Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nintendo games zijn voor:
Enkel Casual Gamers
9%
 9%  [ 2 ]
Enkel voor Core Gamers
4%
 4%  [ 1 ]
Zowel voor Core als Casual gamers (for Everyone)
86%
 86%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 22

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 20:53    Onderwerp: Nintendo games: core of casual? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Laatst had ik met Xboxfan785 (die tevens ook een PS3 heeft ) een interessante discussie. Volgens hem zijn Nintendo games zoals Mario, Zelda en Metroid voor kleine kinderen. Hij vergeleek ze met de Pixar animatiefilms die hij dus ook enkel voor kleine kids vond. Volgens hem is het bij wijze van spreken "ongepast" voor volwassenen om Nintendo games te spelen. Bovendien is hij van mening dat Nintendo games enkel voor de casual gamers bestemd zijn en dus niet voor de "core".

Ik vond dit een beetje belachelijk, en antwoordde met het feit dat zowel Nintendo games als Pixar animatiefilms voor "Everyone" zijn, en dus niet enkel voor kinderen of casuals. En dat ook veel "core" gamers fan kunnen zijn van Nintendo games.

Dus wat denken jullie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Klinkt als een puber die nog te onzeker is om gewoon ongegeneerd alles te waarderen wat leuk is

Pixar

Nintendo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Simon BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 21:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jul 2008
Berichten: 2619

Old discussion is old. Te vaak besproken inmiddels maar iig; voor iedereen natuurlijk. Dat er zoveel fags zijn die door de vrolijke kleurtjes geen vette game meer kunnen zien, is spijtig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lawliet BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 21:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Metroid casual. :S
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
The Source BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 01 Aug 2007
Berichten: 340

Lawliet schreef:
Metroid casual. :S
Sure, en Samus heeft cup A

En wat noem je casual? Simpele spelletjes als Bejeweled of Peggle vind ik erg leuk maar is het dan gelijk casual?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Robert BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

God of war is casual. pubertjes van 12 tm 14 vinden extreem geweld vaak stoer en het lijkt erop dat de hele game zich daar ook op focused. Serieus ik heb zelden zo veel spijt gehad van een aanschaf van een spel.

Het zelfde geld voor Gears of War. Ontzettend "stoere" brede jongen die heel stoer met scheldwoorden strooien. Toen ik 12 was vondt ik dit soort dingen inderdaad ook heel erg stoer maar nou irriteer ik me er meer aan.

Ik speel 300x zoveel liever Nintendo spellen dan dit soort onzin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
The Source BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 01 Aug 2007
Berichten: 340

Robert schreef:
God of war is casual. pubertjes van 12 tm 14 vinden extreem geweld vaak stoer en het lijkt erop dat de hele game zich daar ook op focused. Serieus ik heb zelden zo veel spijt gehad van een aanschaf van een spel.

Het zelfde geld voor Gears of War. Ontzettend "stoere" brede jongen die heel stoer met scheldwoorden strooien. Toen ik 12 was vondt ik dit soort dingen inderdaad ook heel erg stoer maar nou irriteer ik me er meer aan.

Ik speel 300x zoveel liever Nintendo spellen dan dit soort onzin.
Valve & Blizzard games vind ik dan wel weer erg geweldig. Maar ook spellen zoals: Roller Coaster Tycoon, Battlefield 2, Titan Quest, etc vind ik erg leuk. Nintendo & PC vind ik meestal de leukste platforms om op te spelen. Daarna pas de overige handhelds.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 22:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Met games als Zelda en Mario denk ik mainstream zoals FIFA en GTA mainstream zijn. Te populair om hardcore te zijn, maar niemand noemt het casual games.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 22:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Naar mijn idee zijn enkel spellen zoals Arma II 'hardcore'. Niet voor de mainstream gemaakt, nijgt erg naar realisme en heeft een beperkte userbase.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
XboxFan785 BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 22:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 132

Uchiha_Shadow schreef:
Klinkt als een puber die nog te onzeker is om gewoon ongegeneerd alles te waarderen wat leuk is


Als jij denkt dat ik een puber ben, moet ik je teleurstellen want die jaren zijn al een tijdje voorbij.

Het lijkt mij vrij logisch dat Mario games gericht zijn naar een jonger publiek.

Verhaal
Een loodgieter die stoute paddestoelen een kopje kleiner maakt en zijn prinses wilt redden.

Gameplay
Niet moeilijk, heel gemakkelijk gemaakt zodat zelfs de jongste vingertjes aan de slag kunnen.

Graphics
Kun je zelfs niet over beginnen want die zijn ook niet belangrijk(neem ik aan)?

Conclusie
Ofwel moet je heel stoned zijn om dat te spelen ofwel gewoon héél jong. Vrij lineair en cliché(mario kan noooooiiit dood en hij red altijd de prinses).

Ik heb Mario gebruikt als voorbeeld maar dit kan perfect toegepast worden op eender welk spel/film.

En bij films is het duidelijk, komaan die worden zelfs GEDUBBED zodat de kindjes het gemakkelijker begrijpen. Maar soit je hebt altijd van die oudere gasten die nog in hun kindertijd zitten zeker?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 23:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Pixar films zijn epic.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
The Source BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 23:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 01 Aug 2007
Berichten: 340

XboxFan785 schreef:
Uchiha_Shadow schreef:
Klinkt als een puber die nog te onzeker is om gewoon ongegeneerd alles te waarderen wat leuk is


Als jij denkt dat ik een puber ben, moet ik je teleurstellen want die jaren zijn al een tijdje voorbij.

Het lijkt mij vrij logisch dat Mario games gericht zijn naar een jonger publiek.

Verhaal
Een loodgieter die stoute paddestoelen een kopje kleiner maakt en zijn prinses wilt redden.

Gameplay
Niet moeilijk, heel gemakkelijk gemaakt zodat zelfs de jongste vingertjes aan de slag kunnen.

Graphics
Kun je zelfs niet over beginnen want die zijn ook niet belangrijk(neem ik aan)?

Conclusie
Ofwel moet je heel stoned zijn om dat te spelen ofwel gewoon héél jong. Vrij lineair en cliché(mario kan noooooiiit dood en hij red altijd de prinses).

Ik heb Mario gebruikt als voorbeeld maar dit kan perfect toegepast worden op eender welk spel/film.

En bij films is het duidelijk, komaan die worden zelfs GEDUBBED zodat de kindjes het gemakkelijker begrijpen. Maar soit je hebt altijd van die oudere gasten die nog in hun kindertijd zitten zeker?
Deze reactie vond ik erg naïef overkomen eerlijk gezegd. Ben je toevallig in de 8/16 bit tijd opgegroeid? Oh, en Halo is niet lineair? Je schiet de aliens dood, je komt bij bepaalde checkpoints en je haalt het level. Ik zou zeggen: Download eens een NES/SNES emulator en speel Mario! Ik durf te wedden dat het echt niet zo makkelijk is sommige levels te behalen dan dat het lijkt. De simpelheid maakt de mens zo ook de gameplay. Het kan mij schelen of de mooiste frutsels op het beeld verschijnt als ik maar lekker de d-pad in mijn handen kan vasthouden en knallen met die hap. Nintendo staat voor innovatie met plezier, waar je na afloop met een brede grijns op je gezicht gezellig weer doorgaat in het leven waarmee je bezig was.

I'm a Nintendo gamer and I'm damn proud on it.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
tesla246 BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 23:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Jun 2008
Berichten: 74

XboxFan785 schreef:

Als jij denkt dat ik een puber ben, moet ik je teleurstellen want die jaren zijn al een tijdje voorbij.


Je bent dus geen puber meer? Dan is het helemaal triest gesteld met je redenatie en je oordeel jegens nintndo games/franchises. Metroid kinderachtig? LMFAO
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 23:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Pixar films gaat dieper dan een kinderfilm. Neem nou Up bijvoorbeeld. Het begin van de film was zo mooi en emotioneel gedaan zoals dat zijn vrouw niet zwanger kon worden en niet de wereldreis kon maken.

Als je een goed verhaal met Mario in de hoofdrol wilt raad ik je aan om de Paper Mario games te spelen. Mario spellen kunnen pittig zijn zoals Super Mario RPG, Super Mario Galaxy 2, New Super Mario Bros. Wii om er een paar te noemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 00:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Ik denk eerder dat Xboxfan bedoelt dat Ninty haar IP's makkelijker maken om meer mensen te bereiken. Ik geef hem hier gedeeltelijk gelijk in maar Ninty zorgt er ook voor dat de extra dingen speciaal voor de hardcore gamers zijn gemaakt, Zoals bijv de extra sterren in SMG2.

@Robert

Jouw actie is ook kort door de bocht. Bij het kijken of een spel een "core" of "hardcore" game is kun je niet kijken naar de gfx. Is een game zoals R&C of KH een core game omdat het er kleurrijk uitziet en de gameplay op de moeilijkste mode niet altijd even uitdagend is ... Zelfs in die spellen zitten genoeg uitdagingen verstopt om "hardcore" gamers te behagen. Dus om spellen zoals GoW en GeoW te bestempelen als puberale core games is een beetje overbodig. Hou je er niet van koop het dan niet. Games die een grote fanbase hebben zijn niet per se core games noch zijn games met een beperkte fanbase "hardcore" games.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 01:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Mafusto

Het ligt er maar net aan wat je als 'hardcore' ziet. Ik wou alleen even duidelijk maken dat ik het belachelijk vindt dat Geow/Gow worden gezien als 'hardcore' games, vanwege bovenstaande redenen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 02:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Zoals ik hierboven ook heb gezegd bepalen de gfx niet wat een "hardcore" game is.

Ikzelf vind het gebruik van "core" en "hardcore" dom. Je geniet van een game of je geniet niet van een game. De "core" gamers zullen meestal voor de makkelijker games gaan terwijl de "hardcore" gamers eerder een uitdagende game zal spelen. Maar een gamer zou het niks uit mogen maken als de persoon die speelt het maar leuk vindt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 03:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Of zoals ze het zelf zeggen:

"Because Nintendo's game, is everyone's game!"

Nintendo maakt gewoon games voor iedereen, games die toegankelijk zijn voor iedereen. Iedereen kan de games oppakken omdat ze simpele, maar sublieme gameplay bevatten. Het bedrijf weet het doel van elke game terug te brengen naar zijn kern: het plezier dat je beleeft door de game te spelen.

Over Pixar films: net zoals Nintendo games, zijn de producties van Pixar gericht naar iedereen. Niet enkel naar kinderen. De diepte die je in deze producties vindt zijn niet zichtbaar aan de oppervlakte, maar eens je wat verder kijkt zie je een uiterst diepe filmervaring.

Bovendien, Gamed's eigen Most Wanted lijst toont nog maar eens aan hoe core gamers tegenover Nintendo games staan. Zelda staat al een tijdje op nummer één, en met Metroid: Other M, Donkey Kong Country Returns, Kirby's Epic Yarn heeft Nintendo nog eens drie andere titels die in deze lijst staan. Oh, en moet ik Metacritic en Gamerankings er even bij halen om aan te tonen wat (core!) gamejournalisten van de Zelda's en Mario's vinden?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
crono999 BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 08:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Jul 2009
Berichten: 257

Volgens mij valt het wel mee met de bestaande spelen reeksen van nintendo die gemakkelijker zijn geworden het zijn meer de nieuwe games,zoals wii music en sport eiland en meer van dat soort zooi wat niet voor gamers bedoeld is. Maar is dat alleen bij Nintendo???

Volgens mij komen er ook twee andere prut dingen uit, zoiets als "beweeg" en "connetxion",net zo erg als veolia En die zijn toch echt niet van Nintendo.

Als er iets mainstream is geworden dat zijn het wel de rpg's. Die zijn zo erg veranderd dat als er opeens een echte rpg uitkomt, iedereen begint te blaten dat het ouderwets is en achterhaalt,tja als je niet van rpg's houd en niet leuk vind om te spelen,speel ze dan niet,maar ga niet zeggen dat een adventure/platformer een rpg is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 09:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

XboxFan785 schreef:
En bij films is het duidelijk, komaan die worden zelfs GEDUBBED zodat de kindjes het gemakkelijker begrijpen. Maar soit je hebt altijd van die oudere gasten die nog in hun kindertijd zitten zeker?
Dus in Frankrijk en Duitsland zijn films als Saw ook bedoeld voor kindjes? Die worden daar namelijk ook gedubbed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 09:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Joni Philips schreef:
XboxFan785 schreef:
En bij films is het duidelijk, komaan die worden zelfs GEDUBBED zodat de kindjes het gemakkelijker begrijpen. Maar soit je hebt altijd van die oudere gasten die nog in hun kindertijd zitten zeker?
Dus in Frankrijk en Duitsland zijn films als Saw ook bedoeld voor kindjes? Die worden daar namelijk ook gedubbed.


Inderdaad, Battle Royale met dub, leuke film voor de kindjes voor 't slapen gaan.

Het lijkt me duidelijk dat de discussie een beetje nutteloos is want Xboxfan heeft duidelijk een andere mening over wat "core" en "casual" betekent dan de rest van de mensen in dit topic.

Wel zou ik graag Xboxfan eens zien hetzelfde rijtje (verhaal, gameplay, etc) afvinken maar dan met Metroid.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
XboxFan785 BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 132

Joni Philips schreef:
XboxFan785 schreef:
En bij films is het duidelijk, komaan die worden zelfs GEDUBBED zodat de kindjes het gemakkelijker begrijpen. Maar soit je hebt altijd van die oudere gasten die nog in hun kindertijd zitten zeker?
Dus in Frankrijk en Duitsland zijn films als Saw ook bedoeld voor kindjes? Die worden daar namelijk ook gedubbed.


In België worden geen films gedubbed behalve animatiefilms en in Duitsland en Frankrijk worden praktisch alle films gedubbed. Als je me niet gelooft mag je je TV aanzetten en een film zien rond 8 uur in de avond op RTL of France.

Ik ben al gestopt met het kopen van Nintendo consoles/handhelds sinds Gameboy aangezien de games niet meer interessant zijn tov andere games die beschikbaar zijn op de PS3/Xbox360. Ik was vroeger ook een fan van de PSX met games zoals Driver, die ik toch wel leuker vond dan Mario. Maar da's smaak zeker?

En ik heb ook gemerkt dat het niveau gedaald is, ik wijs hierop naar de moeilijkheidsgraad maar dit is overal(ook bij ps3 en xbox).

Ik ga misschien Demon Souls aanschaffen want ik heb gehoord dat dat een behoorlijk moeilijk spel is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

XboxFan785 schreef:
In België worden geen films gedubbed behalve animatiefilms en in Duitsland en Frankrijk worden praktisch alle films gedubbed. Als je me niet gelooft mag je je TV aanzetten en een film zien rond 8 uur in de avond op RTL of France.

Je punt is dat het kinderfilms zijn omdat ze gedubbed worden. In andere landen is Saw dus een kinderfilm. In jouw redenatie zijn alle films voor Fransen en Duitsers kinderfilms. En ouch, Predators draait ook gedubbed in Wallonië. Dan is dat ook een kinderfilm in België.


Laatst aangepast door Joni Philips op 17 Jul 2010 17:15; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
XboxFan785 BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 132

Joni Philips schreef:
Je punt is dat het kinderfilms zijn omdat ze gedubbed worden. In andere landen is Saw dus een kinderfilm. In jouw redenatie zijn alle films voor Fransen en Duitsers kinderfilms.


Ik praat over België en de enige films die gedubbed worden in BELGIE zijn kinderfilms.

Dat ze Saw dubben in andere landen is omdat het gemakkelijker te verstaan is voor hun maar in België doen ze dit gelukkig niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Jul 2010 17:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

XboxFan785 schreef:
Joni Philips schreef:
Je punt is dat het kinderfilms zijn omdat ze gedubbed worden. In andere landen is Saw dus een kinderfilm. In jouw redenatie zijn alle films voor Fransen en Duitsers kinderfilms.


Ik praat over België en de enige films die gedubbed worden in BELGIE zijn kinderfilms. .
Predators draait gedubbed in België.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group