Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

China grenst aan Rusland dat aanspraak maakt op een deel van hun land, en Japan waarmee ze continu in een halve staat van oorlog verkeren. Ze hebben duidelijke redenen om hun aanvalsvloot te vergroten. Tijdens de Koude Oorlog toen China en Rusland zogezegd hechte bondgenoten waren, kwam het zelfs bijna tot oorlog tussen de twee landen. China overlegde op dat moment met de VS wat tot de kapitalisering van China leidde, en Rusland vroeg toen aan de VS of het geen probleem was dat ze kernwapens!!! zouden gooien op China. China kan dan ook nooit Rusland vertrouwen.

Het land zal echter nooit aanspraak maken om de wereld te leiden in de trend van de VS. Ze willen namelijk evenmin dat andere landen politie komen spelen in hun gebieden. China predikt 'vrede' - of beter gezegd een politiek die zegt dat je je nooit mag bemoeien in het buitenland - omdat het juist de eigen bevolking in bepaalde gebieden zo onder de knoop houdt. Als ze zeggen dat ze de rebellen steunen in Syrie bijv, dan 'zeggen' ze tegen hun eigen bevolking dat rebelleren goed is.

En "As Estonia's president put it. It's amazing how quickly Russia went from calling it the Donetsk People's Republic back to Eastern Ukraine"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 21:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Joni Philips schreef:
China grenst aan Rusland dat aanspraak maakt op een deel van hun land, en Japan waarmee ze continu in een halve staat van oorlog verkeren. Ze hebben duidelijke redenen om hun aanvalsvloot te vergroten. Tijdens de Koude Oorlog toen China en Rusland zogezegd hechte bondgenoten waren, kwam het zelfs bijna tot oorlog tussen de twee landen. China overlegde op dat moment met de VS wat tot de kapitalisering van China leidde, en Rusland vroeg toen aan de VS of het geen probleem was dat ze kernwapens!!! zouden gooien op China. China kan dan ook nooit Rusland vertrouwen.

Het land zal echter nooit aanspraak maken om de wereld te leiden in de trend van de VS. Ze willen namelijk evenmin dat andere landen politie komen spelen in hun gebieden. China predikt 'vrede' - of beter gezegd een politiek die zegt dat je je nooit mag bemoeien in het buitenland - omdat het juist de eigen bevolking in bepaalde gebieden zo onder de knoop houdt. Als ze zeggen dat ze de rebellen steunen in Syrie bijv, dan 'zeggen' ze tegen hun eigen bevolking dat rebelleren goed is.


Klopt ja, mede om wat je al zegt ''Ze willen namelijk evenmin dat andere landen politie komen spelen in hun gebieden.'' denk ik dat de toekomst wat dat betreft nog interessant kan gaan worden. Hoewel dat een beetje het verkeerde woord is, maar china claimt gebieden die bondgenoten van de VS ook claimen. Recent sturen ze er meer en meer leger heen, het is duidelijk (en geografisch gezien logisch) dat china invloed in de ''eigen'' zee zo belangrijk vindt. Het is dan ook te begrijpen dat ze de eilanden ook claimen, bovendien is dat niks nieuws, dat doen ze al tijden (net als dat Rusland altijd de Krim heeft geclaimed, en het er dus aan zat te komen dat het ooit weer van Rusland zou worden)
Er zijn wel afgelopen week nog cijfers bekend gemaakt over het vertrouwen dat china in de VS heeft (of iets in die richting) die niet al te best waren.
Verder zijn er nog cijfers over andere delen van de wereld: http://rt.com/files/news/2a/6f/00/00/table1.jpg Deze cijfers door een onafhankelijk onderzoeksbureau laten duidelijk de afname van het vertrouwen in de VS zien (Dat vertrouwen is kenmerkend en noodzakelijk voor een hegemonie. De meeste hegemoniale staten zich opstellen als verdediger van een ideologie, religie of staatsvorm. Afname van vertrouwen is zowel slecht voor de stabiliteit van de hegemonie als voor de macht die daarmee samenhangt)

Kortom, of ze het willen of niet, China wordt zeer waarschijnlijk in de toekomst (zal nog wel even duren) de nieuwe hegemoniale macht.
En hoewel ze vrede belangrijk vinden is een fout snel gemaakt. De verdragen die de VS heeft gesloten met landen nabij China zijn redelijk vergaand. Landen die dus gebied claimen die ze niet als enige claimen. Het ligt eraan wie de uiteindelijke stap gaat zetten en de eilanden inneemt. Als het China is zal de VS liever zijn bondgenootschap ontbinden met de landen in kwestie, een oorlog met China is het niet waard.

(De geschiedenis toont echter dat het einde van een hegemonie vaak samen gaat met een oorlog die de machtsverandering pijnlijk duidelijk maakt. Maar ik heb geen idee of dat überhaupt nog kan in de huidige samenleving met de verwoestende wapens die zoveel landen hebben)

----
Anyway weer ontopic, ondanks dat deze politiek/geschiedenis achtige praat wel leuk is

update, 192 Nederlandse doden inmiddels..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 22:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Die daling ligt in lijn met de daling in het vertrouwen dat burgers wereldwijd hebben in hun eigen regering, waardoor de cijfers voor het vertrouwen in de eigen regering in de meeste landen lager ligt dan het vertrouwen in de Amerikaanse regering. Je cijfers tonen ook dat zelfs binnen Rusland nog bijna de helft van de inwoners vertrouwen uitdrukken in de VS. Je cijfers zijn daarnaast puur gebaseerd op twee jaren. Je hebt geen idee wat de cijfers waren gedurende de laatste 50 jaren en gedurende andere momenten van crisis, bijv. de oorlog in Irak.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 22:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Joni Philips schreef:
Die daling ligt in lijn met de daling in het vertrouwen dat burgers wereldwijd hebben in hun eigen regering, waardoor de cijfers voor het vertrouwen in de eigen regering in de meeste landen lager ligt dan het vertrouwen in de Amerikaanse regering. Je cijfers tonen ook dat zelfs binnen Rusland nog bijna de helft van de inwoners vertrouwen uitdrukken in de VS. Je cijfers zijn daarnaast puur gebaseerd op twee jaren. Je hebt geen idee wat de cijfers waren gedurende de laatste 50 jaren en gedurende andere momenten van crisis, bijv. de oorlog in Irak.


''waardoor de cijfers voor het vertrouwen in de eigen regering in de meeste landen lager ligt dan het vertrouwen in de Amerikaanse regering.''

Daar wil ik dan toch wel graag cijfers over zien, als je die hebt, graag! Want dat lijkt me ontzettend sterk, aangezien het vertrouwen in de VS al lange tijd in vrij veel landen elk jaar afneemt. (vroeger lag het ontzettend hoog toen ze werden gezien als bevrijders van het westen, en verdedigers van de vrijheid, na alle schandalen stelt zelfs Europa vragen en worden de verhoudingen minder vriendelijk.. En terecht. Massaal spioneren op bondgenoten hoort niet, en als ik heel eerlijk ben vind ik dat ze nog weinig ertegen doen.. alleen Duitsland durft er iets van te zeggen)

Ik had laatst nog een stuk gelezen over het vertrouwen van een aantal periode's voor 2000 die met elkaar werden vergeleken, ik zal eens kijken of ik dat nog kan vinden want dan is het patroon wellicht makkelijker te zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Dellion schreef:
Daar wil ik dan toch wel graag cijfers over zien, als je die hebt, graag!

Je moet even filteren naar Government want interactief.
http://www.theguardian.com/news/datablog/2012/jan/24/trust-in-government-country-edelman

Dellion schreef:
Want dat lijkt me ontzettend sterk, aangezien het vertrouwen in de VS al lange tijd in vrij veel landen elk jaar afneemt.
Het is leuk dat je dit beweert, maar je toont alleen 2013 en 2014 waarbij beide redelijk hoge percentages hebben. Ter vergelijking: Obama haalt in de VS momenteel zo geen hoge cijfers... De meerderheid van de wereld heeft een hoger geloof in hun dan dat ze zelf hebben in hun president. Cijfers van PEW tonen dit ook aan, 19% van hun inwoners gelooft in de VS:
http://www.people-press.org/2013/10/18/trust-in-government-interactive/

Het verloopt trouwens met een cyclus. Het vertrouwen van Duitsland in de VS was bijvoorbeeld 60% in 2002, maar dat zakte in 2005 naar 42%. Het is ondertussen terug 51%. Dit gaat trouwens om hun 'Opinion of the United States' studie, niet de studie die jij aanhaalt die ging over het zicht op persoonlijke vrijheden in de VS, maar die is ook beschikbaar via deze link. Als je praat over het wereldbeeld van de US, dan is die eerste echter veel belangrijker. Het is ook een studio die ze veel frequenter doen.
http://www.pewglobal.org/database/indicator/1/survey/6/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 22:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Zoals gezegd ga ik zodra ik op de juiste plek ben op zoek naar het artikel waar ik mijn mening op had gebaseerd. Als het goed is moet ik die nog hebben op de andere pc.

Bovendien is het verder iets met meningen. Ik vind het laag, zeker voor de status die het land had. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet eens wist dat ze in eigen land weinig vertrouwen hadden in Obama, ik dacht eigenlijk wel dat dat redelijk goed ging (behalve zorg en sommige economische aspecten)

Vergeleken daarmee is het inderdaad in de wereld nog wel redelijk goed.

Edit: Bedankt voor die laatste link. Waar ik voornamelijk naar keek was het vertrouwen op het gebied van wereldpolitiek (democratie) maar dit is uiteraard interessanter! Wel apart dat het nu in Duitsland weer op 51% is, hoe zou dat komen? In de media is men nogal negatief ten opzichte van de VS na de berichten van klokkenluiders (en recent zelfs spionnen die ze uit het land hebben gezet) zou het wellicht kunnen komen door het economische herstel dat ook invloed heeft op het vertrouwen van de inwoners op andere gebieden?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 19 Jul 2014 22:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Ondertussen 193 doden, en het verhaal gaat dat er geplunderd wordt rond de bezittingen van de lijken en deze worden gedragen door ''reddingswerkers.''

Mijn vriendin vind bovenstaande trouwens onzin, zij stelt dat de Nederlanders in Kiev zijn en ze hebben gezegd dat ze eraan zullen komen, dus kunnen zij nog helemaal niets veroordelen wat er bij de rampplek gebeurt. Tevens stelt zij dat de enige journalisten die daar nog zijn Russisch zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 19 Jul 2014 22:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Redneckerz schreef:
Ondertussen 193 doden, en het verhaal gaat dat er geplunderd wordt rond de bezittingen van de lijken en deze worden gedragen door ''reddingswerkers.''

Mijn vriendin vind bovenstaande trouwens onzin, zij stelt dat de Nederlanders in Kiev zijn en ze hebben gezegd dat ze eraan zullen komen, dus kunnen zij nog helemaal niets veroordelen wat er bij de rampplek gebeurt. Tevens stelt zij dat de enige journalisten die daar nog zijn Russisch zijn.


Allereerst is het vindt* en ten tweede ontkent een OSCE woordvoerder dat de lichamen zijn verplaatst of dat er dingen zijn gestolen. Alles lijkt goed te zijn, hoewel de toegang tot het gebied wel lastig was.

Vreemd genoeg zijn Oekraïners wel bezig de lichamen te verzamelen, ik dacht dat het internationale team dat zou doen? Dit begrijp ik niet helemaal.. (misschien afgesproken met OSCE o.i.d, maar wel verwarrend)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 20 Jul 2014 07:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Dellion schreef:

Allereerst is het vindt*

Hou eens op.

Dellion schreef:

en ten tweede ontkent een OSCE woordvoerder dat de lichamen zijn verplaatst of dat er dingen zijn gestolen. Alles lijkt goed te zijn, hoewel de toegang tot het gebied wel lastig was.

Mijn wederhelft zou antwoorden dat er helemaal geen woordvoerders zijn.

Dellion schreef:

Vreemd genoeg zijn Oekraïners wel bezig de lichamen te verzamelen, ik dacht dat het internationale team dat zou doen? Dit begrijp ik niet helemaal.. (misschien afgesproken met OSCE o.i.d, maar wel verwarrend)

Het internationale team zit blijkbaar in Kiev.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 20 Jul 2014 09:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Dellion schreef:
Allereerst is het vindt* en ten tweede ontkent een OSCE woordvoerder dat de lichamen zijn verplaatst of dat er dingen zijn gestolen. Alles lijkt goed te zijn, hoewel de toegang tot het gebied wel lastig was.
Dat is gek want de OSCE zegt ook dat ze geen toegang krijgen tot de belangrijkste impactsite, wat betekent dat ze niet kunnen zien wat er gestolen is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 20 Jul 2014 15:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Joni Philips schreef:
Dellion schreef:
Allereerst is het vindt* en ten tweede ontkent een OSCE woordvoerder dat de lichamen zijn verplaatst of dat er dingen zijn gestolen. Alles lijkt goed te zijn, hoewel de toegang tot het gebied wel lastig was.
Dat is gek want de OSCE zegt ook dat ze geen toegang krijgen tot de belangrijkste impactsite, wat betekent dat ze niet kunnen zien wat er gestolen is.


Zeker gek ja, aangezien hun website aangeeft dat ze wel toegang hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 20 Jul 2014 16:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Dat is een beetje gek, de laatste update die ik zie op hun site is dat ze onderweg zijn want de site is reeds drie dagen niet meer bijgewerkt.

Observers from the OSCE (Organisation for Security and Co-operation in Europe) said on Friday they had been blocked from proper access to the site of the crashed flight MH17 in eastern Ukraine.
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=005_1405777542#AMs1JHoWLcXKFeLv.99

They did not have the kind of access that they expected. They did not have the freedom of movement that they need to do their job. The crash site is not sealed off," Thomas Greminger told Reuters by telephone.
http://news.msn.com/world/osce-says-it-did-not-receive-proper-access-to-ukraine-crash-site

Er is ondertussen bevestiging dat het gesprek waarin de terroristen beweren dat ze een vliegtuig hebben neergeschoten op 17/07, echt is. Het was simpelweg een ander vliegtuig volgens hen.

Igor Bezler, the GRU officer and commander of the separatists in Gorlovka, known as Bes or "Demon," has admitted that the audio tape published by the Ukrainian Security Service (SBU) is from a conversation that did take place, but he says that the discussion was not about the Malaysian airliner shot down July 17, Lenta.ru reported 18 July.
http://lenta.ru/news/2014/07/18/bezler/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 20 Jul 2014 16:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Dan moet je toch beter kijken. Het laatste bericht is van 19 July 2014 van de SMM (special monitoring mission) op de site van de OSCE waar die missie onder valt.

En over die geluidsopname..Dat is tot nu toe het vreemdste, waarom brengen ze dat als ''bewijs''? Het is de dag voor de crash upgeload? Dan is er toch geen twijfel over mogelijk dat het een ander vliegtuig betreft?
Wel kunnen ze het zo brengen als bewijs voor dat de rebellen wel degelijk geavanceerde luchtafweer heeft, maar dat was al langer duidelijk dus dat bewijzen is nogal nutteloos.
Ook vreemd is dat er de dag voor de crash niks is misgegaan dan, als ze zeggen een vliegtuig te hebben neergeschoten, waarom mist niemand een vliegtuig dan? Weer typische ''stoere'' praat van ze, of is er iets wat tot nu toe niet bekend gemaakt is?

Anyway iets feitelijks om ontopic te blijven: Another 27 bodies of passengers have been found, Ukrainian Deputy Prime Minister Vladimir Groysman said. A total 223 bodies have so far been recovered.

Worden er gelukkig steeds meer, na eerder vandaag al: Five refrigerated train carriages with bodies of those killed in the MH17 plane crash have departed from the town of Torez, near the crash site, to the town of Ilovaysk and will next go to Donetsk, according to RIA Novosti citing the local station operator.
Before being sent away, the carriages were reportedly examined by the OSCE observers, who said there were 198 bodies inside.


Dat de situatie bij het gebied van de crash nog niet geheel toegankelijk is ''logisch''. Aangezien het van meerdere kanten moet komen, zowel van de rebellen als van Oekraïne. ''We declare that we guarantee security of international experts at the site of the tragedy if Kiev agrees to a ceasefire,” Helaas is Oekraïne recentelijk juist veroveringen begonnen op gebieden van de rebellen waarmee ze wederom veel onschuldige mensen in gevaar brengen én de toekomst van het onderzoek naar de vliegramp.
De rebellen zijn terroristen, ongeacht of ze het vliegtuig hebben neergehaald of niet, dat snap ik. Maar ik vind het onrespectvol dat ze (zowel de rebellen als Oekraïne) niet hun verschillen opzij zetten en het conflict tijdelijk stoppen. En tbh Oekraïne begon de heroveringen met de luchtmacht, mortieren, etc waarbij redelijk wat doden en gewonden vielen. Wie oekraïne ziet als degene die alles goed doet is dus naïef.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 20 Jul 2014 17:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Dellion schreef:
Dan moet je toch beter kijken. Het laatste bericht is van 19 July 2014 van de SMM (special monitoring mission) op de site van de OSCE waar die missie onder valt.

Maar het betreft geen informatie van 19 juli. Het zegt ook nog steeds dat ze geen volledige toegang hebben.

Dellion schreef:
En over die geluidsopname..Dat is tot nu toe het vreemdste, waarom brengen ze dat als ''bewijs''? Het is de dag voor de crash upgeload? Dan is er toch geen twijfel over mogelijk dat het een ander vliegtuig betreft?

Alleen heeft de man die spreekt in de recording tegen Russische bronnen bevestigt dat ze een vliegtuig hebben neergeschoten op die dag. Je kunt dan beweren dat het fake is, maar de man wiens stem je hoort - één van de leiders van de pro-Russische separatisten - bevestigt dat het echt is en op die dag is gemaakt. Het is trouwens geen dag eerder upgeload.

Dellion schreef:
Ook vreemd is dat er de dag voor de crash niks is misgegaan dan, als ze zeggen een vliegtuig te hebben neergeschoten, waarom mist niemand een vliegtuig dan? Weer typische ''stoere'' praat van ze, of is er iets wat tot nu toe niet bekend gemaakt is?

Inderdaad. Ze zeggen dat ze een vliegtuig neergehaald hebben op die dag, maar er is geen ander vliegtuig neergestort.

Dellion schreef:
Worden er gelukkig steeds meer, na eerder vandaag al: Five refrigerated train carriages with bodies of those killed in the MH17 plane crash have departed from the town of Torez, near the crash site, to the town of Ilovaysk and will next go to Donetsk, according to RIA Novosti citing the local station operator.
Before being sent away, the carriages were reportedly examined by the OSCE observers, who said there were 198 bodies inside.

En hier bevestig je zelf dat er lijken worden gestolen door de rebellen. Je zegt dat er geen lijken worden weggehaald in een eerdere post, en nu zeg je dat er effectief lijken worden weggehaald door de rebellen. Want Donetsk is hun zelfuitgeroepen hoofdstad. De OSCE heeft daar geen toegang, die zitten in Kiev.

Dellion schreef:
Dat de situatie bij het gebied van de crash nog niet geheel toegankelijk is ''logisch''. Aangezien het van meerdere kanten moet komen, zowel van de rebellen als van Oekraïne. ''We declare that we guarantee security of international experts at the site of the tragedy if Kiev agrees to a ceasefire,” Helaas is Oekraïne recentelijk juist veroveringen begonnen op gebieden van de rebellen waarmee ze wederom veel onschuldige mensen in gevaar brengen én de toekomst van het onderzoek naar de vliegramp.

Alleen bevestigen waarnemers van de OSCE dat er op hen geschoten wordt door de 'rebellen'.

Maar leuk dat je alles negeert dat ook maar negatief praat over de daders. Maar ja, in een wereld van conspiracy theorists is het negeren van feiten al lang een spel dat alleen maar de wereld slechter maakt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 20 Jul 2014 18:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Citaat:
Maar leuk dat je alles negeert dat ook maar negatief praat over de daders. Maar ja, in een wereld van conspiracy theorists is het negeren van feiten al lang een spel dat alleen maar de wereld slechter maakt.


Haha, persoonlijk aanvallen en mij reduceren tot een conspiracy theorist? Succes verder met dit topic, maar ik ga hier niet verder meer in participeren.
Ikzelf heb herhaaldelijk gezegd dat ik denk dat het de rebellen zijn, echter vrij ''uniek'' is dat ik niet alleen de schuld bij de rebellen leg. Er zijn redenen waarom rebellen bestaan, zowel Russische als Europese redenen, de kloof tussen oost en west. Deze manier van denken heb ik ontwikkeld omdat ik geschiedenis studeer (en nee dit is geen argument voor iets, evenmin ik daardoor ''beter'' zou zijn. Zo denk ik niet), en zodoende op die manier een situatie analyseer. De 2de wereldoorlog is ook niet ontstaan puur vanuit Duitsland, Hitler kon gevoed worden door de beschamende en onrealistische eisen van de vrede die een einde bracht aan de 1ste wereldoorlog. Bij een realistische vrede had hij veel minder kans gehad. Bovendien waren er in de oorlog ook veel misdaden vanuit de kant van de geallieerden. Duidelijk waren de asmogendheden slechter, maar de ene kant goedpraten is vanuit de historie gezien onjuist.
Nu de link met dit onderwerp: Oekraïne zien als de goede en Rusland zien als de slechte is niet alleen naïef maar bovendien ook erg closed-minded. Een gebrek aan zelfkritiek lijkt aanwezig, conclusies worden te snel getrokken en een duidelijk eurocentrisme is zichtbaar. Bij objectiviteit zou men wachten op feiten, wat veel mensen nu laten zien is tunnelvisie.
Allerlaatst wil ik nog even mededelen dat je gedrag, voor een eigenaar van de site, erg onprofessioneel is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 20 Jul 2014 18:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Dellion schreef:
Haha, persoonlijk aanvallen en mij reduceren tot een conspiracy theorist?
Dat gebeurt wanneer je feiten negeert en je informatie haalt van conspiracy theory websites. En ja, je studeert geschiedenis, maar de informatie die je deelt over WOI en WOII was standaard middelbare school stuff in België.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 20 Jul 2014 19:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Joni Philips schreef:
Dellion schreef:
Haha, persoonlijk aanvallen en mij reduceren tot een conspiracy theorist?
Dat gebeurt wanneer je feiten negeert en je informatie haalt van conspiracy theory websites. En ja, je studeert geschiedenis, maar de informatie die je deelt over WOI en WOII was standaard middelbare school stuff in België.


Nogal logisch, als ik iets zou vertellen wat jullie niet zouden weten zou de vergelijking niet werken.
Bovendien negeer ik nergens feiten, en haal ik geen informatie van conspiacy websites. Het is grappig dat jij denkt te weten waar ik wel en niet informatie vandaan haal en wat ik wel of niet geloof. Ik zet bij dingen die ik niet zeker weet een vraagteken of op een andere manier een aanduiding dat ik niet zeker ervan ben. Zodoende is wat ik zeg over de datum van uploaden niet iets wat ik breng als feit, en zodoende geen conspiracy denken (evenals het geen indicatie kan zijn dat ik het van conspiracy websites heb, ik wist niet eens dat dat als conspiracy rondging. Zodoende zegt het meer over jou dan over mij)
Heb je nog iets te vertellen wat je positie waardig is? (for example: geen persoonlijke aanvallen, en niet denken te weten wat ik denk of doe)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 21 Jul 2014 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Poetin heeft ondertussen zijn medewerking toegezegd en Timmermans kan het niet begrijpen dat alles zo traag verloopt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 23 Jul 2014 07:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Premier Rutte heeft vandaag een dag van nationale rouw aangekondigd, de eerste sinds 1962. Rond 14.00 zal er op Radio 1 en om 14.30 op Nederland 1 een aangepast programmering te zien zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 24 Jul 2014 16:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Gisteren, vandaag en morgen landen de vliegtuigen met de slachttoffers in Nederland. Dit gaat gepaard met een sobere ceremonie. Helaas heb ik hier nog niets van gezien, wel gehoord dat het erg statig en respectvol was/is.

Dellion schreef:

Haha, persoonlijk aanvallen en mij reduceren tot een conspiracy theorist? Succes verder met dit topic, maar ik ga hier niet verder meer in participeren.

Hoe kan je nu een degelijke discussie voeren als je bij de eerste de beste kritische noot gelijk wegloopt?

Overigens is het maken van een Godwin een doodzonde, maar aangezien je geschiedenis studeert is dat geen onbekend terrein voor je

Dellion schreef:

Allerlaatst wil ik nog even mededelen dat je gedrag, voor een eigenaar van de site, erg onprofessioneel is.

En waarom is dat? Omdat iemand anders het oneens met je is? Als je iedereen die het niet eens is met je strekking als ''onprofessioneel'' gaat bestempelen dan hou je weinig mensen over. Dat we volgens jou een ''voorbeeldfunctie'' hebben betekent niet dat we nergens een kritische noot mogen plaatsen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 24 Jul 2014 16:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

De kritische noot is geen probleem, er staat nergens iets wat kan duiden op dat ik dat een probleem zou vinden, dus waar je dat vandaan haalt is me een wonder.
Verbeteringen op posts van mij, zoals hij zo nu en dan gaf, zijn zeker nuttig en vooral erg logisch, een gebeurtenis zoals dit kan met de minuut veranderen en informatie die op het ene moment neergezet is kan het volgende moment weer onjuist zijn.

Dat is dit echter niet:
Citaat:
Maar leuk dat je alles negeert dat ook maar negatief praat over de daders. Maar ja, in een wereld van conspiracy theorists is het negeren van feiten al lang een spel dat alleen maar de wereld slechter maakt.


Daar is geen enkele vorm van opbouwende kritiek in te vinden, het is slechts het zwart maken van mij door middel van overhaaste, onjuiste en wellicht zelfs verzonnen conclusies over wat ik wel of niet zou doen.
En ja, ik vind dat je dat met zo een functie niet hoeft te doen, dat is echt helemaal nergens voor nodig.

Zeker niet omdat wat hij zegt simpelweg onjuist is, bijvoorbeeld over dat ik gezegd zou hebben dat er geen lijken werden gestolen. Dat beweerde ik niet, maar dat citeerde ik van iemand anders. Dat maakt het echter nog niet mijn mening.

Verder heeft hij het over dat ik alles zou negeren wat negatief is over de daders? Kan ik daar heel eerlijk in zijn, wat een bullshit, Joni, ik ben een van mensen die zelfs in dit topic nog meerdere malen negatief is geweest over de seperatisten. Ik heb vanaf het begin gezegd dat zij de verantwoordelijken zijn (en niet Rusland, wat de VS recentelijk heeft bevestigd)
Er zit een wereld van verschil tussen kritisch denken en negeren. Bovendien kan je niet eens weten of ik wel of niet negeer. Die illusie van het negeren kan alleen ontstaan zijn door een informatiegebrek, iets wat makkelijk op te lossen is (zoals hij voorheen in het topic wel deed) door de informatie te geven die de andere persoon in de discussie mist. Bij mensen die nooit wat met de informatie van andere mensen doen snap ik dat het beter is te stoppen, en dat er mensen zijn die de persoon in kwestie zwart maken en een conspiracy theorist noemen. In deze situatie is dat niet nodig, ik zei op een moment zelfs: ''Edit: Bedankt voor die laatste link. Waar ik voornamelijk naar keek was het vertrouwen op het gebied van wereldpolitiek (democratie) maar dit is uiteraard interessanter! ''
Waaruit duidelijk, zonder ook maar enige twijfel, duidelijk moet zijn dat ik wel degelijk me open stel voor informatie van anderen.

Citaat:
Omdat iemand anders het oneens met je is? Als je iedereen die het niet eens is met je strekking als ''onprofessioneel'' gaat bestempelen dan hou je weinig mensen over.


Nee, omdat hij het niet eens lijkt te zijn met mij, en mij daarom maar zwart maakt. Lijkt me vrij duidelijk

--

Gelukkig maar dat de Maleisische president zich ook niet liet leiden door woede, kritisch bleef en de juiste acties ondernam, en zoals het er nu naar lijkt een grote rol heeft gespeeld in het regelen van de zwarte dozen en de lichamen. Ondanks dat de rebellen de tegenstander zijn is het een van de betrokken partijen en degene waarmee contact juist zo belangrijk kon zijn.
Want volgens mij had Rutte dat niet gedaan (Inb4 informatie die laat zien dat hij dat wel heeft gedaan, waarna ik vervolgens word zwart gemaakt door een willekeurig teamlid van Gamed) verder heeft hij (rebellenleider Borodai) nu wel zijn eigen graf gegraven lijkt het. Hij zei een paar dagen terug dat Nederland (of andere landen waarvan onderzoekers zich bedreigd voelen) politieagenten, of andere gewapende mensen mocht sturen. Zolang het niet Oekraïne was: hun vijand. En aangezien er nu berichten zijn dat er plannen zijn voor een VN missie naar Oekraïne kan het best snel voorbij zijn voor hem.

Verder ontopic: http://www.nu.nl/buitenland/3836675/premier-jatsenjoek-van-oekraine-treedt-af.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 24 Jul 2014 17:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Ik ben benieuwd naar Joni's repliek, maar je snapt best wel dat het maken van een Godwin niet nodig is en je ook een stuk minder serieus zal worden genomen in de discussie.

En kul als dit:
Dellion schreef:

(Inb4 informatie die laat zien dat hij dat wel heeft gedaan, waarna ik vervolgens word zwart gemaakt door een willekeurig teamlid van Gamed)

is gewoon stoken. Je hebt je punt allang al gemaakt maar je vind het blijkbaar nodig het vuurtje nog even wat op te stoken met aannames.

Dellion schreef:

Verder ontopic: http://www.nu.nl/buitenland/3836675/premier-jatsenjoek-van-oekraine-treedt-af.html

Verrassend. Het wordt mijnheer Jatsenjoek toch te heet onder de voeten?

Overigens is het voorstel van Timmermans om met de EU een politiemissie te sturen ook redelijk absurd, en hetzelfde geldt uiteraard wanneer de seperatisten willen dat de EU toestemming gaat vragen hiervoor aan hun. De kleuterklas in het groot.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 24 Jul 2014 21:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Wow, weer wat geleerd, ik kende dat hele wet van Godwin niet eens
Niet dat het veel van toepassing is op deze situatie, het is immers een discussie over geschiedenis, politiek en recente gebeurtenissen. Het ging over veel verschillende dingen, waaronder de VS, China, etc, het over Duitsland hebben moet kunnen. Het is vaak makkelijker de bedoeling (en het overtuigen) van een stelling te zien door middel van een voorbeeld (hoe simpel dan ook) aldus een of ander stom boekje van toen ik nog lerarenopleiding deed En aangezien ik de moraal van het verhaal ook al eens letterlijk had gezegd dacht ik dat het met een vergelijking wellicht nog duidelijker zou worden, zodoende.

Verder, over het ontopic gedeelte, de rebellen leider had dit idee de wereld in gebracht (waarschijnlijk dacht hij dat nederland er niet op zou reageren en geen missie zou starten) dus de toestemming is er lijkt me al, of mis ik hier informatie? Want waar ik het over heb was al een paar dagen geleden.

http://www.nu.nl/politiek/3836855/kabinet-stuurt-onbewapende-marechaussees-oekraine.html

Hmm, dan hoop ik wel dat oekraïne stopt met aanvallen en zich houdt aan het staakt het vuren (of beter gezegd een nieuw staakt het vuren sluit aangezien ze de vorige hebben verbroken).. De rebellen krijgen steeds minder opties nu ze gebied verliezen, en als ze hun hoofdstad verliezen denk ik dat er een grote kans is dat zulke marechaussees gevangen worden genomen. Dat is in elk geval ''logisch'' in een oorlog, hoewel dat misschien het verkeerde woord is maar daarom staat het tussen haakjes, het is in elk geval iets wat je vaak ziet in situaties zoals deze. Het is de laatste optie, en in het geval van de rebellen als ze hun gebied verloren hebben ook een van de enige opties (besides doodgaan)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 25 Jul 2014 08:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Dellion schreef:
Wow, weer wat geleerd, ik kende dat hele wet van Godwin niet eens

Aangezien je geschiedenis studeert had ik dat wel verwacht, lol. Een Godwin is voornamelijk het aanhalen van Hitler en de nazi's wanneer het topic daar niet om vraagt. Laten we het zo zeggen: Probeer een Godwin te vermijden. Dat vermijden deed Duitsland in eerste instantie ook door een pact met Rusland te sluiten. (En zie alhier uw Godwin.)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 25 Jul 2014 09:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Redneckerz schreef:
Dellion schreef:
Wow, weer wat geleerd, ik kende dat hele wet van Godwin niet eens

Aangezien je geschiedenis studeert had ik dat wel verwacht, lol. Een Godwin is voornamelijk het aanhalen van Hitler en de nazi's wanneer het topic daar niet om vraagt. Laten we het zo zeggen: Probeer een Godwin te vermijden. Dat vermijden deed Duitsland in eerste instantie ook door een pact met Rusland te sluiten. (En zie alhier uw Godwin.)


We hadden een politiek/geschiedenis/recente gebeurtenissen discussie, zoals gezegd over veel onderwerpen. Wat je bij geschiedenis vaak doet en wat het nut voor de toekomst is, is het zien van verbanden tussen verschijnselen in het verleden en in de toekomst. Past dus prima in de discussie, maar ieder zijn mening hè.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group