Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  
D: BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 00:09    Onderwerp: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Laat ik even met de deur in huis vallen en beginnen met een lijstje wat veel mensen of zal schokeren danwel ammo geven om mij even nog wat te kunnen treiteren wat bepaalde types op het internet als levensmissie hebben, in het algemeen.

-Ik heb (nogsteeds) geen mobile/smartphone/tablet/outdoor internet/wifi.
-Ik heb (nooit gehad) geen facebook/linkedin/myspace/twitter.
-Ik heb (wel) Newgrounds, Hyves (binnenkort wss niet meer) en Soundcloud. (ook nog maar een maand en niemand die me berichten stuurt daar maar ok, ben dan ook niet 'actief' te noemen)

Hyves Ben ik altijd actief op geweest ,checkte het elke dag wel maar sinds facebook en de massale emigratie van heel nederland naar het globale reageren daar wellicht 2 mensen waarschijnlijk uit medeleven naar de zielige geen facebookhebber zo nu en dan nog eens op mijn profiel, op mijn status updates dan tenminste, niet werkelijk uit hunzelf oid. Dat heeft eigenlijk nooit iemand bij mij gedaan zover ik me het kan herinneren tenminste.

De wereld is passief en iedereen kijkt naar beneden hun smartphone in, dat is mijn ervaring in de stad, de enige mensen waar je nog een gesprek mee kunt beginnen zonder dat ze je verschrikt aankijken, snel proberen te vinden op facebook en bij het falen daarin weglopen zijn de ouderen.

Nu ben ikzelf altijd een puur natuur persoon geweest, ik houd er van dat mensen naar mij toekomen uit oprechte interesse of met eenwel concreet productieve reden. Ik ben sowieso nogal allergisch voor oppervlakkige nietszeggendheden zoals het welbekende 'alles goed ja met jou ja ok dan' terwijl de betreffende passanten elkaar nog niet half aankijkend voorbijlopen.

Facebook is dan ook letterlijk het verst tegenovergestelde van wat ik prettig vind qua contact en toch is het tegenwoordig de generale, zeg maar gebruikelijke vorm van contact leggen, immers besta je niet zonder facebook want iedereen zal je daar intiepen en vinden ze je niet dan is er geen contact te onderhouden, naar iemand toe komen zonder eerst te weten of die persoon 100% zeker daar ook is, enkel uit de wil die persoon even te zien is onderhand even zeldzaam als een eskimo die naar afrika gaat om te vissen... terwijl het vroeger de normaalste zaak van de wereld was, als iemand er niet was kwam je later wel even terug, je had dan iig wat lichaamsbeweging gehad en mischien wel wat leuke dingen gezien onderweg, oh.. dat zien de meeste mensen dus ook niet meer want als je naar beneden kijkt het internet in, zowel lopend als fietsend (onderhand word dit laatste ook al als normaal bestempeld blijkbaar) zie je natuurlijk weinig wat zich in de prehistorische 3e dimensie afspeeld.

Iemand zijn zonder facebook, wanneer je sowieso door een fractaal leven al zo geisoleerd (en vaak eenzaam) bent als iemand op een onbewoond eiland, dat is bijna een opgave.. immers loopt je als een spook, en dat zal nog erger worden met de google bril.. ik kan me voorstellen dat als over 5 jaar oid wanneer die bril op iedereens neus zit iemand dan probeerd je info op te vragen en bij iemand als mij een witte vlek krijgt te zien ze dan mischien wel geneigd zijn de politie in te schakelen, immers is geen facebook hebben onderhand 'verdacht' volgens het nieuws.

Contact onderhouden met mensen die dat allemaal persé via facebook doen en ook in omgang al helemaal zijn aangepast naar het online leven (zoals ik aanhaalde in een voorbeeld van naar iemand toe gaan zonder te weten of die persoon thuis is, tegenwoordig niet voor te stellen, al doe 'ik het elke dag zowat) kost onnoemelijk veel energie, en dan nieteens voor mij maar je bent en blijft een beetje een 'ohja die bestaat ook nog' bijfiguur, een soort van figurant.

Nu heb ik al vaker mijzelf de vraag gesteld; waarom dan niet gewoon zwichten en dat ellendige passieve doch verslavende 'ik moet iets leuks vinden in mijn leven om te kunnen delen en daar aandacht mee scoren' facebook nemen, en kwam altijd terug op de reden die mij er toch van weerhield; het gaat tegen alles wat ik ben in, iemand die enkel oprechtheid verdraagt, en dat niet wilt moeten uitlokken of bespelen.

Hyves was immers niet anders, ik moest altijd eerst bij iemand anders wat neerzetten voordat die persoon er aan herinnerd werd dat ik uberhaupt bestond en er antwoord op gaf.

Moest ik dat dan weer overdoen op facebook?

Maar iedereen zat daar, ook mensen die nergens te vinden waren die ik ooit kende, mensen die ik graag weer zou willen kennen, iedereen van hyves, of ik er nu wel in het echte leven contact mee had.. nog.. of alleen maar soms eens tegenkwam.
Ach, de meesten waren getrouwd en hadden kinderen of iets in die trant en ik zat maar wat te gamen, fotos te maken van kleine insectjes en componeerde muziek waar alleen ikzelf naar luisterde omdat het niet te marketen viel / geen commerciele vorm had.

Waar zou ik die mensen dan voor moeten verzamelen, om een plaatje van mijn verleden te krijgen aan fotos van oude bekenden? Om mij eraan te herinneren dat mijn verleden dood is en mijn toekomst een groot vraagteken?

En toen op een dag vertelde mijn broertje mij, als laatste persoon die ik ken.. dat hij ook facebook had genomen, nu was natuurlijk de brug gelegd voor iedereen om er weer op te kunnen hameren, of het nu bedoeld of onbedoeld was.. want ik was de enige persoon die iedereen kende zonder facebook, de oncontacteerbare persoon, de persoon waarvan niemand wist wat hij deed of wat er aan de hand was, de persoon die net zo goed dood in zijn huis kon liggen en niemand zou het doorhebben.

Ik vroeg een goede vriend, een van de weinigen.. om niet te vergeten dat mijn verjaardag in augustus was en bood hem aan mij wat advies te geven ivbm versnaperingen daar ik de vorige keer wat gefaald had daarmee en had geprobeerd om vlees en kaas te maken voor de gasten, wat ik te lang had laten staan waarop het er bij lag als een bergje nat karton.

Gewoon chips en fris, of anders gewoon even vragen wat mensen individueel wilden.

Ik liet nog even los dat ik mijn ban op alcohol wel wat wilden versoepelen, ik bedoel ik ben nogal extreem strict geweest in bepaalde dingen in mijn huis in het verleden en wilde niet te boek gaan staan als 'die (niet echt) volwassen man met zn saaie kinderfeestjes met enkel limonade en gesmolten vlees dat werkelijk niemand heeft aangeraakt'

Al sta ik alwel te boek als de 'mystery man van heerenveen' door mijn gebrek aan facebook wss. Oh en volgens een oude vriend zou ik meisjes naar mijn huis lokken en verkrachten. (wel knap, als maagd) Leuke geruchten om over jezelf te horen via via joh. (dat gerucht was begonnen door een oud buurman van mij nadat er een meisje bij me was langsgeweest, lang verhaal kort 'ze wilde fuckbuddy zijn en toen ze bij me op de bank zat was ik nogal moe (ja echt ja) en hebben enkel gezoend en heb dr toen de deur gewezen' )

Anyways, toen kwam de feestraket; "als je nu gewoon facebook neemt kan ik altijd zien wanneer je jarig bent en je dan bellen" (ja ik heb onderhand een matige thuistelefoon, met draad, ik weet het ik ben net een ruimtevaarder met die high tech)

Ik zei maar wat laconiek dat het opzich dezelfde handeling als hyves was en mn broertje het onderhand ook had dus ik er wel weer over zou nadenken..

Maar uiteindelijk kwam toch weer dat gevoel boven; ik wil oprechte contacten, mensen die naar me toe komen zelfs wanneer ze niet weten of ik er ben.

- D:
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aaruman BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 00:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Feb 2009
Berichten: 1376

D:, als oprechte man ga ik jou een oprechte vraag stellen:'Waar doe je dit voor? Is het aandacht? Is het een schreeuw naar menselijk contact?'

C'mon bro, ik weet zeker dat de persoon achter het typetje 'D:' een hoop meer heeft te bieden dan de show gevuld met rariteiten als 'mijn kijk op de wereld'.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 00:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Aaruman schreef:
D:, als oprechte man ga ik jou een oprechte vraag stellen:'Waar doe je dit voor? Is het aandacht? Is het een schreeuw naar menselijk contact?'

C'mon bro, ik weet zeker dat de persoon achter het typetje 'D:' een hoop meer heeft te bieden dan de show gevuld met rariteiten als 'mijn kijk op de wereld'.

..Sorry maar er is geen typetje D: en geen show.

Ik heb niks anders dan de realiteit neergetiept, dit is waar ik de laatste tijd (naast veel medische zooi en bijhorende depressies) mee worstel.

Het is een vorm van eenzaamheid, ik noem het zelf de lege wereld, inanis orbis. Heb ik (jaren geleden) nog muziek op gecomponeerd..dat onderwerp.

Wat het hele D: betreft is dat niets anders dan een onblij kijkend gezichtje omdat ik me altijd voornam zoveel mogelijk te reageren op wat me tegenstond op de fp, niet als fanboy iets naar beneden praten omdat je iets anders toffer vind maar meer als ik ergens ervaring mee had die niet positief te noemen was dan tiepte ik dat als reactie en dat ging samen met dat onblije gezichtje, dat de letter D ook nog mijn voorletter is is compleet toeval, maar het is in geen geval een typetje en nooit geweest ook.

Als je niet objectief wilt lezen dan maar niet, ik heb niks na te jagen, geen ambitie op welk vlak dan ook dus je insinuatie dat ik aandacht zou willen is ook misplaatst. Tuurlijk wil een mens aandacht, maar ik dacht dat ik duidelijk had aangegeven dat ik maar één soort aandacht verdraag en dat is spontane oprechte aandacht, niet aandacht waar ik voor zou moeten vissen.

Ik dacht ik leg gewoon even uit wat mijn weltschmerz is zodat mensen mischien beter met mij om kunnen gaan, begrijpen dat ik een mens van vlees en bloed ben en niet een internet persona.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
deadlytown BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 00:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2008
Berichten: 784

Ik vind het ook hoogst irritant dat mensen de hele tijd met hun mobiel in hun handen zitten en elke keer naar naar dat dingen kijken.

maar D: misschien moet je ook maar een facebook nemen.

en btw D: ik vier geen eens mijn verjaardag. dus er komt ook niemand langs.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 00:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

deadlytown schreef:
Ik vind het ook hoogst irritant dat mensen de hele tijd met hun mobiel in hun handen zitten en elke keer naar naar dat dingen kijken.

maar D: misschien moet je ook maar een facebook nemen.

en btw D: ik vier geen eens mijn verjaardag. dus er komt ook niemand langs.

Oh ik heb ook jaren gehad dat alleen mn moeder langskwam hoor, en dan ook alleen maar om na een peukje op het balkon weer weg te gaan (al kwam dat door mijzelf in die tijden maar ok, te lang verhaal)

Dat er dus geen feestje was, maar die feestjes maak ik nu zelf door gewoon dus mensen die ik vanuit de stad ken uit te nodigen, een van hun ken ik al heel lang en via hem ken ik weer andere mensen, klassiek netwerken dus, zonder internets.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 00:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10196

Ik heb geen Facebook op mijn mobiel, gebruik het grotendeels als een soort van MSN op de PC. Dat jij je zo erg aan dat groepje mensen irriteert is het probleem hier.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aaruman BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 00:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Feb 2009
Berichten: 1376

D:, bedankt voor je antwoord. Hij is ophelderend. Enkel zie ik dan dat je graag naar een soort van acceptatie zoekt en dan voornamelijk hier op het forum. Waarom zoek je naar acceptatie bij mensen die je persoonlijk niet kent? Is het niet het 'Take it or leave it'- principe?

Is het niet fijn om jezelf te zijn in plaats van 'jezelf' te projecteren op een forum die gaat over games? Waar trek je de lijn?

Je hebt duidelijk een punt, social media is ook niet alles, hoe vaak ik wel niet een ruzie bij een aantal leerlingen zie die iets gezegd hebben op facebook of twitter. Het biedt ook zo ontzettend veel voordelen beste man, denkt u daar eens over. Je portretteert jezelf nu als een - ik noem het nu even zo- dorpsgek, die in het midden van het dorp op zijn krukje staat te verkondigen wat hij allemaal wel niet vind.

Kom op en laten we lekker ouwehoeren over games en wat er binnenkort allemaal wel niet uit komt, in plaats van zaniken of facebook wel of niet goed is en of jouw persoonlijke leven wel voldoet aan de maatstaven van tegenwoordig!


Laatst aangepast door Aaruman op 28 Jun 2013 00:55; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
deadlytown BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 00:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2008
Berichten: 784

D: schreef:
deadlytown schreef:
Ik vind het ook hoogst irritant dat mensen de hele tijd met hun mobiel in hun handen zitten en elke keer naar naar dat dingen kijken.

maar D: misschien moet je ook maar een facebook nemen.

en btw D: ik vier geen eens mijn verjaardag. dus er komt ook niemand langs.

Oh ik heb ook jaren gehad dat alleen mn moeder langskwam hoor, en dan ook alleen maar om na een peukje op het balkon weer weg te gaan (al kwam dat door mijzelf in die tijden maar ok, te lang verhaal)

Dat er dus geen feestje was, maar die feestjes maak ik nu zelf door gewoon dus mensen die ik vanuit de stad ken uit te nodigen, een van hun ken ik al heel lang en via hem ken ik weer andere mensen, klassiek netwerken dus, zonder internets.


Mensen Vergeten meer facebook verteld wanneer je jarig bent,waar je bent,wat je doet enzo . ze letten niet meer op die oude kalender. om te kijken wie er jarig is. het is zelfs onnodig om langs te komen zeg gewoon via facebook gefeliciteerd en done. maar misschien moet je knoop toch doorhakken en mee gaan. de toekomst he.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 01:10    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

D: schreef:

Maar uiteindelijk kwam toch weer dat gevoel boven; ik wil oprechte contacten, mensen die naar me toe komen zelfs wanneer ze niet weten of ik er ben.

- D:

Ergens herken ik je wel in dit verhaal. Onze maatschappij is zo ''verpest'' door zogenaamd sociale platformen als Facebook dat we ons eigen persoon onderdrukken ipv het te accepteren. Nu dat hele Snowden verhaal realiteit is geworden kan je gaan afvragen of wij allen niet een slaaf van de maatschappij zijn. In zekere zin zijn wij dat. Wanneer is nu de laatste keer dat je echt voor jezelf hebt nagedacht wat je zou doen zonder een heersende maatschappij in je leven?

Ergens accepteer je het, en ergens anders doe je dat niet. Wat moet je doen om jezelf los te koppelen van het systeem, om als een soort Agent Smith voort te leven?

De een heeft een ander antwoord op die vraag dan de nummer 2. Voor sommigen is het voldoende om een relatie te hebben en geliefd te worden. Anderen zoeken meer naar de oorzaak van hun bestaan.

Voor jou, D:, is de wereld 1 grote brij met vragen. Waarom Facebook als echte contacten volstaan? Waarom een mobiel als de huistelefoon het ook doet? Waarom een computer als... je snapt mijn punt wel. Ergens is dit heel beperkend: Je kan bepaalde moderne trends toestaan zonder dat je eraan gehecht raakt. In zekere zin denk ik dat jij jezelf bewust in een mentale gevangenis aan het zetten bent door alle opties bij voorbaat uit te sluiten. Ik denk dat dit geen goed idee is.

Elk mens is uniek, maar door al deze platformen blijft iedereen een brij. Je kan uniek wezen en toch in mindere mate gebruik maken van sociale platformen. Probeer het onverenigbare te verenigen.
/Rant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 10:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Je bespreekt nu twee dingen D:, je hebt het namelijk over Facebook en smartphones.

Iig, als actief gebruiker van Facebook wil ik hier toch op reageren Ik zie het namelijk als een toevoeging aan mijn sociale leven, een medium dat het onderhouden van sociale contacten vergemakkelijkt. Ik gebruik het dus ook niet om nieuwe mensen te leren kennen, of als vervanging van "natuurlijk" sociaal gedrag.

Ik heb even zitten kijken, en ben lid van Facebook sinds 2007, en in die afgelopen 6 jaar heb ik ontzettend veel nieuwe mensen leren kennen via mijn studie, werk of reizen. Het grootste gedeelte daarvan zit ook op Facebook, waardoor het een ideaal medium is om contact te houden met mensen die niet in de buurt wonen. Het gezegde "uit het oog, uit het hart" is nou eenmaal waar, maar dankzij Facebook raak je minder snel mensen uit het oog. Daarnaast is het een handig communicatiemiddel om snel iets te regelen met mensen die wel bij je in de buurt wonen.

Echter wil ik benadrukken dat er niks gaat boven écht contact met mensen. Om dan nog even terug te komen op wat je zegt over smartphones, ik zie (gelukkig) in mijn sociale kring de tendens om er wat van te zeggen als mensen met hun telefoon bezig zijn in het bijzijn van andere mensen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 10:30    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

D: schreef:
Laat ik even met de deur in huis vallen en beginnen met een lijstje wat veel mensen of zal schokeren danwel ammo geven om mij even nog wat te kunnen treiteren wat bepaalde types op het internet als levensmissie hebben, in het algemeen.

-Ik heb (nogsteeds) geen mobile/smartphone/tablet/outdoor internet/wifi.
-Ik heb (nooit gehad) geen facebook/linkedin/myspace/twitter.
-Ik heb (wel) Newgrounds, Hyves (binnenkort wss niet meer) en Soundcloud. (ook nog maar een maand en niemand die me berichten stuurt daar maar ok, ben dan ook niet 'actief' te noemen)

Hyves Ben ik altijd actief op geweest ,checkte het elke dag wel maar sinds facebook en de massale emigratie van heel nederland naar het globale reageren daar wellicht 2 mensen waarschijnlijk uit medeleven naar de zielige geen facebookhebber zo nu en dan nog eens op mijn profiel, op mijn status updates dan tenminste, niet werkelijk uit hunzelf oid. Dat heeft eigenlijk nooit iemand bij mij gedaan zover ik me het kan herinneren tenminste.

De wereld is passief en iedereen kijkt naar beneden hun smartphone in, dat is mijn ervaring in de stad, de enige mensen waar je nog een gesprek mee kunt beginnen zonder dat ze je verschrikt aankijken, snel proberen te vinden op facebook en bij het falen daarin weglopen zijn de ouderen.

Nu ben ikzelf altijd een puur natuur persoon geweest, ik houd er van dat mensen naar mij toekomen uit oprechte interesse of met eenwel concreet productieve reden. Ik ben sowieso nogal allergisch voor oppervlakkige nietszeggendheden zoals het welbekende 'alles goed ja met jou ja ok dan' terwijl de betreffende passanten elkaar nog niet half aankijkend voorbijlopen.

Facebook is dan ook letterlijk het verst tegenovergestelde van wat ik prettig vind qua contact en toch is het tegenwoordig de generale, zeg maar gebruikelijke vorm van contact leggen, immers besta je niet zonder facebook want iedereen zal je daar intiepen en vinden ze je niet dan is er geen contact te onderhouden, naar iemand toe komen zonder eerst te weten of die persoon 100% zeker daar ook is, enkel uit de wil die persoon even te zien is onderhand even zeldzaam als een eskimo die naar afrika gaat om te vissen... terwijl het vroeger de normaalste zaak van de wereld was, als iemand er niet was kwam je later wel even terug, je had dan iig wat lichaamsbeweging gehad en mischien wel wat leuke dingen gezien onderweg, oh.. dat zien de meeste mensen dus ook niet meer want als je naar beneden kijkt het internet in, zowel lopend als fietsend (onderhand word dit laatste ook al als normaal bestempeld blijkbaar) zie je natuurlijk weinig wat zich in de prehistorische 3e dimensie afspeeld.

Iemand zijn zonder facebook, wanneer je sowieso door een fractaal leven al zo geisoleerd (en vaak eenzaam) bent als iemand op een onbewoond eiland, dat is bijna een opgave.. immers loopt je als een spook, en dat zal nog erger worden met de google bril.. ik kan me voorstellen dat als over 5 jaar oid wanneer die bril op iedereens neus zit iemand dan probeerd je info op te vragen en bij iemand als mij een witte vlek krijgt te zien ze dan mischien wel geneigd zijn de politie in te schakelen, immers is geen facebook hebben onderhand 'verdacht' volgens het nieuws.

Contact onderhouden met mensen die dat allemaal persé via facebook doen en ook in omgang al helemaal zijn aangepast naar het online leven (zoals ik aanhaalde in een voorbeeld van naar iemand toe gaan zonder te weten of die persoon thuis is, tegenwoordig niet voor te stellen, al doe 'ik het elke dag zowat) kost onnoemelijk veel energie, en dan nieteens voor mij maar je bent en blijft een beetje een 'ohja die bestaat ook nog' bijfiguur, een soort van figurant.

Nu heb ik al vaker mijzelf de vraag gesteld; waarom dan niet gewoon zwichten en dat ellendige passieve doch verslavende 'ik moet iets leuks vinden in mijn leven om te kunnen delen en daar aandacht mee scoren' facebook nemen, en kwam altijd terug op de reden die mij er toch van weerhield; het gaat tegen alles wat ik ben in, iemand die enkel oprechtheid verdraagt, en dat niet wilt moeten uitlokken of bespelen.

Hyves was immers niet anders, ik moest altijd eerst bij iemand anders wat neerzetten voordat die persoon er aan herinnerd werd dat ik uberhaupt bestond en er antwoord op gaf.

Moest ik dat dan weer overdoen op facebook?

Maar iedereen zat daar, ook mensen die nergens te vinden waren die ik ooit kende, mensen die ik graag weer zou willen kennen, iedereen van hyves, of ik er nu wel in het echte leven contact mee had.. nog.. of alleen maar soms eens tegenkwam.
Ach, de meesten waren getrouwd en hadden kinderen of iets in die trant en ik zat maar wat te gamen, fotos te maken van kleine insectjes en componeerde muziek waar alleen ikzelf naar luisterde omdat het niet te marketen viel / geen commerciele vorm had.

Waar zou ik die mensen dan voor moeten verzamelen, om een plaatje van mijn verleden te krijgen aan fotos van oude bekenden? Om mij eraan te herinneren dat mijn verleden dood is en mijn toekomst een groot vraagteken?

En toen op een dag vertelde mijn broertje mij, als laatste persoon die ik ken.. dat hij ook facebook had genomen, nu was natuurlijk de brug gelegd voor iedereen om er weer op te kunnen hameren, of het nu bedoeld of onbedoeld was.. want ik was de enige persoon die iedereen kende zonder facebook, de oncontacteerbare persoon, de persoon waarvan niemand wist wat hij deed of wat er aan de hand was, de persoon die net zo goed dood in zijn huis kon liggen en niemand zou het doorhebben.

Ik vroeg een goede vriend, een van de weinigen.. om niet te vergeten dat mijn verjaardag in augustus was en bood hem aan mij wat advies te geven ivbm versnaperingen daar ik de vorige keer wat gefaald had daarmee en had geprobeerd om vlees en kaas te maken voor de gasten, wat ik te lang had laten staan waarop het er bij lag als een bergje nat karton.

Gewoon chips en fris, of anders gewoon even vragen wat mensen individueel wilden.

Ik liet nog even los dat ik mijn ban op alcohol wel wat wilden versoepelen, ik bedoel ik ben nogal extreem strict geweest in bepaalde dingen in mijn huis in het verleden en wilde niet te boek gaan staan als 'die (niet echt) volwassen man met zn saaie kinderfeestjes met enkel limonade en gesmolten vlees dat werkelijk niemand heeft aangeraakt'

Al sta ik alwel te boek als de 'mystery man van heerenveen' door mijn gebrek aan facebook wss. Oh en volgens een oude vriend zou ik meisjes naar mijn huis lokken en verkrachten. (wel knap, als maagd) Leuke geruchten om over jezelf te horen via via joh. (dat gerucht was begonnen door een oud buurman van mij nadat er een meisje bij me was langsgeweest, lang verhaal kort 'ze wilde fuckbuddy zijn en toen ze bij me op de bank zat was ik nogal moe (ja echt ja) en hebben enkel gezoend en heb dr toen de deur gewezen' )

Anyways, toen kwam de feestraket; "als je nu gewoon facebook neemt kan ik altijd zien wanneer je jarig bent en je dan bellen" (ja ik heb onderhand een matige thuistelefoon, met draad, ik weet het ik ben net een ruimtevaarder met die high tech)

Ik zei maar wat laconiek dat het opzich dezelfde handeling als hyves was en mn broertje het onderhand ook had dus ik er wel weer over zou nadenken..

Maar uiteindelijk kwam toch weer dat gevoel boven; ik wil oprechte contacten, mensen die naar me toe komen zelfs wanneer ze niet weten of ik er ben.

- D:
Wat een ontzettend jammerend zeikverhaal.

Wat is nu je punt? Is dit een vorm van aandacht trekken? Slachtoffer gedrag?

Ik heb ook geen facebook, er heeft nog nooit iemand over gezeurd tegen mij.

Volgens mij zie jij jezelf graag als slachtoffer, je begint je tekst al met jezelf als slachtoffer presenteren.

Zoek hulp man!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 10:46    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Weslii schreef:
Wat een ontzettend jammerend zeikverhaal.

Wat is nu je punt? Is dit een vorm van aandacht trekken? Slachtoffer gedrag?

Ik heb ook geen facebook, er heeft nog nooit iemand over gezeurd tegen mij.

Volgens mij zie jij jezelf graag als slachtoffer, je begint je tekst al met jezelf als slachtoffer presenteren.

Zoek hulp man!

Zullen we voortaan openbaringen zoals die van D: maar achterwege laten dan? Soms moet je je emoties even de vrije loop laten, of mag dit niet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 11:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Well, ik kan ook echt niet tegen mensen die constant op hun smartphone zitten, zelfs tijdens een afspraak.

Smartphones zitten te vol met informatie, dat mensen eerder geinteresseerd zijn in apparaten, dan de de medemens. Maar aan de andere kant, als je geen smartphone had, dan zou je eerder vooruit staren, dan praten met je medemens, want in NL is het nogal een individuele cultuur zonder 'praatjes maken' over het algemeen (hoewel het soms wel zo gaat, gelukkig).

Liever een smartphone met gameboid er op, dan een half uur voor me uit staren (of anders lees ik een boek, ook goed).

Facebook, inderdaad, is nu eerder een platform voor aandachttrekkerij en oneindig gezeur and cry for help/pity. Zelf gebruik ik het voor nieuwe vrienden beter leren kennen (op hun profiel staan de dingen die ze leuk vinden, kan je dan de volgende keer weer over praten, is soms wel handig). Ik gebruik Facebook om grappige dingen op te delen, of leuke events. Dus niet als platform voor levensverhalen en medelijden,blablabla (alhoewel ik soms nog wel iets post als ik bijvoorbeeld een nieuwe baan heb, of echt pech had op 1 dag)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 11:53    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Redneckerz schreef:
Weslii schreef:
Wat een ontzettend jammerend zeikverhaal.

Wat is nu je punt? Is dit een vorm van aandacht trekken? Slachtoffer gedrag?

Ik heb ook geen facebook, er heeft nog nooit iemand over gezeurd tegen mij.

Volgens mij zie jij jezelf graag als slachtoffer, je begint je tekst al met jezelf als slachtoffer presenteren.

Zoek hulp man!

Zullen we voortaan openbaringen zoals die van D: maar achterwege laten dan? Soms moet je je emoties even de vrije loop laten, of mag dit niet?
Alles mag.

Ik mag dan natuurlijk ook zeggen dat ik het een huilerig zeikverhaal vind van iemand die zich graag wentelt in een slachtofferpositie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 12:04    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Weslii schreef:
Redneckerz schreef:
Weslii schreef:
Wat een ontzettend jammerend zeikverhaal.

Wat is nu je punt? Is dit een vorm van aandacht trekken? Slachtoffer gedrag?

Ik heb ook geen facebook, er heeft nog nooit iemand over gezeurd tegen mij.

Volgens mij zie jij jezelf graag als slachtoffer, je begint je tekst al met jezelf als slachtoffer presenteren.

Zoek hulp man!

Zullen we voortaan openbaringen zoals die van D: maar achterwege laten dan? Soms moet je je emoties even de vrije loop laten, of mag dit niet?
Alles mag.

Ik mag dan natuurlijk ook zeggen dat ik het een huilerig zeikverhaal vind van iemand die zich graag wentelt in een slachtofferpositie.


Nja, ik vind het interessant om te zien hoe D: heel erg kijkt naar de negatieve dingen in zn leven en daar een beetje rare oorzaken voor zoekt. Een voorbeeld is dit dus, het verbinden van het niet hebben van Facebook aan zijn sociale isolement. Waarschijnlijk snap je dit zelf ook wel, maar Facebook is niet de reden, maar de andere issues die je hebt. Dit is denk ik ook de reden dat mensen hier zo negatief op je reageren, omdat je redelijk snel in de slachtofferrol kruipt en de redenen voor jouw situatie buiten je zelf zoekt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 12:31    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

L!nk schreef:
Weslii schreef:
Redneckerz schreef:
Weslii schreef:
Wat een ontzettend jammerend zeikverhaal.

Wat is nu je punt? Is dit een vorm van aandacht trekken? Slachtoffer gedrag?

Ik heb ook geen facebook, er heeft nog nooit iemand over gezeurd tegen mij.

Volgens mij zie jij jezelf graag als slachtoffer, je begint je tekst al met jezelf als slachtoffer presenteren.

Zoek hulp man!

Zullen we voortaan openbaringen zoals die van D: maar achterwege laten dan? Soms moet je je emoties even de vrije loop laten, of mag dit niet?
Alles mag.

Ik mag dan natuurlijk ook zeggen dat ik het een huilerig zeikverhaal vind van iemand die zich graag wentelt in een slachtofferpositie.


Nja, ik vind het interessant om te zien hoe D: heel erg kijkt naar de negatieve dingen in zn leven en daar een beetje rare oorzaken voor zoekt. Een voorbeeld is dit dus, het verbinden van het niet hebben van Facebook aan zijn sociale isolement. Waarschijnlijk snap je dit zelf ook wel, maar Facebook is niet de reden, maar de andere issues die je hebt. Dit is denk ik ook de reden dat mensen hier zo negatief op je reageren, omdat je redelijk snel in de slachtofferrol kruipt en de redenen voor jouw situatie buiten je zelf zoekt.
Precies dit inderdaad.

Ik ken genoeg mensen die geen facebook hebben en ik ken er nog meer die 1 keer een profiel hebben aangemaakt en er daarna nooit meer wat mee hebben gedaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 14:49    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

L!nk schreef:
Weslii schreef:
Redneckerz schreef:
Weslii schreef:
Wat een ontzettend jammerend zeikverhaal.

Wat is nu je punt? Is dit een vorm van aandacht trekken? Slachtoffer gedrag?

Ik heb ook geen facebook, er heeft nog nooit iemand over gezeurd tegen mij.

Volgens mij zie jij jezelf graag als slachtoffer, je begint je tekst al met jezelf als slachtoffer presenteren.

Zoek hulp man!

Zullen we voortaan openbaringen zoals die van D: maar achterwege laten dan? Soms moet je je emoties even de vrije loop laten, of mag dit niet?
Alles mag.

Ik mag dan natuurlijk ook zeggen dat ik het een huilerig zeikverhaal vind van iemand die zich graag wentelt in een slachtofferpositie.


Nja, ik vind het interessant om te zien hoe D: heel erg kijkt naar de negatieve dingen in zn leven en daar een beetje rare oorzaken voor zoekt. Een voorbeeld is dit dus, het verbinden van het niet hebben van Facebook aan zijn sociale isolement. Waarschijnlijk snap je dit zelf ook wel, maar Facebook is niet de reden, maar de andere issues die je hebt. Dit is denk ik ook de reden dat mensen hier zo negatief op je reageren, omdat je redelijk snel in de slachtofferrol kruipt en de redenen voor jouw situatie buiten je zelf zoekt.

Ik zeg nergens dat facebook reden is voor mijn isolement, ik zeg dat ik er ideologische problemen mee heb het te nemen terwijl wel de hele wereld om me heen dat als contactvorm gebruikt, het is dus niet een reden maar een blokkade om uit het isolement te komen, tenminste één blokkade, want er zijn gelukkig meer mensen op aarde zonder mobiel/facebook die gewoon naar je toe zouden komen, die moet ik enkel tegenkomen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 15:14    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

D: schreef:
L!nk schreef:
Weslii schreef:
Redneckerz schreef:
Weslii schreef:
Wat een ontzettend jammerend zeikverhaal.

Wat is nu je punt? Is dit een vorm van aandacht trekken? Slachtoffer gedrag?

Ik heb ook geen facebook, er heeft nog nooit iemand over gezeurd tegen mij.

Volgens mij zie jij jezelf graag als slachtoffer, je begint je tekst al met jezelf als slachtoffer presenteren.

Zoek hulp man!

Zullen we voortaan openbaringen zoals die van D: maar achterwege laten dan? Soms moet je je emoties even de vrije loop laten, of mag dit niet?
Alles mag.

Ik mag dan natuurlijk ook zeggen dat ik het een huilerig zeikverhaal vind van iemand die zich graag wentelt in een slachtofferpositie.


Nja, ik vind het interessant om te zien hoe D: heel erg kijkt naar de negatieve dingen in zn leven en daar een beetje rare oorzaken voor zoekt. Een voorbeeld is dit dus, het verbinden van het niet hebben van Facebook aan zijn sociale isolement. Waarschijnlijk snap je dit zelf ook wel, maar Facebook is niet de reden, maar de andere issues die je hebt. Dit is denk ik ook de reden dat mensen hier zo negatief op je reageren, omdat je redelijk snel in de slachtofferrol kruipt en de redenen voor jouw situatie buiten je zelf zoekt.

Ik zeg nergens dat facebook reden is voor mijn isolement, ik zeg dat ik er ideologische problemen mee heb het te nemen terwijl wel de hele wereld om me heen dat als contactvorm gebruikt, het is dus niet een reden maar een blokkade om uit het isolement te komen, tenminste één blokkade, want er zijn gelukkig meer mensen op aarde zonder mobiel/facebook die gewoon naar je toe zouden komen, die moet ik enkel tegenkomen.
Als je in een isolement zit zal wel facebook aanmaken je daar niet uithalen. Je zult alleen digitale contacten daarmee opdoen.

Als je uit je isolement wilt heb je er meer aan als je lid wordt van een vereniging of iets dergelijks. Er is maar 1 manier om uit een isolement te komen, de deur uit gaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 15:20    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

D: schreef:
Ik zeg nergens dat facebook reden is voor mijn isolement, ik zeg dat ik er ideologische problemen mee heb het te nemen terwijl wel de hele wereld om me heen dat als contactvorm gebruikt, het is dus niet een reden maar een blokkade om uit het isolement te komen, tenminste één blokkade, want er zijn gelukkig meer mensen op aarde zonder mobiel/facebook die gewoon naar je toe zouden komen, die moet ik enkel tegenkomen.


En dit is dus wat ik bedoel met het zoeken van oorzaken buiten jezelf zoeken. Het niet gebruiken van Facebook is totaal geen blokkade om uit je isolement te komen, jij bent zelf die blokkade. Daarnaast doe jij het nu voorkomen alsof je alleen contact wilt met mensen zonder mobiel/facebook, die daarnaast ook nog "gewoon je toe zouden komen".

En verder sluit ik me bij Weslii aan, de deur uit gaan helpt Voor bijna elke hobby/sport zijn er wel verenigingen in de buurt, dus kijk wat je leuk vindt en zoek mensen op die dat ook leuk vinden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 15:27    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Weslii schreef:
Als je in een isolement zit zal wel facebook aanmaken je daar niet uithalen. Je zult alleen digitale contacten daarmee opdoen.

Als je uit je isolement wilt heb je er meer aan als je lid wordt van een vereniging of iets dergelijks. Er is maar 1 manier om uit een isolement te komen, de deur uit gaan.

Ik ga al tijden de deur uit om vrienden te maken maar ik zal je vertellen dat de stad hier helemaal aan het leeg trekken is, in korte tijd zijn er meerdere winkels waar ik graag langskwam omdat er bekenden werkten gesloten, de free record shop, de gamestore eplaza en de music store, dan nog een paar supermarkten die veranderd zijn en nu andere mensen werken en zo maar door.

Maar goed ik ga binnenkort weer wat praktisch ondernemen dus mischien kom ik weer mensen tegen die me liggen, dit topic heeft iig niet in eerste instantie met isolement te maken maar meer dus mijn ideologie tegen een hedendaags primaire contactvorm waar ik terughunker naar simpelere, directere tijden. Ik ben zelf juist heel sociaal ingesteld en ga graag gesprekken aan met mensen maar je loopt tegen muren aan omdat men dat allemaal via facebook doet tegenwoordig, dat is waar dit topic over gaat. Snap niet dat ik in zowat elk topic moet aanhoren hoe ik of zelfmedelijden zou hebben of in een sociaal isolement zit, then again kunnen sommige mensen je mischien zonder online profiel niet meer indelen en daarbij mentaal verwerken dus doet men dat met hokjes. (?)

Ik ben trouwens een stuk ouder dan de meesten hier dus hoe men het weer voormekaar krijgt om van een simpel blogje waarin ik zo direct mogelijk aangeef waar ik mee worstel een psychologisch gisspel te kleien is mij een raadsel, mischien dat sommigen hier aspirant psychiater zijn of zich op die manier trachten beter te voelen dan een ander oid, het helpt niemand, als ik op dit forum 'hulp (danwel aandacht)' zocht had ik ook wel kunnen bedenken dat dat elders nuttiger was. Dus als mensen dat even tot hun door laten dringen, scheelt ook weer een paar doelloze posts in dit topic.

L!nk schreef:
Daarnaast doe jij het nu voorkomen alsof je alleen contact wilt met mensen zonder mobiel/facebook, die daarnaast ook nog "gewoon je toe zouden komen".
Lijkt me vrij logisch dat ik geen aansluiting vind bij mensen die met een mobiel in hun hand op facebook zitten en niet uitzichzelf naar mij toe komen dus ja.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aaruman BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 16:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Feb 2009
Berichten: 1376

Hoe oud ben jij D: als ik vragen mag?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 16:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Jongens, graag even wat minder quoten. Quote alleen het laatste bericht aub.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 16:26    Onderwerp: Re: Het eeuwig doorjammerende facebook dillemma. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

D: schreef:
Lijkt me vrij logisch dat ik geen aansluiting vind bij mensen die met een mobiel in hun hand op facebook zitten en niet uitzichzelf naar mij toe komen dus ja.


Ja, maar nu zoek je weer zo'n excuus, je kan namelijk ook naar hun toe gaan. Daarnaast geef ik wat andere opties die je blijkbaar negeert/waar je niet op in gaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
D: BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 18:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Aaruman schreef:
Hoe oud ben jij D: als ik vragen mag?

30 vanaf 9 augustus, nu dus nog net op de martelende grens van 29.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 18:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ook geen facebook. En dat vind ik juist een pluspunt, een heel groot pluspunt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group