Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 11:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Of misschien waren ze toch onder de indruk van de dood van die ene zijn baby.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 11:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Dec 2005
Berichten: 751

Was gister in Basel (zit nu bij ouders in Straatsburg) dus ik kan een korte sfeerimpressie geven:

Die gif was maar één plein in de stad. In totaal waren er zo een vier pleinen in de stad en dan reken ik de twee videoschermen die aan weerskanten van een brug over de Rijn hingen even niet mee. Achteraf hadden ze nog twee pleinen kunnen vullen, dan was de drukte iets beter gespreid geweest.

Ik weet niet hoeveel man er precies was, maar reken maar dat er meer dan 100.000 waren. De complete binnenstad was Oranje. Je moest heeeeeeel goed zoeken wilde je niet een hollander of oranje tegenkomen. Zelfs in de smalle steegjes vond je ze. Overigens droegen ook Zwitsers oranje shirts - neutraal, hè?

Het waren trouwens voornamelijk blanke mannelijke Nederlanders van tussen de 18-30, met uitschieters naar boven. Verder kwamen ze vooral van het zuiden en oosten des lands.

Sfeer was daardoor vrij gemoedelijk tot wat baldadig. Reporter werd het werken onmogelijk gemaakt door hard gezang en een oranje verf/stinkbom (kelere wat een lucht!). De nationale strijdkreet was daar-moet-een-piemel-in, die echt om de haverklap tegen alles en iedereen werd gezongen. Fonteinen werden oranje gekleurd, standbeelden kregen een hollands tintje en tenslotte heeel veeel mensen in idiote kostuums. We hadden een majorette, azteken en een gast in Oranje boerka. (die van mij de tekst vriendin van Bin Laden kreeg toegezongen)

Laatste moet trouwens kapot zijn gegaan want het was gruwelijk warm in de middag. Het was dat er veel schaduw in de binnenstad was anders waren er heel veel mensen in de middag al van hun stokje gegaan. s Avonds was het niet veel beter. Met tienduizend man op elkaar was geen pretje hoewel er op ons plein (of in ieder geval in onze hoek) weinig problemen waren. Op het verzamelplein (het eerste plein op de hollandse route - marktplatz) schijnen wel heel veel mensen flauw te zijn gevallen.

Wedstrijd zelf was niet best van onze kant. Te onrustig, teveel balverlies en daardoor te weinig snelheid. Russen speelden slim: kort op de man, korte combinaties en snel op de flanken. Eerlijk gezegd speelden ze Nederlnandser dan wij. Hiddink heeft iets primas neer gezet. Ik vraag me alleen af of ze van de Hollandse ziekte af kunnen komen. Vanaf 1996 heeft geen enkel land dat Nederland op een groot toernooi uitschakelde (Frankrijk, Brazilië, Italië, Portugal tweemaal) dat toernooi gewonnen.

Sfeer daarna bleef vrij rustig. We zijn snel weggegaan, maar van wat ik zag was het vooral afreageren op blikjes (en daar waren er gigantisch veel van, wat een puinhoop!) en een enkel hekwerk. Iedereen berustte zich in de nederlaag. Kan me ook niet voorstellen dat er veel gebeurt is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 11:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Dec 2005
Berichten: 751

dnarbeis schreef:

Wat ik er van vind: Het is erg, maar aan de andere kant verdienen de Nederlanders het ook, ze waren gewoon te zeker voor hun plaats in de finale.

Hoogmoed brengt verdriet


Niet mee eens. Ik heb geen enkele speler over een halve finale horen praten. Boularouz was ook geen factor. Ze begonnen gewoon te nerveus en hadden geen antwoord op het slimme storen van de tegenstander.

En tja, Nederlands publiek is meer carnaval/kijkerspubliek dan echte zingers. Als ze meer dan twee woorden per nummer (afgezien van andre hazes dan) kennen dan is het veel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Neerhof BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 13:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2297

Martijn Steinpatz schreef:

een gast in Oranje boerka. (die van mij de tekst vriendin van Bin Laden kreeg toegezongen)


Wajoow lekker gek.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 13:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

van Basten heeft ook onodig slecht gewisseld Heitinga kon helemaal niks op die rechterkant liet Bhoula gewoon staan zou ik zeggen. Want sinds die wissel kwam bijna 90 procent van de russiche aanval van die kant.

We hadden in de ET ook veel meer druk moeten zetten. Want hun zaten op dat moment in een dip. Maargoed Hiddink is veel meer ervaren dan van Basten. Ook jammer dat Robben niet kon spelen hij zou wel die zhirkov kapot kunnen spelen.

Voortaan geen B-elftal meer opstellen in wed die je niet perse hoeft te winnen. Want Portugal en Kroatie deden precies hetzelfde en wat bleek alle 3 verloren verbaasd me niks of dat vanavond ook het geval is met Spanje. Alle 3 Niks laten zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CengizMan BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 14:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Aug 2007
Berichten: 534

Joker schreef:
Wat zitten al die Turken op internetfora trouwens irritant te doen(hier is dat voorlopig nog een uitzondering). Gister heb ik nog voor ze gejuicht


Komt grotendeels omdat een boel mensen het niet trekken dat Turkije wint (zie veel mensen op fok.nl).
Je ziet daar een boel reacties als 'het geluk is weer bij de domme zie ik'.
En nu zien de meeste Turken alles sneller negatief omdat een boel mensen er (lees heel erg) negatief over doen. Ik snap niet waarom, veel mensen trekken het gewoon niet. :S
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 15:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Grappig, de Turken gaan hun derde doelman als aanvaller moeten inzetten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 16:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Joni Philips schreef:
Grappig, de Turken gaan hun derde doelman als aanvaller moeten inzetten.


Idd.

Citaat:
Komt grotendeels omdat een boel mensen het niet trekken dat Turkije wint (zie veel mensen op fok.nl).
Je ziet daar een boel reacties als 'het geluk is weer bij de domme zie ik'.
En nu zien de meeste Turken alles sneller negatief omdat een boel mensen er (lees heel erg) negatief over doen. Ik snap niet waarom, veel mensen trekken het gewoon niet. :S


Idd Voetbalzone is er ook een van. Maar ik post daar gewoon normaal hoor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 19:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17885

Joni Philips schreef:
Grappig, de Turken gaan hun derde doelman als aanvaller moeten inzetten.


En dat terwijl de Duitsers bij een vorig toernooi (pin me even niet meer vast of het een EK / WK was) een extra speler aan hun team mochten toevoegen toen er veel blessures waren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 20:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Gezer schreef:
Op hln.be zag ik ook veel gefrustreerde Belgen die het slechte voor Turkije gunnen. Hell, sommigen vragen zich zelfs af waarom Turkije meedoet omdat Turkije niet bij de EU hoort.
Belgen en de Turken, het is enkel een goede combinatie van het Eurovisiesongfestival.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jervans BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Sep 2006
Berichten: 389

jeah ik sta eerste
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 22 Jun 2008 23:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Sep 2006
Berichten: 2741

Gezer schreef:
Hell, sommigen vragen zich zelfs af waarom Turkije meedoet omdat Turkije niet bij de EU hoort.


Zwitserland hoort naar mijn weten ook niet bij de EU.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 23 Jun 2008 08:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Pantoffelman schreef:
Gezer schreef:
Hell, sommigen vragen zich zelfs af waarom Turkije meedoet omdat Turkije niet bij de EU hoort.


Zwitserland hoort naar mijn weten ook niet bij de EU.
Idd, maar wel tot Europa en dat telt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jervans BerichtGeplaatst: 23 Jun 2008 09:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Sep 2006
Berichten: 389

Turkije ligt gedeeltelijk ook in Europa, dus ik snap de ophef niet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 23 Jun 2008 09:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Jervans schreef:
Turkije ligt gedeeltelijk ook in Europa, dus ik snap de ophef niet
Idd, Israel vind ik dan persoonlijk schandaliger.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 23 Jun 2008 13:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Joni Philips schreef:
Jervans schreef:
Turkije ligt gedeeltelijk ook in Europa, dus ik snap de ophef niet
Idd, Israel vind ik dan persoonlijk schandaliger.


Maar dat is om dat Azië veel Moslim landen hebben en die erkennen Israël niet.

Ook voor Rusland geldt het zelfde als Turkije.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 23 Jun 2008 13:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Kurosaki01 schreef:
Joni Philips schreef:
Jervans schreef:
Turkije ligt gedeeltelijk ook in Europa, dus ik snap de ophef niet
Idd, Israel vind ik dan persoonlijk schandaliger.


Maar dat is om dat Azië veel Moslim landen hebben en die erkennen Israël niet.

Ook voor Rusland geldt het zelfde als Turkije.
Uh, Rusland ligt de belangrijkste stad in Europa en ten tijde van de Sovjet-Unie was Rusland praktisch de helft van Europa.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Martijn Steinpatz BerichtGeplaatst: 23 Jun 2008 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Dec 2005
Berichten: 751

Voor Rusland geldt hetzelfde als Turkije; een gedeelte ligt in een gebied wat tot Europa wordt gerekend. Ik geloof dat de grens iets achter Moskou ligt.

Israel is begin jaren zeventig dankzij de Arabisch sprekende landen uit de Aziatische liga geknikkerd - ze weigerden simpelweg tegen ze te spelen. Ze hebben een tijdje gezweefd tussen de UEFA en de Oceanische liga (onder andere Nieuw Zeeland en Samoa), maar zijn uiteindelijk in 1991 erin opgenomen.

Volgens mij mag je trouwens kiezen waarin je uit wil komen, als je het goed kan beargumenteren. Australië zit bijvoorbeeld in de Aziatische competitie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 23 Jun 2008 15:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

@ Joni

Ik bedoelde het op de manier als Martijn het zei.
Citaat:
Voor Rusland geldt hetzelfde als Turkije; een gedeelte ligt in een gebied wat tot Europa wordt gerekend. Ik geloof dat de grens iets achter Moskou ligt.

Want dat snapte ik ook wel hoor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CengizMan BerichtGeplaatst: 25 Jun 2008 22:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Aug 2007
Berichten: 534

Helaas Turkije heeft op een wel hele aparte manier verloren. Was ook te voorspellen met zo weinig spelers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 25 Jun 2008 23:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Apr 2007
Berichten: 3757

is de keeper ontslaan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 25 Jun 2008 23:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

dnarbeis schreef:
is de keeper ontslaan?


Voor een land voetbal is anders dan voor een club. Dus hij heeft nooit een baan gehad.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 25 Jun 2008 23:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Kom op man, niet zo zeuren op Rustu. Lehmann keepte vandaag nog slechter, en daarnaast heeft de 1e doelman zichzelf uitgeschakeld met die duw.

Verder jammer voor Turkije, knap gespeeld vanavond maar op het einde winnen die ***duitsers weer. Eerlijk gezegd ben ik trotser op Nederland dat een paar wedstrijden geweldig voetbal speelt, dan Duitsland dat wint kut beschamend voetbal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jervans BerichtGeplaatst: 01 Jul 2008 11:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Sep 2006
Berichten: 389

Spanje gewonnen, en ik een gedeelde 1e plaats met Jrav

Ben blij dat die verdomde Duitsers niet hebben gewonnen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 7 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group