Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Volgende  
scorpio23-b BerichtGeplaatst: 15 Sep 2014 16:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jan 2010
Berichten: 1197

Hallo,

Ik wil graag eem folder van mijn desktop verwijderen maar hij blijft staan.
De inhoud is verwijderd maar de folder blijft heel erg raar.
Heb de PC meerdere malen op nieuw opgestart maar dat mocht niet baten.
Verwijderen en vernieuwen helpt ook niet.

Iemand een idee ?

Dank je'
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 15 Sep 2014 16:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Opstarten in safe mode misschien?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
scorpio23-b BerichtGeplaatst: 15 Sep 2014 17:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jan 2010
Berichten: 1197

Voor mensen met hetzelfde probleem,Hier kan je het programmatje Unlocker downloaden, die verwijderd alles zelfs als ze in gebruik zijn...

Dus problem solved.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 15 Sep 2014 18:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

scorpio23-b schreef:
Hallo,

Ik wil graag eem folder van mijn desktop verwijderen maar hij blijft staan.
De inhoud is verwijderd maar de folder blijft heel erg raar.
Heb de PC meerdere malen op nieuw opgestart maar dat mocht niet baten.
Verwijderen en vernieuwen helpt ook niet.

Iemand een idee ?

Dank je'

Ik heb dit ook wel eens gehad. Je kan deze dan met een unlocker verwijderen (zoals je dat al zelf deed) maar het is natuurlijk raar dat je een tool moet downloaden voor iets wat standaard is op elke computer. Het is misschien een goed idee je systeem te scannen op Malware, maar heb je sowieso het vinkje ''Verborgen bestanden weergeven'' afgevinkt? Het kan dus zijn dat er in de map een verborgen bestand aanwezig was die Windows op dat moment nodig heeft, en dat zou viezigheid kunnen wezen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
scorpio23-b BerichtGeplaatst: 15 Sep 2014 19:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jan 2010
Berichten: 1197

Redneckerz schreef:
scorpio23-b schreef:
Hallo,

Ik wil graag eem folder van mijn desktop verwijderen maar hij blijft staan.
De inhoud is verwijderd maar de folder blijft heel erg raar.
Heb de PC meerdere malen op nieuw opgestart maar dat mocht niet baten.
Verwijderen en vernieuwen helpt ook niet.

Iemand een idee ?

Dank je'

Ik heb dit ook wel eens gehad. Je kan deze dan met een unlocker verwijderen (zoals je dat al zelf deed) maar het is natuurlijk raar dat je een tool moet downloaden voor iets wat standaard is op elke computer. Het is misschien een goed idee je systeem te scannen op Malware, maar heb je sowieso het vinkje ''Verborgen bestanden weergeven'' afgevinkt? Het kan dus zijn dat er in de map een verborgen bestand aanwezig was die Windows op dat moment nodig heeft, en dat zou viezigheid kunnen wezen.


Het rare is dat er een video bestand in zat waar ik mee klaar was en wou verwijderen.
Geen verborgen items of dergelijke.
Maar ik zal Malwarebytes even aanzetten en gelijk ook maar even Avira zijn ding laten doen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 16 Sep 2014 01:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

scorpio23-b schreef:

Het rare is dat er een video bestand in zat waar ik mee klaar was en wou verwijderen.
Geen verborgen items of dergelijke.
Maar ik zal Malwarebytes even aanzetten en gelijk ook maar even Avira zijn ding laten doen

Oh, dan is dat bestand nog steeds in het geheugen gebleven. Nadat je je PC had herstart was hij weliswaar uit het geheugen, maar zal het ergens nog in een programma cache zijn blijven hangen.

Niks ernstigs dus, alleen gewoon heel irritant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 16 Sep 2014 14:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Heeft waarschijnlijk ergens vast in een library gestaan van een media speler of in een video edit programma
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 04 Okt 2014 13:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Sinds 2009 gebruik ik een Dell laptop (Studio 1745) die de laatste tijd wat kleine ongemakken vertoont, met name de snelheid lijkt wat af te nemen. Ik werk met twee schermen, waarbij vaak een (720p) video op het tweede scherm speelt, echter hapert deze behoorlijk, terwijl dit vroeger nauwelijks het geval was. Verder worden er vrijwel geen games gedraaid (alleen The Sims 4) en is het met name een werk- en internetcomputer. Enkele specificaties van het systeem:

Model: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T6600 @ 2.20GHz
Drive size: ~500GB (met nog 135GB vrije ruimte)
Windows Version: Microsoft Windows 7 Home Premium
Video Adapters: ATI Mobility Radeon HD 4570 (512MB)
Memory: 4096 Mb (Twee slots, beiden 2048Mb, 1333MHZ DDR3 DU, 0 slots over)

Mijn vraag was nu wat de beste stap was om de snelheid van het systeem te bevorderen. Persoonlijk dacht ik aan een upgrade van het geheugen naar 8GB. Echter, gezien de leeftijd van de laptop (die verder overigens prima draait) weet ik niet of het verstandiger is om het geld apart te leggen en voor een geheel nieuwe laptop te gaan. Graag jullie mening hierover, aangezien ik niet heel erg thuis ben in deze markt.


Laatst aangepast door Rene Groen op 04 Okt 2014 13:54; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
elemeNt BerichtGeplaatst: 04 Okt 2014 13:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Het kan ook dat je harde schijf na zoveel jaren gewoon een rotzooitje is waardoor alles wat trager is. Als je het nog niet gedaan heb eens een goede schoonmaak houden. Alle temporary files opschonen en een defrag runnen.

Daarnaast is 4 of 8 gig geheugen tegenwoordig niet zo heel duur meer hoor. Deze upgraden kan je altijd wel doen. Misschien dat je videokaart wat aan de zwakke kant is om 2 schermen te runnen tijdens het gamen? Een keer testen als je gewoon 1 scherm draait?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 04 Okt 2014 13:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

elemeNt schreef:
Het kan ook dat je harde schijf na zoveel jaren gewoon een rotzooitje is waardoor alles wat trager is. Als je het nog niet gedaan heb eens een goede schoonmaak houden. Alle temporary files opschonen en een defrag runnen.

Daarnaast is 4 of 8 gig geheugen tegenwoordig niet zo heel duur meer hoor. Deze upgraden kan je altijd wel doen. Misschien dat je videokaart wat aan de zwakke kant is om 2 schermen te runnen tijdens het gamen? Een keer testen als je gewoon 1 scherm draait?


De harde schijf opschonen doe ik regelmatig, heb laatst ook nog gezocht naar de grotere files en deze 'gereinigd', samen met defragmentatie e.d.. Ter verduidelijking: ik gebruik twee schermen wanneer ik aan het werk ben, waarbij ik het ene scherm laat dienen voor videogebruik en de ander voor internetten en het typen van teksten. Gamen doe ik niet op twee schermen. Alles naar één scherm zetten levert overigens ook geen aanzienlijke verhoging van prestaties.

Betreffende het geheugen: kun je, aan de hand van de specificaties, vertellen welk geheugen (2 x 4 gig) ik zou moeten kopen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Robert BerichtGeplaatst: 04 Okt 2014 14:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Rene Groen schreef:
elemeNt schreef:
Het kan ook dat je harde schijf na zoveel jaren gewoon een rotzooitje is waardoor alles wat trager is. Als je het nog niet gedaan heb eens een goede schoonmaak houden. Alle temporary files opschonen en een defrag runnen.

Daarnaast is 4 of 8 gig geheugen tegenwoordig niet zo heel duur meer hoor. Deze upgraden kan je altijd wel doen. Misschien dat je videokaart wat aan de zwakke kant is om 2 schermen te runnen tijdens het gamen? Een keer testen als je gewoon 1 scherm draait?


De harde schijf opschonen doe ik regelmatig, heb laatst ook nog gezocht naar de grotere files en deze 'gereinigd', samen met defragmentatie e.d.. Ter verduidelijking: ik gebruik twee schermen wanneer ik aan het werk ben, waarbij ik het ene scherm laat dienen voor videogebruik en de ander voor internetten en het typen van teksten. Gamen doe ik niet op twee schermen. Alles naar één scherm zetten levert overigens ook geen aanzienlijke verhoging van prestaties.

Betreffende het geheugen: kun je, aan de hand van de specificaties, vertellen welk geheugen (2 x 4 gig) ik zou moeten kopen?


Er zijn 2 opties die je mogelijk goed kunnen helpen bij het verbeteren van je performance:

1. SSD kopen
2. Windows herinstalleren (clean wipe)

Een SSD maakt je PC zo ontzettend veel sneller voor allerlei taken. Als je vindt dat je programma's zoals Word, Excel, Internet browsers en dergelijken te langzaam opstarten kan dit heel veel helpen.

Het herinstalleren van Windows zal je computer zeer grondig opschonen en waarschijnlijk een stuk vlotter maken, zeker als je dit al lang niet gedaan hebt.

Ik denk dat gezien je systeem, het upgraden van 4 naar 8GB niet bar veel zin heeft. Ik vermoed (maar ben geen computer scientist) dat je processor dan de bottleneck is. 4GB klinkt alleszins redelijk voor je huidige laptop.

Een PC uit 2009 is overigens wel vrij oud dus het is niet heel vreemd dat hij wat gebrekkig begint te functioneren. Ik kan het niet verklaren waarom maar systemen gaan in loop der tijd gewoon minder presteren.

Mogelijk is het verstandiger om geld opzij te leggen voor een nieuw systeem, maar als je een losse SSD koopt kan je die waarschijnlijk (wel op letten) ook in een nieuwe laptop zetten als je dat uiteindelijk alsnog zou doen.

[edit]

Misschien is het handig om te kijken in de task manager als je PC het moeilijk heeft, wat precies zwaar wordt belast (De CPU, werkgeheugen, disk...)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
scorpio23-b BerichtGeplaatst: 18 Okt 2014 19:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jan 2010
Berichten: 1197

Hoi,

Ik heb 1 vraagje:

Ik heb in steam 2 nieuwe games gekocht Shadow of Mordor en The Witcher 2.
Bijde games zijn niet bepaald klein, maar beide games duren ongeveer ruim een uur met installeren.
Is dit normaal?
Final Fantasy XIII duurde zeg 3 kwartier om te installeren voor de vergelijking.

Ik heb het idee dat er wat mis is.

Alvast bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 18 Okt 2014 20:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

scorpio23-b schreef:
Hoi,

Ik heb 1 vraagje:

Ik heb in steam 2 nieuwe games gekocht Shadow of Mordor en The Witcher 2.
Bijde games zijn niet bepaald klein, maar beide games duren ongeveer ruim een uur met installeren.
Is dit normaal?
Final Fantasy XIII duurde zeg 3 kwartier om te installeren voor de vergelijking.

Ik heb het idee dat er wat mis is.

Alvast bedankt!

Het zijn beiden zeer grote games, dus het downloaden kan een tijdje duren?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014 19:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Vraagje: sinds vanmiddag ligt het internet er hier uit. Ben er inmiddels achter dat het aan het DNS ligt, omdat ik op een Google DNS wel via de laptop het internet kan benaderen. Komt een DNS probleem altijd vanaf de provider? DNS Flush hielp overigens niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Je kunt gewoon een andere DNS instellen. Een DNS is niks meer dan een server die de naam van een website omzet naar een ip-adres. Als je je internet wel gewoon met het IP-adres kunt bereiken dan zou ik gewoon de Google DNS blijven gebruiken en kijken of de DNS die jouw ISP gebruikt, morgen weer te bereiken is. Je kunt ook kijken of er een andere DNS dichter bij jou in de buurt zit en die instellen. Het kan zijn dat je dan ook nog eens sneller op een site beland dan bij de DNS die jouw ISP gebruikt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014 20:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Rene Groen schreef:
Vraagje: sinds vanmiddag ligt het internet er hier uit. Ben er inmiddels achter dat het aan het DNS ligt, omdat ik op een Google DNS wel via de laptop het internet kan benaderen. Komt een DNS probleem altijd vanaf de provider? DNS Flush hielp overigens niet.

Het kan zijn dat er iets niet goed staat in je router. Is er recent onderhoud geweest van je provider's kant af?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014 20:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Mafusto schreef:
Je kunt gewoon een andere DNS instellen. Een DNS is niks meer dan een server die de naam van een website omzet naar een ip-adres. Als je je internet wel gewoon met het IP-adres kunt bereiken dan zou ik gewoon de Google DNS blijven gebruiken en kijken of de DNS die jouw ISP gebruikt, morgen weer te bereiken is.


Zojuist UPC gebeld en de situatie besproken. Even wat punten:
- Het internet werkt wel bedraad vanaf het modem (automatisch verkregen DNS)
- Het internet werkt niet draadloos (via apart router achter het modem) via automatisch verkregen DNS
- Het internet werkt wel draadloos (via apart router achter het modem) via vast opgegeven OpenDNS.
- Mobiele telefoons / Toon van UPC krijgen geen draadloze Wi-Fi verbinding

De gesproken UPC medewerker zegt dat er geen DNS problemen bij ze bekend zijn en heeft voor morgenavond een monteur ingepland. Probleem is echter: als de monteur langs komt en het probleem ligt niet aan het modem, dan kan ik ervoor betalen.

Redneckerz schreef:
Rene Groen schreef:
Vraagje: sinds vanmiddag ligt het internet er hier uit. Ben er inmiddels achter dat het aan het DNS ligt, omdat ik op een Google DNS wel via de laptop het internet kan benaderen. Komt een DNS probleem altijd vanaf de provider? DNS Flush hielp overigens niet.

Het kan zijn dat er iets niet goed staat in je router. Is er recent onderhoud geweest van je provider's kant af?


Nee, vanochtend prima internet, kom vanmiddag thuis en het werkt niet meer. Verder nergens aan gezeten of onderhoud van geweest.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rene Groen BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014 20:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Woah, router gereset (overigens al voor een tweede keer) en ineens werkt alles weer. Strange, maar ben blij. Dank voor jullie hulp!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Nov 2014 20:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Rene Groen schreef:
Woah, router gereset (overigens al voor een tweede keer) en ineens werkt alles weer. Strange, maar ben blij. Dank voor jullie hulp!

Dat zou mijn volgende reactie zijn geweest (Wilde het eigenlijk al in de eerste post zetten). Vaak is een router reset voldoende voor dergelijke problemen. Gelukkig maar, anders hadden veel meer mensen last hiervan

Bij issues met het netwerk alhier is dat het eerste wat we doen, al heeft dat vooral te maken met Ziggo als provider. Maar geen zorgen, binnenkort ga jij daar ook op Rene
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 27 Nov 2014 00:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Rene Groen schreef:
Woah, router gereset (overigens al voor een tweede keer) en ineens werkt alles weer. Strange, maar ben blij. Dank voor jullie hulp!

is er een Macbook of iMac in huis? AirPort wil de DNS nog wel eens overnemen waardoor na het afsluiten van de macbook/imac de andere apparaten geen verbinding meer kunnen maken. Had ik altijd last van met mijn oude router. Nu heb ik een nieuwere die er voor zorgt dat er altijd een DNS vanuit de router beschikbaar is (geen idee hoe het technisch precies werkt)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 27 Nov 2014 09:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Geen Macbook of iMac in huis. Heb dit router nu een jaar of vier, maar nooit problemen mee gehad.

@ Red: Aangezien ik het modem en de router al gereset had en dat niet hielp had ik dat eigenlijk al afgevinkt als optie. Later voor de zekerheid nog een keer gedaan en toen werkte het ineens wel.


Laatst aangepast door Rene Groen op 27 Nov 2014 09:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 27 Nov 2014 09:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Het kan ook zijn dat je router uit is gegaan of gedisconnect is en tijdens het opstarten tegen problemen is gelopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
scorpio23-b BerichtGeplaatst: 09 Jul 2015 18:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jan 2010
Berichten: 1197

Is het slim om van een GTX 960 up te graden naar een GTX 970 ?
Wil met de tijd een 1440p monitor kopen, is dan beter om voor een GTX 980 te gaan ?

Of kan ik beter op 1080p blijven met bijvoorbeeld 120 of 144 Hz ?

Dank je.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 09 Jul 2015 20:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

scorpio23-b schreef:
Is het slim om van een GTX 960 up te graden naar een GTX 970 ?
Wil met de tijd een 1440p monitor kopen, is dan beter om voor een GTX 980 te gaan ?

Of kan ik beter op 1080p blijven met bijvoorbeeld 120 of 144 Hz ?

Dank je.


Ik heb er niet bar veel verstand van, maar goed.

Een upgrade van 960 naar 970/980 lijkt me niet een heel goed idee. Ik zou altijd 2 series wachten voor aanschaf van een nieuwe kaart. Maar goed, als jij zat geld hebt...

Ik heb zelf nu bijna 3 jaar een 1440p monitor en het is mooi beeld. De performance loss van de transitie (1200p) valt flink mee. Ik denk dat het veel zwaarder is om van 60 naar 120/144 te gaan.

Ik zou eerst voor een 1440p monitor gaan, misschien later in deze cycle een 120hz scherm nemen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 09 Jul 2015 21:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

scorpio23-b schreef:
Is het slim om van een GTX 960 up te graden naar een GTX 970 ?
Wil met de tijd een 1440p monitor kopen, is dan beter om voor een GTX 980 te gaan ?

Of kan ik beter op 1080p blijven met bijvoorbeeld 120 of 144 Hz ?

Dank je.

Hoewel een GTX 960 naar een 970 wel wat oplevert ben ik het met Robert eens: Upgraden is alleen echt zinvol als er minstens twee nieuwe generatie kaarten zijn geweest.

Deelvraag: Waar heb je 120 fps/144 fps gaming voor nodig eigenlijk op 1440p?

Hou overigens ook AMD in de gaten met diens Fury Nano. Die is dermate compact dat hier veel van wordt verwacht (GTX 970 prestaties in 2 keer zo korte verpakking? yes please!)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 23 van 24

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group