Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Joni Philips BerichtGeplaatst: 19 Apr 2014 23:31    Onderwerp: Dragon Ball Kai Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

De Dragon Ball Kai serie is opnieuw begonnen. Eerste episode was fantastisch, veel zaken die ik me niet herinner van het origineel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Apr 2014 18:35    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Het is verbazend hoe fris en verrassend deze Buu Saga vormt. Er zijn stukken die ik me herinner, maar er zijn delen die ik duidelijk nooit gezien heb. De derde episode was licht overbodig, maar dat maakt wachten op de vierde episode iets beter. Tijd voor het toernooi!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 24 Apr 2014 18:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Joni Philips schreef:
Het is verbazend hoe fris en verrassend deze Buu Saga vormt. Er zijn stukken die ik me herinner, maar er zijn delen die ik duidelijk nooit gezien heb. De derde episode was licht overbodig, maar dat maakt wachten op de vierde episode iets beter. Tijd voor het toernooi!
Oh nice! Zijn ze net bij Buu saga begonnen? Die heb ik vroeger nooit gezien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Apr 2014 18:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Paintskillz schreef:
Joni Philips schreef:
Het is verbazend hoe fris en verrassend deze Buu Saga vormt. Er zijn stukken die ik me herinner, maar er zijn delen die ik duidelijk nooit gezien heb. De derde episode was licht overbodig, maar dat maakt wachten op de vierde episode iets beter. Tijd voor het toernooi!
Oh nice! Zijn ze net bij Buu saga begonnen? Die heb ik vroeger nooit gezien.
Ja, de nieuwe Dragon Ball Kai serie covert alleen de Buu Saga.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 26 Mei 2014 11:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10196

Ik heb net jou review gelezen over de Buu saga van DBZ, je zegt dat het het kijken niet waard is en dat je het beter kan overslaan, wat is daar je mening op met de Kai versie van de Saga?

(Trouwens, nice copypaste job on that haha.)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 26 Mei 2014 15:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Blijft voorlopig een 3/5. Het begin was altijd al mijn favoriete gedeelte en dat is nu veel strakker, maar mijn probleem ligt bij de elementen die over een episode of 10 starten. De voorgaande saga's is Kai een verbetering omdat het probleem deels ligt in de filler.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 09:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10196

Joni Philips schreef:
Blijft voorlopig een 3/5. Het begin was altijd al mijn favoriete gedeelte en dat is nu veel strakker, maar mijn probleem ligt bij de elementen die over een episode of 10 starten. De voorgaande saga's is Kai een verbetering omdat het probleem deels ligt in de filler.


Wat bedoel je precies met de fillers, ik heb de eerste 5 epi's gekeken van DBZ en ik vond het niet storend, was het niet voor de manga dan zou het niet eens opvallen dat het fillers zijn tot nu toe.

Ik heb de eerste paar epi's gekeken van Kai en wat me opvalt is dat het wel wat sneller gaat en het word net wat duidelijker uitgelegd wat er nu gaande is. Maar misschien moet ik nog wat epi's van beide vergelijken tot er een gevecht start. Op YouTube zijn er full-fight filmpjes van bijna drie uur, denk dat mensen dat bedoelen met de fillers. Want wat extra beelden van de wereld en wat extra humor zo nu en dan is niet storend naar mijn mening.

Als ik dit filmpje kijk dan zie ik wel duidelijk dat Kai zich richt op een oudere doelgroep, Cell klinkt wat minder als een kind die een slechterik heeft ingesproken en het dialoog is verbeterd, DBZ klinkt cheesy. Scheelt ook dat ik Z niet gezien heb, geen Cartoon Network/Yorin vroeger. Dus ik heb geen nostalgische gevoelens voor Z.

YouTube: toon
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Limmepie BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 16:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Dec 2003
Berichten: 104

Joni Philips schreef:
Blijft voorlopig een 3/5. Het begin was altijd al mijn favoriete gedeelte en dat is nu veel strakker, maar mijn probleem ligt bij de elementen die over een episode of 10 starten. De voorgaande saga's is Kai een verbetering omdat het probleem deels ligt in de filler.


Het probleem waar jij mee zat, dat SSJ2 vrijwel nutteloos is, kwam voor in de manga, in DBZ en daardoor met aangrenzende zekerheid ook in DBkai.

Ik begrijp ook niet goed dat je als je iets een ander niet aanraadt je het zelf voor de tweede keer wil kijken. Dat betekent of dat je het in je hart eigenlijk wel een goede saga vind (op de filler na, maar die vind ik persoonlijk ook slecht te verteren), of je vrijwillig naar (volgens jouw mening) slechte verhalen kijkt die je al kent (!).

Ik weet niet welke reden opmerkelijker is.

Dan kun je me natuurlijk proberen te overtuigen dat het vanwege een derde optie is: je wilt een review schrijven. Als je cijfer niet verandert na het zien van het in jouw ogen beste stuk van de saga (het begin), de rest zeker niet slechter zal zijn dan het origineel maar in jou ogen al sowieso niet beter dan het begin (want dat zeg je), dan ben je bevooroordeeld en zal inderdaad het cijfer niet verandert wat het alsnog relatie nutteloos maakt dat je de saga opnieuw kijkt.

Dus al met al dient dit topic en jij die er naar kijkt waarschijnlijk alleen het doel zodat je kan afgeven en schoppen tegen een serie die ruim 20 jaar oud is. Het verhaal zal met kai echt niet gaan veranderen en ook je commentaar zal er geen invloed op hebben. Dus dan rest mij oprecht de vraag: waarom bekijk je deze serie uberhaupt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 16:56    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Deels uit nostalgie wat ik perfect kan scheiden van de problemen die er zijn, deels omdat het ontbreken van filler het strakker maakt, deels omdat de andere vernieuwingen me benieuwen, deels omdat een 3 geen slecht cijfer is. 3 is nog altijd een voldoende, maar iedereen overreageert omdat het maar een 3 is. 5 is een must buy, 4 is een buy, 3 is een maybe, 2 is slecht, 1 is waarom ben ik dit weer aan het bekijken?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Limmepie BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 19:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Dec 2003
Berichten: 104

Joni Philips schreef:
Deels uit nostalgie wat ik perfect kan scheiden van de problemen die er zijn, deels omdat het ontbreken van filler het strakker maakt, deels omdat de andere vernieuwingen me benieuwen, deels omdat een 3 geen slecht cijfer is. 3 is nog altijd een voldoende, maar iedereen overreageert omdat het maar een 3 is. 5 is een must buy, 4 is een buy, 3 is een maybe, 2 is slecht, 1 is waarom ben ik dit weer aan het bekijken?


Wie is iedereen? Ik spreek zeker niet voor iedereen en het cijfer boeit me al helemaal niks. Jij hecht waarde aan een dergelijk cijfer en dat is prima, maar ik hecht waarde aan je argumentatie die naar dat cijfer leidt. En aangezien veel argumenten in je review voor de versie van DBZ een op een zullen gelden voor kai, lijkt het erop dat het doel van dit topic afgeven is op een serie die verhaaltechnisch uberhaupt al niet sterk is, maar dit dan tergend inconsequent doet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
No'tje BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 19:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10196

Mag ik nog antwoord op mijn vraag haha xd
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 21:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24888

Nin007 schreef:
Wat bedoel je precies met de fillers, ik heb de eerste 5 epi's gekeken van DBZ en ik vond het niet storend, was het niet voor de manga dan zou het niet eens opvallen dat het fillers zijn tot nu toe.
Er worden stukken toegevoegd die alles nodeloos verlengen, gevechten worden wat langer, die hele stukken met Pikkon in de Buu Saga, de hele Fake Namek saga, .. Een volledig lijstje staat hier:
http://dragonball.wikia.com/wiki/Filler

Limmepie schreef:
Wie is iedereen? Ik spreek zeker niet voor iedereen en het cijfer boeit me al helemaal niks. Jij hecht waarde aan een dergelijk cijfer en dat is prima, maar ik hecht waarde aan je argumentatie die naar dat cijfer leidt. En aangezien veel argumenten in je review voor de versie van DBZ een op een zullen gelden voor kai, lijkt het erop dat het doel van dit topic afgeven is op een serie die verhaaltechnisch uberhaupt al niet sterk is, maar dit dan tergend inconsequent doet.
Het doel van dit topic is vooral de mensen informeren dat men alsnog een Buu Saga versie van Kai doet, en zelf de serie na een jaartje ook nog eens zien. Zoals ik al zei, ik ben ook nostalgisch, maar ik laat me niet verblinden door die nostalgie. Zo speel ik ook nog eens regelmatig Bubsy terwijl ik veel betere SNES minder speel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 29 Mei 2014 11:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10196

Joni Philips schreef:
Er worden stukken toegevoegd die alles nodeloos verlengen, gevechten worden wat langer, die hele stukken met Pikkon in de Buu Saga, de hele Fake Namek saga, .. Een volledig lijstje staat hier:
http://dragonball.wikia.com/wiki/Filler


Ik vind niet alle filler in DBZ slecht, ik vind zelfs dat sommige filler in dat lijstje wel iets toevoegen aan de characters en de wereld. Z is sowieso al meer actiegericht vergeleken met Dragon Ball en bij Kai knippen ze ook nog eens stukken van avontuur eruit, wat je ook merkt tijdens het kijken, het voelt geknipt aan.

Ik weet verder niet hoe het zit met de rest van Z, ik denk dat het per persoon verschilt, hoeveel geduld je hebt, welke van de twee hij prefereert. Ik kijk zelf Kai want ik heb gewoon geen zin in 194 epi's.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group