Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende  
dark lars BerichtGeplaatst: 11 Apr 2008 21:42    Onderwerp: FullMetal Alchemist/Brotherhood - PManga & Anime Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

Citaat:
Het verhaal speelt in het begin van de twintigste eeuw in en om een fictief land genaamd Amestris (dat sterk lijkt op Europa). De hoofdpersonen zijn twee kinderen, Edward Elric (Ed) en zijn jongere broer Alphonse Elric (Al). Hun vader (die vier jaar na de geboorte van Alphonse vertrekt) was een alchemist. Beide kinderen zijn dan ook al vroeg bezig met alchemie, de gave om de structuur van materie te begrijpen, af te breken en dan te reconstrueren in iets anders. In de alchemie in deze wereld volgen ze de wet van 'equivalent exchange', of gelijkwaardige ruil. Dat betekent om iets te krijgen moet je iets van gelijke waarde opgeven. In Amestris is alchemie een zeldzame maar gewilde wetenschap, die zelfs in het leger gebruikt wordt door zogenaamde State Alchemists.


eerste keer dat ik hier kijk maar waarom vind je het einde slecht? omdat het niet goed afloopt? ik vind het einde juist geweldig ( neit de film meegerekent) echt een geweldig einde zelfs de beste anime vind ik death note is een goede 2e
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Apr 2008 22:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Het neemt gewoon belachelijke proporties aan in bepaalde lijnen, Envy die in een draak verandert, Wrath die nog meer zaagt om zijn mama, Hohenheim die zo snel opzij gezet wordt, twemaal de poort door met Edward (waarom was die eerste nodig?), FullMetal Archer?. Het open einde op zich vind ik geen probleem, de manier waarop het neergezet wordt wel. Van Pride's einde en Gluttony's einde heb ik wel genoten.

Dit was trouwens origineel commentaar in het reviewtopic, dat was niet de bedoeling. Ik geniet trouwens momenteel ook van de manga. Ik ben benieuwd hoe die gaat aflopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 11 Apr 2008 22:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

Joni Philips schreef:
Het neemt gewoon belachelijke proporties aan in bepaalde lijnen, Envy die in een draak verandert, Wrath die nog meer zaagt om zijn mama, Hohenheim die zo snel opzij gezet wordt, twemaal de poort door met Edward (waarom was die eerste nodig?), FullMetal Archer?. Het open einde op zich vind ik geen probleem, de manier waarop het neergezet wordt wel. Van Pride's einde en Gluttony's einde heb ik wel genoten.


ozo , mee eens het komt ineens allemaal op je af had beter gekunt dat wel maar van de laatste 5 minuten kreeg ik toch echt wel kippenvel echt mooi in die trein enzo echt een toppper vind ik. Maar zoals je zei ineens die draak enzo beetje raar en die gate vind ik soewieso een beetje vaag
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 15 Apr 2008 18:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

In de manga valt het me trouwens op hoe goed Kimbley uitgewerkt is. Zijn psychopaatpersoonlijkheid blijft bewaard, maar buiten gevechten is hij ongelofelijk berekend en slim. Dat voegt een belangrijke dimensie toe aan zijn personage. Sloth is ook een pak meer Sloth, er was niets Sloth aan de Sloth in de anime. Aan de andere kant, ik ben minder onder de indruk van Father. In de anime was hij een beter personage dan nu.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Jun 2008 08:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Oh, tijdsprong in de manga: Ed is gegroeid!
http://ranobe.com/up/src/up277572.jpg
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 15 Jun 2008 00:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

ik heb vandaag deel 1 gekocht

hoe duur koop jij ze joni? want ik moet er meer voor betalen dan bijv een death note
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 15 Jun 2008 08:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

dark lars schreef:
ik heb vandaag deel 1 gekocht

hoe duur koop jij ze joni? want ik moet er meer voor betalen dan bijv een death note
€10,90 geloof ik
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 15 Jun 2008 15:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

weet jij waarom ze duurder zijn dan andere manga's ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 15 Jun 2008 16:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Nee, het is ook raar want ze worden door dezelfde uitgever uitgegeven in Noord-Amerika. Misschien moet Viz meer betalen aan de makers van FMA dan aan die van Death Note.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 15 Jun 2008 16:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

Ja ik vond het ook al raar, ik betaal 9,05 € voor de engelse. Hij heeft wel een mooiere cover maar het boekje is wel een stukje dunner dus ik snap niet echt waarom ik nou 2,50 meermeot betalen. Maar dat zou best eens waar kunnen zijn

edit:

ik heb net de eerste paar bladzijdes gelezen van deel 1 en het is echt goed. De humor is ook echt goed ..dat wist ik al wel maar het is toch al een tijdje geleden dan ik de anime zag

Edit 2: HAaaa echt leuk ik vind ed trouwens een van de stoerste anime personages
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 19 Aug 2008 00:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

ik heb net de laatste episode gezien van FullMetal Alchemist (alleen de anime niet de film xD) en vond hem super :p wel een beetje jammer dat father er zo weinig in voor komt en het einde ging een beetje snel maar de laatste scene was wel heeel mooi ik ben erg benieuwd naar de film die ik morgen waarschijnlijk ga kijken. ook al hoor ik wel dat de film niet zo goed is :S maarja ik zal morgen mn mening er over hebben xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 19 Aug 2008 06:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

ik vindde film wel goed, ziet er allemaal heel mooi uit , maar je meot hem los zien van het verhaal
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 21 Aug 2008 11:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Zoals de geruchten al een poosje zeiden komt er een FMA "sequel". Waarschijnlijk eentje die de manga volgt, maar er zijn nog geen details.

http://www.animenewsnetwork.com/news/2008-08-20/new-fullmetal-alchemist-tv-anime-series-confirmed

De geruchten zeiden ook dat er een Darker Than Black 2 komt, hier hoopte ik persoonlijk nog meer op dan een FMA 2.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zokun90 BerichtGeplaatst: 21 Aug 2008 15:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jan 2008
Berichten: 393

Vet Kan niet wachten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 23 Aug 2008 12:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

ze gaan dus een nieuwe FMA maken maar dan degene die compleet de echte manga volgt?? dus ze gaan het vanaf af het begin overnieuw doen dus je krijgt weer de afleveringen met Nina en met die stad waar je voor de eerste keer de nep philosepher stone ziet?? dat lijkt me best wel hard alleen wel jammer dat de eerst afleveringen van de nieuwe FMA dan wel een beetje zullen gaan lijken op de eerste FMA afleveringen maarja xD wanneer komen dan eigenlijk de nieuwe afleveringen??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 23 Aug 2008 12:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Het is voorlopig een gerucht
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 23 Aug 2008 13:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

shikamaru schreef:
ze gaan dus een nieuwe FMA maken maar dan degene die compleet de echte manga volgt?? dus ze gaan het vanaf af het begin overnieuw doen dus je krijgt weer de afleveringen met Nina en met die stad waar je voor de eerste keer de nep philosepher stone ziet?? dat lijkt me best wel hard alleen wel jammer dat de eerst afleveringen van de nieuwe FMA dan wel een beetje zullen gaan lijken op de eerste FMA afleveringen maarja xD wanneer komen dan eigenlijk de nieuwe afleveringen??


2008 zal het niet worden, reken eerder maar op Q2/Q3/Q4 2009 of misschien zelfs later.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 23 Aug 2008 13:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

De manga zal ook eerst afgewerkt moeten raken indien het gerucht klopt. FMA loopt namelijk in een maandelijks magazine en dan duurt het even om op te schieten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 16 Dec 2008 10:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

het is al een weekje bekend, maar ik dacht ik zeg het maar als nog. de nieuwe fullmetal alchemist anime komt April 2009 .

Bron: http://www.animenewsnetwork.com/news/2008-12-07/new-fullmetal-alchemist-tv-anime-to-premiere-in-april
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vaizard BerichtGeplaatst: 16 Dec 2008 13:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 241

:o Nice ben benieuwd
Van mij mogen ze ook wel verder gaan met hunter x hunter ^^
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 16 Dec 2008 13:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Ik ben bij de manga gestopt bij 16, het werd me allemaal te langdradig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 16 Dec 2008 14:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

konnichiwa schreef:
Ik ben bij de manga gestopt bij 16, het werd me allemaal te langdradig.
Ik ben ook gestopt bij 16, maar dat is eerder toevallig omdat 17 er nog niet is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 16 Dec 2008 15:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Mjah heb de volgende al, lees ze in het frans btw. Als ik iets lees dan is het wel iets van Tezuka omdat die zijn verhalen meestal kort zijn (voornamelijk Black Jack) of iets lolligs a la yotsuba.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 22 Feb 2009 17:52    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Op 5 april begint het nieuwe seizoen FMA.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 22 Feb 2009 19:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Joni Philips schreef:
Op 5 april begint het nieuwe seizoen FMA.

Mooi, goed dat je het zegt, Joni. Ik hoop dat het tweede seizoen net zo goed wordt als het eerste seizoen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group