Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2  
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 29 Sep 2013 21:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Haptic feedback
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 29 Sep 2013 21:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Christian Vuye schreef:
Haptic feedback


Je phone maakt ook gebruik van haptic feedback, maar daarmee zijn de meeste games nog steeds onspeelbaar omdat je niet weet of het geen waarvan je de feedback krijgt, ook daadwerkelijk de knop is die je wilt gebruiken. De cirkels zullen wss helpen om je te oriënteren, maar de grensgebieden lijken mij heel problematisch te worden in gebruik. Daar kun je de controller laten trillen wat je wilt, maar dat zal het probleem niet oplossen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 29 Sep 2013 22:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Je moet niet vergeten dat je zes knoppen hebt die je op andere controllers niet hebt hè: de vier op het touch-screen en twee op de achterkant. Ik denk dat je bij het beoordelen van deze controller niet te veel moet vergelijken, want ik denk ook niet dat het zo bedacht is.

Als in: 'hedendaagse besturing simuleren' vind ik een beetje een vage term. Het simuleert niets, het is een alternatief er op.

En over haptic feedback: de controller schijnt serieus een soort geluidje te maken bij het gebruiken van de touchpads wat vergeleken wordt met alsof je mechanisch aan een wiel draait ofzo. Heel bijzonder maar volgens de mensen die het in actie hebben gezien, werkte het bijzonder goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 29 Sep 2013 22:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Ik bedoelde daarmee eerder de besturing die je tegenwoordig in games vindt. Een game die voor alle knoppen op een joystick een functie heeft, zal moeite hebben met het aanmeten van een goede knoppenschema. Ik laat me graag verrassen, maar het gebruik van een touchscreen als extra knoppen is iets wat ik niet echt fijn vind. De 3DS en DS hebben al aangetoond dat dit niet echt fijn werkt als je handen al links en rechts van het scherm zitten. De knoppen op de achterkant hoeft ook geen plus te zijn. Zeker niet als het ervoor gaat zorgen dat de controller niet fijn vastgepakt kan worden omdat je anders de knoppen raakt, zoals momenteel ook bij de Vita aan de hand is.

Het Portal voorbeeld van Valve zelf werkt goed bij games waar je niet zozeer alle knoppen tegelijk zou gebruiken. In een multiplayer of competitive shooter wordt dit alweer een stuk moeilijker en zal dan ook wss niet een echte verbetering zijn op een normale controller. Het richten zal beter kunnen zijn, maar het gebrek aan knoppen zal dit voordeel aardig in kunnen dammen.

Edit: Haptische feedback bestaat alleen uit trillingen. Het geluid zal weliswaar door de touch gegenereerd worden, maar niet iets wat ik toejuich. Als je een knop voelt, weet je dat dit de juiste is. Bij een touchpad krijg je deze bevestiging pas als je de knop ingedrukt is.

Anyway ik heb de controller zelf nog niet in mijn handen gehad. Tot die tijd zal ik sceptisch blijven of de controller daadwerkelijk gaat werken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 30 Sep 2013 01:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

GekooktEi schreef:
Je moet niet vergeten dat je zes knoppen hebt die je op andere controllers niet hebt hè: de vier op het touch-screen en twee op de achterkant. Ik denk dat je bij het beoordelen van deze controller niet te veel moet vergelijken, want ik denk ook niet dat het zo bedacht is.


Nee, ze willen een controller uitbrengen die de precisie van muis/toetsenbord kan evenaren toch? Tenminste zoiets begreep ik, of ik begrijp het nog helemaal niet wat ze hier mee willen bereiken.

Ik zou het niet kunnen vergelijken met een Xbox 360 controller om maar een voorbeeld te geven. Want die controller werkt voor geen meter als je het vergelijkt met muis/toetsenbord combi. Het zou dan ook dikke onzin zijn geweest als ze een copy/paste controller hadden uitgebracht want je kan alle controllers op de PC al gebruiken.

Ik ben wel benieuwd, ik zou het sowieso willen testen als ik de kans daarvoor krijg. Ik kan er nu in ieder geval weinig over zeggen, geen idee hoe het geheel zal gaan werken/aanvoelen tijdens het spelen van spellen.

Het mooiste vind ik nog het gebaar wat ze ons geven, het is een sprong in het diepe. Probeer iets nieuws en bekijk het eens van een ander perspectief. Dat doen ze te weinig in de industrie. Het zou makkelijk kunnen dat het helemaal faalt maar dat maakt het ook weer interessant want we weten niet hoe dit gaat uitpakken, ik snap dat niet dat mensen het juist niet interessant vinden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 30 Sep 2013 11:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Ik vind het ook wel tof dat ze juist een totaal andere controller hebben bedacht. Al ben ik geen fan van touchpads... met name omdat je te vaak je vinger/duim verkeerd zet omdat je geen knop voelt. Maar we gaan zien of het goed werkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 30 Sep 2013 12:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 30 Sep 2013 16:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Wauw.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group