Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Rene Groen BerichtGeplaatst: 07 Aug 2015 14:25    Onderwerp: [PC] Nieuwe laptop kopen Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Omdat mijn huidige laptop aardig 'op' begint te raken ben ik aan het kijken voor een nieuwe. Nu heb ik helaas te weinig verstand op dit vlak om een verstandige keuze te maken, dus ik kan hier wel wat hulp bij gebruiken. Als eerste mijn vereisten voor de nieuwe laptop:

- De laptop moet vooral snel zijn in dagelijks gebruik, denk aan internetten, online video's afspelen, teksten typen, etc. Ik heb hierbij altijd een tweede scherm aan mijn laptop hangen, waarbij ik op het tweede scherm vloeiend 720p video's wil kunnen bekijken, terwijl ik op het andere scherm vooral aan het werk ben. Om dit tweede scherm te kunnen gebruiken is een VGA verbinding vereist op de laptop.
- 17" scherm.
- QWERTY toetsenbord.
- Zo'n 500GB aan ruimte is perfect, hoeft niet veel meer te zijn.
- DVD brandertje aanwezig, maar dat lijkt me tegenwoordig wel standaard. Blu-Ray afspelen is niet nodig.
- De laptop zal niet dienen om te gamen. Enkel één game moet kunnen draaien en dat is The Sims 4, maar dat hoeft zeker niet op de beste kwaliteit.
- Geluid moet goed zijn, zonder gebruik van externe boxen. Ik verwacht heus geen bioscoopervaring, maar ben bijvoorbeeld erg tevreden over de ingebouwde JBL speakertjes van mijn huidige laptop.
- Ik ben niet merkgebonden.

Qua budget heb ik geen idee wat ik moet verwachten, maar het doel is wel dat de laptop de nodige jaren mee gaat en vooral lekker snel is in het dagelijkse gebruik zoals hierboven beschreven. Ik ben geen PC / laptop gamer, dus op dit vlak hoeft niet nagedacht te worden. Ik betaal dus liever €1200 voor een laptop die enige tijd meegaat met de bovenstaande vereisten in het achterhoofd, dan vijfhonderd Euro minder voor een laptop die na twee jaar tot het model 'grof vuil' behoort.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp en als er vragen zijn hoor ik dit graag!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 07 Aug 2015 23:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

VGA? Wil je dat niet gewoon via HDMI?

Dat zal geheid een Radeon gebaseerd ding worden, die bieden toch ondersteuning voor meerdere monitoren.

Kijk even (Ik weet het, cheesy) op http://tweakers.net/pricewatch/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 08 Aug 2015 12:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Redneckerz schreef:
VGA? Wil je dat niet gewoon via HDMI?

Dat zal geheid een Radeon gebaseerd ding worden, die bieden toch ondersteuning voor meerdere monitoren.

Kijk even (Ik weet het, cheesy) op http://tweakers.net/pricewatch/


Monitor heeft geen HDMI, dus HDMI naar VGA zou kunnen, maar VGA naar VGA is dan makkelijker. Heb gekeken op Tweakers, maar enige sturing is altijd welkom
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 08 Aug 2015 13:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Rene Groen schreef:
Redneckerz schreef:
VGA? Wil je dat niet gewoon via HDMI?

Dat zal geheid een Radeon gebaseerd ding worden, die bieden toch ondersteuning voor meerdere monitoren.

Kijk even (Ik weet het, cheesy) op http://tweakers.net/pricewatch/


Monitor heeft geen HDMI, dus HDMI naar VGA zou kunnen, maar VGA naar VGA is dan makkelijker. Heb gekeken op Tweakers, maar enige sturing is altijd welkom

Let er wel op dat VGA aansluitingen op hun retour zijn. De eerste HDMI-only systemen zijn al uit en worden ook meer aangekondigd. VGA zal natuurlijk nog wel als legacy oplossing blijven, maar het is misschien handig om toch te kijken naar HDMI only (of Displayport)

Ik denk dat je het best af bent met een Core I5, low power, 8 GB geheugen, 500 GB HDD, en dan vooral kijken naar de GPU. Ga je voor AMD, dan kom je algauw bij hun APU lijn uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Wapkaak BerichtGeplaatst: 21 Aug 2015 13:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Apr 2008
Berichten: 5

Als je een nieuwe gaat kopen zou ik sws eentje nemen waar een SSD in zit, puur alleen voor je Windows dus hoeft geen grote SSD te zijn. Scheelt zo gigantisch veel in vergelijking met een gewone. En er is niets mis met VGA dus daar hoef je je niet druk om te maken iig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
esan BerichtGeplaatst: 29 Aug 2015 15:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Aug 2015
Berichten: 2

HP ENVY x360
15.6 inch
1920 x 1080
Intel Core i5-5200U
Intel HD 5500
8 GB
1 TB 5400RPM
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
esan BerichtGeplaatst: 29 Aug 2015 15:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Aug 2015
Berichten: 2

Aangezien je dezelfde laptop elders voor koopt: http://pc4u.org/best-laptop-under-600-dollars/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group