Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
rianvanderbroek BerichtGeplaatst: 15 Feb 2016 16:44    Onderwerp: Gameverslaving Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Feb 2016
Berichten: 1

Hi,

Ik was benieuwd hoe mensen op dit forum tegenover gameverslaving staan. Het viel me op dat grote instellingen gameverslaving al aanbieden als serieuze behandeling/verslaving. Deze staan gewoon tussen het rijtje alcoholverslaving, drugsverslaving en ga zo maar door.

Wat denken jullie. Is gameverslaving net zo moeilijk te verhelpen als deze verslavingen of zitten er toch meer positieve punten aan een gameverslaving dan bijvoorbeeld een alcoholverslaving?

ps: ik kon geen recent topic hierover vinden, vandaar even nieuw leven ^^
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 15 Feb 2016 19:01    Onderwerp: Re: Gameverslaving Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

rianvanderbroek schreef:
Hi,

Ik was benieuwd hoe mensen op dit forum tegenover gameverslaving staan. Het viel me op dat grote instellingen gameverslaving al aanbieden als serieuze behandeling/verslaving. Deze staan gewoon tussen het rijtje alcoholverslaving, drugsverslaving en ga zo maar door.

Wat denken jullie. Is gameverslaving net zo moeilijk te verhelpen als deze verslavingen of zitten er toch meer positieve punten aan een gameverslaving dan bijvoorbeeld een alcoholverslaving?

ps: ik kon geen recent topic hierover vinden, vandaar even nieuw leven ^^

Het zou fijn als die link wat minder verborgen was

Verslavingen zijn altijd lastig te verhelpen en zou ook nooit echt positief gezien moeten worden. Beide verslavingen die je opnoemt zijn funest voor je lichaam, het 1 wat meer dan het ander, maar toch.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 15 Feb 2016 20:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Waarom is het nodig om de verslavingen te vergelijken? Maakt het daadwerkelijk uit of een gameverslaving minder erg is dan een alcoholverslaving? Dat is toch voor elke persoon en situatie anders... Er zijn ook mensen met een verslaving aan sex. Is sex dan meteen een slecht ding voor je gezondheid? Maakt dat het minder erg dan alcohol of gameverslaving? Bij verslavingen gaat het naar mijn mening sowieso niet echt om het 'waaraan', maar juist 'waarom' iemand een verslaving heeft. Verder is het prima dat er instanties zijn waar ze mensen helpen met verslavingen. maakt niet uit welke. Al kan je jezelf dan wel afvragen wat hun expertise daadwerkelijk is of het gebied van games. Om iemand ermee te helpen moet je daar ook wel iets vanaf weten natuurlijk.

Al vind ik de openingspost nogal vaag. Als het voor een afstudeerproject is kan je dat beter erbij vermelden. En als het een reclame ding is, dan is het wel erg slecht xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 16 Feb 2016 13:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ik denk meer wat triggered een verslaving? Depressie, werkloosheid, sociaal achterstand? Zijn er verslavende games? Genoeg apps als candycrusher waarin mensen honderden uren en geld insteken. MMO's (met namen Free2Play) hebben ook aardig een factor erin aangezien het tijdgebonden is en bepaalde events alleen samen met mensen kan doen waarin je moet meeten. MOBA's horen ook wel in dat tegenwoordig.

Ik heb er geen last mee. Deel me tijd prima in sociaal, werk en gaming. Speel ook wel eens MMO's (nu bezig met Blade & Soul) maar dat speel ik meestal solo en lekker op me eigen tempo. Op een luie zondag met grimmig weer speel ik wel lekker veel uurtjes. Ik zeg altijd use the system, don't let it use you :p Vind het zo onzin dat mensen micro transactions gebruiken met namen voor de stomste dingen zoals boosts enzo.

Nog een interessant filmpje over verslaving:
YouTube: toon
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 17 Feb 2016 14:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik deel de mening van de mensen hierboven. Ik ben van mening dat het gamen voor de meeste gamers een bewuste keuze is. Games kunnen wel heel verslavend voelen, je kan je er zo in verdiepen dat je de werkelijkheid even vergeet en dan is het ineens 3 uur in de nacht terwijl je om 10 uur je huiswerk zou maken..

Ik denk dat het in de meeste gevallen zo gaat bij mensen. De games zelf zijn niet de oorzaak van een verslaving, het is namelijk in de meeste gevallen heel makkelijk om een game weg te leggen en er een maand niet naar om te kijken.

Harddrugs en alcohol hoeven ook niet perse verslavend te zijn. Maar naar mijn mening en ervaring om me heen verreist het veel meer discipline om er controle in te houden. Ik heb namelijk nog geen gameverslaafde ontmoet maar wel meerdere drugs en alcohol verslaafde..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 17 Feb 2016 15:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Als ik kijk naar mijn situatie heeft een gameverslaving een achterliggende betekenis. Als ik depressief was waren games een vlucht uit de realiteit en daarom deed ik toen niets anders als gamen. Nu alles goed gaat is gamen gewoon een leuke hobby en doe ik ook veel dingen buiten gamen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group