Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 16:18    Onderwerp: Downloadverbod per direct geldig in Nederland Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Dat zal de discussies over het al dan niet legaal zijn van downloaden in Nederland alvast flink verkorten.
Citaat:
Het ministerie van Veiligheid en Justitie meldt dat, naar aanleiding van het arrest van het Europees Hof, downloaden van onder meer muziek en films uit illegale bron per direct niet meer is toegestaan.

http://www.entertainmentbusiness.nl/nieuws/2014-W15/downloadverbod-per-direct-geldig-nederland
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 16:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

''kut''
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Disker BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 16:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jun 2013
Berichten: 61

"Downloaders lopen niet het risico op vervolging: het gaat volgens het kabinet niet om een strafrechtelijk maar een civielrechtelijk verbod. Dat betekent dat particuliere organisaties als Stichting Brein downloaders kunnen aanpakken. Stichting Brein stelt in een schriftelijke reactie dat het zijn pijlen, ondanks het downloadverbod, op 'illegale handelaren' blijft richten; dat beleid blijft volgens de organisatie onveranderd."

Tevens kan men heel veel, maar dan ook heel veel gezeik krijgen m.b.t. de thuiskopieheffing. Ook zie ik nu al mazen en/of problemen met deze wetgeving (youtube videos's en dergelijke door o.a. auteursrecht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 16:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Ja ik had het gelezen, goed klote.

Maar stel dat ik nu nog steeds leuk mijn series van kickass torrents af haal, wat staat me dan te wachten?
Dat is me nog steeds niet duidelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 16:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Net nu Game of Thrones begonnen is.

Thanks Obama!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 17:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Mooi, want als ze in de toekomst lopen te zeiken dat ze geen films meer kunnen maken komt dat alleen maar omdat ze miljoenen $ mis lopen met dat downloaden wat iedereen doet.

Nu alleen de oplichters achter Video on Demand pakken
Die zijn namelijk duurder met een online filmpje huren dan een videotheek vlak bij jou in de buurt, een origineel film kopen kost net zo duur as in de winkel misschien nog wel duurder.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 17:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Denk dat we er voorlopig weinig last van krijgen. En met een proxy komen we heel ver wanneer ze alle sites blokkeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 17:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Ellentjeeah schreef:
Ja ik had het gelezen, goed klote.

Maar stel dat ik nu nog steeds leuk mijn series van kickass torrents af haal, wat staat me dan te wachten?
Dat is me nog steeds niet duidelijk.

Via Tweakers:
http://tweakers.net/nieuws/95335/kabinet-nederland-heeft-per-direct-downloadverbod.html
Citaat:
Downloaders lopen niet het risico op vervolging: het gaat volgens het kabinet niet om een strafrechtelijk maar een civielrechtelijk verbod. Dat betekent dat particuliere organisaties als Stichting Brein downloaders kunnen aanpakken. Stichting Brein stelt in een schriftelijke reactie dat het zijn pijlen, ondanks het downloadverbod, op 'illegale handelaren' blijft richten; dat beleid blijft volgens de organisatie onveranderd.

Als ik het goed begrijp zorgt het downloadverbod er alleen maar voor dat Dhr Kuik en consorten minder moeite hoeven te doen om een persoon aan te klagen. Let wel: Dit zal dan vooral gaan om de grote vissen - Mensen die dus veel uploaden en veel downloaden.

Alles daaronder loopt ook risico, maar het is quasi onmogelijk voor de overheid dat te controleren. Bovendien, maar dat is uiteraard al jaren zo met de overheid en ICT, zullen er altijd mogelijkheden zijn om dergelijke regeltjes te omzeilen. Een downloadverbod is sowieso zinloos in de zin dat je dan bijna elke Nederlander moet aanklagen. Of het wordt zoals Amerika waar je tig miljoen mag kloppen voor het downloaden van een dozijn nummers waar de artiest dan ''onherstelbare'' schade aan heeft geleden..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 17:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Redneckerz schreef:
Of het wordt zoals Amerika waar je tig miljoen mag kloppen voor het downloaden van een dozijn nummers waar de artiest dan ''onherstelbare'' schade aan heeft geleden..
Dat is inderdaad het belangrijkste gevolg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sayonara BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 17:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Aug 2009
Berichten: 531

Ellentjeeah schreef:
Ja ik had het gelezen, goed klote.

Maar stel dat ik nu nog steeds leuk mijn series van kickass torrents af haal, wat staat me dan te wachten?
Dat is me nog steeds niet duidelijk.


Ja dat begreep ik dus ook niet. Ik moet natuurlijk wel de 80000 series die ik volg kunnen kijken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Disker BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 17:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jun 2013
Berichten: 61

Redneckerz schreef:
Ellentjeeah schreef:
Ja ik had het gelezen, goed klote.

Maar stel dat ik nu nog steeds leuk mijn series van kickass torrents af haal, wat staat me dan te wachten?
Dat is me nog steeds niet duidelijk.

Via Tweakers:
http://tweakers.net/nieuws/95335/kabinet-nederland-heeft-per-direct-downloadverbod.html
Citaat:
Downloaders lopen niet het risico op vervolging: het gaat volgens het kabinet niet om een strafrechtelijk maar een civielrechtelijk verbod. Dat betekent dat particuliere organisaties als Stichting Brein downloaders kunnen aanpakken. Stichting Brein stelt in een schriftelijke reactie dat het zijn pijlen, ondanks het downloadverbod, op 'illegale handelaren' blijft richten; dat beleid blijft volgens de organisatie onveranderd.

Als ik het goed begrijp zorgt het downloadverbod er alleen maar voor dat Dhr Kuik en consorten minder moeite hoeven te doen om een persoon aan te klagen. Let wel: Dit zal dan vooral gaan om de grote vissen - Mensen die dus veel uploaden en veel downloaden.

Alles daaronder loopt ook risico, maar het is quasi onmogelijk voor de overheid dat te controleren. Bovendien, maar dat is uiteraard al jaren zo met de overheid en ICT, zullen er altijd mogelijkheden zijn om dergelijke regeltjes te omzeilen. Een downloadverbod is sowieso zinloos in de zin dat je dan bijna elke Nederlander moet aanklagen. Of het wordt zoals Amerika waar je tig miljoen mag kloppen voor het downloaden van een dozijn nummers waar de artiest dan ''onherstelbare'' schade aan heeft geleden..


Had al een soort gelijke quote staan, dit klopt inderdaad. Wat ik mij wel afvraag is wat ze willen doen met downloaders die een HDD (of soortgelijke hardware zoals telefoons etc) hebben gekocht en hiervoor de thuiskopieerheffing hebben betaalt. Dat brengt een leuk dubio met zich mee. Men mag niet iemand bestraffen met een nieuwe wetgeving als het feit al is gepleegd voordat de wetgeving was ingetreden (met terugwerkende kracht). Men heeft al voor die heffing betaalt, de heffing zorgde ervoor dat (grof gezegd) de artiesten een vergoeding kregen voor het downloaden op bepaalde hardware wat dan dus legaal was, zodoende mag je downloaden op de apparatuur waar je de heffing voor hebt betaalt. Lijkt mij dat hier ook nog een leuke zaak uit kan komen.

En tja, als je een Youtube filmpje kijkt, download je ook de video (technisch gezien is het natuurlijk streamen), het bestand wordt naar je scherm gebracht . "Downloaden is het binnenhalen van digitale informatie waarbij het initiatief ligt bij het ontvangende apparaat."

Ach, men gaat er toch weinig tot niks van merken. In vele landen in de wereld is het al verboden, maar hoe vaak zie je dat men een particulier aanpakt die af en toe een filmpje. game, boek, muziek download?.

Het enige is, is dat Tim Kuik wat meer macht heeft (wat heel jammer is van zo'n walgelijke organisatie). Nee, we hoeven ons (nog) geen zorgen te maken. Alleen een beetje jammer van de EU en Nederland, gezien Teeven wel even het advies van het opslaan van kentekengegevens wegwuift van de EU, het is maar wat ze goed uitkomt. Zal mij niks verbazen als de entertainment industrie bij de EU heel veel gelobbyd heeft en een zak met duiten heeft neer gegooit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 18:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Joni Philips schreef:
Redneckerz schreef:
Of het wordt zoals Amerika waar je tig miljoen mag kloppen voor het downloaden van een dozijn nummers waar de artiest dan ''onherstelbare'' schade aan heeft geleden..
Dat is inderdaad het belangrijkste gevolg.


Nope, want hier doen we niet aan 'punitive damages'.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 18:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

D: zijn reactie op fok is goud waard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Disker BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 18:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jun 2013
Berichten: 61

Wat een verassing, de mannen in pak van de thuiskopie heffing pleiten ervoor dat de heffing moet blijven bestaan. Ach geen verassing dit draait toch alleen maar om het geld. Walgelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 18:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

streetfighter schreef:
D: zijn reactie op fok is goud waard

Erg ironisch dat je dit noemt terwijl ik, na een aantal D: topics te hebben gelezen, mij afvroeg wat hij nu doet

Over welke reactie gaat het precies? Hij heeft meerdere posts gemaakt hierover.

Stichting De Thuiskopie laat ondertussen alweer zien maling te hebben aan het belangrijkste punt over het verbod. Oftewel: We worden dubbel gepakt. En bedankt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 18:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Hij heeft wel een goed punt wat betreft de heffing als je je eigen gemaakte muziek luisterd

Citaat:
Hadden jullie vooral alle winkels die uberhaupt dvds verkochten moeten weghalen uit mijn stad, daar kocht ik namelijk bulk in altijd. Sinds die weg zijn heb ik weinig keus om films elders te halen, en als er een echt goed is koop ik ze alsnog wel via andere wegen.

Maar 90% van die films is troep, het zijn allemaal gewoon tekenfilms geworden met die overmaat aan cgi en die oorverkrachtende teringherrie die hans zimmer en al zijn naapers er in proppen heb ik ook geen trek meer in.

Als ik nu een film download is het altijd of een intellectueel drama, documantaire of een speelfilm.

En muziek downloaden laat me niet lachen, wie wil die bak amerikaanse suiker nog horen behalve mensen die nognooit echte muziek gehoord hebben. Ik download enkel klassieke muziek en verder heb ik mn eigen muziek (letterlijk eigen) op mn mp3 speler. En daar moest ik nog thuiskopieheffing voor betalen ook..

Dikke middelvinger dus smerige mafioso, tyfus parasieten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
AltairJack BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 19:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2012
Berichten: 200

Ze moeten echt iets beter verzinnen dan zo'n verbod. Mss zorgen dat dvds of bioscoopbezoek aantrekkelijker wordt dan zo'n download. En ze denken blijkbaar ook dat de consument achterlijk is ofzo.

Drugs en prostitutie is ook op veel plekken illigaal, maar dat betekent ook niet dat het niet gebeurt.

Maar het zijn ook vaak van die commerciele graaiers zonder zielen, ze doen alles voor meer winst, al vielen er doden, maakt hun wrs niets uit. Ook zaken als kinderarbeid, slavernij, foxconn suicides en blood diamonds enzo, allemaal om meer geld te kunnen verdienen.

Dit is verder geeneens een echt probleem. Gierige film en muziekproducenten die meer willen verdienen dan ze al verdienen. Echte problemen heb je bv in derdewereldslanden zoals afrika of andere plekken waar bv oorlog is, geen vrijheid, geen voedsel, geen educatie, politieke corrupte landen enzovoort.


Laatst aangepast door AltairJack op 10 Apr 2014 19:21; in totaal 4 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 19:08    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

streetfighter schreef:
Hij heeft wel een goed punt wat betreft de heffing als je je eigen gemaakte muziek luisterd

Citaat:
Hadden jullie vooral alle winkels die uberhaupt dvds verkochten moeten weghalen uit mijn stad, daar kocht ik namelijk bulk in altijd. Sinds die weg zijn heb ik weinig keus om films elders te halen, en als er een echt goed is koop ik ze alsnog wel via andere wegen.

Maar 90% van die films is troep, het zijn allemaal gewoon tekenfilms geworden met die overmaat aan cgi en die oorverkrachtende teringherrie die hans zimmer en al zijn naapers er in proppen heb ik ook geen trek meer in.

Als ik nu een film download is het altijd of een intellectueel drama, documantaire of een speelfilm.

En muziek downloaden laat me niet lachen, wie wil die bak amerikaanse suiker nog horen behalve mensen die nognooit echte muziek gehoord hebben. Ik download enkel klassieke muziek en verder heb ik mn eigen muziek (letterlijk eigen) op mn mp3 speler. En daar moest ik nog thuiskopieheffing voor betalen ook..

Dikke middelvinger dus smerige mafioso, tyfus parasieten.


Dus letterlijk 1 zin van hem is echt relevant te noemen (En daar heeft hij gewoon gelijk in, het is immers belachelijk dat je over je eigen muziek geld moet dokken vanwege die heffing) de rest is vooral D:'s aparte mening waarvan al lang bekend is dat niet veel mensen die delen.

Nee, dan de filmindustrie dan. Die vindt dit verbod geweldig. Hoe Teeven erop komt om dan Brein als toezichthouder te laten fungeren.. iets zegt mij dat hier belangenverstrengeling is.

Overigens wel handig voor de topic start: http://tweakers.net/reviews/3499/wat-betekent-het-downloadverbod.html voor wat het nu concreet betekent. In de praktijk verandert voor de individu niet zoveel namelijk

EDIT: Overigens negeert Dhr Opstelten wel vrolijk een ander bericht van het Europese Hof, namelijk de bewaarplicht. In het geval van het massaal opslaan van kentekens geldt dat niet volgens Opstelten. Hoe krom kan Nederland zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
AltairJack BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 19:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2012
Berichten: 200

Opstelten is echt dom, die is zo oud, die weet niks over computers of piracy. Echt zo'n failkabinet, ga boeven en verkrachters vangen ofzo inplaats van altijd de burger te naaien en nu weer random op te komen voor hebberige film en muziekproducenten.

Laatst ook weer zo'n pedo die weer is vrijgelaten in de maatschappij... echt epic fail gewoon.

Inplaats van met zo'n downloadverbod te komen, kunnen ze mss levenslange straffen echt levenslang maken. Als een meisje wordt verkracht ga je ook maar 3 jaar de cel in, echt onbegrijpelijk, laatst weer zo'n meisje van 15 verkracht in zwolle door 8 jongens, 3,5 jaar strafeis tegen een van die daders stond op powned en rtv oost, doe wat aan zulke dingen. Echt omgekeerde wereld. Snowden komt op voor de mensen en jahoor weer op de blacklist van us.


Laatst aangepast door AltairJack op 10 Apr 2014 19:34; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 19:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Ik mis D:
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 19:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Citaat:
Ik download enkel klassieke muziek en verder heb ik mn eigen muziek (letterlijk eigen) op mn mp3 speler. En daar moest ik nog thuiskopieheffing voor betalen ook..

Dikke middelvinger dus smerige mafioso, tyfus parasieten.


Nu vraag ik me af of Paul McCartney ook zijn eigen muziek op zijn iPod heeft staan, en lekker mee staat te zingen met zichzelf.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Disker BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 19:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Jun 2013
Berichten: 61

AltairJack schreef:
Opstelten is echt dom, die is zo oud, die weet niks over computers of piracy. Echt zo'n failkabinet, ga boeven en verkrachters vangen ofzo inplaats van altijd de burger te naaien en nu weer random op te komen voor hebberige film en muziekproducenten.

Laatst ook weer zo'n pedo die weer is vrijgelaten in de maatschappij... echt epic fail gewoon.

Inplaats van met zo'n downloadverbod te komen, kunnen ze mss levenslange straffen echt levenslang maken. Als een meisje wordt verkracht ga je ook maar 3 jaar de cel in, echt onbegrijpelijk, laatst weer zo'n meisje van 15 verkracht in zwolle door 8 jongens, 3,5 jaar strafeis tegen een van die daders stond op powned en rtv oost, doe wat aan zulke dingen. Echt omgekeerde wereld. Snowden komt op voor de mensen en jahoor weer op de blacklist van us.


Zie niet echt de relevantie met dit onderwerp, maar toch even reageren.

Levenslang in Nederland écht levenslang. Tenzij er gratie word verleend.

Met de straffen, daar kan ik denk ik wel voor bijna elke Nederlander spreken door te zeggen dat het soms inderdaad schandalig laag is. Maar een zogenoemde 'tbs behandeling' kan men nog wel jaren blijven zitten (totdat de kliniek aangeeft dat men 'genezen' is) dit kan oneindig doorgaan.

"Snowden komt op voor de mensen en jahoor weer op de blacklist van us"
Wat heeft dat met Nederland te maken?

@Red

Post jij herhalingen ? (grapje)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 19:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Disker schreef:
AltairJack schreef:
Echt zo'n failkabinet, ga boeven en verkrachters vangen ofzo inplaats van altijd de burger te naaien en nu weer random op te komen voor hebberige film en muziekproducenten.


Zie niet echt de relevantie met dit onderwerp, maar toch even reageren.


Zijn punt is dat er wel belangrijkere dingen gebeuren in Nederland dan mensen die media downloaden.
En dan heeft hij liever dat de aandacht die wordt geschonken aan het downloadbeleid gaat naar andere dingen zoals verkrachters oppakken, pedofielen in de gevangenis zetten etc.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 19:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Alsof er toch al vrijheid was op internet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Robert BerichtGeplaatst: 10 Apr 2014 19:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Ellentjeeah schreef:
Disker schreef:
AltairJack schreef:
Echt zo'n failkabinet, ga boeven en verkrachters vangen ofzo inplaats van altijd de burger te naaien en nu weer random op te komen voor hebberige film en muziekproducenten.


Zie niet echt de relevantie met dit onderwerp, maar toch even reageren.


Zijn punt is dat er wel belangrijkere dingen gebeuren in Nederland dan mensen die media downloaden.
En dan heeft hij liever dat de aandacht die wordt geschonken aan het downloadbeleid gaat naar andere dingen zoals verkrachters oppakken, pedofielen in de gevangenis zetten etc.


Het OM gaat zich hier ook niet mee bezig houden. Dat zullen partijen zoals BREIN doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group