Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
sotarK BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 12:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Ms doet alsof ze bij alles het wiel opnieuw uit hebben gevonden , Kinect, X-one, Zune en volgens hun veranderd het alles in goud komen er regenbogen uit het doet je (huis)werk, maakt schoon.
En achteraf, was het alsof de VVD aan het woord was.
Er gebeurt dus wel wat maar zo bijzonder was het nou ook weer niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 13:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

sotarK schreef:
Ms doet alsof ze bij alles het wiel opnieuw uit hebben gevonden , Kinect, X-one, Zune en volgens hun veranderd het alles in goud komen er regenbogen uit het doet je (huis)werk, maakt schoon.
En achteraf, was het alsof de VVD aan het woord was.
Er gebeurt dus wel wat maar zo bijzonder was het nou ook weer niet.


Dat kan je toch pas zeggen als het in de winkels ligt? Beetje rare conclusies ook aangezien elke bedrijf hun product als 'nieuw en het beste' doet voorkomen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 13:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Maar van de Kinect en Zune kan je het al wel zeggen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 13:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

sotarK schreef:
Maar van de Kinect en Zune kan je het al wel zeggen

Dezelfde analogie zou je dan ook kunnen laten gelden voor de Eyetoy en de PSP Go.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vaizard BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 13:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 241

Mafusto schreef:
Vaizard schreef:
Even ter verduidelijking. Het plan is ook niet dat ze het gaan gebruiken voor dingen die directe feedback vereisen. Bij Gaikai is het alles, maar hierbij worden de dingen die directe feedback vereisen sowieso door de Xbox One gedaan. De dingen er omheen, die door de cloud opgevangen zouden kunnen worden en dus niet direct van zo'n groot belang zijn, kunnen verbeteren.

Maar voordat we hier werkelijke dingen van zien is het allemaal maar speculatie Wie weet komt hier meer verduidelijking over tijdens de E3, maar misschien ook niet ^^


Waarom zou je daar dan cloud voore gebruiken. De dingen die niet on the fly worden aangepast, zullen allemaalk pre-rendered zijn. Dit is dus perfect haalbaar zonder cloud en zal je hooguit en afhankelijk van je internet, laadtijden kunnen schelen.

En MS en lifeconfrences zijn niet zo gelukkig als het gaat om echtheid. Zo waren bij de onthulling de voice-comments gedaan via een afstandsbediening en was ook het Skypegesprek opgenomen. Ik verwacht dus een soortgelijk trukje bij een cloud demo.


Niet alles wat je ziet gebeuren heeft direct impact op hoe jij het spel speelt. Dingen zoals ontploffingen ed, kunnen best berekend worden door de cloud als ze het goed weten aan te pakken. Stel voor dat het begin van een hoop collisions wordt berekend door je xbox one, maar dat er tegelijkertijd ook calculaties door worden gestuurd naar de cloud. Wanneer de cloud de verdere verloop heeft kunnen berekenen (wat daar misschien sneller kan worden gedaan, dan op de One) kan de overige data doorgestuurd worden en hoeft de One zelf niet alle berekeningen af te maken en kan deze zich focussen op andere taken.

Of het werkelijk mogelijk is weet ik niet. Ik ga niet doen alsof ik er veel verstand van heb, dat heeft niemand hier mijns inziens, omdat niemand daar zo mee heeft gewerkt nog. Maar ik zie er best mogelijkheden in. Zolang het berekenen van de Xbox one maar goed gesynced kan worden aan de data die terug komt van de cloud.

Verder was het overduidelijk dat heel het gebeuren fake was, op misschien een paar voice commands na (viel mij iig op dat hij bij de woorden "Xbox Home" nooit zijn handen in zijn zak stopte). Live TV was ook geen Live TV omdat hij precies wist wanneer er een dunk ging komen etc.

Zolang de negatieve geruchten nog niet werkelijk zijn aangekondigd door MS blijf ik nog zeer benieuwd naar wat er verder gaat komen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 16:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Redneckerz schreef:
sotarK schreef:
Maar van de Kinect en Zune kan je het al wel zeggen

Dezelfde analogie zou je dan ook kunnen laten gelden voor de Eyetoy en de PSP Go.

De PSP deed het behoorlijk goed , de Go was een gewoon een psp versie.
Eyetoy deed het oke, en was toen nog redelijk origineel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 16:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Herinnerde me net door dit artikel dat Playstation ook ooit een PSOne had Dat is eigenlijk best wel hilarisch

http://www.playstationpure.be/blog/item/13387/Stijlvolle-E3-uitnodiging-voor-Minecraft-bedenker
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 16:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

sotarK schreef:

De PSP deed het behoorlijk goed , de Go was een gewoon een psp versie.
Eyetoy deed het oke, en was toen nog redelijk origineel.

De Go was een flop en de Eyetoy was al casual nog voordat Nintendo met de Wii kwam. Wat ik ermee probeer te zeggen is dat het beste is af te wachten wat de E3 ons brengt. Nu heel scherp over Xone gaan oordelen op basis van een (te) zakelijke onthulling is ietwat voorbarig. Datzelfde kan je ook zeggen over de PS4.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 17:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Het beste wat MS nu kan doen voor E3 is het aankondigen van features die meer te maken hebben met games dan met media-toestanden.

En natuurlijk: degelijke games. Op Kinect Fitness zit niet iedereen te wachten namelijk.

Quantum Break zag er wel interessant uit maar gezien de gemiddelde ontwikkelingstijd bij Remedy kan die net zo goed over een jaar of 2 pas het licht zien.

Wat mij nog kan overhalen om eventueel een Xbox One in huis te halen zijn:
- Meer transparantie. Xbox live, de online store, tweedehands discs/installs.
- Indrukwekkende games en liefst ook een resem indie-games maar dat zal er niet inzitten.
- Enkele redenen om het voor mijn vriendin financieel interessant te maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Redneckerz schreef:
sotarK schreef:

De PSP deed het behoorlijk goed , de Go was een gewoon een psp versie.
Eyetoy deed het oke, en was toen nog redelijk origineel.

De Go was een flop en de Eyetoy was al casual nog voordat Nintendo met de Wii kwam. Wat ik ermee probeer te zeggen is dat het beste is af te wachten wat de E3 ons brengt. Nu heel scherp over Xone gaan oordelen op basis van een (te) zakelijke onthulling is ietwat voorbarig. Datzelfde kan je ook zeggen over de PS4.


De Go was en blijft gewoon een PSP.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 17:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

sotarK schreef:

De Go was en blijft gewoon een PSP.

Ik zeg nergens dat hij dit niet is. Wel dat de Go (En dus niet de originele PSP) een flop was.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 18:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

elemeNt schreef:
Herinnerde me net door dit artikel dat Playstation ook ooit een PSOne had Dat is eigenlijk best wel hilarisch

http://www.playstationpure.be/blog/item/13387/Stijlvolle-E3-uitnodiging-voor-Minecraft-bedenker
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 19:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Redneckerz schreef:
sotarK schreef:

De Go was en blijft gewoon een PSP.

Ik zeg nergens dat hij dit niet is. Wel dat de Go (En dus niet de originele PSP) een flop was.

Ja de Xboxon3 is een standalone apparaat de Go is 1 versie van een apparaat.
Het zal wel meevallen denk ik , maar MS eist nogal wat en kan je die eisen niet waarmaken dan moet je maar naar de concurrenten gaan.
Zo komt het nogal over, en dat is mijn punt ook.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 21:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Vaizard schreef:

Niet alles wat je ziet gebeuren heeft direct impact op hoe jij het spel speelt. Dingen zoals ontploffingen ed, kunnen best berekend worden door de cloud als ze het goed weten aan te pakken. Stel voor dat het begin van een hoop collisions wordt berekend door je xbox one, maar dat er tegelijkertijd ook calculaties door worden gestuurd naar de cloud. Wanneer de cloud de verdere verloop heeft kunnen berekenen (wat daar misschien sneller kan worden gedaan, dan op de One) kan de overige data doorgestuurd worden en hoeft de One zelf niet alle berekeningen af te maken en kan deze zich focussen op andere taken.

Of het werkelijk mogelijk is weet ik niet. Ik ga niet doen alsof ik er veel verstand van heb, dat heeft niemand hier mijns inziens, omdat niemand daar zo mee heeft gewerkt nog. Maar ik zie er best mogelijkheden in. Zolang het berekenen van de Xbox one maar goed gesynced kan worden aan de data die terug komt van de cloud.


Waarom zul je dat naar een cloud sturen als het zelf doorberekenen sneller is. Cloud is niet meer dan een verbinding tussen twee of meerdere computers. Het is leuk dat de cloudcomputer sterker is dan de XBone maar de tijd die je verbruikt door de gegevens naar de cloudcomputer sturen -> Cloudcomputer verwerkt input -> Cloudcomputer berekenen -> verstuur output naar jouw XBone -> XBone verwerkt de gegevens -> XBone voert daadwerkelijk de binnengekomen input uit zal te groot zijn (met een optimale verbinding in het slechtste geval een paar seconden) om daadwerkelijk te kunnen worden gebruikt in een game.

Leuke functies die wel door de cloud gedaan kunnen worden zijn dynamische weersomstandigheden die gebaseerd zijn op de werkelijkheid, reclame borden tonen die veranderen per game,race, etc, of als een radiozender dienen voor spelers in dezelfde lobby, race, game.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vaizard BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 21:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 241

Dat zijn mijns inziens dan weer dingen die helemaal niet de kracht van de cloud goed genoeg benutten. Ik snap je punt wel hoor, maar ik denk dat jij iets te narrow minded denkt met alle lag. Tuurlijk duurt het 'n tijd voordat er weer iets terug komt vanuit de Cloud, maar als programmers daar nuttig mee om gaan kan dit wel veel toevoegen.

Ik hou er nu iig over op, we zien 't vanzelf wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 21:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Dat is nu juist het probleem. Je kunt van te voren niet vaststellen welke gegevens je over enkele seconden nodig hebt. In een race game kun je per bocht duizenden, zo niet miljoenen toestanden hebben. Als je daarvan variabelen wil voorspellen zal je zeer wss de ram al vol hebben met mogelijke toestanden die in die bocht kunnen gebeuren voordat je überhaupt die bocht bereikt. Dat heeft niks met het onderschatten van cloud en devs te maken, maar meer met de hoeveelheid data die komt kijken bij elke actie die kan gebeuren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Cloud computing is vooral handig voor dingen die veel oompf vereisen - Water, belichting, physics. De vraag is hoe je daar op in kan spelen als een dev. De eerste 2 seconden dat alles nog door Xone wordt gerendered en dan poef - Cloud computing die alles een pak mooier maakt?

Not sure if serious..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 28 Mei 2013 16:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=569241
Digital foundry over cloud powered gaming
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 03 Jun 2013 12:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Microsoft overtreedt met Xbox One mogelijk de Nederlandse wet 'bescherming van persoonsgegevens'. Dat concludeert stichting Privacy First.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 04 Jun 2013 00:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Link?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 04 Jun 2013 00:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nickdhnick schreef:
Link?

Gezien de tekst: http://www.nujij.nl/games/xbox-one-mogelijk-in-strijd-met-nederlandse-wet.23410489.lynkx

Welke verwijst naar:
http://www.game-en-co.nl/xbox-one-in-strijd-met-wet/

Ik weet dat het leuk is om nieuws over Xone te posten Sotark, maar post wel de volledige link. Nu leest het weg als een roddel, en dat zal je vast niet bedoelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 04 Jun 2013 11:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Was niet mijn bedoeling nee, maar eens kijken wat ze hier aan gaan doen.
Of gaat de EU de wet wel even aanpassen zodat ook zij makkelijk bij ons naar binnen mogen kijken via de cam en je gegevens gebruiken voor reclames e.d.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 18 Jun 2013 23:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik snap de reden niet waarom. Iemand die de bank gaat beroven of een bomaanslag aan het opzetten is zal dat vast niet via de kinect van de Xbox One met zijn mede criminelen delen.

Ik zie sowieso de link niet tussen criminelen en gamers. En wat als je boos word op je game omdat je niet verder komt? Je zal maar net de verkeerde worden zeggen en de politie staat voor je deur, net zoals je soms op het nieuws hoort dat er weer een onschuldige Twitteraar is opgepakt na een slechte grap....

Sowieso die hele console bestaat uit slechte ideeën die ik zou verwachten van een vaag bedrijf met de nieuwe CDI die Sony zogenaamd van de troon stoot. Niet van MS, ik had verwacht dat er wel wat goeds uit kwam na de meesterlijke Xbox en de waardige tegenstrijder van de derde generatie PlayStation consoles: de Xbox 360.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 15:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Rene Groen schreef:
Nelus schreef:
- zelfs ik zal toegeven dat Xbox One een paar exclusives heeft die interessant zijn, maar niet interessant genoeg voor launch. Halo (well, fucking surprise), Quantum Break, waar je amper wat van weet behalve tijd stil zetten. Dead Rising 3 (tenzij je echt hardcore fan bent, dan heb je alsnog een ander spel als deel 1 en 2) De rest is één of ander indie ding en Kinect zooi.

Dus inderdaad, mensen die nu in 1 keer zeggen dat MS naar fans luisteren, is fucking bullshit. MS wilt enkel geld en that's it. Nu zeg ik niet dat Sony het voor liefdadigheid doet, maar MS neukt je eerst in je reet, en zegt daarna dat ze het minder hard doen door regels te schrappen omdat het publiek er fel op reageerde. Bitch please, ze zagen hun aandelen omlaag gaan, ze zagen investeerders afhaken, ze hoorden aandeelhouders zeuren, DAAROM hebben ze de regels geschrapt!

Ze zullen toch echt met veeeeel meer interessantere titels moeten komen, willen ze mensen nu overtuigen. Die cloud-bullshit en dat ze het kunnen gebruiken voor technologie is ook iets wat er waarschijnlijk nooit van zal komen, want probeer eerst maar eens de technologie te gebruiken die dat ding zelf heeft! KIJK, BIJ CALL OF DUTY HEBBEN WE AI VOOR VISSEN! *sarcastic applause*


Dus eerst is de Xbox One kut vanwege het beleid dat Microsoft eraan verbonden heeft en wanneer dit vervalt is het ook niet goed, want dit doen ze omdat de aandelen zakken? Wat maakt de reden uit, je bent toch een gamer? Sterker nog, je bent een gamer die niet blij was met de genomen besluiten, dan is het toch juist fijn dat ze dit terugdraaien?

Let wel, ik praat niet goed hoe Microsoft er eerder mee handelde, maar persoonlijk ben ik alleen maar blij hoe ze nu handelen. Over de launchgames ga ik verder niet in, dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, alleen snap ik je Call of Duty citaat niet, dat is namelijk een uitspraak van ontwikkelaar Infinity Ward / uitgever Activision en lijkt me toch los staan van Microsoft's beslissingen rondom de Xbox One.

(Misschien kunnen we de discussie hier voortzetten )


As our Lord asked us, I will continue here.

Ok, dus Call of Duty staat eigenlijk los van het Cloud gebeuren, maar om aan te geven dat je een cloud hebt voor dingen als AI en grotere dingen, terwijl een ontwikkelaar dan werkt aan AI voor vissen, dafuq. Anyways, misschien een kutvoorbeeld.

Met dit plaatje zie ik ook wel de voordelen van wat ze wilde doen
http://hugelolcdn.com/i700/142864.jpg

Dit plaatje houdt alleen niet vast aan het principe van gaming, maar het geeft wel leuke voorbeelden. MS zal heus niks doen met beeldmateriaal van half naakte dikke gamers, maar het principe dat het ergens opgeslagen wordt, i.d.k. Het wordt natuurlijk meer opgeblazen dan nodig is.

Nu is de Xbox niet te vergelijken met STEAM als het aan komt op downloaden, always online en library, sinds zij altijd 60 eu zullen vragen voor een spel. Hoewel ik MS snap met het geld voor de publisher, maar de markt is daar denk ik niet klaar voor.

Ze hadden het veel beter in de markt moeten zetten. Ik zag allebei de conferenties van MS en mensen zien snel het negatieve, tenzij je het positieve benadrukt. Dat je met zo'n cloud prachtige online universes kan maken die naadloos in elkaar overlopen.

Daarbij, niet iedereen in de wereld is 24 uur online. Tuurlijk, een deel van de jongeren is juist 24/7 online, maar dan kan je niet nu al anno 2013 gelijk door de strot duwen, dus goed dat ze het hebben aangepast.

Nu zal ik wat genuanceerder reageren dan mijn rant in bovenstaande posts, maar de beslissingen die ze hebben gemaakt, bezorgt hen toch wel echt gezichtsverlies. Sony gaf ook de mogelijkheid voor DRM aan publishers, maar die legt het bij publishers, niet gekoppeld aan de Xbox gelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 20 Jun 2013 15:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Hoi ik ga lekker de XB1 kopen als ik het geld heb en ervan genieten doei

Nee oke, maar ik begrijp al dat gezeik rond de XB1 echt niet.
Dat je geen games meer kon uitlenen en/of verkopen was echt een nadeel, maar nu dat ook is terug gedraaid samen met het always online is er toch geen probleem meer.

Er zijn gruwelijke games aangekondigd en deze next-gen console zal weer wat meer aanbieden dan de consoles van nu, wat is er dan mis met zo'n ding nu de restricties eraf zijn?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group