Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 10 Jul 2009 20:20    Onderwerp: HDTV Kopen Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Beste Gamed Leden,

Een week of 2 geleden is mijn oude , analoge TV stuk gegaan. Mijn vader liet hem naar de reparatie gaan en vandaag belt de TV Reparateur dat de beeldbuis vervangen werd, maar dat de TV binnen een jaar weer eens stuk zou kunnen gaan. Uiteindelijk heeft mijn vader vandaag besloten een HDTV te kopen en de oude, analoge TV in mijn kamer te stallen. Nu weten m'n vader en ik niet zo veel van TV's en zou ik jullie advies wiilen vragen. Echter is mijn vader superieure Analoge TV gewoon en wil hij geen goedkope ''brol'' TV. Zijn maximum prijs ligt rond de 2500 euro, maar hij zou toch wel graag iets goedkoper willen, zeker omdat het nu Solden is. Zouden jullie ons advies willen geven ?

1.Welke TV is echt gewoon TOP en welke TV heeft de beste verhouding prijs/kwaliteit ?
2. Is er een groot verschil tussen HD Ready en Full HD ?
3. Ik zou op de TV ook graag mijn Xbox 360 willen aansluiten, dus graaf groot
4.Mijn pa heeft in de winkel TV's gezien met LED's . Wat is dit eigenlijk ?
5.Kan ik mijn oude (3/4jaar) DVD speler nog steeds kunnen aansluiten op een HDTV ?
6.Wat is het verschil tussen plasma en LCD ?
7. Is overschakelen op digitale tv een noodzaak ?

Alvast bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
AmazingShikoku BerichtGeplaatst: 10 Jul 2009 22:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Jan 2008
Berichten: 546

2: Er is wel degelijk een groot verschil tussen HD Ready en Full HD. Als je gewoon TV kijkt zul je dit niet zo merken door de uitzendresolutie maar als je bijvoorbeeld aan het gamen bent of je kijkt een blue-ray film zie je wel een groot verschil.

4: Dan wordt het beeld gegenereerd door LED-lampjes in de tv zelf. Dat is nog redelijk nieuw op de markt en zijn meestal nog heel erg duur. Ze schijnen qua duurzaamheid en beeldkwaliteit de LCD schermen er over een tijdje uit te werken maar dat moet ik nog maar zien.

5. No problemo al moet je op de oudere SCART aansluitingen (Mocht je nog geen HDMI hebben) geen wonderen verwachten, zelfs je videorecorder uit 1964 als het moet kan je aansluiten al is dat niet aan te raden natuurlijk

6. Plasma schermen bestaan uit miljoenen minuscule gascellen. Wanneer het gas ontladen wordt, straalt het onzichtbare UV stralen uit, LCD bestaat gewoon uit heel veel individuele pixels. Daarnaast wil een LCD nog niet de helft van het stroom verbruiken en gaat hij ook nog langer mee.

7. Dat ligt eraan of je veel TV kijkt, analoge TV wordt uitgezonden op een veel lagere resolutie dus het beeld is wel minder scherp. Als je een Full HD tv hebt zou ik het wel aanraden (Zeker met het stijgende aantal programma's dat nu ook zelf in HD uitgezonden wordt, en dat zullen er alleen maar meer worden)

Qua modellen ben ik niet meer zo op de hoogte sinds ik vorig jaar een nieuwe HD-Ready gekocht heb (Wat wil je? ik ben 16 en het geld groeit niet aan de bomen ) maar daar kan iemand anders je vast wel mee helpen

P.S. Ik heb de technische termen (1080p, 1080i enzovoort) maar even achterwege gelaten voor het gemak


Laatst aangepast door AmazingShikoku op 10 Jul 2009 23:30; in totaal 4 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 10 Jul 2009 22:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 3215

Heb hier een Sony Bravia KDL-32W4000 staan, leuk ding, 32 inch, ergens tussen de 600 en 700 euro. Vind em zelf groot zat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
AmazingShikoku BerichtGeplaatst: 10 Jul 2009 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Jan 2008
Berichten: 546

Nou moet ik zeggen dat 2500 euro ook wel heel veel is voor een LCD TV. Tegenwoordig heb je tussen de 1000 en de 1500 euro al één van de beste TV's die nog een beetje een normaal formaat hebben (Zo´n 40 inch is toch al wel heel wat). Voor 2500 euro zit je al snel op een munster van 52 inch. Maar zoals Devine al zegt, met een TV van 32 inch heb je ook al snel een hele mooie TV hoor en die zijn nog een flink stukje goedkoper ook

Laatst aangepast door AmazingShikoku op 10 Jul 2009 22:48; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chimnino BerichtGeplaatst: 10 Jul 2009 22:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Sep 2008
Berichten: 1276

LED tv wil enkel zeggen dat de verlichting van het LCD niet via koude kathode lampen (CCFL) gebeurt, maar via LED's.

Hier zijn 2 verschillen in:
- array backlit. Dit is een LED plaat (vaak duizenden LED's) achter het LCD paneel.
- edge lit. Dit is de meest simpele methode door enkel de 4 bestaande CCFL balken te vervangen voor LED balken.

Voordeel van LED verlichting in tegenstelling tot CCFL verlichting is de duurzaamheid en verbruik. Waar een normale CCFL verlichtte tv, na een jaar of 5 ongeveer 10% van zijn intensiteit heeft verloren, is dit bij LED's na 5 jaar nog altijd niet van toepassing. Een ander voordeel is het hoger te behalen contrast en de responstijd van de verlichting is duidelijk beter als die van de CCFL balken.

Overigens is een dvd speler ZONDER HDMI aansluiting, niet aan te raden op een LCD tv. Component kan je het nog wel enigzins mee redden, maar elke andere aansluiting kan je vergeten. Ziet er niet uit op een (HD-ready/Full HD) LCD!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 11 Jul 2009 00:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

2500 euro is je budget? Ga naar de duurste winkel in je buurt, koop een paar flessen cava en koop een 56" pioneer

Hoe groot wou je de TV? Full HD lukt ook wel binnen dat budget zeker Als ik jou was zou ik een Sony Bravia of Pioneer kiezen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 11:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Bedankt voor de info maar kan iemand iets speciefieker zijn met de modellen ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 12:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

voor 2500 euro kan je een gigantische PC kopen met 24" beeldscherm (fullHD) met TV kaart.

- oh laat maar, het gaat om jullie huis tv, dan weet ik het niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chimnino BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 13:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Sep 2008
Berichten: 1276

cecilffiv schreef:
Bedankt voor de info maar kan iemand iets speciefieker zijn met de modellen ?


Als je geduld hebt tot augustus komt LG met een array lit LED LCDtv. Deze zou 55 inch worden en de prijs ligt rond de 3000,-. Vind de prijs voor deze nieuwe techniek en de grootte van het scherm reuze meevallen! (55 inch is ong. 137 cm )

Welke grootte je prefereert ligt geheel aan de kijk afstand. Als je een grote huiskamer hebt en je zit ongeveer een meter of 3-4 van je TV is dit zeker aan te raden. Is dit korter als 2 meter, moet je met 32 inch goed uit de voeten kunnen.

Heb thuis een 32 inch aan t voeteneind van me bed staan (kijk afstand <2.20m) en dit is echt ruim voldoende voor die afstand.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
no-ps4-no-living BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 13:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Jul 2008
Berichten: 1145

is er eigelijk veel verschil met normaal hd en full hd?
en blue ray zag er toch fantastisch uit ofzo op hd?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 14:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Full HD heeft een hogere resolutie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 3215

JasperCLA schreef:
Full HD heeft een hogere resolutie.


Full HD = 1080p = 1920x1080

HD ready = 720p = 1280x720

Hoewel HD ready ook wel eens anders gebruikt word en dan bedoelen ze 1080i. Deze 'i' staat voor interlaced, en dit houd in dat de beeldlijnen om en om worden weergegeven, dus nooit tegelijk. 1080p is wel altijd tegelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chimnino BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 17:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Sep 2008
Berichten: 1276

Divine Rage schreef:
JasperCLA schreef:
Full HD heeft een hogere resolutie.


Full HD = 1080p = 1920x1080

HD ready = 720p = 1280x720

Hoewel HD ready ook wel eens anders gebruikt word en dan bedoelen ze 1080i. Deze 'i' staat voor interlaced, en dit houd in dat de beeldlijnen om en om worden weergegeven, dus nooit tegelijk. 1080p is wel altijd tegelijk.


Voorbeeld: 24 frames per seconden. Frame 1 worden de oneven horizontale lijnen getoond, frame 2 de even horizontale lijnen enz. enz.

Niet ideaal voor snelle actie scenes zoals je wel kan begrijpen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chimnino BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 18:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Sep 2008
Berichten: 1276

no-ps3-no-living schreef:
is er eigelijk veel verschil met normaal hd en full hd?
en blue ray zag er toch fantastisch uit ofzo op hd?


Je hebt HD-ready en Full HD. Geen normaal HD :p Full HD kan je als normaal HD beschouwen. HD-ready heeft zoals Divine Rage aangeeft, een lagere absolute resolutie. Met behulp van upscaling kan er wel 1080p worden weergegeven, maar je snapt dat als je meer pixels wilt laten zien dan dat je scherm er daadwerkelijk heeft, dit niet echt bevoordelijk is voor de beeld kwaliteit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 18:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Waarom praten over HD ready als deze jongeman een budget van 2500 euro heeft? Kunnen we niet praten over Full HD vs Extreme HD?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 18:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 3215

Schermen als deze? Nouja, dat gaat meer over die computer, maargoed, je weet waar ik heen wil.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chimnino BerichtGeplaatst: 12 Jul 2009 19:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Sep 2008
Berichten: 1276

JasperCLA schreef:
Waarom praten over HD ready als deze jongeman een budget van 2500 euro heeft?


Omdat, als je goed leest, je ziet dat het een reactie is op een ander persoon dan de OP
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 12:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

OK. Dus Full HD sowieso. Maar wat kunnen jullie me vertellen over modellen want ik ga straks naar 't stad.....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 12:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Grote-LCD-/-Plasma-(+80cm)/SAMSUNG-LE52B750/Page77.vdb?Detail=KmqaLmqaLmqaO6qaL.tnRetn

Even knippen en plakken want de link doet het niet precies

Wel een zeer mooi ding
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 12:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Grote-LCD-/-Plasma-(+80cm)/PHILIPS-56PFL9954H/Page77.vdb?Detail=KmqaLmqaLmqaO6qaMaNmLmdm

Dit is momenteel m'n droom TV
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 13:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Lol 21:9 formaat?

No way dat ik die haal, zou me rot ergeren aan stretched formaat of zwarte balken aan de linkse & rechtse kant ^_^

Divine Rage schreef:
Schermen als deze? Nouja, dat gaat meer over die computer, maargoed, je weet waar ik heen wil.


Plots... interesseert het scherm me bijster weinig o.O Die kaart wil k wel hebben iig >.<!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JasperCLA BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 14:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Dec 2007
Berichten: 5626

Wie wil die Mars niet? Een natte droom van elke gamer om die in SLI te hebben staan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Divine Rage BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 15:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 3215

JasperCLA schreef:
Wie wil die Mars niet? Een natte droom van elke gamer om die in SLI te hebben staan


Ja toch? Quad-SLI is nog leuker.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 15:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Ik lol @ Quad SLI. Er zijn massa's compatabiliteitsproblemen met gewone SLI, laat staan Quad SLI

En nu terug on-topic: Full HD TV's ^_^

@ Cecil: Gewoon vragen aan de verkopers imho, die weten het normaal wel goed uit te leggen tenzij het zo'n vakantiewerkertje van niks is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 18:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Ik ben em vandaag gaan kopen. Een Samsung LED LCD 8- serie als ik me niet vergis voor €2999 waarbij ik €300 terugkrijg Later meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group