Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
Rene Groen BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 15:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17885

We denken in grote lijnen hetzelfde, natuurlijk is het gezichtsverlies van Microsoft als je eerst A roept en kort hierna roept dat je hierachter blijft staan, om iets meer dan een week later tot B te komen. Toch wil ik nog even ingaan op een stukje uit je tekst:
Citaat:
Nu zal ik wat genuanceerder reageren dan mijn rant in bovenstaande posts, maar de beslissingen die ze hebben gemaakt, bezorgt hen toch wel echt gezichtsverlies. Sony gaf ook de mogelijkheid voor DRM aan publishers, maar die legt het bij publishers, niet gekoppeld aan de Xbox gelijk.

We zullen vooralsnog helaas niet weten hoe dit zich op de achtergrond heeft afgespeeld. Er zijn verhalen dat uitgevers juist enthousiast waren over het verhaal van Microsoft, maar toen ze het beklag van gamers hoorden ineens snel deden of ze verbaasd waren. Ook dit is uiteraard slechts één versie zoals er velen zullen bestaan, maar ik heb het idee dat uitgevers een dikkere vinger in de pap hadden dan we zullen weten.

Overigens is er voor mij vooral één punt dat overeind blijft als kritiek op de Xbox One en dat is de indie support. Hoewel ik persoonlijk meer een gamer ben die voor AAA titels gaat is het goed te zien dat Sony de indies steeds meer omarmt, terwijl Microsoft ze juist nog altijd grotendeels vanaf de zijlijn toe laat kijken. Toch zal ik nog altijd een Xbox One in huis halen, dat vertelde ik al voordat Microsoft haar beleid had aangepast.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Mafusto BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 16:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Rene Groen schreef:

We zullen vooralsnog helaas niet weten hoe dit zich op de achtergrond heeft afgespeeld. Er zijn verhalen dat uitgevers juist enthousiast waren over het verhaal van Microsoft, maar toen ze het beklag van gamers hoorden ineens snel deden of ze verbaasd waren. Ook dit is uiteraard slechts één versie zoals er velen zullen bestaan, maar ik heb het idee dat uitgevers een dikkere vinger in de pap hadden dan we zullen weten.


Een ander verhaal dat veel geroepen wordt, is juist dat MS het systeem al af had voordat zij naar de uitgevers ging om haar DRMimplementatie te verkopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 16:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17885

Het is te hopen dat het echte verhaal ooit boven tafel komt, dat soort dingen vind ik altijd interessant om te weten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Asianator BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 19:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Wie zal zeggen dat Microsoft hun plannen in de komende jaren niet alsnog in etappes zal toevoegen aan Xbox One?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 21:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Dat plaatje is fake. Hopenlijk..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 22:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Het is fake, gemaakt door een fan, maar toch. Het schetst de voordelen van het beleid van Xbox One, maar ook weer eenzijdig..

Daarbij snap ik Ellen niet met gruwelijke games, Halo en Forza, holy mother of god!!!?! *sarcastic applause*
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 22:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Nelus schreef:
Het is fake, gemaakt door een fan, maar toch. Het schetst de voordelen van het beleid van Xbox One, maar ook weer eenzijdig..
Eerder door een sem-professionele humorsite.
http://www.dorkly.com/article/52521/don-mattricks-first-draft-of-the-xbox-one-update-announcement
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Oh ja, Dorkly, figures, hebben wel awesome dingen soms
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vaizard BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 22:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 241

@Nelus, daarom heeft iedereen ook zijn eigen smaak. Jou liggen die games schijnbaar niet. Ellen, mijzelf en vele anderen dan weer wel, wat ook de reden is waarom wij de Xbox One gaan halen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 23:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ellentjeeah schreef:
Hoi ik ga lekker de XB1 kopen als ik het geld heb en ervan genieten doei

Nee oke, maar ik begrijp al dat gezeik rond de XB1 echt niet.
Dat je geen games meer kon uitlenen en/of verkopen was echt een nadeel, maar nu dat ook is terug gedraaid samen met het always online is er toch geen probleem meer.

Er zijn gruwelijke games aangekondigd en deze next-gen console zal weer wat meer aanbieden dan de consoles van nu, wat is er dan mis met zo'n ding nu de restricties eraf zijn?


- De controller heeft geen accu, hallo! We leven in 2013..
- De HDD is niet vervangbaar. 500GB is zo vol, ik ga er vanuit dat je nog steeds je spellen volledig moet installeren.
- Kinect moet altijd aanstaan. Ik vertrouw dat niet en hou er niet van als ik in de gaten word gehouden.

Dat zijn drie problemen die nog steeds niet opgelost zijn, oké er valt mee te leven. En het zou hypocriet van me zijn om anders te zeggen. Ik heb min of meer een receiver gekocht om 5.1 output te krijgen met de Wii U omdat deze geen Dolby ondersteunt. Ducttape en watten kan je plakken op de Kinect en niemand die je meer hoort of ziet. Dat je de HDD niet kan vervangen vind ik wel vervelend OMDAT ALLES geïnstalleerd moet worden. Dus na +/- 15 games moet je gaan verwijderen, als je dan toevallig weer een oud spel uit de kast wilt spelen dan gaat dat niet zo makkelijk en dat is vervelend.

Verder kan Microsoft natuurlijk later nog van gedachten veranderen om toch de DRM en zo door te voeren, het is met een patch eruit gehaald dus ze zouden dat zomaar opnieuw kunnen patchen.

Ik haal hem sowieso niet, ik heb aan een console per generatie mijn handen vol. Misschien dat ik de PS4 zelfs laat liggen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 23:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Interessante blogpost van Cliff Bleszinski over het hele DRM en used games gebeuren: http://dudehugespeaks.tumblr.com/

Aanrader

EDIT: Check meteen deze video ook: http://www.youtube.com/watch?v=2G_f8YBy39M
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 08:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Nin007 schreef:

- De controller heeft geen accu, hallo! We leven in 2013..
- De HDD is niet vervangbaar. 500GB is zo vol, ik ga er vanuit dat je nog steeds je spellen volledig moet installeren.
- Kinect moet altijd aanstaan. Ik vertrouw dat niet en hou er niet van als ik in de gaten word gehouden.


Meh. Ik vind het toch alleen maar gedoe met zo'n accu, bij mijn PS3 was mijn controller zo leeg, en het snoer was veel te kort, dus gamen terwijl dat ding moest opladen was al niet echt een optie.
En dat snoer van mijn Xbox is wel chill lang, dus dat maakt het alweer wat beter, maar wel of geen accu in een controller is voor mij echt geen belangrijke toevoeging.

500GB is een hele shitload aan opslagcapaciteit, ik weet niet wat je allemaal kwijt moet op je xbox, maar al gebruik je die console gewoon voor games is er niets aan de hand lijkt me.
Ik heb al mijn muziek op een iPod met 8GB staan en ik heb nog ruimte over, dus tenzij je van plan bent er honderden films op te zetten, lijkt 500GB me wel voldoende.

En ja Kinect, van mij hoeft het ook niet, maar als zij het systeem aangepast hebben op zo'n ding en je krijgt er een bij, ach waarom ook niet dan.
Ik kan me herinneren dat ik EyeToy bij mijn PS2 heel veel fun vond. Maar dan spreek je ook weer over wat jaren geleden, we zullen het wel zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 09:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

@Chris

Cliffy kan de laatste maanden moeilijk serieus nemen na al het getroll.

@Ellen
- Een langere usb -> micro usb kost nog geen Euro

- Groote van de harde schijf gaat wel op den duur wel tellen. Alle games worden volledig op de harde schijf opgeslagen. Als je dan weet dat spellen van 25-50 GB geen uitzondering zullen zijn, mag het geen verrassing zijn dat je Xbox snel vol staat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 10:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

25-50 GB is op de dag van vandaag al normaal. Ga er maar vanuit dat het de komende jaren alleen maar meer gaat worden met DLC downloads erbij etc. Als je dan kijkt dat 500GB ongeveer 10 games gaat zijn (+wat ruimte voor andere stuff), dan is het toch wel erg karig ja.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 11:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Daarnaast is dit systeem ook nog eens een tv recorder. Compleet belachelijk dus dat er geen 2tb schijfje in past. Dat is nu de standaard. 4x de grote van de One. Moet je nagaan hoe dat over een jaar of twee zal zijn.. mijn 80gb Ps3 staat helemaal vol met psn games waarvan ik niet eens alles erop heb staan. Als ik dat doe dan zit ik zo bij de 200gb. + al mijn games met installs. Als ik dan weer een ps+ abbo neem zit ik zo bij de 500gb. En dan heb ik nog niet eens films en muziek erop staan. Blabla.. ik denk dat mijn punt nu wel duidelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 11:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

@Nino

De One is geen tv recorder.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 11:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Als de Xbox One een games library heeft in de cloud net als Steam, dan maakt mij die 500gb helemaal niks uit. Met Steam download ik ook zo vaak games die ik er dan weer af gooi en dan weer download als ik weer echt een spel wil gaan spelen, het werkt ideaal. Dus dat ze dat willen met Xbox One is vrij logisch, want het werkt. Ik ben best fan van Steam en het online library gedeelte. Dus de cloud library is awesome en 500gb is genoeg dan.

Kinect vind ik gewoon bullshit, heeel hoog gimmicky gehalte. Dus ik snap dan ook echt nog steeds niet dat ze dat er bij doen.

Eens met Nino over de controller, dat moet gewoon wireless, vooral met de woonkamers in Amerika, wil je echt niet met een snoer van 3 a 4 meter zitten. Daarbij, de PS3 heeft een shitload aan accu, dus ik snap Ellen's reactie over de PS3 controller die leeg gaat totaal niet, want ik verbaasde mijzelf over de length er van. Bij mij zijn juist de accu's van de Xbox zo leeg, maar dat ligt niet aan de console zelf, ik heb ze gewoon te vaak gebruikt, accu's hebben ook een life-span, dus gewoon nieuwe kopen, wat inderdaad bij de PS3 controller dan weer niet kan.

Hun cloud idee van data streamen (en dus altijd online nodig) is heus wel een goede stap richting innovatie. Denk aan grootse game werelden waar iedereen in speelt, nieuwe dingen à la minute toevoegen, real life events. Alleen ik heb het gevoel dat het een tussenstap nodig heeft, niet gelijk van boven naar beneden springen als je nog een paar trede op de trap moet gaan, want dan val je op je bek. Je hebt nu toch veel meer kracht in het systeem, dus cloud-services voor data berekeningen, I don't know. Heel veel mensen zijn online, maar de hele wereld bestaat niet uit amerika met altijd connectie, dus leuk idee, minder goed gebracht en te vroeg.

DRM, ook dubieus onderwerp en dubbel voor mij. Ik leen zelf ook spellen, heel handig als het vooral om korte SP games gaat. Die zijn geen 50 eu waard en ook geen 30 eu. Maar meestal wil ik toch zelf de games hebben (vooral online games) en dan zou je dus geen last hebben van DRM gezien ik het niet uitleen en toch met mijn vrienden online wil spelen, die dus ook het spel zelf nodig hebben. Maar de manier waarop het allemaal via de pers naar buiten kwam (je owned het spel niet, maar een licentie) kwam zo beperkend over van MS, dat je niet eens zin hebt in een nieuwe console. In feite is het systeem van licenties met MS en net als Steam. Je hebt niet eens een fysieke copy van het spel, maar je hebt het recht om in je library te hebben en te spelen (terwijl het in de pers bij MS naar buiten gebracht werd alsof je het leaset ofzo).

Ik hoop dat dit wat beter overkomt dan mijn Xbox rant met minder genuanceerd woordgebruik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 14:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Mafusto schreef:
@Nino

De One is geen tv recorder.


Oh, my bad!

Ik snap best dat ze winkels als GameStop en GameMania willen tegengaan maar hier pak je niet alleen die bedrijven maar ook de consument en dat vind ik oneerlijk. Ik vind het zelf heerlijk om spontaan een spel te lenen van een vriend om die in een weekendje uit te spelen. Dat kan nu gelukkig weer en daar ben ik wel blij mee.

Leuk weetje: De accu van Wii U controller pro gaat 70 uur mee, deze kan je via de usb ook op netstroom aansluiten als je een adaptor daarvoor hebt, de usb kabel die je bij de controller krijgt (tenminste die bij de ZombiU bundel zat) is 2.5 meter lang.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 16:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Christian Vuye schreef:
Interessante blogpost van Cliff Bleszinski over het hele DRM en used games gebeuren: http://dudehugespeaks.tumblr.com/
Waarom denkt de game-industrie altijd beter te zijn dan de rest? Als je hele industrie faalt omwille van tweedehands verkoopt, dan is je volledig business opzet fout en dan zal niets dat verhelpen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 17:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
Interessante blogpost van Cliff Bleszinski over het hele DRM en used games gebeuren: http://dudehugespeaks.tumblr.com/
Waarom denkt de game-industrie altijd beter te zijn dan de rest? Als je hele industrie faalt omwille van tweedehands verkoopt, dan is je volledig business opzet fout en dan zal niets dat verhelpen

Je kan echter niet ontkennen dat hij enkele steekhoudende punten maakt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 18:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Achter de meeste punten kun je je vraagtekens bij zetten. De devs en publishers maken hun games te duur als ze er niet genoeg kunnen verkopen om winst of gelijk te draaien. Als je al leest dat er 10 miljoenen alleen al naar marketing gaat, dan gaat er iets goed mis. Dan kun je wel de tweedehands markt de schuld geven die agressief haar tweedehands product aanbiedt, maar dat betekend ook dat die markt kan bestaan omdat mensen een game niet lang genoeg de aandacht van gamers weet vast te houden , of gewoonweg het prijskaartje van 60 euro/dollar niet waard is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 21:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252



I lolled
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 21:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Een andere interessante blogpost van een ex-Epic Games designer:
http://devfodder.blogspot.be/2013/06/you-should-have-choice-to-buy-used-game.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 21:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Mafusto schreef:
Achter de meeste punten kun je je vraagtekens bij zetten. De devs en publishers maken hun games te duur als ze er niet genoeg kunnen verkopen om winst of gelijk te draaien. Als je al leest dat er 10 miljoenen alleen al naar marketing gaat, dan gaat er iets goed mis. Dan kun je wel de tweedehands markt de schuld geven die agressief haar tweedehands product aanbiedt, maar dat betekend ook dat die markt kan bestaan omdat mensen een game niet lang genoeg de aandacht van gamers weet vast te houden , of gewoonweg het prijskaartje van 60 euro/dollar niet waard is.

Maken hun games te duur? Voor vooruitgang is investering van genoeg geld essentieel. Kijk naar een Grand Theft Auto V of BioShock Infinite. Sure, indies kunnen ook vernieuwen maar niet op dezelfde manier als AAA-games. Met vooruitgang en grootse ideeën zijn onlosmakelijk hoge budgetten verbonden.

En over je tweede punt: lees de blogpost die ik hierboven net heb geplaatst.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 21 Jun 2013 22:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Christian Vuye schreef:
Kijk naar een Grand Theft Auto V of BioShock Infinite. Sure, indies kunnen ook vernieuwen maar niet op dezelfde manier als AAA-games. Met vooruitgang en grootse ideeën zijn onlosmakelijk hoge budgetten verbonden
AAA games worden juist gegijzeld door die grote budgetten. Wie durft experimenteren met een game die $100 miljoen kost om te maken? Dat is daarom dat BioShock Infinite bijvoorbeeld een heel ambitieus verhaal heeft en dat koppelt aan een game waarin je honderden mannetjes doodknalt terwijl dat totaal niet bij dat verhaal past, maar wel algemeen aanvaard wordt. Het zijn juist de niet-AAA games die kunnen vernieuwen. Kijk maar naar Konami dat bang is om AAA games te maken die geen MGS, Silent Hill of PES heten. Waarom zou Square-Enix experimenteren als Tomb Raider met 3+ miljoen sales een flop is? Die grote budgetten gijzelen games gewoon. Wie gaat er nu risico's nemen voor een redelijke kleine ROI?

Laatst aangepast door Joni Philips op 21 Jun 2013 22:17; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 4 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group