Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  
Redneckerz BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 00:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Mafusto schreef:
^
Al moet ik wel zeggen dat het heel rebels van Sony is om 8 GB te nemen (nog steeds een overkill in mijn ogen) en geen apparte GGR3 ram te nemen voor de CPU. Al betekend dit wel dat de PS3 voornamelijk een machine moet worden die gebaseerd is op games.

PS4 neem ik aan
Het is inderdaad redelijk uniek te noemen om unified geheugen te gebruiken, zeker gezien het 8GB is. Dat is echt een hoop, zelfs PC games gebruiken dat nog niet eens
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 00:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Redneckerz schreef:
Gezer schreef:

Het is zwaar verouderd, gpu die ietsje bovenop PS360 niveau zit

Een generatie of 2-3 moderner met GPgpu mogelijkheden en tesselation. Ietsje bovenop?
Gezer schreef:

ram iets onder

Als in hetzelfde soort geheugen wat PS360 gebruikt: Ja. Als in meer geheugen



Nee, Wiiu ram is 43% trager dan PS360
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=500362

Citaat:
Inderdaad, maar daar valt vast wel een mouw aan te passen.


Hoezo? Devs hebben meermaals gezegd dat de Wiiu cpu een bottleneck is, het is gewoon 3 gamecubes vastgeplakt. Het kan al niet mee met PS360 en de kloof met next gen zal alleen maar groter worden.

Citaat:
Die vergelijking gaat mank omdat NGC niet het zwakste was uit die generatie. Zodoende waren multiplats ook makkelijker mogelijk.



Dat is juist wat ik bedoel, als de WiiU sterker was geweest had het evenveel steun gekregen als de GC.


Citaat:
No offence, maar gezien je verleden ben jij degene die juist niet zulke opmerkingen moet maken. Mensen gaan daar weer een bevestiging in zien van iets waarvan jij propageert dat je het niet bent.



No offence maar jij kent niets van mijn verleden en je bent niet echt in de positie om mij te vertellen welke opmerkingen ik wel en niet mag maken, wat ik zei was heel duidelijk figuratief, jouw probleem dat je het letterlijk opvat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 00:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Redneckerz schreef:
Mafusto schreef:
^
Al moet ik wel zeggen dat het heel rebels van Sony is om 8 GB te nemen (nog steeds een overkill in mijn ogen) en geen apparte GGR3 ram te nemen voor de CPU. Al betekend dit wel dat de PS3 voornamelijk een machine moet worden die gebaseerd is op games.

PS4 neem ik aan
Het is inderdaad redelijk uniek te noemen om unified geheugen te gebruiken, zeker gezien het 8GB is. Dat is echt een hoop, zelfs PC games gebruiken dat nog niet eens


Die 8 gig word ook verdeeld onder het OS, streaming waarschijnlijk, dat soort van slaapstand functie, video capture en social media integratie.

Dat wil alsnog niet zeggen dat het geen overkill is, eerlijk gezegd verwacht ik geen prijs onder de 400 Euro en daar snijd Sony zichzelf weer de vingers. Zeker in deze tijd, men kan geen 600 Euro systeem veroorloven.

Ik denk zelf ook nog te wachten op een prijsdaling, ook omdat ik nog genoeg content heb op andere consoles om te spelen.

@Gezer, de Wii U kan niet mee met Xbox 360? De launchgames waren snelle ports. Nu de druk er vanaf is neemt men meer tijd om games over te porten, zo is NFS:MW een geoptimaliseerde Pc port I.P.V. een console port. En dat bewijst dat de Wii U wel degelijk boven de Xbox 360 staat, maar dat is ook niet meer dan logisch.

Wii U werkt meer met de GPU. Redneck heeft dit al eens eerder gezegd dat dit ten voordele is voor de nieuwe generatie consoles die Pc based worden, of iets in die richting en deze port bevestigd zijn bewering daarbij.


Laatst aangepast door No'tje op 23 Feb 2013 00:51; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 00:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Gezer schreef:

Nee, Wiiu ram is 43% trager dan PS360
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=500362

Fijn dat je net mijn eigen observatie bevestigt. Ik zeg alleen dat de Wii U meer geheugen heeft. En aangezien je niet reageert op de GPU ga ik er maar vanuit dat je het op dat punt met mij eens bent.

Gezer schreef:

Hoezo? Devs hebben meermaals gezegd dat de Wiiu cpu een bottleneck is, het is gewoon 3 gamecubes vastgeplakt. Het kan al niet mee met PS360

Als je afgaat op eerste generatie ports kan ik ook zon mening vormen.

Gezer schreef:

en de kloof met next gen zal alleen maar groter worden.

Ik denk dat dit wel mee zal vallen.

Gezer schreef:

Dat is juist wat ik bedoel, als de WiiU sterker was geweest had het evenveel steun gekregen als de GC.

De Wii U is net een paar maanden op de markt. Watch Dogs komt er notabene op.

Gezer schreef:

No offence maar jij kent niets van mijn verleden

Gelukkig hebben we Google nog.

Gezer schreef:

en je bent niet echt in de positie om mij te vertellen welke opmerkingen ik wel en niet mag maken

Jawel hoor. Ik stel alleen maar dat jouw ''reputatie'' (als daar al sprake van is) ervoor heeft gezorgd dat jouw opmerkingen eerder gezien zullen worden als een fanboy reactie dan bij anderen.

Gezer schreef:

wat ik zei was heel duidelijk figuratief, jouw probleem dat je het letterlijk opvat.

Ook ik grap er gewoon naar, als jouw opmerking uberhaupt al humoristisch bedoeld was lijkt het mij in dit geval vrij duidelijk dat een job als clown in het circus niet bij je zou passen.

EDIT:
Nin007 schreef:

Die 8 gig word ook verdeeld onder het OS, streaming waarschijnlijk, dat soort van slaapstand functie, video capture en social media integratie.

Dat ligt voor de hand, echter denk ik niet dat er zoveel overhead zal zijn als bij MS.

Nin007 schreef:

Dat wil alsnog niet zeggen dat het geen overkill is, eerlijk gezegd verwacht ik geen prijs onder de 400 Euro en daar snijd Sony zichzelf weer de vingers. Zeker in deze tijd, men kan geen 600 Euro systeem veroorloven.

Waarom verwacht jij zon prijs niet? De architectuur is redelijk standaard te noemen, en ik kan niet zo 1-2-3 zien wat nu echt de kosten zwaar opdrijft. Dat geheugen misschien?

Nin007 schreef:

@Gezer, de Wii U kan niet mee met Xbox 360? De launchgames waren snelle ports. Nu de druk er vanaf is neemt men meer tijd om games over te porten, zo is NFS:MW een geoptimaliseerde Pc port I.P.V. een console port. En dat bewijst dat de Wii U wel degelijk boven de Xbox 360 staat, maar dat is ook niet meer dan logisch.

Het is makkelijk (en begrijpelijk) om op basis van de eerste generatie ports de conclusie te trekken dat de Wii U zo traag als dikke stront is. Puur specs gewijs valt echter makkelijk te concluderen dat de Wii U best wel beter kan dan een PS360, een Metroid bijvoorbeeld zie ik de hardware wel goed benutten, al moet deze nog aangekondigd worden

Nin007 schreef:

Wii U werkt meer met de GPU. Redneck heeft dit al eens eerder gezegd dat dit ten voordele is voor de nieuwe generatie consoles die Pc based worden, of iets in die richting en deze port bevestigd zijn bewering daarbij.

Ik verwacht dat de GPU de Wii U flink kan helpen ja aangezien het al duidelijk is dat de CPU redelijk underpowered is. Dat zegt echter weinig over het potentieel dat dit systeem heeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 01:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Nin007 schreef:

Die 8 gig word ook verdeeld onder het OS, streaming waarschijnlijk, dat soort van slaapstand functie, video capture en social media integratie.


OS zal een light stand gaan draaien tijdens het gamen zoals de Vita het nu ook doet. Dus zal de OS tijdens het gamen ongeveer 512MB-1GB gebruiken. Streaming en opnemen op zich is niet zo RAM intensief. Slaapstand is CPU gerelateerd. Alleen videorendering kost relatief veel RAM, maar ik ga ervan uit dat Sony mede door de editing-tools dit aardig laag kan houden. Blijft er rond de 6-7 GB over, afhankelijk van het aantal RAM dat Sony achter de hand wil houden voor (toekomstige) OS features.

Het verhaal van de port zal wel meer te maken hebben met de structuur van de WiiU dan dat de consoles niet goed genoeg zijn om te porten. De console port is ook te optimaliseren voor de WiiU als er genoeg tijd in wordt gestoken. Het voordeel van de WiiU is het hebben van modernere hardware waardoor er met relatief dezelfde power, meer mogelijk is dan de hardware van 6/7 jaar geleden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 03:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Redneckerz schreef:
Gezer schreef:

Nee, Wiiu ram is 43% trager dan PS360
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=500362

Ik zeg alleen dat de Wii U meer geheugen heeft.



Je zei ook zelfde geheugen, niet dat die 43% trager is dus alsnog zit je fout.

Citaat:
De Wii U is net een paar maanden op de markt. Watch Dogs komt er notabene op.



Leuk, maar dat is maar 1 van de tientallen multiplat releases van dit en volgend jaar.

Citaat:
Gelukkig hebben we Google nog.


Fijn dat je zoveel tijd in mij insteekt. Volgende stap: mij bellen? Stalker.

Citaat:
Ook ik grap er gewoon naar, als jouw opmerking uberhaupt al humoristisch bedoeld was lijkt het mij in dit geval vrij duidelijk dat een job als clown in het circus niet bij je zou passen.



Je bent de enige die het serieus nam en er op doorhamerde, maar als je verder wilt muggenziften be my guest.


Citaat:
Jawel hoor. Ik stel alleen maar dat jouw ''reputatie'' (als daar al sprake van is) ervoor heeft gezorgd dat jouw opmerkingen eerder gezien zullen worden als een fanboy reactie dan bij anderen.



Nee hoor, ik denk dat je niet in de positie bent om mij als wat dan ook te bestempelen, telkens als er ergens een discussie aan de gang is moet je uitgerekend op mij reageren, zo ben je op Gamed begonnen toch? Napraten wat konnichiwa zei over mij. Dus nee, echt neutraal is je stem niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 03:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

@Nino: bro ik ga de WiiU zeker halen, ik denk rond Pikmin 3 of Zelda Windwaker release! WW favoriete Zelda game en op GC grijs gespeeld.

Ninty moet meer Gamecube remakes doen. F-Zero GX en Crystal Chronicles HD zou bangelijk zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 10:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Aaight bro, Nintendo united!

@Mafusto, denk je niet dat Sony juist wat extra RAM achter houd voor Systeem taken en zo? Maar ik gok ook op zo'n 5 a 4 gig wat voor spellen gebruikt mag worden.

Verder gaf je een voorbeeld met de gamepad en Zombiu, dat is ook een goed voorbeeld ja. Daar gebruik je de gamepad als je backpack, bij Batman is het je batmobile en met Watch Dogs gebruik je ook veel je mobieltje dus dat zou echt top zijn. Je hebt er ook een motion censor bij dus scannen met je mobieltje zou ook kunnen.

Dat is wat ik bedoel met de beste versie @Maarten, again het is een luxe maar wel dat soort van luxe wat je dieper in de game zuigt.

De Ds4 heeft wel een touchpad en een mic, dus als je bijv gebeld word kunnen ze daar wel 't geluid uit laten komen. Maar daar zou 't overkomen als een gimmick net zoals geluid uit de Wiimote, 't is toch anders als er beeld bij komt kijken.

In ander nieuws: Ds3 niet ondersteund op Ps4? Ik vind dat echt belachelijk, er is GEEN reden om het niet te ondersteunen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 11:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Gezer schreef:

Je zei ook zelfde geheugen, niet dat die 43% trager is dus alsnog zit je fout.

Ddr3 geheugen ja, dat wat trager is. Dus dan zit ik deels fout en deels heb ik dus gewoon gelijk.

(Uiteraard lees ik ook Neogaf dus was het mij wel bekend dat het trager was, ergo, dat heb ik zelfs al eerder in een aantal berichten op de FP laten blijken)

Gezer schreef:

Leuk, maar dat is maar 1 van de tientallen multiplat releases van dit en volgend jaar.

Wel een hele grote release, en sinds devs dan niet meer het excuus kunnen gebruiken dat het een eerste generatie port betreft, ben ik dus zeer benieuwd hoe de Wii U port zich zal verhouden tot de rest. Ik ga echter niet mijn oordeel over een console vellen omdat de eerste generatie ports niet zo sprankelend zijn. Als jij dat wel wilt doen, prima, maar dat is wel redelijk makkelijk een console afschieten imo.

Gezer schreef:

Nee hoor, ik denk dat je niet in de positie bent om mij als wat dan ook te bestempelen, telkens als er ergens een discussie aan de gang is moet je uitgerekend op mij reageren, zo ben je op Gamed begonnen toch? Napraten wat konnichiwa zei over mij. Dus nee, echt neutraal is je stem niet.

Ik ben van mening dat als je de afgelopen dagen wat terugleest over de PS4 e.d. dat je er vanzelf achterkomt dat ik niet alleen op jou reageer, maar ook op anderen.

Ninja Edit:
Nin007 schreef:

@Mafusto, denk je niet dat Sony juist wat extra RAM achter houd voor Systeem taken en zo? Maar ik gok ook op zo'n 5 a 4 gig wat voor spellen gebruikt mag worden.

Ik verwacht dat de PS4 less overhead heeft als het om het OS gaat. Ze hoeven immers niet Direct X te gebruiken.

Nin007 schreef:

In ander nieuws: Ds3 niet ondersteund op Ps4? Ik vind dat echt belachelijk, er is GEEN reden om het niet te ondersteunen.

Dat ben ik met je eens. Dit is een redelijke goedkope manier om mensen maar te pogen over te stappen naar PS4.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 11:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Nin007 schreef:


@Mafusto, denk je niet dat Sony juist wat extra RAM achter houd voor Systeem taken en zo? Maar ik gok ook op zo'n 5 a 4 gig wat voor spellen gebruikt mag worden.


Ik denk eerder dat minimaal 6 GB voor spellen worden gebruikt. Tijdens het lekken van de Specs van de PS4 was het gerucht dat de OS in gamestand maar een half GB zou gebruiken. Dat hebben ze nu niet ineens omhoog gegooid omdat er nu meer RAM in zit. De kan is wel aanwezig dat Sony 1 GB extra inhoud voor toekomstige OS functies. Zelfs dan is 1.5GB voor een OS op een console overdreven veel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 12:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Ik denk 2GB gereserveerd voor PS4 OS, zou meer dan genoeg zijn voor toekomstige functies naast background installs, gameplay opnemen en uploaden, de OS footprint zal wel lager zijn, rond 1GB ofzo, devkits hadden tot voor kort ook maar 4GB ram.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 19:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Redneckerz schreef:


Gezer schreef:

Het was figuurlijk, je nam dat toch niet serieus?

No offence, maar gezien je verleden ben jij degene die juist niet zulke opmerkingen moet maken. Mensen gaan daar weer een bevestiging in zien van iets waarvan jij propageert dat je het niet .


Volgens mij ben jij de enige die er verder op in gaat.
Maar jongens, we hadden een afspraak. Disscussie met een onderwerp is prima. Maar om nou weer elk woord te ontleden en te achterhalen wat de anders volgens jou bedoeld, elk stukje te quoten, altijd maar je gelijk willen halen. Ik zou dan doodmoe van mijzelf worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 19:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nickdhnick schreef:

Volgens mij ben jij de enige die er verder op in gaat.

Wat op zich geen probleem is, toch?
Nickdhnick schreef:

Maar jongens, we hadden een afspraak.

En die was niet op elkaar reageren als dat tot escalaties leid. Zie jij hier ergens een escalatie staan?
Nickdhnick schreef:

Disscussie met een onderwerp is prima. Maar om nou weer elk woord te ontleden en te achterhalen wat de anders volgens jou bedoeld, elk stukje te quoten, altijd maar je gelijk willen halen. Ik zou dan doodmoe van mijzelf worden.

We discussieren gewoon het onderwerp hier.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 19:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Dat laatste vooral volhouden dan is het helemaal prima.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 21:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nickdhnick schreef:
Dat laatste vooral volhouden dan is het helemaal prima.

Dat doen we ook. Maar die conclusie had je al lang en breed zelf kunnen trekken.

Nu maar weer OT, niet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 23 Feb 2013 22:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Redneckerz schreef:
Nickdhnick schreef:
Dat laatste vooral volhouden dan is het helemaal prima.

Dat doen we ook. Maar die conclusie had je al lang en breed zelf kunnen trekken.


Ben ik het mee eens, ik dacht dat het juist lekker ging geen moderator nodig, een van de betere discussies de laatste tijd op het fora.

Gezer schreef:
Ik denk 2GB gereserveerd voor PS4 OS, zou meer dan genoeg zijn voor toekomstige functies naast background installs, gameplay opnemen en uploaden, de OS footprint zal wel lager zijn, rond 1GB ofzo, devkits hadden tot voor kort ook maar 4GB ram.


Ja, zoiets denk ik dus ook.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 8 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group