Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende
|
GekooktEi |
Geplaatst: 27 Sep 2013 22:42 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 9765
|
Never mind omg ik koop een Steam controller.
Serieus. Het klinkt goed en ik ben heel benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken. Ik denk dat het tijd was dat iemand de traditionele controller een frisse draai gaf, en dit zou dat zomaar kunnen zijn. Ik heb veel vertrouwen in Valve.
http://store.steampowered.com/livingroom/SteamController/ |
|
Terug naar boven |
|
|
Nelus |
Geplaatst: 28 Sep 2013 09:47 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 12 Jan 2006 Berichten: 5252
|
Je bent sarcastisch bezig toch?
|
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 28 Sep 2013 10:10 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24889
|
Button placement lijkt me niet top en er zijn nogal weinig knoppen voor typische hedendaagse games. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 28 Sep 2013 11:56 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 25 Jan 2009 Berichten: 8355
|
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 28 Sep 2013 12:04 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24889
|
Dus lijkt inderdaad nog een probleem te zijn voor games waar je twee analoge sticks, en dan nog eens knoppen gebruikt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 28 Sep 2013 12:09 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 25 Jan 2009 Berichten: 8355
|
|
Terug naar boven |
|
|
Codewarrior |
Geplaatst: 28 Sep 2013 12:38 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 03 Okt 2011 Berichten: 3190
|
Kan ook niet wachten om die steam controller eens uit te proberen, het is ofwel de beste uitvinding in jaren, of de slechtste controller aller tijden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Redneckerz |
Geplaatst: 28 Sep 2013 13:11 Onderwerp:
| |
Redacteur
Geregistreerd op: 14 Dec 2011 Berichten: 6016
|
Sowieso valt het Valve aan te prijzen dat ze werkelijk iets anders hebben geprobeerd qua controller, en dat zonder het te laten vervallen in Wiimote achtige praktijken.
Zelfs al is de controller een ramp, dan kan de techniek achter de controller wel verder ontwikkeld worden.
Wel jammer dat er geen Source 2 of HL3 nieuws naar buiten kwam
++ Vandaag bij een kennis film kijken, Oblivion, en tevens daar eten.
-- Iemand anders ook problemen met een CI Module die je bij TV's gebruikt voor digitale TV? Ouders hebben er meerdere issues mee, varierend van geen digitale TV tot aan het blijven hangen op een zender.
+ AMD's Mantle.
+ Retrofan: Duke Nukem 3D wordt eindelijk naar oude Amiga's geport. Dat blijft toch een droommachine, zon Amiga.
+ Pandora handheld. Wie had gedacht dat het een port van Aliens vs Predator, de game uit 1999 zou krijgen? Briljant!
Also, voor de mensen die van japanse games houden (Dantekloon, Asianator?): http://www.kickstarter.com/projects/1748556728/the-untold-history-of-japanese-game-developers |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Sep 2013 10:47 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24889
|
Dat verandert mijn mening niet echt. A Realm Reborn bijvoorbeeld lijkt momenteel onspeelbaar. Touchscreen kan natuurlijk dingen oplossen, maar is slecht geplaatst voor dingen die je continu nodig hebt. Nieuwe controller-vormen zijn leuk, maar ze hadden toch best rekening kunnen houden met hoe een typische 360 controller wordt gebruikt bij Steam games. |
|
Terug naar boven |
|
|
No'tje |
Geplaatst: 29 Sep 2013 11:15 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 08 Aug 2008 Berichten: 10199
|
Ellentjeeah schreef: | Waarom pc gamen met een controller? Dan is het hele idee van "een toetsenbord/muis" speelt fijner ook verdwenen |
Dat hangt helemaal af van de persoon zelf. Ik vind het fijner om met een toetsenbord/muis te spelen als het gaat om FPS/Action games. Denk aan GTA, Borderlands & Tomb Raider en zo. Ook zijn de meeste RPG games gemaakt met toestenbord/muis combi in het achterhoofd, Fallout werkt gewoon vele malen vloeiender op een PC.
Echter als het gaat om platform games zoals Rayman en racespellen dan gebruik ik liever een controller. Zelfs met Assassin's Creed waar een vloeiende camera niet zo van belang is gebruik ik een controller. De focus ligt dan meer op de knoppen die je drukt.
Maar een FPS game met een controller spelen? Hell no. |
|
Terug naar boven |
|
|
Robert |
Geplaatst: 29 Sep 2013 12:16 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 04 Mrt 2008 Berichten: 5569
|
Nin007 schreef: | Ellentjeeah schreef: | Waarom pc gamen met een controller? Dan is het hele idee van "een toetsenbord/muis" speelt fijner ook verdwenen |
Dat hangt helemaal af van de persoon zelf. Ik vind het fijner om met een toetsenbord/muis te spelen als het gaat om FPS/Action games. Denk aan GTA, Borderlands & Tomb Raider en zo. Ook zijn de meeste RPG games gemaakt met toestenbord/muis combi in het achterhoofd, Fallout werkt gewoon vele malen vloeiender op een PC.
Echter als het gaat om platform games zoals Rayman en racespellen dan gebruik ik liever een controller. Zelfs met Assassin's Creed waar een vloeiende camera niet zo van belang is gebruik ik een controller. De focus ligt dan meer op de knoppen die je drukt.
Maar een FPS game met een controller spelen? Hell no. |
Eens. |
|
Terug naar boven |
|
|
D: |
Geplaatst: 29 Sep 2013 12:46 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 02 Nov 2008 Berichten: 3461
|
Ellentjeeah schreef: | Waarom pc gamen met een controller? Dan is het hele idee van "een toetsenbord/muis" speelt fijner ook verdwenen
|
emulators |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 29 Sep 2013 13:13 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 9765
|
Nelus schreef: | Je bent sarcastisch bezig toch? ] |
Nee.
Ik denk dat er heel wat te verbeteren is op het gebied van controllers hoor. Noem maar het voorbeeld van precisie zoals mensen hierboven al doen.
De grote spelers hebben al lang zoiets gehad van: never change a winning formula. Natuurlijk hebben ze een punt, maar toen ik Steams aankondiging-van-een-aankondiging zag over input controls, hoopte ik al dat het geen 'twee-sticks-dpad-vierknoppen' zou worden. Er is gewoon veel meer mee te doen denk ik.
En over het punt van weinige knoppen: volgens mij is één van de punten dat je met de mindere knoppen juist meer verschillende dingen kunt doen. Er staat op die pagina een voorbeeld input-schema van Portal 2, en daarop is te zien dat je volgens hun op die controller juist meer functies kunt uitoefenen.
Hoe lekker is het om een quickload- en quicksave-knop te hebben op een controller, bijvoorbeeld? Ik denk dat dit zeker wel potentie heeft, vooral niet kijkende naar hoe het opbokst tegen een controller, maar hoe het een brug kan zijn tussen PC-gaming en controller-gaming, zoals heel dit verhaal moet worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 29 Sep 2013 14:46 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 25 Jan 2009 Berichten: 8355
|
Wat voor mij persoonlijk een punt van teleurstelling is, is dat deze controller nog steeds een controller is voor hardcore spelers. Ik zie graag meer experimenten op vlak van toegankelijkheid. Een touchscreen is een mooi begin, maar hoe breid je daarop uit zonder intuïtiviteit te verliezen? |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Sep 2013 14:50 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24889
|
Het is dat Steam een platform is voor toegankelijke games... Steam is een platform voor hardcore gamers, een platform van een firma die games maakt voor hardcore gamers. |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 29 Sep 2013 15:31 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 9765
|
Christian Vuye schreef: | Wat voor mij persoonlijk een punt van teleurstelling is, is dat deze controller nog steeds een controller is voor hardcore spelers. Ik zie graag meer experimenten op vlak van toegankelijkheid. Een touchscreen is een mooi begin, maar hoe breid je daarop uit zonder intuïtiviteit te verliezen? |
Het is wel een interessant punt, maar ik denk net als Joni dat het niet het meest relevante punt is voor de positie van Steam. Aan de andere kant proberen ze nu wel meer het familie-idee te benadrukken net als de consoles dat een beetje doen.
Toch, een controller is intuïtiever dan een toetsenbord en muis denk ik. Twee sticks vergt voor niet-gamers veel gewenning, maar minder dan WASD+muis denk ik. En dat geldt ook voor deze Steam-controller.
Het touchpad zou ook voor intuïviteit kunnen zorgen omdat je knopjes hebt waar meteen op staat wat het doet. Minder hoge drempel voor de hand-oogcoördinatie denk ik. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Sep 2013 15:36 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24889
|
Uiteindelijk hoef je het ook niet toegankelijker maken. Controllers in hun huidige vorm gaan mee sinds 1995. Dat is al bijna 20 jaar aan mensen die kunnen kennis maken hebben met de vorm. Reken erbij dat het een vorm is dit ook een intrede maakt in bijv chirurgie en bomontmanteling, en binnen 10 jaar is het iets dat het grootste deel van de markt gewoon is. Je kunt gaan jagen op die markt die nog nooit een controller heeft vastgehad en er niet mee over weg kan, maar per definitie sterven die mensen rustig uit. Er groeien steeds meer mensen op met deze technologie. |
|
Terug naar boven |
|
|
Christian Vuye |
Geplaatst: 29 Sep 2013 15:47 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 25 Jan 2009 Berichten: 8355
|
Joni Philips schreef: | Uiteindelijk hoef je het ook niet toegankelijker maken. Controllers in hun huidige vorm gaan mee sinds 1995. Dat is al bijna 20 jaar aan mensen die kunnen kennis maken hebben met de vorm. Reken erbij dat het een vorm is dit ook een intrede maakt in bijv chirurgie en bomontmanteling, en binnen 10 jaar is het iets dat het grootste deel van de markt gewoon is. Je kunt gaan jagen op die markt die nog nooit een controller heeft vastgehad en er niet mee over weg kan, maar per definitie sterven die mensen rustig uit. Er groeien steeds meer mensen op met deze technologie. |
Klopt, maar het ding is juist dat de kleinsten onder ons niet meer opgroeien met een controller maar met een touchscreen. Hoeveel kleine kinderen heb jij gezien met een (3)DS, PSP/Vita of 360/PS3? En vergelijk dat dan eens met het aantal kinderen met een iPad of ander soort tablet in hun hun handen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Sep 2013 15:51 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24889
|
Wanneer ze echter doorgroeien naar games die complexer zijn, dan schakelen ze ook over naar controllers. De reden dat die kleine kinderen zo snel weg zijn met touchscreen-games, is dat de games ook aangepast zijn op hun leeftijd. Toegankelijkheid bereik je ook op die manier, en niet via de controller. Trouwens, twee van die platforms die jij opnoemt, rekenen op hun touchscreens. Met één klein verschil: games die totaal niet geschikt zijn voor de jongste kinderen.
Laatst aangepast door Joni Philips op 29 Sep 2013 15:53; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 29 Sep 2013 15:52 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 9765
|
Klopt, je ziet het volgens mij ook met veel radio-controlled dingen die vroeger van die thrust-dingen en gekke toeters hadden, volgens mij heb je die nu ook veel met twee sticks.
Maar ik bewonder ook aan de controller van Valve dat het (waarschijnlijk) een lage gewenningsdrempel heeft omdat je 'muscle memory' van je duimen hetzelfde werk kan doen op die touchpads, en het toch preciezer kan zijn en meer duim-niet-loslaten-knoppen heeft.
Dat vind ik namelijk aan bijvoorbeeld een Razer Hydra het nadeel: het is iets wat ook zegt dat het precies is, maar je moet er compleet andere bewegingen mee maken waardoor je alleen maar meer moet wennen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 29 Sep 2013 20:00 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 31 Mei 2009 Berichten: 7006
|
+Vandaag kunnen vermaken in de Grolsch Veste
+EGHAN
+/- Corona kan voetballen maar moet ook nog veel leren.
@Touchpad als analogstick. Dat is hetgeen dat wss het best zal werken aan de controller. Op mijn draadloze toetsenbord met touchpad kan ik de touchpad bedienen zoals ik ook een analogstick zou bedienen. Alleen zie ik niet hoe het de probleem op zou lossen wat betreft de analogstick verlaten om een knop in te drukken? Ook al zit de actie onder dezelfde touchpad, het zorgt er nog steeds voor dat de pad op dat moment niet gebruikt kan worden als besturing.
Edit: Posts hierboven niet gezien |
|
Terug naar boven |
|
|
Joni Philips |
Geplaatst: 29 Sep 2013 20:08 Onderwerp:
| |
Eindredacteur
Geregistreerd op: 20 Okt 2003 Berichten: 24889
|
Natuurlijk zou iemand altijd de Split optie kunnen gebruiken |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 29 Sep 2013 20:14 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 31 Mei 2009 Berichten: 7006
|
Nvm |
|
Terug naar boven |
|
|
GekooktEi |
Geplaatst: 29 Sep 2013 20:43 Onderwerp:
| |
Grammar Führer
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 9765
|
Ik las 'Split optie' even in de context van de controller en ik dacht: wow wat is dat?
Anyway, ja, ik denk ook dat die touch-pads de bom worden.
Wat er ook nog een ding aan is (als we het hebben over de duimen er op houden) is dat je in acht richtingen ook nog verschillende acties kunt zetten voor als je hem in de verste ring indrukt. Dus je kunt bijvoorbeeld W + Shift mappen op de bovenste verste rand en dan bespaar je weer een knop, want dan kun je de klikbare knop van de touchpad weer voor iets anders gebruiken.
Zo zie ik het potentieel van deze controller. |
|
Terug naar boven |
|
|
Mafusto |
Geplaatst: 29 Sep 2013 20:57 Onderwerp:
| |
Geregistreerd op: 31 Mei 2009 Berichten: 7006
|
Als de linker pad genoeg feedback kan geven, dan ja de knoppen combinaties zouden kunnen werken als je normale besturing wilt opofferen. Alleen het probleem waar ik tegen aanloop is dat je de rechterstick samen met de actieknoppen zou moeten combineren om hedendaagse besturing te simuleren. Daarentegen mis je de dpad als je bijv de L3 en richting onder de pad zou willen brengen.
Ik ben iig benieuwd hoe Valve dit soort problemen gaat oplossen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Ga naar pagina 1, 2 Volgende |