Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  
Redneckerz BerichtGeplaatst: 25 Jul 2014 15:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Dellion schreef:

We hadden een politiek/geschiedenis/recente gebeurtenissen discussie, zoals gezegd over veel onderwerpen. Wat je bij geschiedenis vaak doet en wat het nut voor de toekomst is, is het zien van verbanden tussen verschijnselen in het verleden en in de toekomst. Past dus prima in de discussie, maar ieder zijn mening hè.

Welke discussie? Joni heeft tot dusverre niet meer gereageerd, je kan zelf wel raden waarom.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 25 Jul 2014 16:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Ik vind het sturen van een politiemacht een goed idee. Het is trouwens standaardprocedure. Frankrijk heeft bijvoorbeeld net een militaire macht gezonden naar het vliegtuig dat boven Afrika is neergestort ondanks het feit dat daar lokaal kwaad opzet volledig kan uitgesloten worden.

Redneckerz schreef:
Dellion schreef:
Wow, weer wat geleerd, ik kende dat hele wet van Godwin niet eens

Aangezien je geschiedenis studeert had ik dat wel verwacht, lol. Een Godwin is voornamelijk het aanhalen van Hitler en de nazi's wanneer het topic daar niet om vraagt. Laten we het zo zeggen: Probeer een Godwin te vermijden. Dat vermijden deed Duitsland in eerste instantie ook door een pact met Rusland te sluiten. (En zie alhier uw Godwin.)
Nee, Godwin stelt gewoon dat hoe langer een discussie duurt, hoe groter de kans wordt dat Hitler wordt aangehaald. Een discussie over de opkomst van de Nazi partij zou gewoon al vanaf het eerste moment vallen onder Godwin's Wet. De wet stelt namelijk niets over de accuraatheid of de gepastheid van het aanhalen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 25 Jul 2014 16:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Ah, dan is dat ook weer duidelijk Excuses.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 24 Sep 2014 22:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Joni Philips schreef:
De wet stelt namelijk niets over de accuraatheid of de gepastheid van het aanhalen.

De context daarin was bij alledaagse conversaties, als het relevant is is het geen godwin meer. In politiek en oorlogs discussies is het relevant.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 24 Sep 2014 23:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

D:
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 25 Sep 2014 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

D: schreef:
Joni Philips schreef:
De wet stelt namelijk niets over de accuraatheid of de gepastheid van het aanhalen.

De context daarin was bij alledaagse conversaties, als het relevant is is het geen godwin meer. In politiek en oorlogs discussies is het relevant.
De wet doet echter geen uitspraak over de relevantie.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1"
Het is trouwens amper relevant in de meeste discussies waar Hitler wordt aangehaald, zijnde discussies over de huidige politieke leiders van Amerika en Rusland.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 26 Sep 2014 00:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Joni Philips schreef:
D: schreef:
Joni Philips schreef:
De wet stelt namelijk niets over de accuraatheid of de gepastheid van het aanhalen.

De context daarin was bij alledaagse conversaties, als het relevant is is het geen godwin meer. In politiek en oorlogs discussies is het relevant.
De wet doet echter geen uitspraak over de relevantie.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1"
Het is trouwens amper relevant in de meeste discussies waar Hitler wordt aangehaald, zijnde discussies over de huidige politieke leiders van Amerika en Rusland.

Dan heb je geloof ik niet goed opgelet bij geschiedenis.

Het gaat in princiepe om hetzelfde, oostblok landen die niet normaal kunnen doen en de pruisische belofte (eu) die met zn stokvingertjes heen en weer zwaait om overal wat vandaan te jatten, vervolgens begint Rusland geirriteerd te raken en kunnen de V.s. weer hun koude oorlog opstoken met belachelijke xenofobe uitspraken.

Laat mij je er ook aan herinneren dat de 2e wereld oorlog al een nasleep was van de 1e, bepaalde veteranen van de 1e wereld oorlog vonden dat de politiek hun in de rug had gestoken, dus elimineerden ze deze politiek en trokken wederom ten strijde om het pruisisch rijk weer nieuw leven in te blazen.

En de tensies daarvan zijn nogsteeds zeer aanwezig in bepaalde oostblok landen, vooral oekraïne dat de nazis als helden ontving om het leed dat ze leden wat betreft de tsaar en haar (rechtmatiger dan lenin) opvolger stalin. Daarom zijn die nazi sentimenten nog heel sterk in dat land. En lopen er heel wat ultranationalen rond met vlaggen en afbeeldingen vol van nazi verheerlijking. Deze ultranationalen, bekender als de Svoboda partij maar ook de pravy sektor (rechtse sektor) zijn ook nog eens erg aanwezig in de politiek en militaire sturing van de door coup verkregen macht in oekraine. Go figure.

Daarom is dit wel zeker relevant.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Sep 2014 01:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Joni citeert de wet letterlijk zoals hij wordt opgenoemd. Daar wordt nergens over relevantie gesproken in de letterlijke zin.

D: schreef:

Dan heb je geloof ik niet goed opgelet bij geschiedenis.

D: is inderdaad weer terug... Waren de Fokkers je nu toch echt beu?

D: schreef:

Het gaat in princiepe om hetzelfde, oostblok landen die niet normaal kunnen doen en de pruisische belofte (eu) die met zn stokvingertjes heen en weer zwaait om overal wat vandaan te jatten, vervolgens begint Rusland geirriteerd te raken en kunnen de V.s. weer hun koude oorlog opstoken met belachelijke xenofobe uitspraken.

Oftewel iedereen heeft er schuld aan. Thanks. Tenzij je een fervent aanhanger ben van eenieder van de 3 kanten is dat gewoon logisch.

D: schreef:

Laat mij je er ook aan herinneren dat de 2e wereld oorlog al een nasleep was van de 1e, bepaalde veteranen van de 1e wereld oorlog vonden dat de politiek hun in de rug had gestoken, dus elimineerden ze deze politiek en trokken wederom ten strijde om het pruisisch rijk weer nieuw leven in te blazen.

Goh, en 1 van die bepaalde veteranen levert je ook een Godwin op. Bovendien was dat Hitlers beslissing. Hij had er weliswaar veel mensen voor nodig, maar het kwam op hem neer.

D: schreef:

En de tensies daarvan zijn nogsteeds zeer aanwezig in bepaalde oostblok landen, vooral oekraïne dat de nazis als helden ontving om het leed dat ze leden wat betreft de tsaar en haar (rechtmatiger dan lenin) opvolger stalin. Daarom zijn die nazi sentimenten nog heel sterk in dat land.
Goh, en het Russische volk roept ook al dat die Oekrainers fascisten zijn. Ik ben 2 maanden in dat land geweest. Ben jij in Oekraine geweest?

D: schreef:

En lopen er heel wat ultranationalen rond met vlaggen en afbeeldingen vol van nazi verheerlijking. Deze ultranationalen, bekender als de Svoboda partij maar ook de pravy sektor (rechtse sektor) zijn ook nog eens erg aanwezig in de politiek en militaire sturing van de door coup verkregen macht in oekraine. Go figure.

Daarom is dit wel zeker relevant.

En Rusland is zeker niet zo, evenmin als het Westen.. Ze zitten allemaal fout. En het is eerder gotspe dat we dergelijke wereldleiders hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 26 Sep 2014 03:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Redneckerz schreef:
Joni citeert de wet letterlijk zoals hij wordt opgenoemd. Daar wordt nergens over relevantie gesproken in de letterlijke zin.


Het is algemeen bekend dat het bij de toepassing niet bedoeld is om te gebruiken als discussiedoder, het is slechts om aan te geven dat bij een irrelevante discussie het uiteindelijk over nazi's zal gaan.
Citaat:


Oftewel iedereen heeft er schuld aan. Thanks. Tenzij je een fervent aanhanger ben van eenieder van de 3 kanten is dat gewoon logisch.
Niet in deze, dit was een duidelijk geval van overdrijven en aansturen op situaties die je niet moet willen in de wereld enkel ter spekken van de grootheidswaanzin van de Eu en de Vs. Rusland handelde zeer passief en in haar recht volgens verdragen, dat kun je niet van kiev zeggen met haar doodseskader richting het oosten (wat geen officieel leger is zoals ze zeggen maar een samenraapsel rapalje waaronder pravy sektor en buitenlandse huurlingen) then again, het oosten heeft gelukkig ook huurlingen vooral uit frankrijk, dus scheelt dat weer wat doden in de dorpjes daar.
Citaat:

Goh, en 1 van die bepaalde veteranen levert je ook een Godwin op. Bovendien was dat Hitlers beslissing. Hij had er weliswaar veel mensen voor nodig, maar het kwam op hem neer.

Het was niet Hitler's beslissing, hij was enkel de beste spreker van het stel. Hij had een heel groepje aldanniet altijd terechte 1e wereld oorlog veteranen om hem heen. Of dacht jij dat bijv Göring om er even een te noemen maar een of andere slappe politieke joker was? Hij was een militaire held van duitsland in de 1e wereld oorlog. En trouwens hitlers ideeën hielden op bij het groot en sterk maken van het pruisisch volk om de nog altijd geldende krieg te winnen, het was goebbels in eensgezindheid met himmler die alle ongewenste elementen wilde vastzetten en inzetten als gratis werkkrachten voor de oorlogsmachine.
Dat waren vooral semieten en zigeuners, maar ook homosexuelen, communisten, landlopers en activisten. Hitler was hier zelf initieel optegen, vooral wat betrof Goebbels antisemitisme om uiteraard bekende redenen. Hitler diende zelf onder een joodse militair die hij adoreerde, en Hitlers eigen bloedlijn is ook discutabel. Zo zie je maar dat de Ideeën van die tijd echt niet het werk waren van één dictator zoals sommige mensen denken.

Dan had je nog figuren als Bormann bijv. Niemand kwam uberhaupt met hitler in contact, je kreeg altijd Bormann voor om tegen te klagen/heilen.

Hitler was simpelweg de zogeheten posterboy, hij had niet meer werkelijke macht dan zijn gehele nazi-kern. Maar goed daar gaat dit topic dan weer niet over maar kon het even niet laten je te corrigeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 26 Sep 2014 07:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

In Rusland leefde er erg genoege dictators om Putin mee te vergelijken zonder Hitler aan te halen. En de wet van Godwin is ontstaan als humoristische reactie op de hoeveelheid mensen die Hitler aanhalen in politieke discussies.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 26 Sep 2014 14:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Joni Philips schreef:
In Rusland leefde er erg genoege dictators om Putin mee te vergelijken zonder Hitler aan te halen. En de wet van Godwin is ontstaan als humoristische reactie op de hoeveelheid mensen die Hitler aanhalen in politieke discussies.


Putin vergelijken met Hitler? Dat is wel belachelijk imo. Daar begon ik iig niet over wb godwin. Vergelijkingen met hitler zijn eerder op toepassing in het geheel, de locatie en de tensies. Niet Poetin. Als er iemand deescalerend is is het Poetin wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 26 Sep 2014 18:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

De typische politieke discussie op het internet vergelijkt nu eenmaal iedereen met Hitler. Obama wil healthcare? WORSE THAN HITLER!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 26 Sep 2014 18:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Meh, vind Wilders meer hitler, maar dan met minder macht

En daarbij hebben ze beiden een ''bijzonder'' haarstukje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 26 Sep 2014 21:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Joni Philips schreef:
De typische politieke discussie op het internet vergelijkt nu eenmaal iedereen met Hitler. Obama wil healthcare? WORSE THAN HITLER!

Nou nou, hitler had best wel wat meer slachtoffers gemaakt met Obamas drones, valt ook wel weer mee he.

tevens wel goed grapje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 27 Sep 2014 01:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

D: schreef:

Het is algemeen bekend dat het bij de toepassing niet bedoeld is om te gebruiken als discussiedoder, het is slechts om aan te geven dat bij een irrelevante discussie het uiteindelijk over nazi's zal gaan.

Nee, jij stelt dat Joni niet heeft opgelet bij geschiedenis terwijl hij slechts de uitleg van de wet vertelt zoals deze is opgetekend.

D: schreef:

Niet in deze, dit was een duidelijk geval van overdrijven en aansturen op situaties die je niet moet willen in de wereld enkel ter spekken van de grootheidswaanzin van de Eu en de Vs. Rusland handelde zeer passief en in haar recht volgens verdragen, dat kun je niet van kiev zeggen met haar doodseskader richting het oosten (wat geen officieel leger is zoals ze zeggen maar een samenraapsel rapalje waaronder pravy sektor en buitenlandse huurlingen) then again, het oosten heeft gelukkig ook huurlingen vooral uit frankrijk, dus scheelt dat weer wat doden in de dorpjes daar.

Ik heb zelf net 2 maanden in Rusland vertoeft. Ik zeg je: Iedereen heeft hier schuld. Niet alleen Het Westen, niet alleen Oekraine, en niet alleen Rusland hebben er schuld aan. IEDEREEN heeft er schuld aan. Rusland doet net zo hard mee met het spelletje.

D: schreef:

Het was niet Hitler's beslissing, hij was enkel de beste spreker van het stel. Hij had een heel groepje aldanniet altijd terechte 1e wereld oorlog veteranen om hem heen.

Daarom zeg ik ook: Hij had er veel mensen voor nodig. Dat is je blijkbaar even ontschoten.

D: schreef:

Maar goed daar gaat dit topic dan weer niet over maar kon het even niet laten je te corrigeren.

Leuk die tekst, maar uiteindelijk onnodig als je mijn voorgaande reactie goed had gelezen

D: schreef:

Putin vergelijken met Hitler? Dat is wel belachelijk imo. Daar begon ik iig niet over wb godwin. Vergelijkingen met hitler zijn eerder op toepassing in het geheel, de locatie en de tensies. Niet Poetin. Als er iemand deescalerend is is het Poetin wel.

Vadertje Poetin is uiteraard een heel amicaal man die zijn volk zeker niet opfokt of iets dergelijks
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 27 Sep 2014 16:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Redneckerz schreef:


Ik heb zelf net 2 maanden in Rusland vertoeft. Ik zeg je: Iedereen heeft hier schuld. Niet alleen Het Westen, niet alleen Oekraine, en niet alleen Rusland hebben er schuld aan. IEDEREEN heeft er schuld aan. Rusland doet net zo hard mee met het spelletje.

Welk spelletje is dat?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 27 Sep 2014 18:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

D: schreef:

Welk spelletje is dat?

Waarom vraag je dit?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 27 Sep 2014 18:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Hoe heb je dat dan gemerkt in Rusland, als ik vragen mag?
Ik ben het er wel mee eens, aangezien ik het ergens in het begin van de discussie al had gezegd (dat elke partij in dit conflict schuldig is op een manier)

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, kreeg je daar veel mee van de Oekraïense misdaden in de oorlog (ondanks dat ik zelf om objectief te blijven vaak ook Russisch nieuws volg) of waren er ook kritische berichten over de rebellen?

Want wat mij opvalt is dat westerse media voornamelijk misdaden van de rebellen toonden en Russisch nieuws voornamelijk misdaden van Oekraïne. Logisch ook, maar toch, je moet zowel pro-russisch nieuws als pro-westers nieuws volgen om het hele verhaal mee te krijgen lijkt het soms wel xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 27 Sep 2014 18:42    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Dellion schreef:
Hoe heb je dat dan gemerkt in Rusland, als ik vragen mag?
Ik ben het er wel mee eens, aangezien ik het ergens in het begin van de discussie al had gezegd (dat elke partij in dit conflict schuldig is op een manier)

15 jarige kinderen die door het nieuws, ouders, familie alles geloven wat het Russiche media apparaat uitkakt. Het zijn super harde werkers, die Russen, maar wat betreft Oekraine geloven ze alles wat Herr Poetin ze voorschotelt. Ik heb het wel eens uitgelegd waarom ik vind dat alle 3 partijen schuld hebben, en dan is hun reactie: ''Vertel dat maar aan Amerika.'' Terwijl ik net zeg dat ze alle 3 schuldig zijn..

Uur later edit:

Dellion schreef:

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, kreeg je daar veel mee van de Oekraïense misdaden in de oorlog (ondanks dat ik zelf om objectief te blijven vaak ook Russisch nieuws volg) of waren er ook kritische berichten over de rebellen?

Vrijwel alles ging over hoe slecht Oekraine wel niet is. De 3 staatskanalen Russia 1, 2 en 24 hadden het er in elk nieuwsbulletin er wel over. Veel Russische verslaggevers die in steden als Donetsk rondlopen om de ''misdaden'' van de Oekrainers aan te tonen.

Dellion schreef:

Want wat mij opvalt is dat westerse media voornamelijk misdaden van de rebellen toonden en Russisch nieuws voornamelijk misdaden van Oekraïne. Logisch ook, maar toch, je moet zowel pro-russisch nieuws als pro-westers nieuws volgen om het hele verhaal mee te krijgen lijkt het soms wel xD

Elk kamp doet aan propaganda en bangmakerij. Je ziet dat nu ook in Nederland, mensen die zogenaamd bang voor IS zijn of die een hekel ineens hebben gekregen naar Zwarte Piet toe.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group