na te apen.

Tot nu benaderden Mass Effect en Mass Effect 2 het TPS genre al heel erg. Een FPS lijkt me een meer logischer stap.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 17:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Verhaal in deel 2 dramatischer? Het wordt enkel dramatisch als je iemand verliest in de laatste missie, maar de drama wordt ook daar een beetje verpest doordat alle animaties hetzelfde zijn.

Ook hielp het niet dat de Collectors zo afwezig waren, je was meer bezig met Geth en huurlingen dan met de Collectors. Beetje overdreven IMO.

Neem bijvoorbeeld de "2nd fire team leader". Als je een foute keuze maakt, zijn het allemaal dezelfde animaties en ongeveer dezelfde dialogen in de meeste gevallen. Ook gaat het wat te snel zodat de drama niet goed naar boven komt. Ik hoef het ook niet overdreven dramatisch maar het moet ook niet zo snel gaan.

Het loyalty-concept had ook beter gekund. Het is niets meer dan een soort ticket om de missie te overleven. Bioware had ook kunnen proberen ieder personage wat anders te maken in de laatste missie.

Simpel voorbeeld:

Tali is loyal: Betekent dat ze goed haar job zal kunnen doen.
Tali is unloyal: Ze zal zich enkel goed voelen bij Garrus of Shepard, als ze niet in eenzelfde team bij die 2 zit, zal ze amper kunnen functioneren, panikeren en een fout maken die haar leven kost.

Miranda is loyal: Ze gaat ontslag nemen en ze zal Shepard bij staan bij de beslissing over de Collector Base.
Miranda is unloyal: Ze blijft pro-Cerberus en als je de Collector Base wilt vernietigen, zal ze jou verraden en je bedreigen met een vuurwapen om jou te dwingen om de base te houden. Als je het toch wilt vernietigen, zal je haar moeten doden. Dat is als je haar meeneemt naar de laatste sectie natuurlijk.

Dat maakt de verhaallijn beter en de personages unieker.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Christian Vuye schreef:
Deep_But_Stupid schreef:
Sluit ik ook niet uit. Alleen hoop ik dat het een TPS is en geen FPS. FPS games zijn ondertussen al te vaak gedaan deze generatie, zo vaak dat het ondertussen zo saai is geworden, vooral de games die Call of Duty proberen na te apen.

Tot nu benaderden Mass Effect en Mass Effect 2 het TPS genre al heel erg. Een FPS lijkt me een meer logischer stap.


Wat is er zo logisch aan? Aangezien ME altijd al TP is geweest, waarom maak je het dan plotseling FP? Oké daarmee trek je meer spelers aan, maar is er ook een andere reden?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 17:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Nee, maar meer spelers is een logische redenen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 17:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Maar dat is wel vuil tegenover je fans in mijn ogen.

Je splitst dan trouwens de fanbase in 2 kampen: zij die voor de ME RPGs zijn en zij die dan shooters willen. Dat kan niet goed zijn, als je dan een ME3 wilt maken, kun je onmogelijk beide blij maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Een Mass Effect shooter kan toch perfect bestaan naast Mass Effect 3?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 17:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Christian Vuye schreef:
Een Mass Effect shooter kan toch perfect bestaan naast Mass Effect 3?


Ja, maar als dat eerder komt dan Mass Effect 3, dan voorspel ik problemen. Als de shooter een succes wordt, dan ben ik er zeker van dat ik invloeden ga zien van die game in Mass Effect 3. Dat zal niet iedereen bevallen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 17:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Dat moet zeker niet zo zijn. Als je twee verschillende teams hebt die naast elkaar werken, en weinig tot niets met elkaar delen, zie ik daar geen probleem in. Bovendien, dat deze game nog voor Mass Effect 3 uitkomt is weinig waarschijnlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 17:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Maar kijk, als dit spel uiteindelijk een multiplayer spin-off wordt, zal het echt niet zo op lang op zich laten wachten.

Ikzelf verwacht Mass Effect 3 eind 2011 of 2012, liever 2012. Maar als de teaser van een ME multiplayer game er eerder is dan die van Mass Effect 3, dan wilt dat toch iets zeggen? Dan kan die spin-off toch niet zo ver weg zijn, in ieder geval toch niet verder weg dan Mass Effect 3?

Als de spin-off er eerder is, dan willen de fans van die spin-off ook graag Mass Effect 3 (de naam alleen al is waarschijnlijk voldoende) en als die spinoff een FPS is dan zullen dat ook totaal andere spellen zijn. Dus je kan maar 1 fanbase tevreden maken aangezien het zo totaal andere spellen zijn. Dat gaat wel een probleem vormen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
premie_hunter BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 19:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2008
Berichten: 25

ik zie het probleem niet echt. Je zorgt dat de fanbase meer variatie krijgt binnen het mass-effect universum zolang beide van topkwaliteit zijn gaat niemand zeuren. Kijk maar naar halo en halo wars.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

premie_hunter schreef:
ik zie het probleem niet echt. Je zorgt dat de fanbase meer variatie krijgt binnen het mass-effect universum zolang beide van topkwaliteit zijn gaat niemand zeuren. Kijk maar naar halo en halo wars.


Maar de Halo-trilogie was al af toen. Wat als dit niet het geval is voor Mass Effect 3?

Mass Effect multiplayer wordt een succes -> De fans van de multiplayer willen nu ook Mass Effect 3 -> Bioware zal ook moeten proberen Mass Effect 3 aan hen aan te passen -> Mass Effect 3 is voor veel mensen niet alles wat het had kunnen zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 20:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Bon, onderweg naar de supermarkt dacht ik aan het volgende:

Wat als Mass Effect 3 gewoon een multiplayer heeft? Ik bedoel, misschien werken ze bij BioWare Edmonton aan de singleplayer, en moet hun Montreal studio de multiplayer voorzien?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 21 Nov 2010 20:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Dat lijkt me het beste. Zolang hun budget dat toelaat natuurlijk, maar het is EA dus dat is geen al te groot probleem volgens mij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 01:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Nu ik erover denk... denken jullie dat we personages uit ME2 zullen terugzien als squad members in ME3? Aangezien iedereen kan doodgaan, betwijfel ik dat toch een beetje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RoaringMdog BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 01:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Nov 2008
Berichten: 5039

Deep_But_Stupid schreef:
Nu ik erover denk... denken jullie dat we personages uit ME2 zullen terugzien als squad members in ME3? Aangezien iedereen kan doodgaan, betwijfel ik dat toch een beetje.


Dat is zeker een goede vraag , mischien zal het liggen aan je savefile van ME2?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 01:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

RoaringMdog schreef:
Deep_But_Stupid schreef:
Nu ik erover denk... denken jullie dat we personages uit ME2 zullen terugzien als squad members in ME3? Aangezien iedereen kan doodgaan, betwijfel ik dat toch een beetje.


Dat is zeker een goede vraag , mischien zal het liggen aan je savefile van ME2?


Sorry maar ik begrijp je even niet. Ben je sarcastisch bezig?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RoaringMdog BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 01:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Nov 2008
Berichten: 5039

Deep_But_Stupid schreef:
RoaringMdog schreef:
Deep_But_Stupid schreef:
Nu ik erover denk... denken jullie dat we personages uit ME2 zullen terugzien als squad members in ME3? Aangezien iedereen kan doodgaan, betwijfel ik dat toch een beetje.


Dat is zeker een goede vraag , mischien zal het liggen aan je savefile van ME2?


Sorry maar ik begrijp je even niet. Ben je sarcastisch bezig?


Nee ik was echt serieus xD Ik vraag me ook af hoe ze dat gaan doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
premie_hunter BerichtGeplaatst: 23 Nov 2010 09:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2008
Berichten: 25

misschien dat je wel met je oude squad mates kan spelen in die multiplayer spin-off als dat een prequel wordt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 13

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group