Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  
D: BerichtGeplaatst: 29 Jun 2013 16:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

dannyveno schreef:
D: schreef:
dannyveno schreef:
En dit topic heeft een poll nodig, da's makkelijker voor mensen die minder tijd hebben.

Wat moet de vraag van de poll zijn lol..


V: Moet ik Facebook nemen?
A1: Ja
A2: Nee

OPGELOST!

Ik ben toch al van plan het niet te nemen xD dus is dat niet een nuttige poll.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dannyveno BerichtGeplaatst: 29 Jun 2013 16:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 3614

Dus dit topic is niets meer dan "200 redenen waarom ik geen Facebook neem". Ken je net zo goed een boek gaan schrijven toch.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Vaizard BerichtGeplaatst: 29 Jun 2013 16:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 241

Het spijt me zeer D: maar wat ben jij een eigenwijze drol. Het is niet snel dat ik dit zeg maar het lijkt wel steeds meer om aandacht vragen als je niet open staat voor andere dingen en toch alleen maar doet wat je zelf goed dunkt.

Als je zo negatief tegenover mensen staat, dan vind ik het niet gek dat je weinig contacten hebt. Probeer is niet zo in je eigen bolletje te kruipen en probeer iets buiten je comfort zone.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 29 Jun 2013 17:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Misschien moet de titel van dit topic worden veranderd naar "Het eeuwig doorjammerende D: dilemma" (dilemma is trouwens met 1 l).

en dat is het laatste wat ik er over zeg
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 29 Jun 2013 17:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

L!nk schreef:
Misschien moet de titel van dit topic worden veranderd naar "Het eeuwig doorjammerende D: dilemma" (dilemma is trouwens met 1 l).

en dat is het laatste wat ik er over zeg

Het doorjammeren verwijst naar dat mensen me blijven vragen facebook te nemen dus jammert het facebook mij aan, ik dacht dat dat wel makkelijk te begrijpen viel maar goed blijkbaar niet voor iedereen.

dannyveno schreef:
Dus dit topic is niets meer dan "200 redenen waarom ik geen Facebook neem". Ken je net zo goed een boek gaan schrijven toch.

Het is een beetje een kort blogje waarin ik even wat vrij over mn gripes sprak, zodat mensen mij wat beter kunnen begrijpen en dat ik niet rondloop met oneliners en een oppervlakkig typetje (wat ergens geopperd werd) ben.

Ook omdat er in een ander topic iemand begon over dat ik me ooit (?) had misdragen oid in een politiek topic (?) dus weer een bepaalde tendens begon te vormen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 29 Jun 2013 17:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Vaizard schreef:
Het spijt me zeer D: maar wat ben jij een eigenwijze drol. Het is niet snel dat ik dit zeg maar het lijkt wel steeds meer om aandacht vragen als je niet open staat voor andere dingen en toch alleen maar doet wat je zelf goed dunkt.

Als je zo negatief tegenover mensen staat, dan vind ik het niet gek dat je weinig contacten hebt. Probeer is niet zo in je eigen bolletje te kruipen en probeer iets buiten je comfort zone.

Werkelijk, ben je een troll of lees je gewoonweg niks en spui je maar dit soort onzin.. van mij uit ben ik juist heel sociaal, ik spreek de hele dag vreemden aan en luister zelfs graag naar levensverhalen van oudere mensen in de supermarkt, daar sta ik zo een uur of 2 voor stil.

Ik ga me verder niet herhalen, je doet maar de moeite mijn vorige posts (beter) door te lezen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vaizard BerichtGeplaatst: 29 Jun 2013 19:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 241

D: schreef:
Vaizard schreef:
Het spijt me zeer D: maar wat ben jij een eigenwijze drol. Het is niet snel dat ik dit zeg maar het lijkt wel steeds meer om aandacht vragen als je niet open staat voor andere dingen en toch alleen maar doet wat je zelf goed dunkt.

Als je zo negatief tegenover mensen staat, dan vind ik het niet gek dat je weinig contacten hebt. Probeer is niet zo in je eigen bolletje te kruipen en probeer iets buiten je comfort zone.

Werkelijk, ben je een troll of lees je gewoonweg niks en spui je maar dit soort onzin.. van mij uit ben ik juist heel sociaal, ik spreek de hele dag vreemden aan en luister zelfs graag naar levensverhalen van oudere mensen in de supermarkt, daar sta ik zo een uur of 2 voor stil.

Ik ga me verder niet herhalen, je doet maar de moeite mijn vorige posts (beter) door te lezen.


Als je mijn vorige post had gelezen dan had je gezien dat ik geen tijd heb om alles door te lezen, want ik zit met deadlines. En ik weet dat je graag gesprekken wil met mensen zoals vroeger (ik heb nooit gezegd dat je dat niet wilt, lees zelf ook even aub), maar je zeurt heel erg op andere mensen die te veel met facebook bezig zijn, hoewel dat je zelf zo'n blokkade op zet als het gaat om contact zoeken met mensen via dezelfde wegen. Omdat je het niet gebruikt, zal je het nooit zo begrijpen en dan mogen wij best zeggen dat je ' 'n blokkade' op zet.

Mensen spreken genoeg met elkaar in de bus/trein, als je dat graag zou willen. Niet iedereen staat alleen open voor een gesprek met een vreemde persoon, dat moet je ook respecteren. Daarom gaan sommige ook op hun telefoon kijken of praten met mensen die ze wel kennen online. Je moet niet iedereen over een kam scheren, want zo is het niet. Ik zit er persoonlijk ook niet op te kijken als een wildvreemde midden in de stad op mij af komt om een praatje te maken.

In een trein/bus als je toevallig langs elkaar zit, of in een pub/winkel ed. prima.

Maar ik reageer wel niet meer. Jij hebt jou kijk op de wereld en dat is prima.

Ps. Ik probeerde met mijn vorige post alleen maar te helpen, sorry dat ik met de post daarna iets feller reageerde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 29 Jun 2013 20:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

D: schreef:
Mensen hebben 1: benen. 2: anders wel vervoer als een fiets of auto. 3: een mond om mee te praten. 4: een nek om hun hoofd omhoog te trekken uit de krachtige draaikolk van hun smartphone weg om je aan te kunnen kijken. 5: handen om je wellicht nog aan te kunnen raken.

En eens ze je ontmoet hebben, kunnen ze niet je bereiken.

D: schreef:
Het is inderdaad niet normaal dat ik niet kan doordringen tot de wereld die zich in apparaatjes verstopt wanneer ik een welgemeend inhoudsvol gesprek met iemand zou willen aangaan/iemand wil leren kennen.

Wat je onder andere doet in winkels. Als ik ga winkelen, ben ik meestal gehaast.

D: schreef:
p.s. ik heb sinds kort een huistelefoon.
Dus je hebt een apparaatje waarop je kunt gebeld worden als je thuis bent. Alleen verkiezen mensen nu eenmaal GSMs omdat je daarop berichtjes kunt sturen, wat de populairste communicatiemethode is onder de 30.

Dellion schreef:
En het begin van contact begint vaak bij het vragen of die persoon kan. Stel je wil met vrienden afspreken, sure je kan langsgaan. Wat dat betreft ben ik het niet eens met Joni, maar misschien komt dat omdat ik erg van fietsen houd en het geen probleem vind langs vrienden te gaan zonder het te laten weten.
Dat ligt dan misschien eerder aan je leeftijd en die van je vrienden. Mijn vrienden werken ook allemaal, hebben kinderen, ... Dat is al wat moeilijker om even langs te gaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 30 Jun 2013 11:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Ik herpost het nog maar even, ik zou graag je mening over willen, D:

Redneckerz schreef:
D: schreef:

Maar uiteindelijk kwam toch weer dat gevoel boven; ik wil oprechte contacten, mensen die naar me toe komen zelfs wanneer ze niet weten of ik er ben.

- D:

Ergens herken ik je wel in dit verhaal. Onze maatschappij is zo ''verpest'' door zogenaamd sociale platformen als Facebook dat we ons eigen persoon onderdrukken ipv het te accepteren. Nu dat hele Snowden verhaal realiteit is geworden kan je gaan afvragen of wij allen niet een slaaf van de maatschappij zijn. In zekere zin zijn wij dat. Wanneer is nu de laatste keer dat je echt voor jezelf hebt nagedacht wat je zou doen zonder een heersende maatschappij in je leven?

Ergens accepteer je het, en ergens anders doe je dat niet. Wat moet je doen om jezelf los te koppelen van het systeem, om als een soort Agent Smith voort te leven?

De een heeft een ander antwoord op die vraag dan de nummer 2. Voor sommigen is het voldoende om een relatie te hebben en geliefd te worden. Anderen zoeken meer naar de oorzaak van hun bestaan.

Voor jou, D:, is de wereld 1 grote brij met vragen. Waarom Facebook als echte contacten volstaan? Waarom een mobiel als de huistelefoon het ook doet? Waarom een computer als... je snapt mijn punt wel. Ergens is dit heel beperkend: Je kan bepaalde moderne trends toestaan zonder dat je eraan gehecht raakt. In zekere zin denk ik dat jij jezelf bewust in een mentale gevangenis aan het zetten bent door alle opties bij voorbaat uit te sluiten. Ik denk dat dit geen goed idee is.

Elk mens is uniek, maar door al deze platformen blijft iedereen een brij. Je kan uniek wezen en toch in mindere mate gebruik maken van sociale platformen. Probeer het onverenigbare te verenigen.
/Rant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aaruman BerichtGeplaatst: 30 Jun 2013 12:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Feb 2009
Berichten: 1376

D: snapt even niet hoe het allemaal in elkaar zit geloof ik, hij heeft namelijk een heel topic besteed aan het feit dat hij zich ergert aan Facebook. Vervolgens reageren mensen en slaat hij dat staat van zich af, hierbij heeft hij een socialmedia ziekte opgelopen: Attentionwhoring. Een voorbeeld:

''Meisje met een selfie (een lekker wijffie): Ooo ik ben zo lelijk! Vervolgens reageert iemand: Nee je bent knap! Meisje: Nee ik ben lelijk!''

In vertaling naar dit topic: Ik heb geen Facebook en haat mensen die het wel hebben. Gamed.nl: Zou je het niet eens proberen, zo erg is het niet. D: Nee ik ben graag wereldvreemd!


You just became one of your own demons.

BAM
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 30 Jun 2013 13:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Redneckerz schreef:
Ik herpost het nog maar even, ik zou graag je mening over willen, D:

Redneckerz schreef:
D: schreef:

Maar uiteindelijk kwam toch weer dat gevoel boven; ik wil oprechte contacten, mensen die naar me toe komen zelfs wanneer ze niet weten of ik er ben.

- D:

Ergens herken ik je wel in dit verhaal. Onze maatschappij is zo ''verpest'' door zogenaamd sociale platformen als Facebook dat we ons eigen persoon onderdrukken ipv het te accepteren. Nu dat hele Snowden verhaal realiteit is geworden kan je gaan afvragen of wij allen niet een slaaf van de maatschappij zijn. In zekere zin zijn wij dat. Wanneer is nu de laatste keer dat je echt voor jezelf hebt nagedacht wat je zou doen zonder een heersende maatschappij in je leven?

Ergens accepteer je het, en ergens anders doe je dat niet. Wat moet je doen om jezelf los te koppelen van het systeem, om als een soort Agent Smith voort te leven?

De een heeft een ander antwoord op die vraag dan de nummer 2. Voor sommigen is het voldoende om een relatie te hebben en geliefd te worden. Anderen zoeken meer naar de oorzaak van hun bestaan.

Voor jou, D:, is de wereld 1 grote brij met vragen. Waarom Facebook als echte contacten volstaan? Waarom een mobiel als de huistelefoon het ook doet? Waarom een computer als... je snapt mijn punt wel. Ergens is dit heel beperkend: Je kan bepaalde moderne trends toestaan zonder dat je eraan gehecht raakt. In zekere zin denk ik dat jij jezelf bewust in een mentale gevangenis aan het zetten bent door alle opties bij voorbaat uit te sluiten. Ik denk dat dit geen goed idee is.

Elk mens is uniek, maar door al deze platformen blijft iedereen een brij. Je kan uniek wezen en toch in mindere mate gebruik maken van sociale platformen. Probeer het onverenigbare te verenigen.
/Rant

Het is vrij simpel eigenlijk, ik wil moeite doen om contacten te onderhouden, en wil dat mensen in return moeite voor mij doen om contacten te onderhouden, dat is waar goede vriendschappen op gebouwd zijn, de kennis dat mensen hun tijd voor je over hebben.
Als ik om de halve seconde doodgegooid kan worden met moeiteloos contact, waar totaal geen werkelijk initiatief achter zit, dan kun je net zo goed met een chatbot praten.

Ik heb ook geen behoefte aan groot groepsgebeuren waar ik zou opgaan in een groepsbelichaming, ik wil mensen beter kennen dan vaag kennisschap.

Zoveel vragen heb ik overigens allang niet meer, in mn jeugd zat ik altijd in bibliotheken, en later heb ik via het internet maar ook gesprekken met ouderen wel meer bij/aangeleerd. Sterker nog ik ben ooit in de begintijd van het zogenaamd truth-activisme een van de voormannen geweest van wat later evolueerde in wikileaks, laat ik dat even zo duidelijk mogelijk uitleggen; ik had zelf een organisatie via mirc dat in princiepe hetzelfde te werk ging als wikileaks, toen al, dat feitelijke incriminerende informatie probeerde te verzamelen wat niet algemeen bekend was en dat had willen verspreiden, ik had zelfs contacten in amerika in het senaat in die tijd, en ongeveer 20 medewerkers. Dus ik herken je stelling in dat we onderhand in een soort van slaaf van de maatschappij zijn gezien ik bepaalde ontwikkelingen vrijwel hoogbewust gevolgd heb.

Heb ook in de lokale politiek gezeten, en ben daar gelukkig jaren geleden weer uitgesprongen, dus ken nogal wat facetten in 'power-structures' etc. (sorry dat ik soms even engels gebruik, dan kom ik ff niet op het nederlandse woord, het is niet dat ik hipster wil doen met engels oid lol)

Ik weet iig veel meer dan ik in het dagelijks leven laat blijken, en wapen mijzelf dan ook door sommige dingen te laten.

Dat is niet de reden dat ik geen facebook heb overigens, ik had het wel voorzien dat er iets als prism zou zijn, immers bestond echelon daarvoor ook al (zelfde verhaal maar dan op de wat gedateerde media) en rupert murdochs netwerk evengoed (hij heeft zowat 75% van de hele wereldmedia in zn zak, en alles neemt alles van elkaar over, zonder vragen te stellen, en dat al vanaf eind jaren 80 oid)

Vele namen die je op het nieuws voorbij ziet komen had ik trouwens al jaren geleden kennis van, dat is altijd wel grappig.. maar ik kijk het nieuws allang niet meer zo actief, ik weet simpelweg genoeg, ook over het nieuws zelf.. dat dat echt niet meer interresant is.

Vraag me niet waarom ik dit openbaar allemaal neertiep hier, maar ik dacht ik neem je handreiking aan en antwoord zoals jij dat zou willen.

Ik heb werkelijk weinig te verbergen, ben altijd eerlijk geweest, sommige mensen hopen blijkbaar dat ik maar een typetje ben omdat ze het mischien niet kunnen begrijpen of verkroppen dat iemand de gekste dingen meemaakt waar hij/zij opzich zo een boek over zou kunnen schrijven en daar open over is, niet meegaat met algemene stromingen en haar utopische vrolijkheid omdat ik er de haken en ogen van zie, en uberhaupt op een gameforum voor kabouters dit soort teksten tiep.

Maar daar zijn we (nog) vrij in, tot de dichtheid van netwerken daar iets tegen heeft.

Maak ik me absoluut geen zorgen om, we zijn immers maar een expressie van een eeuwig electrisch universum, en er zijn genoeg microscopische werelden waar haar bewoners niet langer dan een dag leven, en dan zou ik me moeten druk maken over wat ik denk? Ik ben simpelweg als een vuur naast het water, bang voor het water ben ik niet, maar als ik er in val gaan mijn moleculen in gevecht. Het is voor mij niet natuurlijk om me in een zee te werpen waar ik van weet dat het tot niets goeds leid, dat het afleid van de werkelijke waarden in het leven, die ik nog heb mogen ervaren in de jaren 80 en begin 90, en nog in portugal.

En daar hecht ik dus waarde aan, en verdom het dat te vervangen met brood en spelen. (game ook lang niet meer zo veel, wat in princiepe eenzelfde soort vorm is)

Hoop dat dit genoeg is, ben nu weer even een uurtje uitgeblust.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 30 Jun 2013 13:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Even reageren op mensen die geen facebook hebben linken met wereldvreemd zijn, dat is natuurlijk niet zo. Zonder sociale media kan je ook prima sociaal leven, er is dan echter wel een andere vorm van communicatie op afstand dan wel nodig. En dat is logisch..

En joni daar heb je een goed punt, waarschijnlijk dat het met leeftijden te maken heeft dat ik idd af en toe nog wel langs vrienden ga zonder het te laten weten. Ik heb ook veel vrije tijd, wat ook misschien een verschil is. Als vrienden niet thuis zijn maakt het me niet veel uit/dan heb ik geen kostbare tijd verspilt ;p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Aaruman BerichtGeplaatst: 30 Jun 2013 13:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Feb 2009
Berichten: 1376

Dellion schreef:
Even reageren op mensen die geen facebook hebben linken met wereldvreemd zijn, dat is natuurlijk niet zo. Zonder sociale media kan je ook prima sociaal leven, er is dan echter wel een andere vorm van communicatie op afstand dan wel nodig. En dat is logisch..

En joni daar heb je een goed punt, waarschijnlijk dat het met leeftijden te maken heeft dat ik idd af en toe nog wel langs vrienden ga zonder het te laten weten. Ik heb ook veel vrije tijd, wat ook misschien een verschil is. Als vrienden niet thuis zijn maakt het me niet veel uit/dan heb ik geen kostbare tijd verspilt ;p


joh
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FloriX BerichtGeplaatst: 30 Jun 2013 13:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Sep 2006
Berichten: 1463

Ik zit in dezelfde situatie als D:
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 30 Jun 2013 13:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

FloriX schreef:
Ik zit in dezelfde situatie als D:

ok, vertel eens hoe jij het ervaart.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 08 Jul 2013 20:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Okt 2008
Berichten: 209

Ik heb ook helemaal niks. Geen facebook geen smartphone of welk ander medium dan ook.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 08 Jul 2013 23:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10196

Dellion schreef:
Citaat:
ik ben dan ook weer iemand die zn rust kan vinden en niet vast zit aan een techno-verslaving


Even kort bericht, muziek heeft niks met rust te maken. Ik vind rust in hardstyle en hardcore, dus.
Ik leer zelfs met hardstyle/hardcore op, dan kan ik me beter concentreren


Haha.

Was jij ook op Free Festival dit jaar? Ik had je nog een SMS gestuurd toen ik er was maar niks terug.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 08 Jul 2013 23:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Rust en concentratie?

Dat is dit voor mij: http://www.youtube.com/watch?v=ZYwqKKc1VCQ
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 09 Jul 2013 00:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Pink Floyd, thats all.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 09 Jul 2013 00:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Paintskillz schreef:
Pink Floyd, thats all.

Probeer alan parson
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 09 Jul 2013 10:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Paintskillz schreef:
Pink Floyd, thats all.


Dit.
8 september ook nog naar het concert van Roger Waters
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lennie1973 BerichtGeplaatst: 09 Jul 2013 15:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Sep 2005
Berichten: 123

Ik gebruik ook geen facebook. Ik twitter liever en dan op bepaalde onderwerpen zoals de Tour de France en zo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group