Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  
Robert BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 20:09    Onderwerp: Met de Wii beginnen Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Goedendag Nintendo volk

Ik zit er over na te denken om een Wii aan te schaffen gezien de schappelijke prijs en de leuke games.

Het liefst zal ik de Wii gewoon op mn kamer neerzetten bij m'n PC. Aangezien mijn monitor vrij groot is zou ik eenvoudig kunnen spelen vanaf mijn bed.

M'n probleem is echter dat ik niet zeker weet of ik de Wii wel zou kunnen aansluiten op de Monitor. Ik heb een HDMI aansluiting (momenteel in gebruik door de PC) en een VGA aansluiting.

Is er een mogelijkheid om via een speciale kabel de Wii aan te sluiten via HDMI of VGA?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 20:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Ja, er zijn gewoon Wii -> HDMI kabels te kopen, ik heb 'm ook op de HDMI aansluiting van m'n pa's Panasonic gezet.

Je betaalt er geloof ik wel 15-25 euro extra voor die kabel, hij zit er niet standaard bij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 20:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Je hebt een component kabel nodig om wazig beeld gedeeltelijk tegen te gaan door je monitor resolutie. Dus moet je ff kijken of je Component -HDMI converters kunt vinden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 20:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Ah mooi, ik zag al iets dergelijks liggen vandaag in de Media markt maar wist niet precies wat het voor moest stellen.

Er zit toch ook een sensor bij? Ik was benieuw of die op de TV (in dit geval monitor) moet liggen of juist te functioneren? Dit zou een probleem kunnen veroorzaken gezien mijn monitor 1 tot 2 cm dik is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 20:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Robert schreef:
Ah mooi, ik zag al iets dergelijks liggen vandaag in de Media markt maar wist niet precies wat het voor moest stellen.

Er zit toch ook een sensor bij? Ik was benieuw of die op de TV (in dit geval monitor) moet liggen of juist te functioneren? Dit zou een probleem kunnen veroorzaken gezien mijn monitor 1 tot 2 cm dik is.


Het sensor-balkje is ook ongeveer 1-2 centimeter dik.

Maar hij kan ook gewoon onder de TV, hoor is vaak wel mooier weg gewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 20:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Woops, ik zie nu inderdaad dat ik component cables heb en niet een directe HDMI kabel... weet niet of je die kunt krijgen, misschien heeft je monitor ook component in gang? Anders idd even component -> hdmi bij halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 21:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Hmm en is er niet een optie voor VGA -> Component? Ik heb t liefst dat ik de PC gewoon via HDMI kan gebruiken.

Is het een probleem als het sensor balkje NAAST het scherm staat (zo'n 20 cm)?
Is het een probleem als er iets voor staat? Ik heb namelijk mijn centre speaker en toetsenbord logisch gezien recht voor mijn monitor staan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 21:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

VGA -> component is er idd wel, maar niet van Nintendo zult 'm gewoon bij de media markt moeten halen dus

Balkje moet gecentered boven of onder het scherm staan voor 't beste resultaat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 21:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Hmm ik denk dat ik em gewoon maar onder mn toetsenbord zet als ik em niet gebruik en boven de F1,F2 toetsen zet als ik de Wii aan zal zetten.

lijkt op een redelijke oplossing.

Zijn er trouwens nog vette games voor 2 of meer personen naast Mario kart en NSMB?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ace_quorthon BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 21:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Okt 2007
Berichten: 349

Dat ligt natuurlijk een beetje aan je smaak. Als je van partygames houdt kan je je hart ophalen!

Maargoed ik vind niet dat er erg veel multiplayer games zijn die lang leuk blijven omdat het spel zelf zo geweldig is. Je kan misschien Brawl nog aan je lijstje toevoegen, maar veel meer weet ik er niet...

Ik ben trouwens benieuwd wat anderen je aan gaan raden, want ik ben ook wel toe aan wat nieuwe MP games
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Brawl, Sin & Punishment 2, House Of The Dead Overkill, Dead Space, Umbrella Chronicles, Tatsunoko, Guilty Gear, Monster Hunter, Boom Blox, Geometry Wars, Mario Strikers, Excite Truck etc etc (later dit jaar DK en Kirby)

veel leuke spellen voor 2+ spelers hoor en anders haal je er wat cube, virtual console of wiiware spellen bij
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 22:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Brawl lijkt me wel wat, is t goed te doen voor nieuwkomers?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 22:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Robert, ik zou de Wii gewoon aansluiten op een ouderwetse beeldbuis. Er is ongeloofelijk veel gezeik met al die converters, vooral als je een monitor hebt. Monitoren hebben traditioneel geen component of composiet ingang, maar meestel een HDMI, DVI-D of VGA poort waardoor converters kopen een helse toer wordt als je ook nog eens rekening moet houden met de audio.

Je zit sowieso met een analoog signaal dat moet worden omgezet naar een digitaal signaal, en dat is altijd een drama. Ik heb een paar links voor je opgezocht:

- http://www.9lives.be/forum/nintendo-wii-ds/538467-voor-degene-die-hun-wii-op-hun-monitor-willen-aansluiten.html
- http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4373
- http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10530
- http://tiny.cc/4tewe

[Simon: link aangepast wegens rekken van de layout]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 22:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Robert schreef:
Brawl lijkt me wel wat, is t goed te doen voor nieuwkomers?


Zeker, vooral leuk met wat vrienden. Duurt wel eventjes voordat je als een pro begint te spelen, maar het is typisch een van die "easy to learn, difficult to master" games.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 23:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Tja ik heb niet zoveel zin om alweer een TV te kopen voor mijn kamer. Dit komt vooral omdat ik geen zin heb om een kleinere TV te kopen dan dat mijn monitor is. En dan kost het alweer aardig wat.

Daarnaast zit er een mooie knop op de monitor om snel te switchen tussen VGA en HDMI. Dus het zal wel redelijk gebruiksvriendelijk zijn.

----------------


Brawl klinkt dan wel vrij goed. maar ik denk dat ik eerst aan de gang ga met Twilight princess, Mario kart en Sup Mar Galaxy.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 23:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Robert schreef:
Tja ik heb niet zoveel zin om alweer een TV te kopen voor mijn kamer. Dit komt vooral omdat ik geen zin heb om een kleinere TV te kopen dan dat mijn monitor is. En dan kost het alweer aardig wat.

Daarnaast zit er een mooie knop op de monitor om snel te switchen tussen VGA en HDMI. Dus het zal wel redelijk gebruiksvriendelijk zijn.

----------------


Brawl klinkt dan wel vrij goed. maar ik denk dat ik eerst aan de gang ga met Twilight princess, Mario kart en Sup Mar Galaxy.


Alleen daarvoor moest je de Wii al eerder halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 23:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Ahja dat is wel waar maar ik ben gewoon een beetje geduldig

Hij is trouwens nog wel duur hoor, 55 euro. Ik bedoel wtf, 2006 kwam die toch uit?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ace_quorthon BerichtGeplaatst: 14 Jul 2010 00:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Okt 2007
Berichten: 349

Robert schreef:
Ahja dat is wel waar maar ik ben gewoon een beetje geduldig

Hij is trouwens nog wel duur hoor, 55 euro. Ik bedoel wtf, 2006 kwam die toch uit?


Je kan hem nieuw voor 45 vinden hoor!

http://www.dimensionplus.nl/bestellen/Wii/Legend-of-Zelda-the-Twilight-Princess/791001
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Simon BerichtGeplaatst: 14 Jul 2010 00:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jul 2008
Berichten: 2619

Tja, Nintendo is wat dat betreft te gierig voor woorden. Ze hebben niet eens meer de Players Choice serie op de Wii wat ik echt schandalig vind. Heb je zo'n succesvolle console en dan gooi je die games zo in de winkel om er nooit meer naar terug te kijken. Op dat gebied doen Sony en MS het dan ook stukken beter met Platinum series enzo.

Daarnaast vind ik het missen van bundels (zwarte Wii met WSR + Wii Sports niet meegerekend) ook erg stom en arrogant. Op die manier zouden mensen mooi een console kunnen kopen (misschien zelfs met een ander fontje) en krijgen ze daar gelijk een leuke game bij. Maarja, dan verdien je weer minder geld he...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 14 Jul 2010 00:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

http://www.budgetgaming.nl/game-profile/the+legend+of+zelda:+twilight+princess_Wii.html

Nog veel goedkoper 2de hands. Maar goed, we steunen de game industrie wel, he?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Simon BerichtGeplaatst: 14 Jul 2010 00:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jul 2008
Berichten: 2619

Leuke prijsjes daaro, maar nog niet laag genoeg voor een game van vier jaar oud imo (en in principe zelfs een GameCube game). Sorry voor mijn rant van net trouwens, dat moest even .

Als je een game wilt hebben die je echt uren kan bezighouden, dan zou ik voor Monster Hunter 3 aan. Echt, ik heb al 110 uur (!!) in die game gestoken (speel gewoonlijk nooit zolang een game) en ik heb nog steeds het gevoel dat ik maar de helft, zoniet minder van de game ervaren heb. Echt zo geweldig hoe je geďnteresseerd blijft in die game, terwijl je toch steeds hetzelfde doet. Natuurlijk moet de gameplay je een beetje trekken, zoja, dan kan je er nog uren zoet mee zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
the_dan BerichtGeplaatst: 14 Jul 2010 00:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

is voor 1.50 burnout paradise ultimate box kopen op queensday goed voor de gamingsbussnis

spellen die je zeker moet hebben

mario game 1
mario game 2
mario game 3

en zelda twilight
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joris BerichtGeplaatst: 14 Jul 2010 00:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

Ik vond Twilight Princess een beetje een tegenvaller. Verder geen slechte game ofzo, maar weinig verrassend.
De Blob, No More Heroes en Bully Wii zijn vast ook ergens wel voor een zacht prijsje te vinden (heb ze in iig in de winkel allemaal wel eens voor een euro of vijftien zien liggen), en zijn alledrie zeer vermakelijke games.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Louis Tinner BerichtGeplaatst: 14 Jul 2010 16:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Mrt 2009
Berichten: 371

ace_quorthon schreef:
Ik ben trouwens benieuwd wat anderen je aan gaan raden, want ik ben ook wel toe aan wat nieuwe MP games


(naast die uchiha genoemd heeft) zijn Boom Blox Bash Party en Wii sport resort een must! Echt perfecte multiplayer spellen, heb er nog steeds veel lol van.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BeWario BerichtGeplaatst: 15 Jul 2010 00:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Nov 2008
Berichten: 2882

Okami is overigens ook een aanrader, een van de weinige spellen waar ik veeeel tijd in heb zitten. Zo'n 80 uur in Okami (2x 100% playthrough), nu al 50 uur in Monster Hunter, zat goede spellen dus voor op de Wii.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group