Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
D: BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 15:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

http://www.youtube.com/watch?v=RAP5fL84sKw

Gaan jullie maar eens echte muziek raten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 15:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Sep 2006
Berichten: 2741

D: schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=RAP5fL84sKw

Gaan jullie maar eens echte muziek raten.


Ga jij eerst maar eens fatsoenlijk meedoen aan dit topic.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 19:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

D: schreef:
Gaan jullie maar eens echte muziek raten.

Wie geeft jouw het recht om te zeggen dat de muziek die jij luistert ''echte'' muziek is en de muziek die wij luisteren niet ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dyllann BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Jun 2008
Berichten: 492

cecilffiv schreef:
D: schreef:
Gaan jullie maar eens echte muziek raten.

Wie geeft jouw het recht om te zeggen dat de muziek die jij luistert ''echte'' muziek is en de muziek die wij luisteren niet ?


Helemaal mee eens, smaken verschillen. Dat jij bepaalde muzieksoorten niet mooi vind betekent het niet dat het geen muziek is.
Klassieke muziek ligt op hetzelfde niveau als Hardcore, als we gaan beoordelen wat muziek/geen muziek is.

Grindcore daarentegen...


OT:
Mogwai... Houd ik niet zo van, maar dit nummer is wel redelijk. Hotje

http://www.youtube.com/watch?v=IBsWHpbJAm0&feature=related
Voorbeeldje van grindcore. Super lelijk, ik weet het.


EDIT: Heb het nummer veranderd, had er een verkeerd nummer in geplakt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 20:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

cecilffiv schreef:
D: schreef:
Gaan jullie maar eens echte muziek raten.

Wie geeft jouw het recht om te zeggen dat de muziek die jij luistert ''echte'' muziek is en de muziek die wij luisteren niet ?

Ik ben componist, daarom.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 20:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Geeft je nog steeds geen "god" status
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Sep 2006
Berichten: 2741

D: schreef:

Ik ben componist, daarom.


In FruityLoops. Daar gaat al je credibility.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 22:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Pantoffelman schreef:
D: schreef:

Ik ben componist, daarom.


In FruityLoops. Daar gaat al je credibility.

Fruityloops gebruik ik net 1 dag, ik speel al 13 jaar piano en componeer al 8 jaar lang op een muziekconsole.

Maar goed niet om hier ook een hele discussie over te maken.. klassieke muziek 'hetzelfde' als hardcore noemen is echt de domste opmerking die ik in een jaar tijd heb gelezen op het internet.

Duidelijk geen verstand van muziek. (hoe cliche dat ook klinkt)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 23:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

D: schreef:
Pantoffelman schreef:
D: schreef:

Ik ben componist, daarom.


In FruityLoops. Daar gaat al je credibility.

Fruityloops gebruik ik net 1 dag, ik speel al 13 jaar piano en componeer al 8 jaar lang op een muziekconsole.

Maar goed niet om hier ook een hele discussie over te maken.. klassieke muziek 'hetzelfde' als hardcore noemen is echt de domste opmerking die ik in een jaar tijd heb gelezen op het internet.

Duidelijk geen verstand van muziek. (hoe cliche dat ook klinkt)


Post dan zelf eens wat van je werk, kunnen we een eerlijke beoordeling geven. Ja zelf ik luister af en toe naar Klassieke muziek.

En @ Koen, "Deze video is vanwege auteursrechtbeperkingen niet beschikbaar in je land"

En ik weet ook niet welke je bedoeld van Radiohead
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 23:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

JasperCLA schreef:
D: schreef:
Pantoffelman schreef:
D: schreef:

Ik ben componist, daarom.


In FruityLoops. Daar gaat al je credibility.

Fruityloops gebruik ik net 1 dag, ik speel al 13 jaar piano en componeer al 8 jaar lang op een muziekconsole.

Maar goed niet om hier ook een hele discussie over te maken.. klassieke muziek 'hetzelfde' als hardcore noemen is echt de domste opmerking die ik in een jaar tijd heb gelezen op het internet.

Duidelijk geen verstand van muziek. (hoe cliche dat ook klinkt)


Post dan zelf eens wat van je werk, kunnen we een eerlijke beoordeling geven. Ja zelf ik luister af en toe naar Klassieke muziek.

En @ Koen, "Deze video is vanwege auteursrechtbeperkingen niet beschikbaar in je land"

En ik weet ook niet welke je bedoeld van Radiohead

zoek maar op youtube naar calamaistr.

Heb zowel program made muziek (een kleine selectie) en wat piano stukken er op staan maar moet er wel bij zeggen dat ik een stuk slechter speel op mijn yamaha psre403 dan op een echte piano, en een recording van mijn laatste compositie is onvolledig en was de eerste keer dat ik het (met een microfoon) opnam. (wat betreft 'opening falsa', heb er ook een programma versie van, en nee ik gebruik geen moderne programmas nee, zoals ik al zei heb ik fruityloops net 1 dag, ik maak tenslotte geen commerciele muziek maar melodische structuren met de focus op contrapunt.)

Er is nogal een universum aan discussie mogelijk over de definitie van muziek die we hier maar niet gaan voeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 23:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Tja, je moet altijd onthouden dat Beethoven en Mozart eigenlijk ook maar 'pop' muziek speelden in hun tijd en dat er hardliners waren die een andere componist een pak beter vonden. En dan had je mensen die beide soorten muziek leuk vonden.

En Sex on Fire is een prachtig nummertje. Aangenaam om te beluisteren en even aan niets te denken.

Ode to Joy - Beethoven.
http://www.youtube.com/watch?v=Wod-MudLNPA&feature=related
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 31 Jul 2009 23:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Joni Philips schreef:
Tja, je moet altijd onthouden dat Beethoven en Mozart eigenlijk ook maar 'pop' muziek speelden in hun tijd en dat er hardliners waren die een andere componist een pak beter vonden. En dan had je mensen die beide soorten muziek leuk vonden.

En Sex on Fire is een prachtig nummertje. Aangenaam om te beluisteren en even aan niets te denken.

Ode to Joy - Beethoven.
http://www.youtube.com/watch?v=Wod-MudLNPA&feature=related

ehm eigenlijk niet. Mozart met beethoven vergelijken is ook een gigantische denkfout. Mozart brak namelijk alle wetten van de muziek en maakte overal een grap van (wilt niet zeggen dat hij een slecht muzikant was integendeel) Beethoven was juist gigantisch gestructureerd en netjes in zijn muziek. Bach bijvoorbeeld was weer een mathematisch genie die de gulde snede gebruikte in zijn muziek (wat ik ook doe overigens maar niet zo geraffineerd als bach..)

Dit is wel een redelijk stuk van mij; http://www.youtube.com/watch?v=6xcXSf4HVwA

Ik kan het beter spelen op piano trouwens, dan kan ik de klemtoon ook anders leggen omdat ik met het pendaal de tonen langer kan maken dan mogelijk is op mijn yamaha psre403 waar ik die opname dus op speelde)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 00:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Britney Spears en Michael Jackson zijn ook niet hetzelfde type muziek, maar het is ook pop. Pop betekent gewoon populair, mainstream. Als je Beethoven en Mozart zegt, zeg je werken die door veel werken geapprecieerd worden, dus mainstream. Jij noemt ze beide klassieke muziek, ik zeg dat ze voor hun tijd pop-artiesten waren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 01:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Joni Philips schreef:
Britney Spears en Michael Jackson zijn ook niet hetzelfde type muziek, maar het is ook pop. Pop betekent gewoon populair, mainstream. Als je Beethoven en Mozart zegt, zeg je werken die door veel werken geapprecieerd worden, dus mainstream. Jij noemt ze beide klassieke muziek, ik zeg dat ze voor hun tijd pop-artiesten waren.

En ik vind dat kortzichtig, bedoeld als de letterlijke definitie niet als aanval.

Ik denk wel dat je klassieke muziek, nee ik kan beter zeggen muziek an sich moet begrijpen voordat je door krijgt dat de hedendaagse muziek eigenlijk complete pulp betreft (commeriele muziek heb ik het dan over.)

Muziek is aan wetten gebonden, niet als richtlijn maar als referentie.
Commerciele muziek is niet alleen voorspelbaar, maar ook repetief met als excuus dat het lekker in het gehoor ligt en mensen er 'op kunnen dansen'.
Afijn, dat moeten mensen zelf weten maar vergelijk dat soort muziek alsjeblieft niet met klassiek. Klassieke muziek was helemaal geen pop van die tijd, pop is entertainment en hoogstens een moderne kunstvorm.. Klassieke muziek is een uitvoering van logica.

Dit kun je wellicht enkel bevatten als je weet wat de gulden snede inhoudt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 01:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Aug 2006
Berichten: 809

Joni Philips schreef:
Britney Spears en Michael Jackson zijn ook niet hetzelfde type muziek, maar het is ook pop. Pop betekent gewoon populair, mainstream. Als je Beethoven en Mozart zegt, zeg je werken die door veel werken geapprecieerd worden, dus mainstream. Jij noemt ze beide klassieke muziek, ik zeg dat ze voor hun tijd pop-artiesten waren.


ach, pop artiesten waren in die tijd gewoon de minstrelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 01:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Aug 2006
Berichten: 809

Citaat:

Dit kun je wellicht enkel bevatten als je weet wat de gulden snede inhoudt.


wat is dat nou weer voor onzin? wil je mn profielwerkstuk zien? Ik vind het iig altijd onzin als mensen klassieke muziek gaan zien als 'echte muziek', terwijl mensen die dan tegenwoordig 'klassieke muziek' maken, worden gezien als clowns...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 01:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Voor zover ik weet is muziek altijd een vorm van entertainment geweest.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dyllann BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 01:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Jun 2008
Berichten: 492

D: schreef:
Pantoffelman schreef:
D: schreef:

Ik ben componist, daarom.


In FruityLoops. Daar gaat al je credibility.

Fruityloops gebruik ik net 1 dag, ik speel al 13 jaar piano en componeer al 8 jaar lang op een muziekconsole.

Maar goed niet om hier ook een hele discussie over te maken.. klassieke muziek 'hetzelfde' als hardcore noemen is echt de domste opmerking die ik in een jaar tijd heb gelezen op het internet.

Duidelijk geen verstand van muziek. (hoe cliche dat ook klinkt)



Ik speel al 3 jaar gitaar. Hardcore is wellicht niet instrumentaal, maar toch zit er een ritme in. Dat jij het niet mooi vind betekent niet dat het geen muziek is.

EDIT: En het feit blijft dat ik niet heb gezegd dat Hardcore op het zelfde niveau staat als Klassiek in vormen van complexiteit en structuur. Maar het feit blijft, Hardcore IS muziek, hoe je het ook wendt of keert.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 01:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Aug 2006
Berichten: 809

JasperCLA schreef:
Voor zover ik weet is muziek altijd een vorm van entertainment geweest.


dat is maar deels waar, muziek is lang een vorm van kunst geweest, om een verhaal te vertellen, of om iets te leren, tegenwoordig is het voornamelijk ter entertainment inderdaad. Maar in de tijd dat er nog geen tv's, computers, scholen en dergelijke bestonden waren er liedjes om mensen te leren tellen, liederen waar de verhalen van een natie in verteld worden, etc.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 01:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Fiercy Dragon schreef:
JasperCLA schreef:
Voor zover ik weet is muziek altijd een vorm van entertainment geweest.


dat is maar deels waar, muziek is lang een vorm van kunst geweest, om een verhaal te vertellen, of om iets te leren, tegenwoordig is het voornamelijk ter entertainment inderdaad. Maar in de tijd dat er nog geen tv's, computers, scholen en dergelijke bestonden waren er liedjes om mensen te leren tellen, liederen waar de verhalen van een natie in verteld worden, etc.


Ach lang voor dat, dat de primitieve mensen zaten te roepen rond een kampvuur omdat ze een hert hadden gedood... De waarde entertainment heeft er altijd ingezeten iig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 01:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Aug 2006
Berichten: 809

JasperCLA schreef:
Fiercy Dragon schreef:
JasperCLA schreef:
Voor zover ik weet is muziek altijd een vorm van entertainment geweest.


dat is maar deels waar, muziek is lang een vorm van kunst geweest, om een verhaal te vertellen, of om iets te leren, tegenwoordig is het voornamelijk ter entertainment inderdaad. Maar in de tijd dat er nog geen tv's, computers, scholen en dergelijke bestonden waren er liedjes om mensen te leren tellen, liederen waar de verhalen van een natie in verteld worden, etc.


Ach lang voor dat, dat de primitieve mensen zaten te roepen rond een kampvuur omdat ze een hert hadden gedood... De waarde entertainment heeft er altijd ingezeten iig.


ik zeg toch ook, dat is maar deels waar (er zat dus altijd een deel entertainment in.), alleen ik zeg dat vroeger er ook heel andere dingen in zaten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 02:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

(edit: even voor de duidelijkheid, deze post typte ik voordat fiercy dragon reageerde)

Ja sorry jullie kunnen roepen wat jullie willen maar er heerst hier gewoon onkennis op het gebied van klassieke muziek dat is duidelijk, jullie zouden je eens moeten verdiepen in ~zoals ik al zei; de gulden snede. (in het engels voor wie dat prettiger vindt; the divine proportion ook wel golden ratio) Daarna praten we verder over klassieke muziek.


Laatst aangepast door D: op 01 Aug 2009 02:24; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 02:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

En daarna mogen jullie deze ook even raten.
Graag met onderbouwing.
http://www.youtube.com/watch?v=PmE2VGnzRLw
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 02:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

JasperCLA schreef:
Mooi, als ik m'n review aan het schrijven ben, rate jij deze dan maar.

http://www.youtube.com/watch?v=sqPVn7cgy6I Ook al ken je het, ik vind het meesterlijk.

Ik zal het doen, mijn versie is geupload trouwens.
http://www.viddler.com/explore/Calamaistr/videos/1/

Is wat mij betreft de beste versie van alle collecties, cd kwaliteit.

Dus voor iedereen, rate op zn minst die want dat is mijn favoriet van bach.
Ik ben benieuwd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 01 Aug 2009 02:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Aug 2006
Berichten: 809

D: schreef:
(edit: even voor de duidelijkheid, deze post typte ik voordat fiercy dragon reageerde)

Ja sorry jullie kunnen roepen wat jullie willen maar er heerst hier gewoon onkennis op het gebied van klassieke muziek dat is duidelijk, jullie zouden je eens moeten verdiepen in ~zoals ik al zei; de gulden snede. (in het engels voor wie dat prettiger vindt; the divine proportion ook wel golden ratio) Daarna praten we verder over klassieke muziek.


Als ik zo vrij mag zijn, wat is jouw vooropleiding aangezien je met de gulden snede zit te gooien? dan weet ik wat ik terug kan gooien (aangezien ik wiskunde heb gestudeerd...)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group