Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 25 Apr 2015 03:50    Onderwerp: PS4: Omega Quintet JRPG Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Okt 2008
Berichten: 209

Ok officieel is de release pas 1 Mei maar gisteren (vrijdag dus) is het spel Omega Quintet verschenen voor de PS4, in mijn ogen de eerste echte nextgen JRPG. Final Fantasy 14 tellen we niet mee en Natural Doctrine was ook niet bepaald je-van-het. Final Fantasy Type-0 was een HD port.
Nee beste gamers, dit is waar het begint:



Vreemd genoeg is de game volledig aan de aandacht van de gamed redactie voorbij gegaan (misschien kwam ie een keer langs bij packshot sunday, zou het niet weten ik heb ze niet allemaal gecheckt). Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet had gedacht dat de game hier zou verschijnen en ook nog redelijk snel na de Jp release (7 maanden). Maar Idea Factory en/of Nippon Ichi staan er inmiddels wel bekend om dat ze japanse games "gewoon" hier uitgeven, met name van Compile Heart. Of een game hier verschijnt maakt doorgaans niet uit, er worden altijd wel screens of trailers gepost, maar bij een search naar deze game kreeg ik geen enkel resultaat.

Bij deze dus. Van wikipedia:
Citaat:
Omega Quintet is a video game developed by Galapagos RPG, a subsidiary of Compile Heart, for the PlayStation 4. A hybrid between an idol simulation game and a Japanese role-playing game, the player plays as Takuto, the manager of the Verse Maidens, an idol group that use the power of song and dance to fight off a phenomenon called the "Blare" and save the world. Omega Quintet is the first game by Compile Heart for the PlayStation 4, and also the first retail game for the PS4 to utilize PlayStation Move. An English version of the game, available in both digital and retail format, has been announced, and will be released on April 28, 2015 in the United States and in Europe on 1 May 2015.

Screens en trailers:











Omega Quintet -- Teaser Trailer | PS4
YouTube: toon

Omega Quintet -- Battle Trailer | PS4
YouTube: toon

De game is o.a. verkrijgbaar bij Nedgame.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GrimHeroAce BerichtGeplaatst: 25 Apr 2015 11:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Sep 2011
Berichten: 206

pardon, legt het wel op neer dat het jouw mening is dat je FFXIV niet mee wilt tellen als jrpg, maar ik vindt het een waardige jrpg/mmorpg

iig, ik zou deze game idd een kans geven ziet er wel interessant uit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 25 Apr 2015 12:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

De game kreeg internationaal ook gewoon zeer weinig aandacht, dus het is ook grotendeels aan mij voorbijgegaan. Ik heb zelfs geen enkel persbericht gehad over het spel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 25 Apr 2015 13:29    Onderwerp: Re: PS4: Omega Quintet JRPG Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Boogieboyz schreef:

Vreemd genoeg is de game volledig aan de aandacht van de gamed redactie voorbij gegaan (misschien kwam ie een keer langs bij packshot sunday, zou het niet weten ik heb ze niet allemaal gecheckt).

Als een game nauwelijks aandacht krijgt op het internationale front moet je dan ook niet verbaasd zijn dat we het niet coveren.

Daarnaast betreft het een JRPG. Zelden is er zo weinig voortgang binnen 1 genre te vinden als daar. Nog steeds 2D tekstballonnen om het verhaal te sturen. Ook de beelden overtuigen mij niet - Typisch Japans schaars geklede meisjes. Ook de fonts overtuigen mij niet, en de graphics moeten we maar niet beginnen - Dat is letterlijk PlayStation 2 te noemen.

De enige reden die ik kan bedenken is dat het een ontzettend diepe game moet wezen gezien zijn JRPG achtergrond. Ik krijg erg het idee dat deze game op veilig speelt zo op het eerste gezicht, minus dat je dan de manager bent van een Idol group - Ook zoiets. Het werkt nogal stigmatiserend imo.

Liever zie ik dan een JRPG die echt iets nieuws doet op het totaalvlak - van graphics, gameplay tot aan verhaal. Nu leest het toch weg als de zoveelste diepzinnige RPG met kleine meisjes erin. En ja, ik weet dat mensen dat leuk vinden. Maar op een gegeven moment wil je toch ook wel iets vernieuwends binnen het JRPG genre, lijkt me?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GrimHeroAce BerichtGeplaatst: 25 Apr 2015 13:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Sep 2011
Berichten: 206

@Redneck,
2d tekstballon alsof je dat alleen
in jrpg ziet, en de grafics zien er best wel netjes uit met deze kwaliteit,
en je zal in elke game wel een paar innovatieve en nieuwe dingen kunnen vinden, zoals het feit dat je de move functie kan gebruiken in een jrpg vindt ik al iets dat je niet zo snel ziet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 25 Apr 2015 14:06    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

GrimHeroAce schreef:
@Redneck,
2d tekstballon alsof je dat alleen
in jrpg ziet

Het ging er mij om dat je dergelijke user interfaces binnen dit genre 15 jaar geleden ook had. Sindsdien zijn er tal van nieuwe manieren ontwikkeld om het verhaal te vertellen, maar het JRPG lijkt stelselmatig vast te houden aan het idee dat 2D tekstballonnen nog steeds de absolute top zijn. Ik vind het vooral een gebrek aan innovatie, en tevens leid het nogal af als je vervolgens het 3D gedeelte bekijkt. 2D tekst bovenop een 3D wereld.

GrimHeroAce schreef:

en de grafics zien er best wel netjes uit met deze kwaliteit,

Vind je? Ik zie niets in de bovenstaande beelden die niet op een PlayStation 2 gerenderd kunnen worden. Ik bedoel, als je dan toch nieuwe consoles gaat targeten als publiek, maak dan ook gebruik van de hardware die er in zit.

GrimHeroAce schreef:

en je zal in elke game wel een paar innovatieve en nieuwe dingen kunnen vinden, zoals het feit dat je de move functie kan gebruiken in een jrpg vindt ik al iets dat je niet zo snel ziet.

Is het een essentiele toevoeging aan de game? Is de titel compleet om de move heen gebouwd? Komt eerder over als een Nintendo achtige gimmick. Ik bedoel voornamelijk technische innovatie. Niemand draait meer een Geforce 2 uit het jaar 2001, zorg dan ook dat je spel er niet zo uitziet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 26 Apr 2015 01:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Heel erg leuk, voornamelijk dat het op de ps4 komt, voorheen kocht ik vele goedkoop uitziende jrpgs voor de ps3 zoals disgaea, atelier en hyperdimension. Maar omdat dit voor de ps4 is zou ik het nog het kunnen overwegen te kopen.

maar heb meer dingen laatste tijd dat ik niet alle jrpgs kan gaan aanschaffen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
streetfighter BerichtGeplaatst: 26 Apr 2015 12:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Deze game zal ik zeker eens een kans geven. De PS4 is kwa Japanse games wel goed bezig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Solid_snake BerichtGeplaatst: 29 Apr 2015 00:46    Onderwerp: Re: PS4: Omega Quintet JRPG Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Jan 2005
Berichten: 6

Redneckerz schreef:
Daarnaast betreft het een JRPG. Zelden is er zo weinig voortgang binnen 1 genre te vinden als daar.

In het FPS genre zit ook weinig vooruitgang...

Ik heb de Japanse demo van de game gespeeld en opzich is het niks speciaals, naar graphics kijk ik niet echt, maar het speelde een beetje zoals de eerste Hyperdimension (als ik het me goed kan herrineren).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 29 Apr 2015 01:24    Onderwerp: Re: PS4: Omega Quintet JRPG Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Solid_snake schreef:

In het FPS genre zit ook weinig vooruitgang...

Inderdaad. Titels als Lovely Planet, Verdun en Megaton Rainfall zijn perfecte voorbeelden dat er geen vooruitgang in FPS gaming zit.

Sarcasme, natuurlijk. Het is sowieso een wat rare vergelijking die je maakt - Binnen een FPS kunnen er zoveel elementen aan toegevoegd worden. Bij JRPG's is daar veel minder ruimte voor. Maar als er al iets innovatiefs binnen dat genre gaande is, dan heeft het vooralsnog weinig airplay.Bij JRPG's lijkt het wel alsof de tijd stil staat op allerlei vlakken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 29 Apr 2015 10:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Deze titel is toch ook voor PlayStation Vita verschenen? Als het antwoord op die vraag 'ja' is, zal ik het spel waarschijnlijk voor dat apparaat kopen, gewoon omdat ik vind dat JRPG's lekker spelen op de handheld en omdat het kleine apparaatje alle steun kan gebruiken.

Overigens spreekt de visuele stijl van het geheel me wel aan. Ik krijg een beetje Hyperdimension Neptunia-vibes, en dat is goed!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Solid_snake BerichtGeplaatst: 29 Apr 2015 12:34    Onderwerp: Re: PS4: Omega Quintet JRPG Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Jan 2005
Berichten: 6

Redneckerz schreef:
Solid_snake schreef:

In het FPS genre zit ook weinig vooruitgang...

Inderdaad. Titels als Lovely Planet, Verdun en Megaton Rainfall zijn perfecte voorbeelden dat er geen vooruitgang in FPS gaming zit.

Sarcasme, natuurlijk. Het is sowieso een wat rare vergelijking die je maakt - Binnen een FPS kunnen er zoveel elementen aan toegevoegd worden. Bij JRPG's is daar veel minder ruimte voor. Maar als er al iets innovatiefs binnen dat genre gaande is, dan heeft het vooralsnog weinig airplay.Bij JRPG's lijkt het wel alsof de tijd stil staat op allerlei vlakken.

Het concept van een FPS blijft hetzelfde, Lovely Planet ziet er wel leuk uit, alhoewel die game eigenlijk ook in de tijd is blijven stilstaan (op graphisch vlak dan)

Maar uit jouw reactie zie ik eerder een soort van Anti (als ik fout ben verbeter mij) tegenover JRPG's. Het kan zijn dat het genre uw ding niet is natuurlijk. Er zijn veel fans van genre en als die zich er niks van aantrekken dat ze nog tekstballonen moeten lezen.. Nja.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 29 Apr 2015 14:09    Onderwerp: Re: PS4: Omega Quintet JRPG Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Solid_snake schreef:

Het concept van een FPS blijft hetzelfde, Lovely Planet ziet er wel leuk uit, alhoewel die game eigenlijk ook in de tijd is blijven stilstaan (op graphisch vlak dan)

Lovely Planet ziet er niet uit om er bewust grafisch slecht uit te zien. De game's spelwereld is gebaseerd op Katamari Damacy. Het is dus een art keuze. Dus nee, de game is niet grafisch stil in de tijd gaan staan. Daarnaast zijn FPS titels vaak grafische benchmarks. Dat zie ik niet terug bij een JRPG.

Tevens zijn er meerdere alternatieven binnen het FPS genre genoemd die de veelzijdigheid van het genre uitstralen. Je kan daar ook Natural Selection aan toevoegen of Sanctum voor een RTS of Tower Defense sausje.

Solid_snake schreef:

Maar uit jouw reactie zie ik eerder een soort van Anti (als ik fout ben verbeter mij) tegenover JRPG's.

Ik speel zelf inderdaad geen JRPG's. Het valt mij wel op dat elke JRPG die ik tegenkom (En als nieuwsposter is dat vrij vaak) vrijwel altijd volgens dezelfde elementen werkt, met de 2D tekstballonnen als voornaamste probleem. Nu houden veel mensen van JRPG's, maar aan de andere stel ik mezelf ook de vraag waarom uitgerekend dit genre nauwelijks innovatie heeft en de basis framework van een iedere JRPG nog steeds hetzelfde is. Dat geldt zeker ook voor de visuals.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 30 Apr 2015 08:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Heb Omega Quintet aangeschaft, heb Akiba's Trip bijna platinum en ga dan door naar mijn volgende game.

Morgen krijg ik hem binnen.. nedgame is het enige wat hem al op voorraad heeft
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
dantekloon BerichtGeplaatst: 01 Mei 2015 19:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Iemand ook de game gekocht?
Heeft iemand ook last van dat de trophies van Omega Quintet niet wordt wergegeven in je trophy lijkst?
Heb er al 3 maar de trophies van de game worden niet weergegeven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group