Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
GekooktEi BerichtGeplaatst: 03 Aug 2013 16:52    Onderwerp: Vraag: handbagage Ryanair Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Hallo allemaal, ik heb even een korte vraag over handbagage bij het vliegen, gezien mijn broertje spontaan heeft bedacht dat hij maandag naar mijn ouders vliegt in Italië.

Hij heeft een vrij grote schooltas waar zijn spullen prima in kunnen, maar die komt qua diepte boven de regels van Ryanair voor maximale handbagage-grootte.

De maximale afmetingen zijn 55cm x 40cm x 20cm en de tas is volgens een webshop 25cm diep. Nu kan ik hem aanstrakken met een broekriem en als je propt kan je hem nog best wat 'dunner' maken, maar ik vroeg me af hoe dat op het vliegveld gemeten wordt. Wordt het getest door hem echt in zo'n handbagagerek te stoppen of op een elektronische manier o.i.d.? Dat lijkt me namelijk best wat verschil maken.

Ik heb hier zelf erg weinig ervaring mee, dus hulp zou welkom zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 03 Aug 2013 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Bij handbagage gaan ze in de rij voor de gate met een 'meet-ding' (kartonnen geval) er overheen om te kijken of je bagage niet te groot is.

Afgelopen februari (ook via Ryanair) hadden we een koffer die eigenlijk iets te groot was voor een cabbinsize, maar toch kwamen we eenvoudig door die check heen.

Vaak heb je voor de douane nog een stalen meet rek waar je em in kan doen om te kijken of het past.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 03 Aug 2013 18:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Mijn zus had het met Ryanair twee weken terug ook met een tas die officieel te groot was.

Hij gaat gewoon door de scan heen, dus zolang die tas niet helemaal volgepropt zit, zodat je hem kleiner kunt induwen kun je hem gewoon meenemen1!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group