Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende  
shikamaru BerichtGeplaatst: 01 Jul 2007 13:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

heb net de laatste ep gekeke van death note vond het egt een ziek goeie anime.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Yessica BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007 16:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2007
Berichten: 8

lekker veel bloed op t einde
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
wackyprofessor BerichtGeplaatst: 07 Jul 2007 19:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 15 Mei 2006
Berichten: 556

Onverwachts einde (lees de manga niet) dacht echt dat Light ging winnen van N.. maarjah vond wel dat Light op een waardiger manier kon sterven.
Maar aan de andere kant wel prachtig triest. Goede anime serie ook.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 01 Mei 2008 16:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

ik heb een death note filmpje gemaakt http://youtube.com/watch?v=p1iRSegwl_c wat vinden julllie ervan

graag als iemand nog iets weet qua verbetering zeg het
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 01 Mei 2008 16:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Death Note was gewoon echt prachtig. Heb de Manga al gelezen en de anime heb ik bijna af gekeken. Ik vind persoonlijk de anime beter dan de manga vanwege het betere einde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 01 Mei 2008 16:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Eerlijk gezegd, ik vind de manga beter uitgewerkt. Near en Mello waren allesbehalve populair, in de anime werd daardoor hun stuk geraced. In de manga komen ze beter over.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 01 Mei 2008 18:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

de goed opgebouwde spanning, de vele plotwendingen en goed uitgewerkte personages maakt voor mij death note tot één van de beste animé , maar ik heb de manga niet gelezen, dus ik kan beide niet met elkaar vergelijken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 11:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

ik vind de manga en de anime erg goed lees zelf nu de manga alleen sommige momenten zijn veel harder in de manga, maar welke nou echt beter is weet ik niet kan ik pas oordelen als ik de manga helemaal heb gelezen. de manga heeft als het goed is een net ander einde want er is namelijk ook nog een manga die dan uitlegt hoe het na de dood van Kira/Light gaat.
tot nu toe (heb net volume 7 uit) vind ik de manga beter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 12:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Joni Philips schreef:
Eerlijk gezegd, ik vind de manga beter uitgewerkt. Near en Mello waren allesbehalve populair, in de anime werd daardoor hun stuk geraced. In de manga komen ze beter over.


^ helemaal mee eens.

Maar achteraf had de manga ook moeten eindigen bij de dood van L. De films zijn eigenlijk zeer matig (het acteerwerk van Japanners... *cringe*) maar het einde is zooo veel beter dan de manga. Near en Mello zijn interessante characters maar komen niet goed naar voren in het 2de deel van de manga.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 12:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

L was gewoon te populair en Ohba heeft ook nooit moeite gedaan om hen geliefd te maken. Met L moest je wel meeleven, zeker op het moment dat hij Light zijn beste vriend noemt. Near aan de andere kant begon met te vertellen dat Light incompetent en een leugenaar was, geen goede manier. Eerlijk gezegd, Light had gewoon iedereen moeten doden na de dood van L, of toch minstens Aizawa en Mochi. Matsuda is te stom om iets te beseffen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 12:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Denken jullie trouwens ook dat er ooit een nieuwe Deat Note komt?

In Death Note 13 staat dat heel meschien nog een Death Note in de wereld kan bestaat. Dus die bluf wat Light tegen Near zei kan waar zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 18:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Joni Philips schreef:
Matsuda is te stom om iets te beseffen.


Nadat Light 5 keer had gezegd dat hij toch echt Kira was begon Matsuda wat te vermoeden, hoor

Denk niet dat er een vervolg op Death Note komt. Geen offciele, in ieder geval - wat ik van Ohba begrijp wil ze andere projecten gaan doen. Hopelijk nog weer eens zo'n slim verhaal, misschien gewoon een realistische mysterieuze thriller? Met wat puzzel elementen a la Dan Brown lijkt me wel wat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 18:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Nog even een leuk vraagje: was hier iemand voor Light?

Ik denk dat iedereen wel wat sympatie voor hem kan ontwikkelen, maar wat mij betreft is hij toch echt de bad guy - ik ben tegen de doodstraf en hij speelt eigen rechter. Maar ik ken vele, vele mensen die het helemaal met Light eens waren. Zelfs mensen die eigenlijk tegen de doodstraf zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 19:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Het is eigenlijk niet moeilijk om jezelf in de schoenen van Light te plaatsen. Ik kan zijn reden zeker begrijpen, in de strijd tegen Near en Mello hoopte ik wel dat hij zou winnen. Zijn daden zijn erg, maar eigenlijk is het effect fantastisch en in deze gewelddadiger wordende maatschappij een zege.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 02 Mei 2008 21:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ik was het eens met L en Near. Ik had zo idee als Kira het lukte om alle geweld en criminelen te verwijderen dat de belans van de wereld in elkaar zou storten. Death Note is een ras echte topper .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 01:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Joni Philips schreef:
Het is eigenlijk niet moeilijk om jezelf in de schoenen van Light te plaatsen. Ik kan zijn reden zeker begrijpen, in de strijd tegen Near en Mello hoopte ik wel dat hij zou winnen. Zijn daden zijn erg, maar eigenlijk is het effect fantastisch en in deze gewelddadiger wordende maatschappij een zege.


Echt? In de strijd tegen N en M draaide Light zo erg door (mensen die vreemd gaan de doodstraf? mensen die lui zijn ook? ) dat hij gewoon weg de bad guy was. En zijn arrogantie werdt alleen maar erger, vond ik ook niet fijn - het feit dat Misa constant bij hem was hielp ook niet.

Het effect is inderdaad fantastisch, maar zeer vergelijkbaar met een dictator. Is een dictator die er voor zorgt dat iedereen zo bang is dat ze geen misdaden meer plegen een goede leider? Het had natuurlijk ook andere dingen tot gevolg; mensen durfden hun eigen mening niet meer te uiten (dat krijg je bij een dictatuur).

Daarnaast weet Light niet zeker dat iedereen die hij gedood had terecht was. Hij doodde ook mensen die door de rechter onschuldig verklaard waren - ik ben het niet helemaal mee eens met ons (en het internationale) rechtsysteem maar dit betekent simpelweg dat Light vele, vele onschuldige mensen heeft vermoord. Nou zou je kunnen zeggen "tja, dat is de prijs van een schone wereld" - maar moet je eens voorstellen dat iemand die je lief hebt opeens onterecht gedood wordt door een dictator. Light is op veel manieren niet anders dan Stalin, Hussein of Hitler.

Of te wel, een te grote prijs om te betalen voor minder criminaliteit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 02:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

En mensen posten ook criminelen op het internet met naam en foto. Het kunnen ook onschuldige mensen zijn.

Gaat iemand hier ook de novel Death Note Another Note: The Los Angeles BB Murder Cases kopen? Ik wel, want wil wel lezen hoe L het bij zijn vorige zaken deed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 03 Mei 2008 08:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Uchiha_Shadow schreef:
Echt? In de strijd tegen N en M draaide Light zo erg door (mensen die vreemd gaan de doodstraf? mensen die lui zijn ook? ) dat hij gewoon weg de bad guy was. En zijn arrogantie werdt alleen maar erger, vond ik ook niet fijn - het feit dat Misa constant bij hem was hielp ook niet.

Dit zijn ook misdaden natuurlijk, maar geen misdaden die beschreven staan in de wet. Hij probeert een Utopia te creëren. Natuurlijk werd hij arrogant, dat gaat steeds gepaard met macht. Ik vind zijn daden dan ook erg.

Uchiha_Shadow schreef:
Het effect is inderdaad fantastisch, maar zeer vergelijkbaar met een dictator. Is een dictator die er voor zorgt dat iedereen zo bang is dat ze geen misdaden meer plegen een goede leider? Het had natuurlijk ook andere dingen tot gevolg; mensen durfden hun eigen mening niet meer te uiten (dat krijg je bij een dictatuur).

Op zo'n momenten is de vraag, does the end justify the means? Kun je martelen goedkeuren als je hiermee bijvoorbeeld kunt vermijden dat een bom ontploft? Light gedraagt zich ook zo.

Uchiha_Shadow schreef:
Daarnaast weet Light niet zeker dat iedereen die hij gedood had terecht was. Hij doodde ook mensen die door de rechter onschuldig verklaard waren - ik ben het niet helemaal mee eens met ons (en het internationale) rechtsysteem maar dit betekent simpelweg dat Light vele, vele onschuldige mensen heeft vermoord.
True, in dat opzicht verkies ik de Light van de film die reageert uit teleurstelling in het Japanse rechtsysteem waarbij het duidelijk was de vrijgesproken mensen niet onschuldig zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 21:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

OMFG ik heb net het einde gelezen. Ik vind deze anime de beste die ik heb gezien, beter dan fma en dbz, mijn favorieten tot dusver:P

ik was wel voor kira, hoewel hij eigenlijk door zijn nonchalanche... niet spoilen LARS !

Maar er is toch nog een death note?die begraven ligt in het bos? ! dat weet ik bijna zeker, niet 100%omdat het nogal verwarrend was wie wie zijn death note nou had

is het einde van de anime beter of niet want ik vond het einde van de manga erg goed, maar ik vond het wel jammer dat het zo afliep
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 21:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Even manga deeltje 13 erbij halen. Er waren vier Death Note op Aarde.

1. De Death Note van Gelus, gebruikt door Misa, Light, Mikami, wordt 'verbrand' door Near. Dit was de Death Note die werd begraven.
2. De Death Note van Ryuk, gebruikt in het laatste hoofdstuk door Ryuk. Samen met Ryuk in Shinigami wereld.
3. De Death Note van Sidoh, Ryuk geeft hem aan Light, ook gebruikt door Higuchi en Mello. Nu terug bij Sidoh in de Shinigami wereld.
4. De Death Note van Rem. Eigendom van de Task Force om Mello te bestrijden. Samen met Death Note 1 verbrand door Near. Deze Death Note is mogelijk vervalst door Light en bestaat dus mogelijk nog steeds.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

van gelus, wie is dat nou , oooww ik hoop zooo dat er nog een vervolg komt dit was echt super goed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

dark lars schreef:
van gelus, wie is dat nou , oooww ik hoop zooo dat er nog een vervolg komt dit was echt super goed
Gelus is die lapjes Shinigami die sterft omdat hij toekijkt op Misa.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 22:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

owjaa helemaal aan het begin !

ik vond het einde echt goed eigenlijk toch hoor ik sommigen klagen. Hoe had het dan moeten eindigen vraag ik me af
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 23:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Bijna iedereen wou dat Light wint. Denk dat de redenen zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 27 Mei 2008 23:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

hmm ik had ook liever gehad dat light won maar ik vond dit einde wel beter anders zouden alle mensen die tegen hem strijden dood zijn gegaan . Ik kan de reactie van light oko wel begrijpen als ze niet dood gaan als die gozert die namen erin schrijft. net als een verwent kind dat zijn zin niet krijgt. De reactie van die mikami vind ik wel vreemd. wel duidt dat erop dat light te nonchalant is gewornden en te veel op zijn eigen kunnen/instinct vertrouwd.

ook is die laatste blz vet met die cult groep. zo heeft light toch nog een beetje nalatenschap
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group