Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
ingomar BerichtGeplaatst: 29 Sep 2007 00:37    Onderwerp: Access point is beveiligd Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Sep 2007
Berichten: 2

eej, ik post dit omdat ik verbinding met mijn wii wil maken met het internet, Alles heb ik gedaan, alleen nu heb ik een Access point geselecteerd(die van ons) maar die is beveiligd. Weet iemand misschien waar ik de code kan vinden?

Alvast bedankt! Groeten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 29 Sep 2007 08:37    Onderwerp: Re: Access point is beveiligd Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

ingomar schreef:
eej, ik post dit omdat ik verbinding met mijn wii wil maken met het internet, Alles heb ik gedaan, alleen nu heb ik een Access point geselecteerd(die van ons) maar die is beveiligd. Weet iemand misschien waar ik de code kan vinden?

Alvast bedankt! Groeten


Die code (ik neem aan het wachtwoord) zit bij je draadloze netwerk zelf. Deze is standaard bij iedere router, ervanuitgaande dat je hem erna niet zelf aangepast hebt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
ingomar BerichtGeplaatst: 29 Sep 2007 22:45    Onderwerp: oke Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Sep 2007
Berichten: 2

oke, en waar kan ik die vinden?

groeten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 29 Sep 2007 23:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Als je niet weet hoe je aan die beveiliging gekomen bent kun je het beter vragen aan de persoon die deze heeft ingesteld, want erachter komen gaat niet al te makkelijk worden.

Desalniettemin: Als je de code wilt weten zul je moeten inloggen op je router. Aangezien er veel routers zijn en het IP adres per router weer anders is kan ik je niet meteen zeggen hoe je hem moet benaderen.
De makkelijkste methode is gewoon het boekje van je router erbij te pakken, en daarin lezen over hoe je bij de beveiligingsinstellingen kunt komen. Als je het boekje kwijt bent kun je deze vaak ook downloaden van de website van de fabrikant van de router.

De ietwat lastiger methode is om zelf op onderzoek uit te gaan. Kies hiervoor in Windows Start -> uitvoeren -> type "cmd" (zonder aanhalingstekens) en dan OK. In het schermpje wat je dan krijgt typ je ipconfig <enter>. Dan krijg je een lijst met gegevens. Het getal achter 'Standaardgateway' moet je vervolgens in internet explorer in de adresbalk invoeren.
Als je naar dat adres gaat zul je moeten inloggen op je router. Als het standaardwachtwoord veranderd is zul je niet in de router kunnen komen, je zult dan het wachtwoord moeten vragen aan degene die deze heeft ingevoerd . Anders moet je proberen in te loggen met gebruikersnaam 'admin' en wachtwoord '1234' of 'admin'. Ook hier geldt dat de juiste informatie het makkelijkst in het boekje te vinden is.

Als bovenstaande is gelukt en je in je router zit is het zaak je beveiligingsinstellingen te vinden. Hier kan ik je niet verder mee helpen, omdat elke router enorm verschillend is. Mijn advies is dat je wat door de opties heen bladert tot je een afkorting als WEP of WPA ziet, want dat zijn de twee gebruikte beveiligingsprotocollen.

(For the record: Als je access point een extra kastje is wat je aan je bedrade router plugt kun je hem niet zien via ipconfig. In dat geval kun je alleen via lastige methodes achter het IP adres komen, maar ik neem maar aan dat je router en je access point beide hetzelfde apparaat zijn.)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group