Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Wat Vinden jullie gamed gebruikers van de Wii
Goed ik hou hem
50%
 50%  [ 14 ]
Spijtig dat Nintendo zo verder is gegaan
46%
 46%  [ 13 ]
Man hou je mond en laat ons met rust!!
3%
 3%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 28

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Paul_jambers BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 04:58    Onderwerp: Wat vinden mensen nou echt van de WII Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Mei 2006
Berichten: 185

ten eerste als deze topic of iets wat er op lijkt al bestaat verwijder deze maar

Ik persoonlijk heb het wel gehad met de Wii na al jaren Nintendo fan te hou ik er bijna mee op. ik wacht nog mario kart Wii af als dat niks wordt ga die de deur uit. Hoe het zo komt? hier de reden.

Zelda TP: Was toen ik hem opstartte en na mijn onmenselijke hype voor de game nog best goed te doen maar na eenmaal de eerste 3 pieces voor Midna gehaald te hebben er erachter te komen dat er daarna nog 5 tempels zijn had ik iets van WTF!! nog maar 5?? (ik dacht dat die grootser zou zijn dan OOT) nog meer wat mij teleurstelde was nutteloze items nog steeds niet uit je zwaard kunnen schieten maar 2 zwaarden kansloos dure armor die extreem nutteloos is en weinig echt leuke side-quests en als laatste de moeilijkheidsgraad mensen kom op ik bedoel ok ik snap dat het een GC exclusive was en naar de Wii werdt geport en de Wii voor het grote publiek moest zijn maar zo makkelijk is vrijwel kansloos. (volgens mij had Nintendo een groot episch verhaal verzonnen "eerste trailer" maar nadat ze wisten dat ze het op de Wii moesten uitbrengen veel geknipt en spijtig genoeg veel verandert)

Metroid Prime 3: Na het geweldige deel 1 in mijn ogen echt een goede overzetting van 2d naar 3d en het matige deel 2 verwachtte ik veel van deel 3. Motion controls, nieuwe standaart voor fps ok laat maar komen. Ik kan eigenlijk niks slechts zeggen over deze game maar ook niet veel goeds de besturing en motion werkte lekker en voelde fris moest na deze game echt weer wennen aan Gears maar wat hebben ze met de metroid serie gedaan?? volgens mij was de Metroid Serie altijd wel een game waar backtracken essentieeel was maar dat hebben ze er helemaal uitgelaten om het meer actie orientated te maken. (naar mijn mening weer om een groter publiek aan te spreken ipv de echte Nintendo hardcore) en de moeilijkheidsgraad lag weer laag. (moet wel eerlijk toegeven dat ik hem geen 2de x heb gespeeld op die extra moeilijkheidsgraad) maar ik ben niet zo van games 2 x spelen tenzij het echt een geweldig goede game is.

Als laatste en ik hou het kort Mario Galaxy: Het is een goede game zitten een paar pittige stukken in zoals in het toy level mario en luigi gezicht met die panelen die naar beneden vallen en pak alle muntjes of weet ik wat het ook alweer was) ja daar ben ik extreem veel leventjes kwijt geraakt maar zelfs de 3 Green stars levels ben ik amper af gegaan alleen dat level met die bel was pittig. bossbattles waren zo zo niet extreem moeilijk vooral bowser op het eind niet.

Ik heb niet veel andere games op de Wii gekocht maar wat ik gespeeld heb vind ik dat het hele motion gedeelte wordt gepusht waarom helemaal met mn wiimote mikken op press strart in plaats van gewoon een knopje drukken? hebben ontwikkelaars echt niks beters te doen met dat ding zitten hun er ook mee??

sorry voor mn te lange verhaal maar ik moest het echt even kwijt.
maar om terug te komen op het onderwerp wat vinden jullie nou van deze creatie van Nintendo?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lawliet BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 07:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

We zitten in twee kampen. casual en core. Ik vind dat de casual games een beetje de core games aantasten neem Mario Galaxy bijvoorbeeld die was veel te makkelijk. Shigeru Miyamoto wil games maken die iedereen kan spelen maar dat is niet altijd zo. De Wii gamers in het algemeen zijn heus wel tevreden want Nintendo heeft al veel van onze oude games terug gebracht op de Wii, Super Paper Mario, Mario Kart Wii, Mario Strikers, Smash Bros, etc. Dus eigelijk vind ik dat we niet mogen klagen maar juist toe juichen. Niet te vergeten de Third Party games zo als No more Heroes, Zack and Wiki, Okami Wii, etc.

De hele Wii mote en swingen gedoe vind ik eigelijk ook maar niks hou het maar gewoon lekker bij de oude controller Gelukkig heeft een paar games deze optie om te spelen met de GC controller Maar sommige games zijn hier wel geschikt voor zo als Zack and Wiki

Kortom ik vind de Wii gewoon een leuke console. Hou van de PS3, hou van de 360, hou van de Wii. Ik heb altijd vetrouwen in Nintendo


Laatst aangepast door Lawliet op 09 Apr 2008 16:08; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 16:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Ik had weinig verwachtingen voor de Wii en dat is maar goed ook. Wii Sports, Rayman en Super Mario Galaxy hebben mij bij de release plezier gegeven. Mijn andere titels stelden teleur. Galaxy en Wii Sports gaan gelukkig lang mee. Vele ontwikkelaars denken dat WiiMote innovatie & gameplay is en dat ze het dan kunnen veroorloven om ondermaatse gameplay aan te bieden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Snakesonic BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 16:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 01 Feb 2007
Berichten: 188

Nintendo is helemaal de verkeerde kant gegaan.
De gamecube was geweldig en had geweldige games.
De Wii presteert ondermaats.
TP viel zwaar tegen, ik had helemaal geen gevoel dat ik de wereld moest redden.
Galaxy vond ik erg tof, maar het zal bij mijn niet zon sterke indruk achter laten super mario 64.
Metroid Prime 3 vind ik helemaal niet zo geweldig met die wii-besturing het belemmert mijn speelervaring.
Zack & Wiki is een toffe game die perfect voor de wii gemaakt is, maar deze kan mijn ook niet genoeg boeien.
No More Heroes was een leuke game, maar ik had toch wel wat meer verwacht van de Killer 7 ontwikkelaar, hij heeft het echt op safe gespeeld.
Nou, dat waren de goede games
Hoewel de Gamecube toendertijd niet goed liep, was die kwalitatief een stuk beter. Aan het begin van de Wii had ik echt zoiets van dit wordt de toekomst, maar nadat ik het allemaal even uitgeprobeerd heb ben ik tot de conclusie gekomen dat ik toch liever 'gewone' games speel. Voor mij heeft Nintendo zijn beste tijd gehad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 16:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Eerst verwachte ik er echt niet veel van...

Ik haatte het zelf;.. Maar games zoals SMG zijn zo GOOOEEEDD waardoor ik heel blij ben dat ik een Wii heb.

En de lijst van zeer goeie games dat ik heb op de Wii word alsmaar groter en is zelf al groter dan die van de X360...die van de PS3 is nog zeer kleintjes..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CengizMan BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 17:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Aug 2007
Berichten: 534

Snakesonic schreef:
Voor mij heeft Nintendo zijn beste tijd gehad


Omdat hij één generatie op casual gamers toevertrouwd?
Dat is de zwakste argument die ik in jaren heb gehoord.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pizzarulez BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 19:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Mei 2006
Berichten: 740

De wii is top ^^ Nintendo is TOP..

aan dat alles is nix te verwijten.

Kijk maar naar:

Mario galaxy
Metroid prime
Zelda
etc etc..

De blame dat de wii zou ''zuigen'' Komt puur door de 3d party developers.

Dus mijn reactie op de vraag wat ik van de wii vind:

TOP =D
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 19:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Ja, maar ik heb nergens het gevoel dat ik iets aan het spelen ben dat niet op de GC kan. Enkel Mario Galaxy voelt goed aan. MP3 is een goede verderzetting van MP2 en MP1, maar dat zijn GC spellen, Zelda is een GC spel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CengizMan BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 19:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Aug 2007
Berichten: 534

Maar MP3 was al in ontwikkeling VOOR dat de Wii werd aangekondigt. TP is bovendien een port van een GC titel, dus daar moeten jullie zoiezo niet over klagen dat het geen next-gen gevoel geeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marino BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 20:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Okt 2006
Berichten: 16777215

k weet dat de controls eigenlijk gewoon zuigen, ze zijn helemaal niet zo 'next gen'. het enige wat de wii-mote bezit is een infrarood lampje met 2 bolletjes die bepaalde var's regelt, een microfoontje en een sensor die waarneemt of je hem schud. als je zo kijkt zal er dus nooit zeg maar een starwars spel op de wii waarbij je het echte lichtzwaard in je hand hebt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CengizMan BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 20:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Aug 2007
Berichten: 534

Wat ik echt erg vond en vind is de D-Pad, zo oncontroleerbar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stefan L BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 21:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2006
Berichten: 667

Ik heb er eentje gekocht op de release datum maar ik heb deze later weer geruild voor een 360, ik vind de games daarop toch leuker. Ik vond veel games op de Wii lijken op cubegames en daardoor kon het me niet echt meer boeien.

Maar mocht er een fixe prijsdaling komen wil ik het zeker overwegen om er weer eentje te halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kingsora BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 21:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Jan 2007
Berichten: 1925

Weet je mijn vriendin heeft een Wii en dat bewijst perfect waarom Ninty zoveel succes heeft. Zij heeft nooit gehouden van gamen, maar na het zien van reclamespots en het gedacht dat zwaaien wat leuk is heeft ze hem toch gekocht.

Zij heeft nu 4 games waaronder 2 cutgames die ze nu niet meer aanraakt, leuke covers zei ze.
De Wii is nu bij haar aan het verstoffen buiten af en toe voor Wii Sports gast hij nog is op.

De Wii heeft nu naar mijn mening wel enkele prachtige games, maar te weinig gewoon goede games. Ach bij Nintendo wrijven ze zichzelf nu in de handjes, zij hebben immers miljoen casual klanten gelokt. Alleen blijft de echte Nintendo gamer wat in de kou staan.

Een Zelda in next-gen graphics wordt nog enkele jaren wachten jammer genoeg, wat zwaaien is niet genoeg voor mij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 21:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Mario Kart en Smash bros die er aan komen vind ik dat we voorlopig niet mogen klagen. Nintendo kan nog een paar andere toppers laten komen zo als F-zero Wii, Kid Icarus Wii, Pikmin Wii, Star Fox Wii, etc. Als Nintendo slim is om deze games te laten ontwikkelen hebben core gamers niks te klagen. 3d party ontwikkelaars moeten ook een steentje bijdragen. We hebben ook de WiiWare daar verwacht ik ook wel wat leuke games van.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nintendo Power BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 22:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jun 2007
Berichten: 219

de wii, is een awesome console, ik geef toe er zijn heel veel makkelijke spellen, maar ik zit alsnog nog steeds erop te spele, de wii houd mij dus goed bezig, soms TE goed XD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CengizMan BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 22:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Aug 2007
Berichten: 534

De Virtual Console is ook een geslaagd programma op de Wii, hoewel er nooit korting ofzo iets is... Up untill now... XD (inside joke voor degene die SSBB fora las )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Condigy BerichtGeplaatst: 09 Apr 2008 23:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Mei 2007
Berichten: 14

Ik vind hem wel best oke,khad wat vooroordelen over de wii(snel beu en oninteressante en games).
Maar ben van mening veranderd,nu moeten er gewoon goede games uitkomen die me aanspreken(zoals Zelda<3 of ssbb)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 10 Apr 2008 03:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

@Marino het is wel de meeste next gen controller van deze generatie, ik zie echt niet in hoe PS3 of X360 meer next gen zijn.

@Michaël: Alleen blijft de echte Nintendo gamer wat in de kou staan.

En dit moeten we horen van een Die hard PS fan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 10 Apr 2008 08:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

konnichiwa schreef:
@Marino het is wel de meeste next gen controller van deze generatie, ik zie echt niet in hoe PS3 of X360 meer next gen zijn.
Betere AI, betere physics, meer gameplaymogelijkheden, ... Zo kunnen de PS3 en de 360 meer next-gen zijn. Ik ben het niet eens met het motto dat als de controller next-gen is de games en de console dat ook zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 10 Apr 2008 13:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Joni Philips schreef:
konnichiwa schreef:
@Marino het is wel de meeste next gen controller van deze generatie, ik zie echt niet in hoe PS3 of X360 meer next gen zijn.
Betere AI, betere physics, meer gameplaymogelijkheden, ... Zo kunnen de PS3 en de 360 meer next-gen zijn. Ik ben het niet eens met het motto dat als de controller next-gen is de games en de console dat ook zijn.


Uhmz ik had het dus specifiek over de controller;
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 10 Apr 2008 16:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

En so, wat is het nut van de next-gen controller als de minst next-gen controller de meeste next-gen vernieuwing biedt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 10 Apr 2008 17:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ik vind dat de Wii het best wel kan opnemen tegen de PS3/360. Neem Galaxy, die ziet er zo mooi uit zou haast zeggen dat hij voor de 360 kwam... Bij wijze van spreken natuurlijk Ben ook blij dat de Wii wat anders is dan zijn tegenstander want dat geeft juist de vernieuwing(Controls). ik hoop dat de volgende Nintendo console ook voor de volle kracht gaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 10 Apr 2008 17:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Joni Philips schreef:
En so, wat is het nut van de next-gen controller als de minst next-gen controller de meeste next-gen vernieuwing biedt?


Ik heb ook dan niet over de nut van de controllers maar over de controllers "design' .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kingsora BerichtGeplaatst: 11 Apr 2008 00:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Jan 2007
Berichten: 1925

konnichiwa schreef:
@Michaël: Alleen blijft de echte Nintendo gamer wat in de kou staan.

En dit moeten we horen van een Die hard PS fan?
Is toch ook zo, of dat sony het goed doet of niet dat laat ik buiten beschouwing.

Kan een echte grote ninty fan eerlijk zegge dat hij perfect tevreden is en niet het gevoel heeft dat die iets mist?

btw ik heb niets tegen ninty he, casual games kunnen ook leuk zijn alleen wordt de controller bij sommige games net iets teveel in je strot geramd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 11 Apr 2008 00:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

In de kou staan =/= perfect tevreden =p.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group