Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
RaYsoms BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 14:42    Onderwerp: Reisje Japan Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Dec 2006
Berichten: 21

Ik ga komende vrijdag leuk op vakantie naar Japan toe, voor 2 weekjes. Als iemand nog wat aan te raden heeft, qua bezienswaardigheid of iets leuks om te gaan doen, of een leuke discotheek, leuke arcadehal. Post dan ff iets .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 14:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Niet iets dat je nog niet weet...

*kuch* Street Fighter IV *kuch*
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RaYsoms BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Dec 2006
Berichten: 21

Haha, zal SF4 zeker checken als ik daar eenmaal ben. Enige wat ik een beetje jammer vindt, is dat de LE van RE5 daar niet uit is als ik daar ben. LE van RE in Japan is zoveel mooier dan de Europese...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 15:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

En misschien helemaal Japans?

Biohazard vind ik overigens niet zo'n leuke titel voor RE.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 15:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Tekken 6 op de arcade zeker checken!
(En ons komen vertellen hoe dat ie speelt!)

BTW Zijn er nog arcadehallen in de Benelux?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RaYsoms BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 15:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Dec 2006
Berichten: 21

RE5 was dan wel helemaal in het Japans geweest, was wel leuk om te hebben, al heb je er niet zo gek veel aan .

Zal Tekken idd ook wel ff proberen als ik het allemaal kan vinden daarzo . Laat jullie dan zeker wel ff weten of het fijn speelt of niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 16:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

welke steden ga je naartoe? in osaka en omstreken heb ik wel wat aanraders.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RaYsoms BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 18:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Dec 2006
Berichten: 21

Ga eerst een weekje richting Tokyo, daarna een paar dagen langs MT. Fuji. Daarna richting Osaka en Kyoto.
Zou wel leuk zijn een paar aanraders, heb al natuurlijk wat achtergrondinformatie opgezocht maar dat is toch weer anders dan het van iemand persoonlijk te horen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rurouni BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 19:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2006
Berichten: 63

verwacht alleen niet teveel arcadehallen want dat sterft daar ook langzaam maar zeker uit. Ben er zelf vorig jaar van maart t/m juni geweest (het hele land door)en niet echt heel veel van gezien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RaYsoms BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 19:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Dec 2006
Berichten: 21

Nee had zeker niet gedacht dat ik daar om elke hoek een arcadehal zou zien. Maar zou wel leuk zijn om er minstens 1tje tegen te komen. Kan ik iig als ze SF4 hebben, die iets eerder dan de rest alvast spelen .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rurouni BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 19:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2006
Berichten: 63

zou niet voor mij de rede zijn om naar Japan te gaan maar goed.....

ik weet niet precies waar je heen gaat maar als je dan echt zo graag een arcade wil vinden, gok het in de grote steden op de shoppingmalls.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

mt. fuji is het nu te koud voor (om te klimmen dan)

osaka:
- goede clubs: triangle, onzieme, sam&daves, pure (die laatste is all you can drink voor 3500 yen en tis een beetje een gaijin hang-out)
- kroegen: cinquecento, murphy's pub, bar zerro (ook gaijin hang-out), coolabah (australische bar)
- sightseeing: in osaka is imo niet echt veel te doen qua sightseeing, osaka castle is wel okee, shinsekai is gaaf

ohw, je hebt het over kyoto en osaka, maar ga zeker ook naar nara als je toch in de buurt zit. verderrrr, een vriend van me organiseert elke laatste zaterdag v/d maand een kroegentocht in osaka, dus als je rond die tijd daar bent moet je daar zeker aan mee doen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rurouni BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 20:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2006
Berichten: 63

L!nk schreef:
mt. fuji is het nu te koud voor (om te klimmen dan)

osaka:
- goede clubs: triangle, onzieme, sam&daves, pure (die laatste is all you can drink voor 3500 yen en tis een beetje een gaijin hang-out)
- kroegen: cinquecento, murphy's pub, bar zerro (ook gaijin hang-out), coolabah (australische bar)
- sightseeing: in osaka is imo niet echt veel te doen qua sightseeing, osaka castle is wel okee, shinsekai is gaaf

ohw, je hebt het over kyoto en osaka, maar ga zeker ook naar nara als je toch in de buurt zit. verderrrr, een vriend van me organiseert elke laatste zaterdag v/d maand een kroegentocht in osaka, dus als je rond die tijd daar bent moet je daar zeker aan mee doen!
En die Umeda Skybuilding en het Aquarium in Osaka zijn ook de moeite waard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 21:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Betaal je het zelf, en regel je ook alles zelf? Of ga je met een groep/klas? Wil graag volgend jaar een keer naar Japan maar geen idee wat ik er allemaal voor moet regelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 03 Feb 2009 22:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Rurouni schreef:
L!nk schreef:
mt. fuji is het nu te koud voor (om te klimmen dan)

osaka:
- goede clubs: triangle, onzieme, sam&daves, pure (die laatste is all you can drink voor 3500 yen en tis een beetje een gaijin hang-out)
- kroegen: cinquecento, murphy's pub, bar zerro (ook gaijin hang-out), coolabah (australische bar)
- sightseeing: in osaka is imo niet echt veel te doen qua sightseeing, osaka castle is wel okee, shinsekai is gaaf

ohw, je hebt het over kyoto en osaka, maar ga zeker ook naar nara als je toch in de buurt zit. verderrrr, een vriend van me organiseert elke laatste zaterdag v/d maand een kroegentocht in osaka, dus als je rond die tijd daar bent moet je daar zeker aan mee doen!

En die Umeda Skybuilding en het Aquarium in Osaka zijn ook de moeite waard

hehe, daar ben ik allebei niet geweest ;P je kan ook naar het reuzenrad in Hep5 voor een tof uitzicht! aquarium hoorde ik altijd goede verhalen over, heeft een walvishaai ofzo ;O
geef anders je reisschema ff door, welke dagen je waar bent enzo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RaYsoms BerichtGeplaatst: 04 Feb 2009 14:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Dec 2006
Berichten: 21

Leuke aanraders L!nk, zal het zeker ff uitprinten een meenemen, lijkt me zeker leuk om in Osaka langs een paar uitgaansgelegenheden te gaan.

@Uchiha_Shadow
Ik betaal het zelf uiteraard (had ik maar iemand die dit voor me wou betalen ) en verder niet zo gek veel geregeld. Hotels en een osen ryokan van te voren gereserveerd. Treinschema's beetje opgezocht. Ga gewoon zelf leuk op reis, reizen in een groep of met een tour lijkt me niks.

Mijn reis schema:

06/2 Amsterdam richting Tokyo
07/2 Tokyo
14/2 Mt. Fuji
16/2 Kyoto
18/2 Osaka
22/2 Osaka airport richting Amsterdam

Beetje druk allemaal ingepland, maar moest gewoon langs deze steden heengaan.

Ga in Kyoto zeker langs the Emperial Palace.
Dacht er ook over na om in Tokyo een dagje langs Disneyworld te gaan maar dat is nog niet helemaal zeker.
Ook staat in de planning om tussen Tokyo en Mt. Fuji een dagje zeker langs een onsen ryokan te gaan.
In Mt. Fuji was ik ook niet van plan om te gaan klimmen, maar moest er gewoon langs zijn geweest. Ook ga ik naar Fuji Q Highland (rollercoaster park).

Voornaamste reden is natuurlijk zeker niet om alleen maar een arcadehal te zoeken, maar zou wel leuk zijn als ik er 1tje zou tegenkomen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 04 Feb 2009 15:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Ohw ohw! Als je niet de kans hebt om naar een onsen te gaan kan je in Osaka nog naar een soort van onsen/zwembad ding. Het heet Spa World en is te vinden dichtbij station Shin-Imamiya op de Osaka Loop Line. Tis niet helemaal een traditionele onsen, maar best leuk voor een avondje chillen.

@ Je reisschema: ziet er best okee uit, als je er maar voor zorgt dat je vanuit Osaka nog een dagtripje maakt naar Kobe en Nara maakt. Kobe is een half uurtje reizen vanaf Osaka station en Nara een uurtje reizen. Als je een JR Rail Pass hebt kan je daar makkelijk heen met de JR (check www.hyperdia.com/cgi-english/hyperWeb.cgi voor een Engelstalige reistijden site).

En idd, veeeel leuker om dit te doen dan met een tour. Zonde dat je niet twee maanden eerder bent gegaan, had je graag wat van Kansai laten zien!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RaYsoms BerichtGeplaatst: 04 Feb 2009 22:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Dec 2006
Berichten: 21

Ga zeker naar een traditionele onsen ryokan voor een dagje, te vaak gezien in anime's en moest er gewoon naar toe. Is ook al gereserveerd en alles dus moet er gewoon naar toe .

Was niet in de planning om naar Kobe en Nara te gaan, maar het is niet al te ver van Osaka, dus zal wel ff wat informatie over opzoeken. Zo gek lang blijf ik echter niet in Osaka maar zou op zich wel mogelijk moeten zijn om een dagje daar langs te gaan.

De planning was eigenlijk eerst om tijdens de kerstvakantie naar Japan te gaan, maar dat kon helaas niet door gaan ivm stage. Dus daarom maar voor nu gekozen (mijn stage is net voorbij).

Zou wel leuk zijn om met iemand te gaan die er al eerder was geweest en er meer van af zou weten dan mij , misschien iets voor een volgend keer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rurouni BerichtGeplaatst: 04 Feb 2009 23:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2006
Berichten: 63

RaYsoms schreef:
Ga in Kyoto zeker langs the Emperial Palace.
das misschien wel het minst aantrekkelijke van wat je kan zien in Kyoto.
Je kan er niet eens naar binnen! Ga dan naar Fushimi Inari, Kamigamo Shrine, Kinkakuji/Ginkakuji, Ryoanji, filosofenpad,Kyomizu-dera, Daigoji en/of Toji. Daar kijk je tenminste je ogen uit.

Citaat:
Dacht er ook over na om in Tokyo een dagje langs Disneyworld te gaan maar dat is nog niet helemaal zeker.

zga gelijk aan Frankrijk dus kan je beter skippen en je dag beter indelen

Citaat:
Ook staat in de planning om tussen Tokyo en Mt. Fuji een dagje zeker langs een onsen ryokan te gaan.
In Mt. Fuji was ik ook niet van plan om te gaan klimmen, maar moest er gewoon langs zijn geweest. Ook ga ik naar Fuji Q Highland (rollercoaster park).

FujiQ is echt te vet gewoon maar hou er wel rekening mee dat je dikke entree moet betalen, en dan per attractie ook nog eens 1000 yen. Loopt dus wel flink in de kosten op, maar je krijgt er wel dikke rides voor terug.


Citaat:
je niet de kans hebt om naar een onsen te gaan kan je in Osaka nog naar een soort van onsen/zwembad ding. Het heet Spa World en is te vinden dichtbij station Shin-Imamiya op de Osaka Loop Line. Tis niet helemaal een traditionele onsen, maar best leuk voor een avondje chillen.

Helemaal mee eens. leuk zwembad, goeie sporthal, heerlijke sauna's en onsens....lekker voor een dagje chill.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RaYsoms BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 00:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Dec 2006
Berichten: 21

Dan denk ik dat Disneyworld het niet gaat worden, kan dan beter gewoon een keertje in Frankrijk naar toe als ik er echt naar toe wil.

Fuji Q moet ik zeker naar toe, maakt in principe niet uit dat het een beetje veel geld kost, zijn echt sicke achtbanen. Ik hou persoonlijk wel van achtbanen dus moet daar wel naar toe.

Emperial Palace, weet ik dan nog niet helemaal zeker. Het is wel leuk dat ik het dan eenmaal gezien heb. Mja je kunt er idd niet zo gek veel doen, vergeleken met andere plekken. Hmmz lastig punt. Mss dan wel eventjes snel langs the Emperial Palace, want wil het eigenlijk wel eens gezien hebben, als ik er niet langs ben geweest zou ik dat ook zonde vinden.

Vraagje trouwens, niet dat ik zonder geld daar naar toe ga , maar aan wat voor kosten kan ik daar denken?
Vergeleken met NL is het daar prijziger, goedkoper? Hoeveel zou je laten we zeggen voor een Ramen menu betalen? En in het algemeen, zonder dat je dingen koopt maar wel gewoon gezellig langs kunt gaan overal waar je wilt (trein/bus kosten niet meegerekend) hoeveel ben je dan ongeveer kwijt voor een dagje?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 03:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?p=95221

geinspireerd door jouw thread

(had er ook een over China kunnen maken; daar ga ik over bijna 2 maanden heen, maar ik kan helaas niet kiezen waar ik heen ga =/)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 07:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

@RaYsoms
mja, Japan kan je eigenlijk zo goedkoop en duur maken als je zelf wilt. als je een beetje zoekt kan je voor zo'n 3000 tot 4000 yen overnachten, een maaltijd is goed te vinden onder de 1000 yen (met gratis water ;P), maar als je aan het bier gaat betaal je al gauw 500 yen voor een biertje.
ohw, weer een aanrader! als je in Osaka bent, kijk goed voor grote gele borden met 280円 er op! dat is een izakaya waar je per bordje en per drankje 280 yen betaalt. ik ben daar minstens 1x per week geweest afgelopen jaar ^^

fuckkk, ik ben jaloers, wil echt graag terug.

Uchiha_Shadow schreef:
http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?p=95221

geinspireerd door jouw thread

(had er ook een over China kunnen maken; daar ga ik over bijna 2 maanden heen, maar ik kan helaas niet kiezen waar ik heen ga =/)


met china kan ik je evt. wel helpen, ben daar intussen ook al 3x geweest.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RaYsoms BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 13:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Dec 2006
Berichten: 21

Je hoeft echt niet jaloers te zijn .

Dan valt het qua geld iig ook zeker mee, neem genoeg mee dus dat moet zeker wel goedkomen.

Nog een laatste vraagje, nog een animewinkel aan te raden in Tokyo? Ben gek op anime dus moet daar wel ff wat merchandise halen.

Kan het nog steeds niet geloven dat ik morgen alweer naar Japan ga .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rurouni BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 15:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2006
Berichten: 63

RaYsoms schreef:
Je hoeft echt niet jaloers te zijn .

Dan valt het qua geld iig ook zeker mee, neem genoeg mee dus dat moet zeker wel goedkomen.

Nog een laatste vraagje, nog een animewinkel aan te raden in Tokyo? Ben gek op anime dus moet daar wel ff wat merchandise halen.

Kan het nog steeds niet geloven dat ik morgen alweer naar Japan ga .
de voor mij heilige winkelketen inJapan: JumpShop. Je hebt er o.a. 1 bij de Tokyo Dome
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 05 Feb 2009 18:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

nja, ik ben niet echt jaloers ofzo, maar ik wil graag terug (veel vrienden die daar wonen, mn semi-vriendin zit er ook enzo). maar ja, heb hier ook mn verplichtingen ;P

succes morgen iig, en veel plezier de komende twee weken. zal je vast goed gaan bevallen.

ah, en voor anime (in osaka dan). dichtbij namba loop je makkelijk in den den town. veel minder groot dan akiba, maar wel grappige wijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group