Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Jul 2014 22:54    Onderwerp: Onbekende partij schiet 'Nederlands' vliegtuig neer Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Citaat:
Een Boeing van Malaysia Airlines is gecrasht in Oost-Oekraïne. Toen het passagiersvliegtuig met 295 inzittenden op weg was van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd het volgens Amerikaanse inlichtingendiensten neergeschoten. Alle inzittenden zouden daarbij om het leven zijn gekomen.


Er zijn minstens 154 Nederlandse slachtoffers en vier Belgen. Wie vragen heeft over slachtoffers, kan vanuit Nederland bellen naar het officiële noodnummer 070 347 7770.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Jul 2014 22:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Citaat:
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties komt morgenmiddag in spoedzitting bijeen om over Oekraïne te overleggen. De directe aanleiding is de crash met het vliegtuig van Malaysia Airlines.


Citaat:
De Oekraïense nieuwssite KyivPost heeft een transcript online gezet van het vermeende onderschepte telefoonverkeer waarin separatisten spreken over het neerhalen van een burgervliegtuig. "Het is met honderd procent zekerheid een passagiersvliegtuig", zou een separatist tijdens het gesprek aan zijn leidinggevende gezegd hebben.


Citaat:
Volgens de Russische nieuwszender Russia Today was het doelwit van de schutters het vliegtuig waarin de Russische president Poetin zich begaf. Daarbij claimt de website dus ook dat de schutters pro-Oekraïne zijn, en niet Pro-Rusland, zoals algemeen wordt aangenomen.

Citaat:

Eurocontrol, dat het luchtverkeer boven Europa controleert, zegt dat het luchtruim boven Oekraïne is gesloten na berichten over de crash.

Citaat:

Pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne zeggen dat ze een van de twee 'zwarte dozen' van het neergestorte Maleisische vliegtuig hebben gevonden. Dat heeft persbureau Interfax gemeld. Volgens de Russische president Vladimir Poetin is het waarschijnlijk dat de zwarte dozen in Moskou worden onderzocht. Dat doet bij experts vragen rijzen over de waarheidsgetrouwheid van het onderzoek.


http://www.hln.be/hln/nl/31172/Rampvlucht-MH17/article/detail/1947472/2014/07/17/LIVE-Amerikanen-bevestigen-raketinslag-op-MH17-4-Belgen-aan-boord.dhtml

Citaat:
Russia's Putin says Kiev bears responsibility for crash of passenger plane because it was brought down in Ukraine: RIA
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Jul 2014 23:14    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 17 Jul 2014 23:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

US concludes the plane was shot down with pics of the Dutch television?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 17 Jul 2014 23:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Mafusto schreef:
US concludes the plane was shot down with pics of the Dutch television?


Ja, dat ''nieuws''bericht van de VS was dan ook vrijwel identiek aan de berichten die al sinds de middag gegeven werden door verschillende nieuwsorganisaties, maar okè. Een paar woorden veranderen en hoppa! het is somehow nieuws geworden!

Besides, @waar we het eerder over hadden in het +/- topic, Joni, Rusland heeft gevraagd aan Oekraïne of ze samen kunnen werken om het te onderzoeken. Dus schijnbaar hebben ze ook door dat met alleen eigen onderzoek het niet objectief genoeg lijkt.

En als laatste: http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3831166/nederland-krijgt-mogelijk-waarnemersrol-in-onderzoek-mh17.html

Kortom alles lijkt te kloppen, zolang de dozen zijn afgeleverd in Rusland en in elk geval dus niet meer in handen zijn van de mensen die het veroorzaakt hebben (kortom, weg van Oekraïens grondgebied).

Verder laat de republiek mensen toe bij het rampgebied, zolang Oekraïne een tijdelijk staakt het vuren tekent. Lijkt me ook vrij logisch, en correct in deze situatie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 06:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Zwarte dozen zullen waardeloos zijn volgens een expert. Ze zullen plots stoppen met werken op moment van inslag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 09:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Joni Philips schreef:
Zwarte dozen zullen waardeloos zijn volgens een expert. Ze zullen plots stoppen met werken op moment van inslag.


Hoezo dat?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 10:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Dellion schreef:
Joni Philips schreef:
Zwarte dozen zullen waardeloos zijn volgens een expert. Ze zullen plots stoppen met werken op moment van inslag.


Hoezo dat?
Het vliegtuig zou volledig vernietigd zijn op punt van impact. De zwarte dozen kunnen dan geen gesprekken of technische details meer melden. Er bestaat niets meer om te melden.

Eerdere foto zou trouwens schijnbaar afkomstig zijn van een vliegtuig dat vorige week is neergehaald boven het rebellengebied.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 11:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Precies, zwarte doos is alleen handig als je bijvoorbeeld net als met 9/11 wil weten of het vliegtuig was overgenomen (gesprekken van piloten?), of de koers in één keer veranderde.

Het lijkt mij dat een technische faal is uitgesloten door het raket-verhaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 13:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Plaatje is trouwens ook niet van het vliegtuig in kwestie.

That being said, shit. Na de meeste vingerwijs verhalen te hebben gelezen hou ik het er voorlopig op dat de seperatisten ''per ongeluk'' het met een Buk luchtafweersysteem is neergehaald.

Dit gaat zeker voor roering binnen het kabinet zorgen, denk ik zo.

Leuk voor mijn ouders ook om te lezen terwijl ik net een week weg ben...

Edit: 173 Nederlands nu dood, nog 20 ongeidentificeerd:

http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/venj/nieuws/2014/07/18/verklaring-minister-opstelten.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
laraishond BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 13:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 494

http://nos.nl/artikel/676387-verlies-vrouw-bij-beide-mhrampen.html

Deze mevrouw heeft wel heel veel pech in een half jaar tijd. Ze had zowel bij deze ramp als bij het verdwenen vliegtuig familieleden aan boord...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 15:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Als het gaat om de pro-Russische separatisten van Oekraïne, dan lijkt het me wel dat hun oorlog snel voorbij zal zijn. Het neerhalen van een burgervliegtuig wordt typisch aanschouwd als een verklaring van oorlog. Ze hebben dan technisch gezien de oorlog verklaard aan Nederland, een lid van de NATO. Rusland zal op dat moment ook normaal gezien alle banden breken. Ze hebben iig het 'goede' vliegtuig neergehaald. Eén uur eerder passeerde Putin, één uur later de premier van India. Beide naties hadden zonder twijfel al kernbommen gelanceerd.

Nelus schreef:
Precies, zwarte doos is alleen handig als je bijvoorbeeld net als met 9/11 wil weten of het vliegtuig was overgenomen (gesprekken van piloten?), of de koers in één keer veranderde.

Het lijkt mij dat een technische faal is uitgesloten door het raket-verhaal.
Inderdaad. Er is geen enkele manier dat de crew of de instrumenten de inslag konden voorspellen, dus gaat het signaal gewoon plots stoppen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 16:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Is dat echt waar dat dat vliegtuig van poetin langskwam? Want dat lijkt me echt sterk.. Echter als dat wél zo is heeft Oekraïne, met zijn actieve BUK systeem dichtbij het rampgebied, wel degelijk een motief.

Ik denk niet dat dat zo is, het vliegtuig van Poetin vliegt namelijk niet (meer) over oekraïne, tenminste dat las ik ergens. Lijkt me tevens ook erg onlogisch, miljoenen mensen in Oekraïne willen hem dood hebben, dat weet hij ook wel

Hij zou dan ook de lijnvluchten in gevaar brengen, want het verschil tussen zijn vliegtuig en die van malaysian airlines is idd erg klein.


Laatst aangepast door Velqor op 18 Jul 2014 16:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 16:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Sara Firth, a British journalist at Russia Today, has confirmed to MediaGuido that she today resigned in protest at the channel’s coverage of the Ukraine plane crash. "We are asked on a daily basis if not to totally ignore then to obscure the truth"
http://order-order.com/2014/07/18/russia-today-journalist-sensationally-resigns-over-putin-lies/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 16:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Goh, een land dat zijn media beïnvloed? Dat wist ik nog niet. Gelukkig maar dat we dat hier niet hebben zeg!
Oh wait..
(besides, zo een aandachtshoer hadden ze in een europees land ook afgelopen jaar, volgens mij was dat in frankrijk. Zegt vrij weinig, aangezien de meeste mensen de slechte staat waarin de media zich bevindt wel kan herkennen)

Niet echt ontopic dus, imo.

The OSCE has said 30 of its staff have arrived at the Malaysian Airlines MH17 crash site near Donetsk.

Maar ik ben benieuwd waar je dat nieuws over poetin's vliegtuig vandaan had, is dat niet al onjuist gebleken?


Laatst aangepast door Velqor op 18 Jul 2014 16:20; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 16:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Dellion schreef:
Goh, een land dat zijn media beïnvloed? Dat wist ik nog niet. Gelukkig maar dat we dat hier niet hebben zeg!
Oh wait..
(besides, zo een aandachtshoer hadden ze in een europees land ook afgelopen jaar, volgens mij was dat in frankrijk. Zegt vrij weinig, aangezien de meeste mensen de slechte staat waarin de media zicht bevindt wel kan herkennen)

Niet echt ontopic dus, imo.

Anyway 30 onderzoekers zijn er al atm, dat gaat de goede kant op. Tevens is het goed dat rusland weigert het te onderzoeken en die positie aan de internationale organisaties geeft. Die onderzoeks rol van Nederland komt er echt wel.

Maar ik ben benieuwd waar je dat nieuws over poetin's vliegtuig vandaan had, is dat niet al onjuist gebleken?
Dat kwam van Russia Today. Maak daar maar van wat je wil.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 16:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

UN houdt momenteel een vergadering over de aanslag:
http://webtv.un.org/live-now/watch/security-council-ukraine/1686152121001/

One of the corpses fell through the rickety roof of Irina Tipunova's house in this sleepy village, just after Malaysia Airlines flight MH17 exploded high over eastern Ukraine, where pro-Russian separatists are fighting government forces.
http://www.reuters.com/article/2014/07/18/us-ukraine-crisis-bodies-idUSKBN0FN1JJ20140718
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
deadlytown BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 17:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2008
Berichten: 784

world war 3 is on the rise
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 17:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

deadlytown schreef:
world war 3 is on the rise
Noch Rusland, noch VS is zo gek om dat te starten aangezien ze weten dat China automatisch kiest voor de verdediger.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 17:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

De Russische vertegenwoordiger op de Verenigde Naties zegt dat dit nooit was gebeurd als Oekraïne het luchtruim had gesloten. Directe quote: "The blame is entirely on Kiev"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 19:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Joni Philips schreef:
De Russische vertegenwoordiger op de Verenigde Naties zegt dat dit nooit was gebeurd als Oekraïne het luchtruim had gesloten. Directe quote: "The blame is entirely on Kiev"


Wat is Rusland irritant captain obvious aan het spelen

Overigens vond ik het heel correct hoe China zich opstelde tijdens hun tijd bij de VN vergadering, net als dat ik Nederland so far erg correct vind in uitspraken (zowel Rutte als het koninklijk huis)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 19:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Er is eigenlijk maar één ding dat je moet weten over China in elk conflict wereldwijd: zij zoeken het pad waarin het minste oorlog komt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 19:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Joni Philips schreef:
Er is eigenlijk maar één ding dat je moet weten over China in elk conflict wereldwijd: zij zoeken het pad waarin het minste oorlog komt.


Precies! Hoewel sommige Chinese bedrijven wel slecht bezig zijn in 3rde wereldslanden, maar dat doen enkele grote multinationals van Nederland ook, dat is een algemeen probleem bij grote bedrijven dus dat kun je ze niet echt kwalijk nemen.
Het is wel lastig dat de VS ze steeds meer onder druk zet op hun eigen continent door het aangaan van vergaande defensieve pacten. In de media wordt het gebracht als dat het komt vanwege het probleem met de geclaimde eilanden maar dat proces was al voor die tijd gaande. Zoals ik al eens heb gezegd, dat zie je vaak bij een stagnerende hegemonie, die probeert een mogelijk toekomstig hegemoniaal land onschadelijk te maken.

Ik denk echter niet dat het heel negatief is (net zo negatief als elk ander machtig land) als China ooit de hegemonie (kortom de plek als machtigste land) overneemt van de VS. Helaas verklaren veel mensen me voor gek als ik dat zeg, maar China is best redelijk in zijn buitenlandse politiek tot nu toe. Het is tevens een land dat niet claimt alles goed te doen, zoals de VS dat wel tijden deed, met het volhouden van ''democratie'' en dergelijke, terwijl bedrijven van de ministerie's (NSA bijv, valt onder defensie) de grondwet overtreden.

Alsnog.. Macht maakt corrupt, dat is ook een van de redenen waarom ik blij ben dat Nederland internationaal niks meer voorstelt (op het gebied van wereldpolitiek iig, economisch op sommige aspecten uiteraard wel)

Het is wel opvallend dat China een aantal zeer geavanceerde technieken, schepen en ander oorlogsmateriaal heeft gemaakt de afgelopen jaren (aantal hele mooie scheepjes, om het maar even als understatement te brengen :p). Maar dat is logisch aangezien de defensie van veel aziatische landen (alsmede Rusland en een aantal zuid-amerikaanse landen) fors toeneemt. Kan dus ook een trend zijn i.p.v per se een teken dat ze uit zijn op een machtigere positie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nelus BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Lijkt mij logisch voor zulke landen dat ze hun defensie blijven ontwikkelen, als je ziet hoe groot Rusland en China zijn, ongelofelijk. Als je Rusland annexeert en Westers maakt, dan heb je leuk terrein om mee te spelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 18 Jul 2014 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Nelus schreef:
Lijkt mij logisch voor zulke landen dat ze hun defensie blijven ontwikkelen, als je ziet hoe groot Rusland en China zijn, ongelofelijk. Als je Rusland annexeert en Westers maakt, dan heb je leuk terrein om mee te spelen


Volgens de Nederlandse definitie is Rusland ook westers Dus je opmerking klopt niet echt.

Also ''Lijkt mij logisch voor zulke landen dat ze hun defensie blijven ontwikkelen'' is niet heel vanzelfsprekend omdat veel westerse landen juist bezuinigen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group