Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Dynasty Warriors of Samurai Warriors?
Maakt niet uit, vind beide erg tof
17%
 17%  [ 6 ]
Dynasty Warriors
23%
 23%  [ 8 ]
Samurai Warriors
8%
 8%  [ 3 ]
Geen van beide, hou niet van de serie(s)
50%
 50%  [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 34

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende  
Asianator BerichtGeplaatst: 07 Jul 2009 22:14    Onderwerp: Het Dynasty/Samurai Warriors-topic (Plus Poll) Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331



Wie kent de Dynasty Warriors serie niet? Een hack 'n slash-reeks waarin je het oude China mag verenigen met personages als Zhao Yun en Liu Bei. De reeks kent momenteel 6 getelde delen. Daarnaast zijn er expansies onder het "Xtreme Legends" en "Empires"-label verschenen. Ook zijn er spin-offs als "Warriors Orochi" en "Dynasty Warriors: Gundam".

Omdat de Dynasty Warriors-serie zo populair was, is er ook een Samurai Warriors-reeks verschenen. Dit is in princiepe hetzelfde concept, echter is het nu niet Ancient China de setting, maar Feudal Japan. Zo kom je dus personages als Sanada Yukimura en Nobunaga Oda tegen. Deze serie telt momenteel 2 getelde delen. Verder zijn er ook in deze serie "Xtreme Legends" en "Empires"-delen.

Zojuist is "Dynasty Warriors 6: Empires" verschenen voor de PS3 en XBOX 360. Voor de Wii is op dit moment "Samurai Warriors 3" in de maak.
De gehele "...Warriors"-serie telt nu zo ongeveer 30 titels.

Wat vind jij van deze serie? Geef hieronder je mening! En vergeet niet te stemmen!


Laatst aangepast door Asianator op 07 Jul 2009 22:42; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 07 Jul 2009 22:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Ik vind het wel toffe games . het zijn geen perfecte games maar de fun factor is hoog genoeg vind ik en vooral ,aan deel 3 heb ik meer dan 200 uur verloren
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
konnichiwa BerichtGeplaatst: 08 Jul 2009 02:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Warriors orochi is de beste van heel de serie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 08 Jul 2009 12:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Ik vind Dynasty Warriors het vetste. Ik heb hier Warriors Orochi liggen maar het verhaal is echt zwak en de game voelt zo cheap aan. Toch speel ik het lang, puur door die factor waardoor ik het blijf spelen. Ik heb ook deel 4 van DW kapot gespeeld met een vriend van me in co-op. Dat is gewoon echt heel vet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 08 Jul 2009 15:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Ik speel ze allebei erg graag

Gundam was wat minder maar is toch mijn interesse aan het wekken (Mecha <3).

Voorlopig heb ik echter enkel Samurai Warriors 2 XL Edition op X360.

Vroeger had ik Dynasty Warriors 2 en 3 op PS2
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 04:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

@ OP

Met alle respect (want de warriors reeks is gaaf) hoe krijg je het voor elkaar om sanada yukimura wel goed te tiepen maar vervolgens oda nobunaga tiep je in de (nogal beledigende) westerse volgorde.

anyway, ik vind de samurai warriors reeks het tofst en met name deel 1.
Ik kocht eerst ook deel 1 XL en niet het origineel want dat was tot maar anderhalf jaar geleden niet verkrijgbaar (had een keer geluk.)

De dynasty warriors reeks is dood voor mij sinds deel 4 XL.
Heb nog wel 5, 5empires en 5Xl gekocht en zelfs het misselijkmakende deeltje 6 maar ik weet niet waarom ik dat deed... mischien voor 'the sake of verzamelen'

Tofste DW was deel 3XL wat mij betreft..toen was lubu tenminste nog moeilijk te verslaan.. ik bedoel.. in dw6 is hij zo zielig zwak... ik heb lu bu met een lvl 1 pang tong verslagen op HARD... @ hu lao gate.. bedoel maar.

Maar goed genoeg over DW.

Waarom ik vooral SW1 zo gaaf vind is omdat de sfeer er gewoon donker in is, je hebt echt het gevoel alsof je in een oud japans slagveld rondloopt. Dat heb je in deel 2 niet meer zo, dat is meer kabuki. allemaal heel theateraal. (al zijn de filmpjes wel okay)
Wél stoort mij gigantisch het gebrek aan japanse VA. de engelse stemmen zijn bij een paar characters zo fout dat ik geregeld zonder geluid speelde.
beste voorbeelden hiervan: hideyoshi, okuni.. hanzo en al helemaal maeda keiji (surferdude.. zucht)
Oda nobunaga zelf was wel goed vond ik maar okay.

In deel 1 was ook de 2nd costume tof omdat het voornamelijk realistische costumes waren. (nee niet die van oichi nee ;l ) Ik heb een zwak voor authentieke samurai kledij, kimono's etc. (ik houd van noir japanse films met haar kledendracht)

Ik zit nogsteeds te wachten op SW3 iig.. hoop alleen dat hij ook op de ps3 komt en dat ze niet zo dom zijn het alleen op de wii uit te brengen zoals de famicon meldde.. en eh... ze moeten ook ophouden met die domme psp troep.. vliegende halfgoden enzo.. vreselijk is dat. warriors orochi was al erg genoeg.. en deel 2 was ook dodelijk saai.

Hm.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 07:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Ninja gaiden black, dit is meer voor de simpele zielen met hersenloos gehak in oneindige troepen kanonnenvoer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 09:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

N!CE schreef:
Ninja gaiden black, dit is meer voor de simpele zielen met hersenloos gehak in oneindige troepen kanonnenvoer.


... Erg vergelijkbaar...

En ik herinner me niet dat NGB is gebaseerd op echte Chinese/Japanse historische charachters en gevechten?

Overigens is de reeks niet zomaar voor simpele zielen met wat kannonenvoer. Je staat aan de kant van een leger en er is meestal wel een plan, als je dat niet volgt, zal je zware verliezen lijden op andere fronten en verlies je het gevecht.

Heb je er wel ooit eens eentje gespeeld überhaupt? En dan bedoel ik niet een demo waar je 5 minuten hebt om lukraak knoppen in te rammen of is het weer zoiets dat je zelf hebt besloten na het zien van een aantal screens/trailers?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 10:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

D: schreef:
@ OP

Met alle respect (want de warriors reeks is gaaf) hoe krijg je het voor elkaar om sanada yukimura wel goed te tiepen maar vervolgens oda nobunaga tiep je in de (nogal beledigende) westerse volgorde.

anyway, ik vind de samurai warriors reeks het tofst en met name deel 1.
Ik kocht eerst ook deel 1 XL en niet het origineel want dat was tot maar anderhalf jaar geleden niet verkrijgbaar (had een keer geluk.)

De dynasty warriors reeks is dood voor mij sinds deel 4 XL.
Heb nog wel 5, 5empires en 5Xl gekocht en zelfs het misselijkmakende deeltje 6 maar ik weet niet waarom ik dat deed... mischien voor 'the sake of verzamelen'

Tofste DW was deel 3XL wat mij betreft..toen was lubu tenminste nog moeilijk te verslaan.. ik bedoel.. in dw6 is hij zo zielig zwak... ik heb lu bu met een lvl 1 pang tong verslagen op HARD... @ hu lao gate.. bedoel maar.

Maar goed genoeg over DW.

Waarom ik vooral SW1 zo gaaf vind is omdat de sfeer er gewoon donker in is, je hebt echt het gevoel alsof je in een oud japans slagveld rondloopt. Dat heb je in deel 2 niet meer zo, dat is meer kabuki. allemaal heel theateraal. (al zijn de filmpjes wel okay)
Wél stoort mij gigantisch het gebrek aan japanse VA. de engelse stemmen zijn bij een paar characters zo fout dat ik geregeld zonder geluid speelde.
beste voorbeelden hiervan: hideyoshi, okuni.. hanzo en al helemaal maeda keiji (surferdude.. zucht)
Oda nobunaga zelf was wel goed vond ik maar okay.

In deel 1 was ook de 2nd costume tof omdat het voornamelijk realistische costumes waren. (nee niet die van oichi nee ;l ) Ik heb een zwak voor authentieke samurai kledij, kimono's etc. (ik houd van noir japanse films met haar kledendracht)

Ik zit nogsteeds te wachten op SW3 iig.. hoop alleen dat hij ook op de ps3 komt en dat ze niet zo dom zijn het alleen op de wii uit te brengen zoals de famicon meldde.. en eh... ze moeten ook ophouden met die domme psp troep.. vliegende halfgoden enzo.. vreselijk is dat. warriors orochi was al erg genoeg.. en deel 2 was ook dodelijk saai.

Hm.

Samurai Warriors 3 is momenteel enkel nog aangekondigd voor de Wii. Misschien dat-ie in de toekomst nog de weg naar een ander platform zal vinden, maar dat is momenteel nog niet bekend.

En waarom vind je Dynasty Warriors 6 zo slecht? Ik speel nu het "Empires"-deel, en ik ben er behoorlijk tevreden over (de originele DW6 heb ik ook liggen). Vooral de snelle 60fps en de grafische update (zij deze klein) maken het een nieuwe ervaring.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 11:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Lilyman, welke raad je zelf aan en waarom? DW6 of DW6 Empires?

Zag 'm het laatst liggen en ik moet toch een beetje erop letten dat ik de 'betere' investering maakt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 11:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Ik raad zelf Dynasty Warriors 6: Empires aan. Waarom? Dat is simpel. Het is een versie waarin gewoon meer zit.

De Musou (Story)-mode is eruit gehaald om plaats te maken voor een Empire-mode waarin je heel China moet veroveren in verschillende tijdperioden. Het is een tactische vorm van het spelen, en dat maakt het leuker; je moet meer nadenken en jezelf goed ordenen.

Je hebt de mogelijkheid om je eigen personage te maken en zijn/haar vechtstijl te kiezen (je hebt keuze uit bestaande vechtstijlen van andere personage).

Het spel bevat 51 Trophies.

De DLC die voor het spel beschikbaar word gesteld, zal gratis zijn.

Er zitten meer dan 90 verschillende BGM-tracks in uit andere DW-titels.


Gewoon een paar redenen waarom ik voor Dynasty Warriors 6: Empires zou gaan. Als laatste wil ik zeggen dat Dynasty Warriors 6 op de XBOX 360 beter loopt dan op de PS3. Dynasty Warriors 6: Empires loopt dan weer beter op de PS3 dan op de XBOX 360.

Helaas wel nog steeds geen Japanse voice-acting en/of online co-op... waar het spel perfect voor zou zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 13:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Aha, bedankt. Het verschil in console had ik nog niet eens aan gedacht maar dat spaart me ook weer wat research (b^_^)b
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 14:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Waarom ik DW6 klote vind?

-3 elemental wapen systeem ipv 5 waarvan een unlocked moest worden.
(waar speel je dan nog voor)
-geen items (en weer, waar speel je dan nog voor)
-clones (dat moet genoeg zeggen)
-renbu (heeft nog meer buttonbashen tot gevolg, sequence based combos waren veel beter :/ )
-graphics wegen niet op tegen gebrek aan gameplay.
-het spel is fucking makkelijk, lu bu stelt niks voor.
-random paarden ipv ze moeten unlocken. (kom op zeg :l.. en nog een keer, waar speel je dan nog voor)
-geen special mode.
-geen individuele mousou stijlen maar gewoon alles een combo laten doen met op het eind een charge.. joepie.
-sommige characters hebben ACHTERLIJKE wapens (beetje zelfde verhaal als clones eigenlijk.. bedoel.. wei yan met een xu chu club?!)

Eigenlijk kan ik zo wel doorgaan maar geen zin in.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 14:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Wat? -_-

Heeft DW6 geen verschillende items???

DW6 empires ook niet?

In dat geval haal ik 'm gewoon niet >.<
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Akatora BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 17:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Mei 2009
Berichten: 443

Het Concept en het idee vind ik heel tof. Maar speel de games al lange tijd niet meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 18:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

MaartenL schreef:
Wat? -_-

Heeft DW6 geen verschillende items???

DW6 empires ook niet?

In dat geval haal ik 'm gewoon niet >.<

Ik heb em wel (dw6) maar na een weekje spelen was ik er echt klaar mee, in de negatieve zin van het woord. Er is zo weinig te doen gewoon.. leuk hoor 100x dezelfde map spelen zonder ook maar een enkel beloning (ja.. uplevelen..en dezelfde stomme wapens krijgen aangezien er maar 3 'soorten' zijn die amper tot niks toevoegen.. renbu up = meer attack/speed of range.. yay)

Maar indd. De items waren altijd de kracht achter de warrior spellen, daar speelde je uiteindelijk lang voor door, vooral rare items unlocken door specifieke opdrachten te vervullen.. dat was het tofste aan deze games maar met dw6 is dat ook compleet verdwenen.

Echte DW/SW fans kunnen beter de DW6 en EMP games laten liggen.
Tenzij je het niet erg vind om 60 euro weg te smijten.

Trouwens, ik heb even het filmpje van lvl1 pang tong vs lu bu op hard diff geupload op mijn hyves. http://calamaistr.hyves.nl/album/42063354/Videos/YF07jSTC/video/647850876/0/kGJJ/

Nee het is geen HD kwaliteit nee, maar het laat iig zien hoe zielig makkelijk lu bu is in dw 6.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 19:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Wel nog om te zeggen, Maarten. Dynasty Warriors 6: Empires kost maar €39,99. En die items... ja, ik mis ze niet.

Momenteel speel ik overigens ook nog Samurai Warriors 2 op de XBOX 360. Ook een hele toffe titel, moet ik zeggen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 22:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

akatora je verneukt de layout met die anon spam.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 22:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

D: schreef:
akatora je verneukt de layout met die anon spam.

Amen daarvoor.
Haal ff die vieze shit weg.

EDIT:
Beter zo. Dank u, Gamed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 23:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Lilyman schreef:
Wel nog om te zeggen, Maarten. Dynasty Warriors 6: Empires kost maar €39,99. En die items... ja, ik mis ze niet.

Momenteel speel ik overigens ook nog Samurai Warriors 2 op de XBOX 360. Ook een hele toffe titel, moet ik zeggen.


In de Mediamarkt kost empires maar €29,99
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Asianator BerichtGeplaatst: 13 Jul 2009 23:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

streetfighter schreef:
Lilyman schreef:
Wel nog om te zeggen, Maarten. Dynasty Warriors 6: Empires kost maar €39,99. En die items... ja, ik mis ze niet.

Momenteel speel ik overigens ook nog Samurai Warriors 2 op de XBOX 360. Ook een hele toffe titel, moet ik zeggen.


In de Mediamarkt kost empires maar €29,99

Hm... dat ene tientje...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009 00:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

streetfighter schreef:
Lilyman schreef:
Wel nog om te zeggen, Maarten. Dynasty Warriors 6: Empires kost maar €39,99. En die items... ja, ik mis ze niet.

Momenteel speel ik overigens ook nog Samurai Warriors 2 op de XBOX 360. Ook een hele toffe titel, moet ik zeggen.


In de Mediamarkt kost empires maar €29,99

Ik keek net op mediamarkt.nl en ze hebben maar 9 games ofzo... lol
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009 09:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Lilyman schreef:
Wel nog om te zeggen, Maarten. Dynasty Warriors 6: Empires kost maar €39,99. En die items... ja, ik mis ze niet.

Momenteel speel ik overigens ook nog Samurai Warriors 2 op de XBOX 360. Ook een hele toffe titel, moet ik zeggen.


SW2 heb ik ook nog op Xbox360 en tot nu toe nog maar 1 achievement op behaald (had veel te doen destijds ). Dan laat ik voorlopig DW6 maar liggen want 39,99 € (geen media markt dichtbij ^^) is nog veel imho. Er komen nog zoveel games uit en SW2 verdient wel wat meer aandacht tot dan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009 15:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

MaartenL schreef:
Lilyman schreef:
Wel nog om te zeggen, Maarten. Dynasty Warriors 6: Empires kost maar €39,99. En die items... ja, ik mis ze niet.

Momenteel speel ik overigens ook nog Samurai Warriors 2 op de XBOX 360. Ook een hele toffe titel, moet ik zeggen.


SW2 heb ik ook nog op Xbox360 en tot nu toe nog maar 1 achievement op behaald (had veel te doen destijds ). Dan laat ik voorlopig DW6 maar liggen want 39,99 € (geen media markt dichtbij ^^) is nog veel imho. Er komen nog zoveel games uit en SW2 verdient wel wat meer aandacht tot dan.


Heb je SW2 xl of gewone sw2? Aangezien okuni en bodyguards kojiro en katsuie nogal lastig te unlocken zijn. (in xl zijn kojiro en katsuie trouwens speelbare characters ipv bodyguards, en vooral katsuie is een heel sterk character omdat hij expl. element heeft als een van zn skills. (gaat door block heen en hij is daardoor eigenlijk overpowered, mept in no time zelfs hyper honda tadakatsu dood, zelfs als je underleveled bent)

Maar goed, SW2 is wat dat betreft wel beter, minder overpowered allemaal, goed spel. (ik vind de xl versies van de sw reeks sowieso altijd wat minder dan het origineel)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009 19:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

MaartenL schreef:
Lilyman schreef:
Wel nog om te zeggen, Maarten. Dynasty Warriors 6: Empires kost maar €39,99. En die items... ja, ik mis ze niet.

Momenteel speel ik overigens ook nog Samurai Warriors 2 op de XBOX 360. Ook een hele toffe titel, moet ik zeggen.


SW2 heb ik ook nog op Xbox360 en tot nu toe nog maar 1 achievement op behaald (had veel te doen destijds ). Dan laat ik voorlopig DW6 maar liggen want 39,99 € (geen media markt dichtbij ^^) is nog veel imho. Er komen nog zoveel games uit en SW2 verdient wel wat meer aandacht tot dan.

Dus als ik het goed begrijp ga je straks weer beginnen met Samurai Warriors 2? Nice! Die game verdient zeker aandacht, want die game is... UBER!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 15

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group