Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  
Rene Groen BerichtGeplaatst: 11 Jul 2016 16:39    Onderwerp: [Android / iOS] Pokémon GO Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Hoewel Pokémon GO nog niet officieel uit is in Europa zijn er al manieren om de game te krijgen en uiteraard te spelen. Zijn er al mensen die met de game aan de slag zijn?

Ben zelf momenteel level 8 en mijn hoogste Pokémon is een Pidgeot met een CP van 516. Hier in de buurt zijn helaas niet heel veel Pokéstops en maar drie Gyms, waarvan ik er net twee over had genomen. Was helaas van korte duur, want korte tijd later waren ze alweer weg. Blijkbaar toch meer mensen die het spelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Jul 2016 20:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nogal belachelijk hoe de game explodeert op social media en op game sites. Het gaat echt bijna nergens anders over.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 11 Jul 2016 22:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Vind het juist mooi hoe deze game in het nieuws komt. Brengt Nintendo ook mooi in het licht en zelfs de stocks gaan omhoog. Vind het concept ook leuk met namen als je nu het nieuws leest dat de jeugd nauwelijks van de bank komt en dan brengt deze app andere gedachten in, je moet ook echt gaan lopen. Of het wat voor mij wordt weet ik niet wacht nog dat deze officieel in de store komt. Het is al stukken beter dan Miitomo, herinnerd iemand deze game nog? :p

Enigste wat ik mis gewoon het echt vechten met Pokémon. Hoe cool is het dat je dan even met een vreemde stil staat om een gevecht te doen. ja dan zou je bijna denken waarom dan nog op de 3DS uitbrengen..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 11 Jul 2016 22:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Lawliet schreef:
Vind het juist mooi hoe deze game in het nieuws komt. Brengt Nintendo ook mooi in het licht en zelfs de stocks gaan omhoog. Vind het concept ook leuk met namen als je nu het nieuws leest dat de jeugd nauwelijks van de bank komt en dan brengt deze app andere gedachten in, je moet ook echt gaan lopen. Of het wat voor mij wordt weet ik niet wacht nog dat deze officieel in de store komt. Het is al stukken beter dan Miitomo, herinnerd iemand deze game nog? :p

Enigste wat ik mis gewoon het echt vechten met Pokémon. Hoe cool is het dat je dan even met een vreemde stil staat om een gevecht te doen. ja dan zou je bijna denken waarom dan nog op de 3DS uitbrengen..

Mensen staan nu nog meer buiten naar hun telefoon te kijken. Het is leuk hoor, dat je nu gewoon Pokemon IRL kan doen, maar dat het Internet bijkans ontploft vind ik wel wat onzinnig. Ik bedoel, het is Pokemon.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 11 Jul 2016 23:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

20 jaar een van de best verkopende game series, populaire tv serie en films, merchandise, kaartspel, etc verwachte ik al dat dit heel populair is. Plus het is gratis dus waarom niet. Het is grappig om te zien hoe games in de mainstream cultuur komt. Ik bedoel zelf me moeder kent het en heeft het erover of ik het al heb haha.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
laraishond BerichtGeplaatst: 12 Jul 2016 00:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 494

Aan de ene kant mooi dat sommige mensen die altijd thuis zitten naar buiten gaan en zelfs vrienden maken, maar dit gaat toch wel erg ver. Sommige mensen veranderen echt in zombies met de app.
Pokémon GO (of nou ja, eigenlijk de betreffende zombies) heeft zelfs het nationale nieuws gehaald: http://nos.nl/artikel/2117101-pokemon-go-spelers-veroorzaken-overlast.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 12 Jul 2016 11:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Lawliet schreef:
20 jaar een van de best verkopende game series, populaire tv serie en films, merchandise, kaartspel, etc verwachte ik al dat dit heel populair is. Plus het is gratis dus waarom niet. Het is grappig om te zien hoe games in de mainstream cultuur komt. Ik bedoel zelf me moeder kent het en heeft het erover of ik het al heb haha.

Met alle gevolgen van dien. Zo zijn er al illegale hacks te vinden die je identiteit stelen, wilt de game wel erg veel van je weten, veroorzaakt het ongelukken en vinden kinderen een dood lichaam in de sloot dankzij Pokemon Go.

Het is maar goed dat ik niet gelijk op de hype in spring.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Jul 2016 12:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Redneckerz schreef:
Lawliet schreef:
20 jaar een van de best verkopende game series, populaire tv serie en films, merchandise, kaartspel, etc verwachte ik al dat dit heel populair is. Plus het is gratis dus waarom niet. Het is grappig om te zien hoe games in de mainstream cultuur komt. Ik bedoel zelf me moeder kent het en heeft het erover of ik het al heb haha.

Met alle gevolgen van dien. Zo zijn er al illegale hacks te vinden die je identiteit stelen, wilt de game wel erg veel van je weten, veroorzaakt het ongelukken en vinden kinderen een dood lichaam in de sloot dankzij Pokemon Go.

Het is maar goed dat ik niet gelijk op de hype in spring.
of beter gezegd, kinderen zoeken terug de natuur op en iedereen beweegt meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 12 Jul 2016 13:48    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Joni Philips schreef:
Redneckerz schreef:
Lawliet schreef:
20 jaar een van de best verkopende game series, populaire tv serie en films, merchandise, kaartspel, etc verwachte ik al dat dit heel populair is. Plus het is gratis dus waarom niet. Het is grappig om te zien hoe games in de mainstream cultuur komt. Ik bedoel zelf me moeder kent het en heeft het erover of ik het al heb haha.

Met alle gevolgen van dien. Zo zijn er al illegale hacks te vinden die je identiteit stelen, wilt de game wel erg veel van je weten, veroorzaakt het ongelukken en vinden kinderen een dood lichaam in de sloot dankzij Pokemon Go.

Het is maar goed dat ik niet gelijk op de hype in spring.
of beter gezegd, kinderen zoeken terug de natuur op en iedereen beweegt meer.

En in die natuur kijken ze nog steeds naar een scherm ipv de wereld om zich heen.

Dat is ook het gevaarlijke aan spontane rages - Je hoort er niet bij als je niet gelijk met de hype mee springt. Terwijl zo vaak bij een hype blijkt dat het product in spe flinke nadelen heeft of dat je er gauw op uitgekeken bent.

Maar als de game in de Europese stores komt check ik het wel even, natuurlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Jul 2016 14:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Voor Vitamine D is het heus niet zo belangrijk dat je van het scherm wegkijkt. Voor de lichaamsbeweging ook niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 12 Jul 2016 14:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Ik verbaas me meer over hoe accuraat de kijk van Dead Rising toch maar weer blijkt te zijn op de maatschappij haha. En hoe ongelooflijk retarted sommige mensen toch weer zijn in hun drang ergens bij te horen... Mensen die over het spoor gaan lopen, midden op de weg met hun auto vol op de remmen gaan, oversteken zonder rond te kijken... en dat alles om een Pokemon te vangen die ze waarschijnlijk de volgende dag toch nog 10x tegen gaan komen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 12 Jul 2016 15:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Joni Philips schreef:
Voor Vitamine D is het heus niet zo belangrijk dat je van het scherm wegkijkt. Voor de lichaamsbeweging ook niet.

Nee, het is veel beter dat ze door de game niet meer op hun directe omgeving opletten en midden op oversteekplaatsen gaan staan aangezien daar toevallig een Mew staat. Leuk voor iedereen in het verkeer

Kinderen zitten al bijna 24/7 online te Whatsappen al lopende of fietsende en het maakt hun in het verkeer tot een lastig te schatten obstakel. Pokemon Go doet dan wel aan lichaamsbeweging voor de kids, maar doet niets aan het ''geen aandacht meer op de directe omgeving'' probleem.

En daarnaast worden sommige plekken die een Pokegym zijn dusdanig vaak bezocht, daar kan je ook niet blij van worden. Of je wordt beroofd.. en de game vraagt ook wel erg veel van je, tenminste op iOS.

Voor mij gewoon nog even rustig afwachten tot de grote hype is gaan liggen en dan kijken wat het is. Het idee lijkt mij namelijk wel leuk

EDIT:

elemeNt schreef:
Ik verbaas me meer over hoe accuraat de kijk van Dead Rising toch maar weer blijkt te zijn op de maatschappij haha. En hoe ongelooflijk retarted sommige mensen toch weer zijn in hun drang ergens bij te horen... Mensen die over het spoor gaan lopen, midden op de weg met hun auto vol op de remmen gaan, oversteken zonder rond te kijken... en dat alles om een Pokemon te vangen die ze waarschijnlijk de volgende dag toch nog 10x tegen gaan komen.

Case and point. Mensen willen niet buiten de boot vallen en MOETEN perse met de stroming mee. Doe je dat niet, dan heb je geen ''nostalgische gevoelens'', ''een zuurpruim'', enzovoorts.

Het is gewoon een kwestie van even je verstand gebruiken ipv gelijk als een stel schapen de hort op te gaan. Nog even en we hebben de eerste doden door Pokemon Go te pakken.

Then again Pokemon Go is in dat opzicht weinig verschillend van social media apps - Kids checken het toch wel en hebben nu al weinig aandacht voor hun directe omgeving. Pokemon Go doet niets om die aandacht op te krikken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aaruman BerichtGeplaatst: 14 Jul 2016 10:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Feb 2009
Berichten: 1376

Je hebt dan ook van die mensen die overal obsessief nergens aan mee willen doen.

Ik vind het een super initiatief van Nintendo en die andere maker, kinderen lekker buiten. Ik zie de hangjeugd zich hier verzamelen om met elkaar te praten en Pokemon te vangen. Geen raar gedoe, nee ze vragen zelfs of je een bepaalde Pokemon hebt, want die zit er. Geweldig, al vraagt dit wel wat vertrouwen in je medemens.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 14 Jul 2016 11:46    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Aaruman schreef:
Je hebt dan ook van die mensen die overal obsessief nergens aan mee willen doen.

Gelukkig val ik daar niet onder Gewoon gezond verstand gebruiken. Dat kan ik niet zeggen van die kids die op spoorwegen gaan lopen en zelfs in de nacht nog gaan huishouden.

(Ja, ik voel mij aangesproken, sue me)

Hopelijk komt de game vandaag officieel uit, kijken wat er te vinden valt en even uitproberen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aaruman BerichtGeplaatst: 15 Jul 2016 10:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Feb 2009
Berichten: 1376

Fijn dat je er op reageert. Laat me bij voorhand wel duidelijk zijn: ik ben slecht geďnteresseerd, ik val je niet aan.

Vallen de incidenten over het spoor, snelwegen etc. niet onder het mom "verstandig smartphone gebruik". Gister ook een stel bijna aangereden zien worden. Ze waren op zoek naar dezelfde Squirtle als ik was. Dan krijg je vervolgens een halfbakken lachje: "Ja kan gebeuren toch?"

Denk dat dit puur eigen verantwoording is, nee ik weet het zeker. Appen in de auto, terwijl je rijdt? Als je dan van een viaduct rijdt is dat ook jouw eigen schuld.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sayonara BerichtGeplaatst: 15 Jul 2016 15:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Aug 2009
Berichten: 531

Waarom denkt iedereen dat je ergens bij wilt horen als je de app download? Ik ga als hij in NL uit is hem downloaden om te kijken hoe het werkt. Waarschijnlijk verlies ik snel mijn interesse, aangezien je er niet heel veel mee kan heb ik gelezen en het blijft Pokémon 'vangen'...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
flip122 BerichtGeplaatst: 16 Jul 2016 11:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 01 Apr 2008
Berichten: 51

Ik heb inderdaad hier in Amsterdam al veel roekeloze mensen gezien en ook rare dingen , zoals gister avond reed er ergens een auto een stukje fietspad op voor een gym waar wij stonden.

En over dat zombiegehalte en alleen naar je phone kijken.
Ik persoonlijk vind het juist hartstikke goed gedaan want veel van die pokestops zijn kleine onopvallende monumentjes, standbeelden of graffiti.

Zo wist ik bijvoorbeeld nooit dat er in een boom bij het leidseplein in de buurt
een standbeeldje van een mannetje met een zaag in staat.
Ook leer je van bijvoorbeeld standbeelden waar je vaak langs komt ineens de naam of de beschrijving.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 17 Jul 2016 12:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Ook even een poging gedaan tot spelen nu de app officieel uit is. Maar loopt het bij jullie ook zo vaak vast als je net een pokemon hebt gevangen? Verder snap ik nog steeds niet dat mensen de hele tijd naar hun scherm kijken want je krijgt toch gewoon een melding als er een pokemon op je locatie is xD
heel jammer ook dat je je trainer avatar niet echt kan customizen... hier en daar wat kleurtjes, maar verder niks.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 17 Jul 2016 13:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Sinds de game sinds gisteren in meerdere landen is uitgebracht zie je een enorme piek met betrekking tot bugs en glitches. Gisteren had ik vastloper na vastloper. Game is echt nog lang niet op orde en is simpelweg té populair voor zijn eigen doen.

Veelvoorkomende bugs zijn Pokéstops die niet inladen (waardoor je ze niet kunt activeren), vastlopers als je net een Pokémon vangt (waarna je in je log moet kijken of je hem hebt gekregen of dat hij gevlucht is) en dat de dieren altijd op drie voetstappen afstand zitten.

Om mezelf even te citeren van een ander forum:

"Gisteren lekker bij een restaurantje gezeten dat naast een Pokéstop lag. Het heerlijke met het aangename combineren zullen we maar zetten. Ik ga nog niet zitten of de verbinding valt eruit en keert niet meer terug. Baalmomentje #1.

Vanochtend de hond uitlaten. Zondagochtend, dus lekker wat kilometers maken. Nooit een vaste route, dus nu maar eens een Pokéstop route uitgestippeld. De eerste Pokéstop, maar hij wil de locatie niet inladen. Geen probleem, even de applicatie opnieuw opstarten. En ja hoor, kon weer geen verbinding maken. Wellicht op de volgende locatie dacht ik nog, maar tevergeefs. Na enkele kilometers weer terug naar huis, ik stap de voordeur nog niet in ... en hij werkt weer! Baalmomentje #2"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 17 Jul 2016 13:18    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Gisteravond ergens geweest waar drie Pokéstops stonden met een lure. Lekker veel volk, maar wel continu vastlopen en niets beter dan een Venonat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 17 Jul 2016 13:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Ik kan het spel niet eens spelen (op Android 4.2.2), want minimaal Android 4.4. Maar Ingress kan dan weer wel. #maarwachtenopmeerondersteuning.

2 GB ram eis is trouwens volstrekte kul gezien wat het spel doet. Ass Creed: Identity begrijp ik zon eis wel, maar Pokemon fucking Go?

Kreeg van mijn vader te horen dat hij vol in de remmen moest daar een gezien midden op het kruispunt ging still staan voor Pokemon Go..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 17 Jul 2016 13:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Had het dit weekend gespeeld, maar ben er al klaar mee. Snap de fun wel, maar als 30 man op de zelfde spot komen laat maar zitten. Zo cringy. Wel benieuwd naar de toekomstige updates als de game wat dieper wordt. Verder sport ik al genoeg XD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 22 Jul 2016 21:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Ik dacht: laat ik even een rondje joggen, want dan kan ik even wat eieren uitbroeden (en ik ben mijn benen wat aan het trainen). Vorige keer dat ik een rondje wilden joggen, lagen de servers eruit net op het moment dat ik naar buiten stapte. Loop ik nu een rondje van 5.5 km (geteld door Strava) en ben ik helemaal moe en bezweet door het benauwde weer, is er maar 0.3 km bij mijn eieren opgeteld. Komt er een eitje uit, blijkt het ook nog een f*cking weedle te zijn. Daar heb ik er al een stuk of 60 van gevangen.


edit: ik laat mijn ongenoegen hier even blijken, want ik weet niet waar ik dat anders moet doen. Fietsen werkt bij mij ook niet, zelfs op lage snelheid niet. Alleen bij langzmaam lopen, lijkt de afstandteller redelijk te werken, maar is dan ook te pessimistisch nog. Dat wordt dan maar cheaten. Ze vragen erom.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 22 Jul 2016 22:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Volgens mij is het de bedoeling dat het alleen werkt als je loopt... Maar inderdaad, als je sneller gaat, dan telt het niet bij de afstand.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 22 Jul 2016 22:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

elemeNt schreef:
Volgens mij is het de bedoeling dat het alleen werkt als je loopt... Maar inderdaad, als je sneller gaat, dan telt het niet bij de afstand.
Volgens anderen op fora en dergelijke werkt langzaam fietsen en hardlopen wel, mits je onder een snelheid vam 20km/h blijft. Zo hard loop ik ook weer niet. Het rondje dat ik liep, vond ik nog aardig zwaar ook, dus zou eigenlijk dubbel moeten tellen vind ik. Maar ach, ik word er in ieder geval fitter door. Het is een leuk spelletje, maar er mag nog wel wat verbeterd worden. Meer uitgeven dan de één euro die ik al heb uitgegeven, zal ik in ieder geval niet doen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group