Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Zou jij gebruik maken van een verkoophoekje op gamed.nl ?
Ja
40%
 40%  [ 6 ]
Nee
20%
 20%  [ 3 ]
Hangt van de (ver)koper af
40%
 40%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 15

Auteur Bericht   
Tom_V BerichtGeplaatst: 18 Jun 2007 10:31    Onderwerp: Poll: Verkoophoekje... 'n goed idee? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Aug 2006
Berichten: 1712

Via deze link kun je het voorstel tot een nieuw forum onderdeel eens grondig nalezen.

Kort samengevat: enkele gebruikers zien een verkoophoekje als nieuwe subforum wel zitten. Via simpele tags als [TK], [TR] en [GEZ] kun je aangeven dat je een spel verkoopt, wil ruilen of zoekt.
De twee grootste voordelen hieraan zijn dat je geen extra kosten moet betalen (zoals op bijvoorbeeld ebay) én bovenal dat je meteen het juiste publiek bereikt.
Nadeel zou kunnen zijn dat je moet (leren) mensen vertrouwen. Naar een totale onbekende een spel opsturen om het te ruilen vergt immers wat volwassenheid van beide kanten.

Daarom de pollvraag.
Zou jij van een verkoophoekje op gamed gebruik maken
Kies Ja als je dat zou doen.
Kies Nee als je het niet durft te vertrouwen
Kies Hangt van de (ver)koper af als je denkt dat je je zou laten leiden door de site/forum-bekendheid van de (ver)koper


Laatst aangepast door Tom_V op 18 Jun 2007 10:37; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tom_V BerichtGeplaatst: 18 Jun 2007 10:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Aug 2006
Berichten: 1712

Uiteraard heb ik zelf ja gestemd.
Zelf maak ik al een tijd gebruik van zo'n verkoophoekje-systeem op een ander forum en er is bij mij nog nooit een (ver)koop of ruil foutgelopen.

Als er dan toch eens een rotte appel tussenzit komt die op een zwarte lijst terecht die iedereen in een sticky topic kan raadplegen.
Geslaagde deals kunnen op een gelijkaardige lijst gemeld worden.

Ik ebay behoorlijk veel maar geef de voorkeur aan zo'n forum-systeem, omdat er uiteraard geen kosten bijkomen en het allemaal wat persoonlijker aan toe gaat. Over prijzen valt te praten, weet je
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Fiercy Dragon BerichtGeplaatst: 18 Jun 2007 11:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Aug 2006
Berichten: 809

bij mij hangt het wel van de persoon af, ik ga namelijk niet handelen met iemand die net 1 post heeft... toch wel 100+ posts voordat ik weet dat die persoon te 'vertrouwen' is, iig een actieve member dus...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 18 Jun 2007 11:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Ik heb "Hangt van de (ver)koper af" gestemd. Ten eerste sluit ik liever een deal met een actieve member dan eentje die ik (bijna) nooit zie. Ten tweede hangt het ook van de member af. Als ik het gevoel heb dat die member niet (helemaal) te vertrouwen is, aan de hand van posts o.i.d., zal ik niet zo snel een deal met diegene aangaan.

Maar zeer zeker zal ik gebruik maken van de mogelijkheid.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jun 2007 11:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24890

Devilly schreef:
Ik heb "Hangt van de (ver)koper af" gestemd. Ten eerste sluit ik liever een deal met een actieve member dan eentje die ik (bijna) nooit zie. Ten tweede hangt het ook van de member af. Als ik het gevoel heb dat die member niet (helemaal) te vertrouwen is, aan de hand van posts o.i.d., zal ik niet zo snel een deal met diegene aangaan.
Same here.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FreeMad BerichtGeplaatst: 18 Jun 2007 11:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Aug 2006
Berichten: 513

Devilly schreef:
Ik heb "Hangt van de (ver)koper af" gestemd. Ten eerste sluit ik liever een deal met een actieve member dan eentje die ik (bijna) nooit zie. Ten tweede hangt het ook van de member af. Als ik het gevoel heb dat die member niet (helemaal) te vertrouwen is, aan de hand van posts o.i.d., zal ik niet zo snel een deal met diegene aangaan.


denk ik ook. ik vertrouw hier natuurlijk wel de meeste mensen maar bij nieuwelingen moeten ze zich voor mij nog bewijzen dat ze betrouwbaar zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 18 Jun 2007 12:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17887

Het deel is inmiddels hier te vinden. Lees de regels rustig door en start trading
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
im2 BerichtGeplaatst: 18 Jun 2007 13:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2006
Berichten: 1967

Ik heb gewoon ja gestemd.
Natuurlijk hangt het ook af van de gebruiker maar ik wil ook gerust handelen met iemand die nog niet aan 100 posts zit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Xant1 BerichtGeplaatst: 18 Jun 2007 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Okt 2006
Berichten: 173

Ik heb Ja gestemd, omdat gebruikers die zich niet aan de regels houden op een lijst terechtkomen, en dan wilt niemand meer met hen zaken doen. Het is alleen wel jammer voor degene die dan wordt bedrogen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group