Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Joker BerichtGeplaatst: 24 Sep 2006 23:42    Onderwerp: [RETRO] Aan welke game heb jij de beste herinneringen? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Zoals topictitel zegt:
Aan welke game heb jij de beste herinneringen?



Ik twijfel nog even, dus trap gerust af...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 08:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Ik zou in de eerste plaats zeggen Super Mario World dat ik vroeger altijd uitspeelde met mijn neef erbij. De beste Mario game ooit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
L!nk BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 08:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 1609

Uhm, Super Mario Bros ;P Die heb ik zo veel gedaan, hele dagen met mn zusje achter de TV enzo. Stuk recenter: World of Warcraft, maar dat komt vooral door de mensen die je ontmoet, de dingen die je mee maakt enzo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
P-Bwoy BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 13:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Jun 2006
Berichten: 171

Phantasmagoria, als 10-jarig mannetje met mn beste vriend elke dag na school een beetje spelen, wat een creepy spel als je jong bent.

Daarna Final Fantasy VII, gewoon omdat ik m zoveel heb gespeeld en het zo'n geniaal spel is...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Roderick BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 14:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

My god, nooit gedacht dat ik nog eens van die titel zou horen. Phantasmagoria was idd creepy en bestwel goor ook.

Mijn beste beleving moet wel een Turtles game zijn. Deel II op de NES of deel IV op de SNES of Mega Drive waren super. Ook GTA: Vice City verdient een plekje!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Cain BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 15:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Jul 2006
Berichten: 264

De beste herinneringen heb ik aan Perfect Dark. Iedereen had het spel dus iedereen kon het redelijk tot goed spelen. Dit leverde dagenlange multiplayer sessies op en in de extreemste gevallen ging het door tot diep in de nacht.
Vooral de wil om te winnen was altijd zeer hoog, het voordeel van in dezelfde kamer zitten als je tegen-/medespelers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 15:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Vroeger was Duck Hunt altijd genieten, net als de eerste zelda en ducktales. Ik heb toch de generatie daarna meer meegemaakt, bij vrienden was het altijd goldeneye MP, geweldige game.

Zelf heb ik Tony Hawk Pro Skater 2 helemaal stuk gespeeld, net zolang totdat de X knoppen op de controllers kapot gingen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Andreas16 BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 15:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jun 2006
Berichten: 12

Ik heb hele goede herrineren aan Super Mario Kart. Ik speel het de laatste tijd niet meer zoveel maar vroeger echt heel vaak. Verder heb ik goede herinneringen aan alle N64 games die ik had. Ik heb ook veel Super Mario All-Stars gespeeld.

Ook van Super Mario Land en Pokémon Yellow heb ik goede herinneringen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
mano BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 15:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Feb 2006
Berichten: 20

crashbandicoot heb ik kapot gespeeld op de ps1. en ook alle tony hawk spellen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FreeMad BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 16:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Aug 2006
Berichten: 513

ik heb ooit is een nintendo console te leen gehad toen ik 2 weken in bed moest liggen vanwage m'n heup. ik heb toen bijna de hele tijd Mariokart gespeeld.
toen begon de liefde voor de games bij mij
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cubic X BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 16:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Nov 2004
Berichten: 519

SuperMario Allstars voor de Snes, echt op en top genieten was dat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Arrie BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 19:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Aug 2005
Berichten: 333

Age of Empires 2, een van mijn eerste RTS'en, en ook meteen de beste die ik ken. Hier heb ik honderden uren van m'n leven aan verspild, zoniet meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
NL|MegaMika BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 21:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Okt 2003
Berichten: 606

Dat zijn er twee: Super Mario Bros., mijn eerste computergame die ik ooit speelde en tevens mijn eerste consolegame ooit. Wat héb ik als 11-jarig jongetje genoten van dat spel. Nu nog steeds trouwens.

De tweede is Super Mario 64. Na jarenlang met smart op de Nintendo 64 en die game te hebben gewacht en geld gespaard te hebben met een krantenwijk, was het in 1997 dan eindelijk zover. Wat mooi toen Mario voor het eerst in 3D verscheen. Een ervaring die waarschijnlijk nooit meer geëvenaard zal worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
360spin! BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Mei 2006
Berichten: 12

the sonic the hedgehog games dat waren mijn favoriet.
toen ik 4 was dik sonic spelen op de mega drive en altijd game over gaan in de moeilijkste zone labyrinth zone
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nols BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 22:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Apr 2005
Berichten: 42

Comic Bakery natuurlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
NL|MegaMika BerichtGeplaatst: 25 Sep 2006 22:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Okt 2003
Berichten: 606

Dat MSX-spelletje? Komt me erg bekend voor, iets met een bakker die wat op moest vangen ofzo... lang geleden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Wickey de Viking BerichtGeplaatst: 26 Sep 2006 12:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Nov 2005
Berichten: 114

Ik moet me onder meerdere hier scharen...

Voor mij is het ook Super Mario bros. op die goede oude NES, die ik overigens nog steeds in de kast heb staan. Ik weet nog goed dat ik 'm voor m'n verjaardag kreeg... daarna wekenlang tot s'avonds laat gamen todat je erbij neerviel.

Zelda - the Adventure of Link en Metroid, beide ook op de NES... wat een voldoening dat je kreeg als je die games na maanden ploeteren eindelijk uitspeelde.

En de ports naar de GBA van Super Mario World en Zelda - a Link to the Past geven mij goede herrinneringen, hoewel ik ze slechts een aantal jaar geleden pas voor het eerst speelde... dat waren de games waar ik een SNES voor wou kopen, maar dat is er nooit van gekomen. Dus daarom het geluk dat ze naar de GBA kwamen en ik ze als nog kon spelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nols BerichtGeplaatst: 26 Sep 2006 17:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Apr 2005
Berichten: 42

Tom schreef:
Dat MSX-spelletje? Komt me erg bekend voor, iets met een bakker die wat op moest vangen ofzo... lang geleden.


Jup die ja. Ons kleine Nielsje heeft zich daar lang mee vermaakt toen zijn vriendjes al lang en breed een Nintendo hadden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nols BerichtGeplaatst: 26 Sep 2006 17:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Apr 2005
Berichten: 42

Het was overigens niet echt een kwestie van opvangen, maar eerder van je broden van de lopende band halen, voordat de katten ermee vandoor gingen. De gluiperds.
Ik heb overigens weldegelijk ooit van de edit knop gehoord.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
NL|MegaMika BerichtGeplaatst: 26 Sep 2006 18:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Okt 2003
Berichten: 606

Nols schreef:
Tom schreef:
Dat MSX-spelletje? Komt me erg bekend voor, iets met een bakker die wat op moest vangen ofzo... lang geleden.


Jup die ja. Ons kleine Nielsje heeft zich daar lang mee vermaakt toen zijn vriendjes al lang en breed een Nintendo hadden.

Same here, ik speede het bij mijn opa en oma (mijn oom had er toen een MSX voor ons neergezet). Een of enkele jaren later kwam dan ook de NES. Op de MSX speelden we ook vaak Hyper Sports 1-3 (rammen met de joystick), Zanac, Boulder Dash, Wiz en nog een hele zooi andere games die nu echt niet meer speelbaar zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Erik_ BerichtGeplaatst: 26 Sep 2006 21:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Sep 2006
Berichten: 297

Ik heb niet 1 specifieke game, maar hier een paar

sonic 1,2,3
Duke Nukem 3D; die speelde ik altijd bij een maat omdat onze pc thuis hem niet aankon.. altijd lachen.
Super Mario 64; toen die uitkwam was ik verbluft
Legend of Zelda Oot; werd echt helemaal opgezogen in de game, en een super sfeer.
Carmageddon 1; ziekste game van toen
Dungeon Keeper; de game die ik helemaal grijs heb gespeeld
Turtles op de megadrive ook heel vet.
Tony hawk 1 en 2.
Commander keen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nols BerichtGeplaatst: 27 Sep 2006 07:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Apr 2005
Berichten: 42

Tom schreef:
Nols schreef:
Tom schreef:
Dat MSX-spelletje? Komt me erg bekend voor, iets met een bakker die wat op moest vangen ofzo... lang geleden.


Jup die ja. Ons kleine Nielsje heeft zich daar lang mee vermaakt toen zijn vriendjes al lang en breed een Nintendo hadden.

Same here, ik speede het bij mijn opa en oma (mijn oom had er toen een MSX voor ons neergezet). Een of enkele jaren later kwam dan ook de NES. Op de MSX speelden we ook vaak Hyper Sports 1-3 (rammen met de joystick), Zanac, Boulder Dash, Wiz en nog een hele zooi andere games die nu echt niet meer speelbaar zijn.


Zanac ken ik niet, maar Boulder Dash vond ik niet echt geweldig. Hypersports daarentegen... (ik had alleen 1 en 2). Vooral het duiken was altijd een feest. Ik was overigens ook groot fan van de spellen Hunchback en Atlantic Adventures (of atlant atlant).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Tom_V BerichtGeplaatst: 27 Sep 2006 09:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Aug 2006
Berichten: 1712

In min of meer chronologische volgorde

Super Mario Bros
Xenon 2 Megablast
Xcom Ufo Defense
Championship Manager
Omikron Nomad Soul
Ocarina of Time

...

en dat is het zowat.
Dus sinds 2000 aan het wachten op een game dat nog een laatste keer dat allesopslorpende gevoel kan opwekken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
koekiemonster BerichtGeplaatst: 27 Sep 2006 22:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Sep 2006
Berichten: 53

commander keen series, zelda op de gameboy, marioland2, kirby op de nes...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ikkevincent BerichtGeplaatst: 28 Sep 2006 10:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jan 2005
Berichten: 320

Arnout de Vries schreef:
Age of Empires 2, een van mijn eerste RTS'en, en ook meteen de beste die ik ken. Hier heb ik honderden uren van m'n leven aan verspild, zoniet meer.


same here

en in het niet missie gedeelte (skirmisch?) voor jezelf alvast een vet fort bouwen, met cliffen en 20 hekken etc, en jezelf zvm hout/goud/steen geven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group