Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Aug 2008 09:22    Onderwerp: Bakuman - Manga & Anime Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Citaat:
Bakuman follows the story of high school student Moritaka Mashiro, a talented artist who does not know what he wants to do with his future. One day he draws a picture of Miho Azuki , a girl he is secretly fond of, during class he forgets the notebook at school. He comes back to find that his classmate Akito Takagi is waiting for him with his notebook. Takagi tries to convince Mashiro to become a mangaka, a manga artist, with him, only leading to Mashiro's disagreement. Mashiro goes home and thinks about his mangaka uncle, who had only one successful series before he died in obscurity. Mashiro is interrupted by a phone call from Takagi, who says that he is going to tell Azuki that Mashiro likes her. Mashiro runs down to Azuki's house to find Takagi waiting for him. Once Azuki comes out to meet them, Takagi tells her that he and Mashiro are aiming to be mangaka. Mashiro then learns that she wants to be a seiyū, a voice actor, and has shown promise in the field. Mashiro, once again thinking about his uncle, accidentally proposes to Azuki who accepts. However, she will only marry him after they achieve their dreams. Mashiro and Takagi after sending in several manga, begin a manga series titled Detective Trap. Shortly after the series is canceled, Mashiro and Takagi begin their work for their next manga series, Run, Daihatsu Tanto!


Laatst aangepast door Joni Philips op 28 Jan 2012 09:47; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Exodore BerichtGeplaatst: 05 Aug 2008 23:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Jul 2008
Berichten: 473

Zalig!!! Ik ben juist zo hard in de ban van Death Note en nu dit!
Thx Joni! You've made my day
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 00:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ben benieuwd hoe deze gaat worden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Exodore BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 00:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Jul 2008
Berichten: 473

btw Deel 12 van Death Note is het definitieve einde hé??

Hopelijk gaan ze zich dan volledig op deze nieuwe focussen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 00:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Of ze gaan iets anders doen dan Death Note hoewel Death Note erg populair is lijkt me sterk dat ze idd aan een nieuwe gaan beginnen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Exodore BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 00:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Jul 2008
Berichten: 473

Het duurt waarschijnlijke nog even voor we hem in het engels te zien krijgen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 00:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Om te kopen, ja maar ongeveer even snel als de japs kunnen wij ook de manga lezen via internet.

onemanga.com
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Exodore BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 12:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Jul 2008
Berichten: 473

Komen die er zo snel al op dan?
Moet ik zeken in het oog houden...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 13:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Het beste van dit nieuws is nog wel dat niet alleen Ohba (de bedenker) er aan werkt, maar Obata (de artiest) ook - mijn favoriete mangaka
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Exodore BerichtGeplaatst: 06 Aug 2008 13:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Jul 2008
Berichten: 473

Ja een meesterlijk duo idd
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
wackyprofessor BerichtGeplaatst: 07 Aug 2008 21:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Mei 2006
Berichten: 556

Uchiha_Shadow schreef:
Het beste van dit nieuws is nog wel dat niet alleen Ohba (de bedenker) er aan werkt, maar Obata (de artiest) ook - mijn favoriete mangaka



Da's dan mooi
Hopelijk overtreft het Death Note dan.. al is dat knap lastig.
Ben benieuwd waar het over zal gaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Exodore BerichtGeplaatst: 07 Aug 2008 22:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Jul 2008
Berichten: 473

Ja de eerste Death Note kan imo nooit overtroffen worden, die vond ik de perfectheid zelve

Ik zit nu aan 4, vond 2 en 3 ook zeer goed, alleen slaat het op niets dat L wist dat er een tweede Shira was en dat Light van de eerste seconde al doorhad dat er camera's op zijn kamer waren. Zo van die kleine ergernissen. Maar ja ik dwaal af

Ben verder wel vrij benieuwd wat voor verhaallijn het wordt, na Death Note en Hikaru no Go ben ik echt wel fan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
wackyprofessor BerichtGeplaatst: 08 Aug 2008 00:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Mei 2006
Berichten: 556

@ Exodure
Keep it spoiler free voor de mense die het nog niet hebben gezien

->Shira = Kira? L schatte dat in aangezien de tweede 'Kira' zich heel anders gedraagt dan de échte.. wat dus ook klopt.
Light vermoede dat er camera's in zijn kamer waren aangezien hij altijd iets stopt tussen zijn deur en dat was weg of afgebroke als ik me het goed herrinner, dus vroeg hij aan Ryu of hij de kamer ff wilt inspecteren


Alles valt te overtreffen, Death Note is geen ultieme meesterwerk ofzo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 08 Aug 2008 01:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Death Note is a masterpiece Hopen dat Bakuman een toppertje word op zijn eigen manier en niet als Death Note.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 08 Aug 2008 11:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Als ik die scan zie denk ik toch dat het niet zo volwassen wordt als Death Note; het ziet er meer uit als Hikaru no Go. Toch hoop ik nog steeds op een sterk concept/verhaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 08 Aug 2008 13:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Nee dat is een andere manga Inumarudashi–

''Maison de Penguin comedy manga creator Kōji Ōishi is also launching a new manga called Inumarudashi– two issues from now on August 26.''
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 13:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ik heb vandaag chapter 1 gelezen. Het verhaal is best wel interessant maar niet echt mijn kopje thee. Ga het nog wel een paar chapters volgen maar als het niet aan slaat jammer dan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 14:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Met welke serie is het verhaal van Bakuman vergelijkbaar?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 15:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Lees 't zelf zou ik zeggen.

http://www.onemanga.com/Bakuman

EDIT: Ik vond 'm zelf heel aardig, had ook wel verwacht dat ie totaal anders zou zijn. En ik had toch gelijk dat die scan van Bakuman was in het artikel Ik ga hem wel verder lezen, heb zowiezo naast Naruto op 't moment geen wekelijkse manga.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 16:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

heel vet ik lees het alleen niet op de pc, kan iemand even kort vcertellen waar het over gaat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 17:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Het speelt zich in de "echte" wereld af; de 2 hoofdpersonen hebben het zelf over manga (Death Note wordt meerdere keren genoemd ). De enige anime die ik heb gezien waar het me aan doet denken is Welcome To The NHK - de eps waarin het duo aan hun eigen game werkt, wel te verstaan. De hoofdpersonen in deze manga gaan namelijk aan hun eigen manga werken. Genshiken gaat over de manga wereld, maar die heb ik nog niet gezien.

Anyway, een van de 2 hoofdpersonen is heel goed in tekenen, had een oom die ook mangaka (manga creator) was en wordt overgehaald door de andere hoofdpersoon, die heel goed is in verhalen schrijven, om samen een manga te starten. De eerste chapter gaat nog vooral over de onzekerheden (in de toekomst en in de liefde) van de tekenaar, Taka.

Ik denk dat Ohba en Obata (de bedenker en de tekenaar) er veel elementen uit hun eigen leven in zullen stoppen. Dat ze een duo zijn waarvan er een heel goed kan tekenen en de andere verhalen bedenkt zowiezo wel. Het grafische gedeelte zit wat mij betreft weer helemaal goed (had niet anders verwacht van Obata) maar ik ben nog benieuwd naar het verhaal. De eerste chapter had een beetje teveel "angst" (het Engelse woord) wat mij betreft, maar was ook wel grappig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 18:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

bedankt !!

en het klinkt heel saai
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 18:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Yep, thnx

Ik vind hem ook wel saai klinken. Hopelijk komen er dan nog wat aardige en spannende plotwendingen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 18:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Ik zou het heel interessant vinden als ze er allemaal verschillende kleine manga verhalen in zetten (die de hoofdpersonen dus samen maken) die Obata en Ohba de afgelopen jaren hebben bedacht, al vullen ze gewoon maar 1 chapter. Zou ook wel origineel zijn om wat losse manga verhalen in het manga verhaal te hebben.

Ik vind het dus ook wel wat hebben, al hebben we eigenlijk nog niks van de manga gezien. Het is eens wat anders. Moet ik er wel bij zeggen dat ik volgens mij nog nooit een manga heb gelezen die ik niet leuk vond >>;

Als ik moet gokken denk ik dat we in de volgende chapters een soort van analyze van manga (en de characters die er in spelen) krijgen, naast het gewone verhaal (van Taka met z'n meisje), natuurlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 18:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Ik moest lachen met die Death Note opmerking. Daarnaast vind ik het qua tekenstijl sterk lijken op Chapter 0 van Death Note, het lijkt weinig op Hikaru no Go imho. Qua personages zie ik misschien eerder een relatie juist, de dynamiek tussen de hoofdpersonages doet me denken aan Hikaru/Sai.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group